|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R416] Zakup opon
mzimny - Wto Lis 18, 2008 09:17 Temat postu: [R416] Zakup opon Witam!
Chciałbym pozbierać troszkę Waszych opinii na temat zakupu opon.
Obecnie rozpatruje zakup opon wielosezonowych dobrej marki. Czytałem troszkę o tym i raczej jestem przekonany co do zakupu wielosezonowych. Zimówki sobie odpuszczam, ponieważ "uprawiam" raczej spokojną i najczęściej typowo miejską jazdę. W naszych warunkach klimatycznych jest zawsze kłopot z podejmowaniem decyzji typu: kiedy zmieniać sezonówki, przy jakiej temperaturze itp...
Rozpatruję zakup opon GOODYEAR EAGLE VECTOR EV-2+.
Fabrycznie podawanym rozmiarem jest rozmiar 185/55R15. Taki rozmiar jest niestety strasznie wygórowany cenowo. Istnieje bardzo zbliżony rozmiar 195/50R15.
Poniżej linki do przykładowego sklepu z cennikiem:
http://www.netcar.pl/opon...512346,szi.html
http://www.netcar.pl/opon...512346,szi.html
I tutaj pytanie:
Czy warto zaoszczędzić- jakby nie patrzeć - ponad 400zł ?
Według kalkulatora opon różnica w średnicy wynosi 9mm - 1,5% - co jest wartością dopuszczalną...
Dodam jeszcze, że obecnie jeżdzę na oponach letnich o rozmiarze 195/55/R15 - bo z takimi kupiłem auto. Są to dwie opony Continentala ContiEco oraz dwie Eurostona (to taka podfilia continentala). Opony są w stanie bardzo dobrym - około 7,5 mm bieżnika.
Z góry dzięki za komentarze i opinie.
coldmanns - Wto Lis 18, 2008 09:28
mzimny, ogólnie nie jestem za oponami wielosezonowymi.
Uważam, że takie opony to sie używało jak cieżko było dostać dobre zimówki.
Ale ja nie bede ingerował w Twój wybór. Wybrałeś opony średniej klasy, aletak jak napisałeś - nie będziesz ich nadzwyczaj nadużywał.
Na zimę lepsze są oponki węższe - tak tylko poza konkursem mówie.
Różnica pomiędzy rozmiarami 185/55R15 a 195/50R15 jest niewielka, a biorąc pod uwagę różnicę cen, to nic wielkiego się nie stanie jak zamontujesz 195/50R15.
Pozdrawiam i szerokości na nowych łapach
mzimny - Wto Lis 18, 2008 09:37
coldmanns napisał/a: | Uważam, że takie opony to sie używało jak cieżko było dostać dobre zimówki. |
Ostatnie badania ADAC wykazały, że takie wielosezonówki biły na łeb niejedną typowo-zimówkę...
[ Dodano: Wto Lis 18, 2008 09:38 ]
coldmanns napisał/a: | Wybrałeś opony średniej klasy, |
Co polecasz z wyższej klasy?
[ Dodano: Wto Lis 18, 2008 09:39 ]
coldmanns napisał/a: | Na zimę lepsze są oponki węższe - tak tylko poza konkursem mówie. |
Popieram w 100% !! Ale pod warunkiem, że mówimy o jeździe po śniegu - a z tym u nas bywa różnie...
coldmanns - Wto Lis 18, 2008 09:51
Goodyear VECTOR-5+ 195/50R15 82 T - takie polecam
NIe wiem co to za badania ADAC, ale pewnie wzięli pod uwagę wysokiej lkasy wielosezonówkę i najtanszą zimówkę.
Ogólnie lepsze są opony węższe na zimę bez względu na to czy jest śnieg, czy bo nie ma.
Szersza opona ma większą powierzchnię nośną na śliskiej nawierzchni.
[ Dodano: Wto Lis 18, 2008 09:52 ]
Vredestein Quatrac 2 195/50R15 82 H - i jeszcze te są dobre
mzimny - Wto Lis 18, 2008 10:02
coldmanns napisał/a: | NIe wiem co to za badania ADAC |
To niemiecki automobilklub przeprowadzający różnego typu badania motoryzacyjne.
