Zobacz temat - [R400] Kupiłem używanego R400. Co wymienić na początek?
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R400] Kupiłem używanego R400. Co wymienić na początek?

bartoszek_m - Nie Lis 16, 2008 02:26
Temat postu: [R400] Kupiłem używanego R400. Co wymienić na początek?
Witam od 3 dni jeżdzę moim nowym używaym Roverkiem 400 w chatbacku rocznik 1998 diesel 1994ccm.
Mam takie pytanie co trzeba wymienić od razu w nim? I co przekazać mechanikowi który by mi to robił, tak aby nie kosztowało mnie to ogromne pieniądze, a służyło na długo?

Pewnie taki temat już gdzieś był, ale nie mogłem znaleźć.

cabriolecik - Nie Lis 16, 2008 09:49

Zawsze najważniejszy jest rozrząd. Jeśli nie wiadomo kiedy był wymieniany od tego zacznij. No i kontrola oleju w skrzyni biegów. Reszta to standartowe procedury.
greg_szczytno - Nie Lis 16, 2008 10:19

o witam kolegę ze Szczytna tak jak pisze cabriolecik, rozrzad ważna sprawa ponadto standardowa obsługa - olej płyny filtry - nie wychodzą astronomiczne kwoty a silniczek ma lżej. Niestety mam 1.6 benzynkę więc na dieselku nie zabardzo się znam.
Pozdrawiam.

DEBEC - Nie Lis 16, 2008 10:22

Niestety spokój musi kosztować a jak zainwestujesz to będziesz miał pewność, że wszystkie podstawowe czynności zostały wykonane. Poniżej to co na początek powinno być wykonane, o ile poprzedni użytkownik tego nie zrobił.
Powinieneś zacząć od wymiany wszystkich filtrów (powietrza,paliwa,oleju), filtr kabinowy, wymienić olej (nie wiem jaki jest jego poziom i stan), płyn chłodzący, płyn od wspomagania, płyn hamulcowy, kompletny rozrząd i jego poprawne ustawienie (co na komplet się składa i jakie jest prawidłowe ustawienie dowiesz się w technicznym FAQ), sprawdzić a najlepiej wymienić akumulator,świece. Sprawdzić stan klocków hamulcowych i tarcz. Odczytać kody błędów. Trochę tego jest (i kasy też) ale moim zdanie to niezbędne minimum aby potem nie dokładać. Jak wszędzie to "naczynia połączone" coś odpuścisz to przełoży się na inny element.
Niezależnie od marki auto moim zadaniem te czynności to podstawa.
O stanie turbiny, przepływomierza, sprzęgła, pierścieni dowiesz się w trakcie eksploatacji.

rybakowy - Nie Lis 16, 2008 11:48

DEBEC napisał/a:
Odczytać kody błędów
DEBEC napisał/a:
płyn od wspomagania, płyn hamulcowy,
DEBEC napisał/a:
akumulator


Kolega chyba troche przesadził i zniechęcił kolege ktory kupił sobie roverka,jesli nie błedów to po co cos odczytywac, płyn hamolcowy mysle ze jak pedał jest twardy i nie schodzi do podłogi po mocnym nacisnięciu jest oki,akumulator... jak odpala to po co?? Jeszcze popatrz na świece,ja mam 3 wiedz jak co tojuz wiesz ze rover tak moze miec :cool:

Chyba na początek wystarczą podstawowe czynności : Rozrząd,olej,filtry,spr klocki,płyn chłodzący. Mam ten sam model i az tak nie szalałem,jak kupiłem 420Di to kosztował mnie 1300zł,wymieniłem rozrząd,olej,olej w skrzyni,łożyskow przednim kole a reszta sukcesywnie jak cos sie dzieje.nic na siłe

DEBEC - Nie Lis 16, 2008 12:21

Wcale nie miałem zamiaru zniechęcać tylko zasygnalizować z czym może się spotkać. Lepiej mieć wiedzę niż żyć w nieświadomości. Napisałem co może zrobić ale nikt go do tego nie zmusza.
Odnośnie tego co napisałeś:
- akumulator teraz odpala ale co będzie gdy przyjdą mrozy, pisząc o wymianie sugeruję zainteresowanie się nim, nie będę przy każdym elemencie się rozwodził pisząc "sprawdź to i to a jak jest źle to zobacz jeszcze to i to a jak to nie pomoże to kup nowy" :grin:
- to, że hamuje nie oznacza, że płyn hamulcowy jest w dobrym stanie i nie zawiedzie w najmniej oczekiwanym momencie (schodzi do podłogi a jak w niej zostanie)
- to, że pozornie nic się nie dzieje nie oznacza, ze wszystko jest w porządku i odczytanie o ile występują takie, kodów błędu pozwoli ewentualnie wyłapać jakąś usterkę i przy okazji poznać trochę historii auta.
Niech sobie to wszystko posprawdza a potem jak piszesz "sukcesywnie, nic na siłę powymienia". To jego decyzja i pieniądze.

