Zobacz temat - [Freelander] Gotuje się woda
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) - [Freelander] Gotuje się woda

zielu6 - Sob Lis 15, 2008 11:36
Temat postu: [Freelander] Gotuje się woda
Kurcze panowie ale lipa Samochod u mechanika od tygodnia. Wymienil uszczelke pod glowica ( ta nowsza cala metalowa ) Termostat. I nic nadal sie woda gotuje juz nie wiem co robic juz mu zaplacilem 350 funtow. I Myslimy co dalej . Moze macie jakies pomysly ? Aha to co zauwazylismy to zimna chlodnica a wiatrak od chlodnicy non stop pracuje jakby glosniej
kolin - Sob Lis 15, 2008 13:06

1. Odpowietrzony układ chłodzenia ?
2. Drożny układ chłodzenia ?

To na początek

Miałem podobny objaw w swojej 200 stce i okazała się chłodnica zapchana

Zukowaty - Sob Lis 15, 2008 13:49

kolin napisał/a:
Miałem podobny objaw w swojej 200 stce i okazała się chłodnica zapchana
Syf po HGFie mogl pozapychac kanaly.
radeknan - Pon Lis 17, 2008 08:43

no tu ja się trochę podłącze do tematu , właśnie o co chodzi z załączaniem wentylatorów ?
ja mam gorącą chłodnice i stoją w miejscu

trochę dziwny jest ten układ chłodzenia we free

Zukowaty - Pon Lis 17, 2008 08:48

radeknan bo wentylator sie wlaczy dopiero jak woda osiagnie odpowiednia temperature. On nie chodzi caly czas...no chyba ze masz wlaczona klime.
radeknan - Pon Lis 17, 2008 10:04

Tak jak najbardziej zdaje sobie z tego sprawę tylko mam gorącą chłodnice , trójnik z czujnikiem tuż przed chłodnicą też jest odpowiednio nagrzany , woda się lekko gotuje a wentyle stoją :roll:

i coś czego już zupełnie nie rozumiem :
- zdejmuje wtyczkę na czujniku temperatury /włącznik wiatraków/ i wentyle startują :)

Brt - Pon Lis 17, 2008 10:14

radeknan napisał/a:
i coś czego już zupełnie nie rozumiem :
- zdejmuje wtyczkę na czujniku temperatury /włącznik wiatraków/ i wentyle startują

to jest prawidłowe zachowanie :ok: może masz czujnik walnięty w takim razie. Był na forum opis jak gada sprawdzić omommierzem.

sivon - Pon Lis 17, 2008 10:56

radeknan napisał/a:
i coś czego już zupełnie nie rozumiem :
- zdejmuje wtyczkę na czujniku temperatury /włącznik wiatraków/ i wentyle startują


U mnie jest dokładnie tak jaki piszesz. Dodam, że miałem naprawianą chłodnice we Freelku i spece od chłodnic po naprawie próbowali zagrzać freelka, przy 100 stopniach wiatraki stały. Więc wysłali mnie do elektryka ten wymienił bez pytania czujnik temperatury z bloku silnika skasował 110zł grzał freelka wypalił mi prawie pół baku :cry: ropy i dalej wiatraki sie nie załączają. Stwierdził "ten typ tak ma" ale pocieszył, że jeżeli po wyjęciu wtyku z czujnika wentylatory sie załączają i po włożeniu wtyku po jakims czasie sie wyłączaja to jest OK.
Dodam, że sprawdziłem w poradniku Hayens'a iż pierwszy wiatrak włącza sie przy 106 a drugi przy chyba przy 109 stopni C

Brt - Pon Lis 17, 2008 11:09

w diesla zagrzać do włączenia wentylatorów to duza sztuka ;) mi sie jeszcze nie udało ;) w przypadku benzynowych układ chłodzenia musi być zadbany, bo jego niedomagania kończą sie zazwyczaj HGFem :|
radeknan - Pon Lis 17, 2008 11:20

sivon

to jak najbardziej racja wentylatory pracują nie zależnie i tak jak mówisz włączają się krokowo po określonej temperaturze , sprawdzenie czujnika sobie podaruje (już zamówiłem nowy )

osobiście nie wierze w takie teksty "ten typ tak ma "

mnie zastanawia jeszcze tylko jedna rzecz dlaczego wskazania na zegarze mówią o połowie skali chociaż woda w wyrównawczym idzie już górą ?
czujnik do zegara to zupełnie osobna sprawa więc może tu dochodzi do jakiegoś sprzężenia ?

przyznam się pojęcia nie mam to tylko takie luźne pomysły :bezradny:

sTERYD - Pon Lis 17, 2008 12:48

a może korek nie trzyma odpowiedniego ciśnienia... ?? wtedy przy normalnej temperaturze pracy silnika płyn powinien wrzeć...
od tego chyba bym zaczął ;)

radeknan - Pon Lis 17, 2008 13:14

sTERYD

i to jest bardzo cenna uwaga , może faktycznie problem w tym że nie jest w stanie utrzymać ciśnienia wewnątrz układu chłodzenia , płyn mi faktycznie wywalało poprzez korek w zbiorniku wyrównawczym.