Poniżej tabela z wynikami opon, które brali pod uwagę:
http://www.adac.de/Tests/...cePageID=229332
[ Dodano: Wto Lis 18, 2008 10:06 ]
coldmanns napisał/a: | Goodyear VECTOR-5+ 195/50R15 82 T - takie polecam |
Czyli ta oponka:
http://www.netcar.pl/opon...512347,szi.html
Kurczę, i tego właśnie nie kumam. W specyfikacji jest napisane:
"GOODYEAR VECTOR 5 wystepuje w 26 rozmiarach - od 155/70R13 do 195/50R15, z indeksem prędkości T = 190 km/h, zaś GOODYEAR EAGLE VECTOR 5 (EV-2), przeznaczony do samochodów klasy wyższej, w 29 rozmiarach - od 175/65R14 do 225/45R17, z indeksami prędkości H = 210 km/h, V = 240 km/h i W = 270 km/h".
A rozmiar 195/50R15 występuje w jednej i drugiej serii -
Poważnie mówisz, że ta rekomendowana przez Ciebie jest lepsza?
[ Dodano: Wto Lis 18, 2008 10:08 ]
coldmanns napisał/a: | ale pewnie wzięli pod uwagę wysokiej lkasy wielosezonówkę i najtanszą zimówkę |
Jeśli nawet - to i tak daje do myślenia
coldmanns - Wto Lis 18, 2008 10:10
Jak bym to ja kupował to właśnie te bym kupił.
Na tym nie warto oszczędzać!
mzimny - Wto Lis 18, 2008 10:20
coldmanns napisał/a: | Jak bym to ja kupował to właśnie te bym kupił.
Na tym nie warto oszczędzać! |
Z zestawienia poniżej wynika, że one są nawet tańsze:
http://www.netcar.pl/opon...,51,0,0,sz.html
A tak wogóle to dzięki za dyskusję, chyba wystawię POMAGIERKA-POZYTYWKA
coldmanns - Wto Lis 18, 2008 10:27
ja akurat na ceny w tym serwisie nie patrzałem.
Ceny są różne i w zasadzie wszędzie są inne.
Zyczę szerokiej drogi i powodzenia
mzimny - Wto Lis 18, 2008 21:14
Prośba o inne opinie...
danio667 - Wto Lis 18, 2008 21:37
Ja i tak na Twoim miejscu zainwestował bym w zimówki, do wielosezonu nie jestem przekonany, no ale jeśli wielosezon to z pewnością firma goodyear ale licz się z tym że nie należy ta firma do opon cichych Nie zgodzę się napewno z tym że wielosezonówka pobije zimówkę, chyba że tak jak coldmanns, napisał może wzieli jakąś chińszczyznę zimową i świeżą wielosezonówkę..
thef - Wto Lis 18, 2008 22:52
danio667 napisał/a: | Nie zgodzę się napewno z tym że wielosezonówka pobije zimówkę, chyba że tak jak coldmanns, napisał może wzieli jakąś chińszczyznę zimową i świeżą wielosezonówkę.. | Wszystko zależy w jakich warunkach. Dobra wielosezonówka będzie zazwyczaj lepsza od dobrej zimówki na suchym i mokrym asfalcie, za to polegnie sromotnie na śniegu. Lód to loteria i nie ma co rozpatrywać zachowania jakiejkolwiek opony. Jeżeli kolega jeździ w mieście, gdzie drogowcy nie śpą, to wybór wielosezonówki może okazać się dużo lepszy.
keczu - Wto Lis 18, 2008 23:04
Ja tez bym zainwestowal w DOBRA wielosezonowke ,zwykle opinie na NIE sa od osob ktore nigdy na takich nie jezdzily lub ktos mial dziadoskiego polskiego Nawigatora.A rozmiary te sa wzajemnie zamienne.
mzimny - Sro Lis 19, 2008 08:12
danio667 napisał/a: | ale licz się z tym że nie należy ta firma do opon cichych |
Doświadczyłeś może tego na własnej "skórze" ? Też właśnie słyszałem o tym - ale tak sobie myślę, że przecież mój roverek i tak do najcichszych nie należy.
kpt - Sro Lis 19, 2008 09:54
coldmanns napisał/a: | Goodyear VECTOR-5+ |
osobiscie tez takie polecam. jako zimowki z pewnoscia lepsze niz siakies zimowe kormorany i debice co zanabylem razem z autem.
