Zobacz temat - [20T2R] krótszy lewarek zmiany biegów - shortshifter
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Tuning mechaniczny - [20T2R] krótszy lewarek zmiany biegów - shortshifter

saib - Pon Lis 17, 2008 00:01
Temat postu: [20T2R] krótszy lewarek zmiany biegów - shortshifter
Jeżdżę Hondą, ale u Was uzyskam najwięcej info odnośnie tego silnika, mianowicie 20T2R - 86-konne 2.0 TD.

Chodzi mi o shortshifter, który skraca lewarek zmiany biegów, przez co wbijanie biegów jest dużo przyjemniejsze i szybsze.

Czy ktoś w aucie z takim silnikiem montował coś takiego? Gdzie można dostać? Jakie ceny? Jak się sprawuje?

Kompletnie nie łapie się w temacie, więc byłbym wdzięczny za info.
Pozdrawiam serdecznie!

Brt - Pon Lis 17, 2008 00:07

był gdzieś taki temat i pomysł na forum, ale czy ktoś go wdrożył w życie to nie pamietam niestety :roll: Może po prostu wystarczy poprawić i usunąć luzy z układu zmiany biegów ??
Nie wiem czy u Ciebie to tak wyglada, ale moze ten art pomoże:
http://www.roverki.pl/article.php?sid=425

saib - Pon Lis 17, 2008 00:11

Lekkie luzy są, ale to dla mnie nie stanowi problemu. Dla mnie jest ważna funkcjonalność tego, co chcę zrobić. Taką skrzynią po prostu dużo fajniej się operuje. Drążek jest krótszy, przez co zmiana biegów odbywa się szybciej i płynniej - nie trzeba machać gałką w tą i z powrotem. :)
To ma być taka modyfikacja prowadząca do wprowadzenia nutki pseudo-rajdowego charakteru do skrzyni biegów. To bardzo popularny mod w Hondach, ale jako, że silnik mam od Rovera, to pytam Was. ;) Myślałem, że tu takie praktyki są równie popularne, ale widzę, że raczej nie, także będę pytał Hondiarzy, a temat niech i tu zostanie. Może znajdzie się ktoś, kto podrzuci jakieś info.

Konrad_Zr160 - Nie Lis 23, 2008 13:05

Ja mam shortshifter juz w 3cim aucie z kolei i polecam. Mozesz urwac troszke na plus przy zmianie biegow. Minus - calosc chodzi ciezej i trudniej wbija sie biegi takze jak kobieta ma jezdzic tym to odradzam bo moze nie dac rady. Drazek wcale nie jest krotszy jak piszesz tylko masz inne przelozenie i wyzej ta kule.

Wyglada to tak:

http://www.moto-build.com/mainsite/fastlever.html

Czy sa gotowce to nie wiem do Twojego. Do pg1 nie ma problemu - 50 funtow.
Montaz - betka.

Troszke teorii o tym:

http://www.tuning.info.pl/artykuly.php?id=183

Pozdrawiam

saib - Nie Lis 23, 2008 13:11

Może dałbyś radę się zorientować, czy coś takiego do mojego modelu się znajdzie?
Jestem za mało rozeznany w częściach do Roverów, żeby wiedzieć, gdzie szukać.

Jakbyś mógł, polookaj i daj znać.
Zdr.

marcinmarcin - Nie Lis 23, 2008 13:12

saib napisał/a:
Jakbyś mógł, polookaj i daj znać.
Zdr.

A może jeszcze Ci ma kupić i sprowadzić? :rotfl: google nie gryzie...

hoosar - Nie Lis 23, 2008 14:53

Z tego co sie orientuje to w cifach z dieslem powertraina tez jest skrzynia PG1, wiec shortshifter od R400/45 powinien pasowac.
saib - Nie Lis 23, 2008 15:57

marcinmarcin, Twojego posta nie skomentuję.

hoosar, wielkie dzięki za pomoc.
Teraz wiem już czego mniej więcej szukać.
Dobrze wiedzieć, że to PG1.

Swoją drogą, nikt tu nie montował shortshiftera?

Konrad_Zr160 - Nie Lis 23, 2008 15:59

Spoko. Wyluzuj. Marcin zartowal - porzadny chlop ;) Jezeli tylko masz pg1 to nie ma problemu. Moge Ci pomoc z zakupem jak cos. W dieslach troszke nie siedze wiec nie jestem pewien co tam lezy tak naprawde. Sprawdz sobie dokladnie to i bedziemy kombinowac. 3maj sie
saib - Nie Lis 23, 2008 16:21

Na razie głównie się orientuję, czy w ogóle coś takiego dostanę - już wiem, że tak.
Jakbyś mógł, to nakreśl jakoś temat. Podrzuć jakieś strony z tym, czy coś, żebym zorientował się w cenach.
Szukałem na googlach i niestety na żadną konkretną ofertę nie trafiłem. Na ebayu też same uniwersalne do wszystkich Civiców 88-00 np.

Gdzie dokładnie sprawdzić jaka skrzynia u mnie siedzi?

Auto to prawie to samo, co Rover 420D np.
Silnik ten sam, więc pewnie i skrzynia...

Konrad_Zr160 - Pon Lis 24, 2008 02:48

Po co tak kombinowac. Dowiedz sie tylko czy to jest pg1 przeslesz mi kase i ja to sciagne. Pozdro.
saib - Pon Lis 24, 2008 05:27

Jeśli to PG1, to jak z cenami?
Konrad_Zr160 - Pon Lis 24, 2008 11:09

50 funciakow + delikatny podatek. Dolicz jeszcze paczke z uk do nas chyba zeby ktos akurat jechal.

http://www.moto-build.com/mainsite/mgzparts.html

saib - Pon Lis 24, 2008 16:08

Cena spora, jak za shorta.
To już chyba wolę wziąć się za przeróbkę seryjnego.
Ale to kiedyś.