Zobacz temat - [R416] Sprzęgło
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R416] Sprzęgło

klozub - Sro Lis 05, 2008 20:09
Temat postu: [R416] Sprzęgło
Mam problem dwa tygodnie temu mechanik wymienił mi całe kompletne sprzęgło a dzisiaj jadąc znowu zaczeło sie slizgać gdzie jest problem moze ktos pomoże ? pozdrawiam
sTERYD - Sro Lis 05, 2008 21:38

zatarta łapa sprzęgła ??
klozub - Wto Lis 11, 2008 08:31

Co masz na myśli to pisząc ze zatarta łapa sprzęgła ? możesz coś więcej o tym napisać ? pozdrawiam i proszę o sugestie w związku z problemem dzięki :)
sTERYD - Wto Lis 11, 2008 09:29

wpisz w szukajce "łapa sprzęgła" :cool:
to ta dźwignia, która przesuwa łożysko oporowe i powoduje wysprzęglanie... jest na wałku biegnącym pionowo przez korpus sprzęgła i ten wałek potrafi sie czasem zatrzeć w tulejkach w których się obraca...

oprawca_1978 - Pią Lis 14, 2008 11:49

A jaka jest pewność, że ów "mechanik" rzeczywiście dokonał WYMIANY sprzęgła kompletnego, czy może tylko tak powiedział, że to zrobił, wziął pieniądze za materiał i robociznę, a tego nie ruszał, a może tylko to poruszył, żeby stare sprzęgło jeszcze jakiś czas się "lepiło" ?? ?

A jeśli chodzi o łapę sprzęgła, to najpierw zająłbym się łapami, ale tego "mechanika".

klozub - Nie Lis 16, 2008 19:36

Nie no bez przesady :) Mechaniora mam zaufanego tylko musi zacząć korzystać z komputera oraz internetu i będzie dobry. A skąd wiem ze wymienił ponieważ tak jak napisałem 2 tygodnie chodziło ok :) a poza tym zawsze oddaje mi części które wymienił . Problem został rozwiązany okazało sie ze padły łożyska w skrzyni. Nie wiem ile, na pewno od wałka co spowodowało uszkodzenie uszczelniacza. Olej przekładniowy poszedł na nowa tarczę a owa sie ślizgała przez to. Na szczęście miałem skrzynie ze starego silnika i postanowiliśmy ja założyć. I już all is ok :) Teraz tylko zastanawiam sie co robić ze stara skrzynią sprzedać taką jaka jest czy pchać sie w naprawę i wtedy dopiero sprzedawać .Pozdrawiam i dziękuje za pomoc :)
tetryk - Pon Lis 17, 2008 08:54

bo razem ze sprz.wymienia się zawsze usczelniacze-tył wału korbowego i wałek wejściowy do skrzyni.....proste jak budowa cepa,ale jakich mamy mechaników to każdy wie.......zresztą i tak klient zawsze zapłaci..... :mrgreen:
klozub - Czw Lis 20, 2008 14:36

I tu się kolego mylisz były wymienione te uszczelniacze ale wałek miał takie " bicie" ze uszczelniacz wytrzymał tylko 2 tygodnie pozdrawiam