Marrkus - Nie Lis 16, 2008 12:49

Co do płynu hamulcowego popieram DEBEC-a. Warto go co kilka lat wymienić. U siebie wymieniłem go zaraz po kupnie razem z wszystkimi traczami i klockami hamulcowymi. Hamowanie ważna rzecz i nie jest wskazane by na czymkolwiek oszczędzać.

Należy pamiętać że płyn hamulcowy pracuje w bardzo ciężkich warunkach i posiada właściwości higroskopijne (czy jakies tam..:D) poprostu chłonie wodę.

Radziol17 - Nie Lis 16, 2008 20:00

Witam serdecznie! Rowniez zakupilem na dniach ROVERka 400 sedan 1998r. 2.0 diesiel. Czy mozecie mnie poinformowac ile kosztuje wymiana rozrzadu do tego modelu?? Widze rozne ceny od 340 do 450 plus zalozenie (podobno 400zl) Czy to prawda czy ktos chcial sie wzbogacic moim kosztem. Bede wdzieczny za odpowiedz.
Brt - Nie Lis 16, 2008 20:07

Radziol17 napisał/a:
Widze rozne ceny od 340 do 450
:ok:
Radziol17 napisał/a:
zalozenie (podobno 400zl)

eee trochę za dużo. rozsądnie to tak 200 - (max) 250PLN
Tu masz komplet informacji podstawowych o tym silniku ;) (seria L)
http://www.roverki.pl/mod...ies=Technika#50

rybakowy - Nie Lis 16, 2008 20:12

Nie no ja tez nie twierdze ze wymiana płynu hamulcowego to przesada,jak najbardzie popieram,tylko jak popatrzec z boku na to co napisał DOBEC to idzie sie wystraszyc tego auta i odrazu szykowac kase na remont :cool: Jak to mowią : Lepiej zapobiegać niż leczyc...

a co do

Radziol17 napisał/a:
Widze rozne ceny od 340 do 450 plus zalozenie (podobno 400zl)


to ja za wszystko zapłaciłem chyba około 600 zł w tym jest olej i filtry ale wiem ze na tym lepiej nie oszczedzać,mowa tu o częsciach i mechaniku,bo musi sie na tym znac

DEBEC - Nie Lis 16, 2008 20:21

Kasę na remont to trzeba szykować jak nic się przy aucie nie robi. Pragnę zauważyć, ze nasze roverki mają średnio 10 lat i raczej powiedzenie "tylko lać i jeździć nie ma takiego zastosowania".
W dalszym ciągu nie widzę nic niepokojącego w tym co napisałem. To normalne czynności eksploatacyjne, przy samochodzie "każdej marki".

rybakowy - Nie Lis 16, 2008 20:41

DEBEC napisał/a:
W dalszym ciągu nie widzę nic niepokojącego w tym co napisałem. To normalne czynności eksploatacyjne, przy samochodzie "każdej marki".


OKI , przepraszam :cool: chyba dzis nie jestem w humorze :/

DEBEC - Nie Lis 16, 2008 20:46

Nie ma za co :wink:
Czekam aż w końcu wypowie się zainteresowany i napisze czy się przestraszył, czy nasze posty mu pomogły.

Radziol17 - Nie Lis 16, 2008 20:59

Dziekuje za informacje. czyli prawdopodobnie zakupie kompletny rozrzad na allegro 340 i pojde do mechanika zeby mi to wszystko zalozyl za ok 200zl ;) Moze sie uda lacznie 540zl :)
bartoszek_m - Nie Lis 23, 2008 01:29

Przepraszam za moją nieobecność, ale niestety nie miałem przez ostatni okres dostępu do internetu. No myślę, ze duża pomoc. Wiem w czym muszę się zoriętować.

A ten rozrząd za 340 to oryginalny rovera czy jakiś badziewny zamiennik?
Z jakich firm najlepiej brać części rozrządu, filtry, płyny itp. ?

[ Dodano: Nie Lis 23, 2008 01:43 ]
A i jeszcze pytanie na temat kół.
Musze jeszcze zakupić ogumienie na zime i myślę, żeby się nie bawić w wymienianie to odrazy felgi jakieś stalowe.
Jaki wymiary będą najlepsze dla mojego Roverka?

leszek95b - Nie Lis 23, 2008 11:46

bartoszek_m napisał/a:
Jaki wymiary będą najlepsze dla mojego Roverka?

tutaj masz wyczerpujące info:
http://roverki.pl/article.php?sid=86