Zobacz temat - [R620] Silnik podczas jazdy przerywa
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 600, Honda Accord - [R620] Silnik podczas jazdy przerywa

martinez29 - Sro Lis 05, 2008 16:28
Temat postu: [R620] Silnik podczas jazdy przerywa
witam! jestem posiadaczem roverka 620 sdi z 1997 roku , mam go od tygodnia i do wczoraj było wszystko okej.zaczął się od tego ze zaczął mi szarpać silnik tak jagby brakowało mu paliwa ale paliwo oczywiście jest , przy tym szarpaniu zauwarzyłem że traci moc a po chwili jest okej-(do następnego szarpnięcia) a dziś odkryłem że coś brzęczy przy pompie paliwa jak włącze zapłon ,czy tak ma byc? pomurzcie i podeslijcie adres do roverkowego mechanika w warszawie lub okolicach .przepraszam za pisownię :oops:
Flinkston86 - Sro Lis 05, 2008 18:08

to brzęczenie przy wlączonym zapłonie to norma
mcteusz - Sro Lis 05, 2008 18:12

Sprawdź kody błędów i poinformuj co wyszło. Instrukcję masz w technicznym FAQ na stronie klubowej.
NEOSSS - Sro Lis 05, 2008 18:57

martinez29, kolego standardowo wiązka do przejrzenia - jak to zrobić masz odpowiedz w moich postach
martinez29 - Sro Lis 05, 2008 19:32

NEOSSS ja niebardzo wiem jak mam zobaczyć te posty :oops: prosze o podpowiedz, MCTEUSZ niemogę znalezć tego opisu jak sprawdzić jakie mam kody błenduw
NEOSSS - Sro Lis 05, 2008 19:37

martinez29, po pierwsze BŁĘDÓW!!! i pisz edycja pisowni... Na stronie klubowej w Dziale Techniczny FAQ masz opis, link > http://www.roverki.pl/mod...ies=Technika#74

Co do wiązki to porozłączaj kostki, oczyść benzyna ekstrakcyjna, poszukaj zlaman kabelkow i przetarc, zaizoluj, poruszaj kostkami i poskladaj do kupy

martinez29 - Pią Lis 14, 2008 19:17

Witam koledzy. odczytałem w końcu kody. Naliczyłem 27 i 28. Sprawdzałem wiązkę i teoretycznie jest OK, przy okazji odkryłem że czerwony wężyk od zaworu EGR był odłączony i zaślepiony, nie wiem dlaczego. Po jego podłączeniu nie ma różnicy w pracy silnika. Sprawdzałem turbinę i ośka ma minimalny luz na boki, ale przód tył już nie, ale cieknie mi olej z turbiny od spodu tam gdzie jest metalowa rurka, jak to uszczelnić? Z góry dziękuje za pomoc.
NEOSSS - Pią Lis 14, 2008 19:19

martinez29, pod ta rurka jest uszczelka, dorob uszczelke najlepiej z azbestu i walnij silikonem wysokotemperaturowym...

Sprawdz dokladnie wiazke jeszcze raz, czasami kabel lamia sie przy wejsciu w kostki

martinez29 - Pią Lis 14, 2008 19:25

A co z tymi błędami, to też przez wiązkę?
thef - Pią Lis 14, 2008 21:54

27 i 28 to błędy przepływomierza. Z jednej strony przez jego odpięcie lub uszkodzenie, a z drugiej możliwe uszkodzenia przewodów.
Osamboch - Sob Lis 15, 2008 00:08

Panowie, a czy zapchane lub zdezelowane filtry paliwa i powietrza mogłyby być przyczyną takich objawów?
NEOSSS - Sob Lis 15, 2008 17:16

Osamboch, zapowietrzenie w ukladzie paliwowym tez powoduje takie objawy
Osamboch - Nie Lis 16, 2008 11:01

NEOSSS napisał/a:
Osamboch, zapowietrzenie w ukladzie paliwowym tez powoduje takie objawy


To może zaproponujmy koledze uzupełnienie poszukiwań usterki o sprawdzenie lub wymianę obu filtrów (w zależności od ich stanów) bowiem tak czy siak go to czeka, tymbardziej, że dopiero co zakupił używane autko :wink: A na szczęście nie jest to droga usługa (filtr paliwa Bosch lub Filtron kosztuje ok 40zł, zamiennik typu JC Auto ok 25zł, zaś filtr powietrza Filtron kupiłem za 38zł) więc myślę, że warto. :mrgreen:

A niestety z doświadczenia wiem, że gadanie poprzedniego właściciela "tak, tak, filtry są nowiutkie dopiero co po wymianie" z reguły nic nie znaczy.
"Mój" poprzedni właściciel też się zarzekał, że wszystko wymieniał, a gdy zajrzałem jakoś tak odruchowo w tym tygodniu do filtra powietrza to się załamałem. Na oko filterek miał z rok albo i dużo więcej. Zaś filtr paliwa wyglądał jakby nie był ruszany od nowości (250tyś km!).

Dodam, iż po wymianie obu filtrów, nieco uspokoił się problem "szalejących" obrotów :cool: tyle, że u mnie komputer nie wskazał żadnych błędów... :/

martinez29 - Wto Lis 18, 2008 00:14

Koledzy!!! dziękuję wam za waszą bezcenną pomoc . filterki oczywiście już powymieniałem ale muszę jeszcze zaworek wymienić bo paliwko mi się cofa :evil: i rano jak nie podpompuje to musze go dwa razy krecić :grin: . Byłem u fachowca coby podpioł komputer do mojego roverka i powiedził mi co mu dolega a tu niespodzianka, nie morzna się połonczyć z moim komputerkiem i stwerdził że nic nieda się już zrobić,czy to prawda ? czy poprostu trafiłem na leniwca?
Skiba - Wto Lis 18, 2008 00:41

trafiles na gościa z tanim kompem .. w wawie uderz do mariusza418 ;)