Dzisiaj sprawdzę jutro podam wyniki eksperymentu.

oprawca_1978 - Pon Lis 17, 2008 13:52

Steryd dobrze gada. Jeśli układ chłodzenia wydaje się być sprawnym i nie posiadającym zatorów czy za dużego zakamienienia, chłodziwo jest OK, a pomimo tego, ciecz chłodząca wrze, to przede wszystkim trzeba zobaczyć, czy korek zbiorniczka wyrównawczego trzyma ciśnienie. Acha - trzeba też pompę wody sprawdzić, może nie tak założona, albo wirnik się ukręcił i nie kręci się z wałkiem i układ chłodzenia chodzi na zasadzie termosyfonu (FSO Syrena taki miała, bez pompy, który gotował się namiętnie w lato). Trzeba tez sprawdzić, czy nie rozadza węży gumowych.

U mnie w moim leciwym poldku mam właśnie pęknięty ten koreczek i układ ciśnienia nie trzyma. Jak ścisnę wąż gumowy chłodnicy, to syczy bokliem, wypluwa i wciąga powietrze, jak się wąż wypręża.
Ale objawy tego są całkowicie odwrotne od powyższych, w normalnej eksploatacji silnik nagrzewa się do jakichś 80 stopni i stoi. Dobiero jak stanę w korku, dobija do 90 stopni i jak na prawdę dłużej postoję, włącza się wentyl na jakieś 30 sek. max.

Układ w zeszłym roku po octowaniu litrem octu przez miesiąc. Odkamienił się super, wypłukało z dobrą garstkę kamienia kotłowego, który ocet na mąkę rozpuścił.
Termostat raczej OK bo nigdy z nim nie miałem problemu, ale cholercia wie, może gad zacina się w połowie i nie domyka do końca na zimnej wodzie. Czas to po 12 latach eksploatacji co najmniej sprawdzić.

radeknan - Pon Lis 17, 2008 14:56

new-sów Panowie co nie miara

jeśli wierzyć człowiekowi z serwisu Rovera w samej Wielkiem Brytfani :wink:
to:
czujnik zmienia swoją rezystancje w zakresie dosyć dużych wartości (nie powiedział jakich) i podobno te czujniki się dosyć często psują więc bez zdziwienia , a wentylatory po odpięciu wtyczki powinny się załączyć gdyż komputer traktuje to jako błąd odczytu z czujnika więc na 90% mam diagnoze pt czujnik .

szkoda tylko ze nie znam zakresu rezystancji podłączyłbym zwykły potencjometr i bym sprawdził ale testy i tak dzisiaj będą :rotfl:


ale tak sobie myślę że to również by jakoś tłumaczyło problem kolegi zielu6 tak w połączeniu i nawiązaniu z tym co pisze kolin
-zapchana i niedrożna chłodnica
- czujnik temp. masz na trójniku przed chłodnicą więc dotąd dochodzi wskazanie temperatury czujnik przez komputer wiec wiatraki naginają ale niczego nie chłodzą

taka mała hipoteza na podsumowanie

dziękuje wszystkim za pomoc i rady [/b]

sTERYD - Pon Lis 17, 2008 15:54

radeknan napisał/a:
szkoda tylko ze nie znam zakresu rezystancji

http://www.roverki.pl/mod...ies=Technika#61
;)

radeknan - Pon Lis 17, 2008 23:39

wielkie dzięki sTERYD już eksperyment zakończony , nowy czujnik temperatury 72 zł (60 na allu) ale nie chciałem czekać teoria Pana serwisanta z wysp się potwierdziła , trudno nagrzać silnik (chociaż to benzyna) ale działa dokładnie jak w opisie (posty powyżej ) wszytko razem zadziałało wiatraki działają krokowo : 1 potem 1 + 2 [/b]
Brt - Wto Lis 18, 2008 10:25

:ok: :)