[ Dodano: Sro Lis 19, 2008 10:10 ]
http://www.adac.de/Tests/...rcePageID=8979#
klepnij sobie na tabele, jest tam inna caloroczna opona good year, ale calkiem przyzwoicie wypadla na tle wielu zimowek, niekoniecznie chinszczyzn
mzimny - Sro Lis 19, 2008 10:43
kpt napisał/a: | klepnij sobie na tabele, jest tam inna caloroczna opona good year |
Dokładnie, to ta sama tabelka przytaczana w temacie wyżej...
Mowa o oponie wielosezonowej Goodyear 4seasons. Wypadła praktycznie podobnie jak Michelin Alpin A3 .
Przebiła zimówki uniroyala, nokiana, firestone'a i bridgestone'a.
wild_weasel - Sro Lis 19, 2008 10:56
Proponuję przyjrzeć się ocenom cząstkowym. Całoroczny Vector 4 Season bije na głowę inne opony w kategorii ścieralności. Na suchym - jak inne, na mokrym - odrobinkę gorzej, na śniegu - gorzej, na lodzie - loteria jak wszystkie głośność - przeciętna, paliwożerność - odrobinkę gorzej.
Całoroczna opona drastycznie wygrywa w kategorii "odporność na ścieranie", reszta - przeciętnie lub nieco gorzej. Czy to najważniejszy parametr opony zimowej?
Ponadto ta ta opona całoroczna jest nieco droższa niż typowe zimówki.
mzimny - Sro Lis 19, 2008 11:26
wild_weasel napisał/a: | Ponadto ta ta opona całoroczna jest nieco droższa niż typowe zimówki |
Co do ceny to przy rozmiarze 195/50R15 korzystniej wypada całoroczna.
Przy rozmiarze 185/55R15 - faktycznie zimówka tańsza...
[ Dodano: Sro Lis 19, 2008 11:58 ]
wild_weasel napisał/a: | Proponuję przyjrzeć się ocenom cząstkowym. |
Biorąc pod uwagę 3 podstawowe oceny cząstkowe (suchy, mokry, śnieg) to na 18 zimówek tylko 2 mają parametry łączne lepsze. Pozostałe albo są równe, albo chociaż w jednej kategorii gorsze.
Kategoria "suchy" dla zimówek to może nienajciekawsze zestawienie, ale nie jest tak, że każda z testowanych zimówek przegrywa tylko w kategorii ścieralność. Tylko dwie są wyjątkiem (czytaj: bezwarunkowo na zimę lepsze). Pozostałe są na równi albo ustępują przynajmniej jeszcze w jednej kategorii.
Ale biorąc pod uwagę większą żywotność (mniejsza ścieralność), brak problemów przechowywania opon oraz kiedy przekładać (dodatkowe koszty) i przede wszystkim styl oraz miejsce jazdy - wciąż jestem bliższy zakupowi Vectorków...
wild_weasel - Sro Lis 19, 2008 14:43
Suchy, mokry, śnieg, średnia.
Vector: 2.6, 2.7, 2.6, 2.63.
Winterhawk 2 (dużo niżej niż Vector): 2.5, 2.5, 2.8, 2.6.
Nokian WR G2 (również niżej): 2.5, 2.7, 2.4, 2.53.
A teraz porównajmy do rewelacyjnego Continentala: 2.6, 2.1, 1.7, 2.13.
Zgadzam się, że odchylenie o 0.1 powoduje, że w danej kategorii jedna opona będzie lepsza od innej. Ale biorąc pod uwagę wskazane przez Ciebie oceny cząstkowe (suchy, mokry, śnieg), w innych kategoriach są opon lepsze niż Vector o więcej niż 0.1. Nawet poniżej Vectora w teście.
Opona ta, moim zdaniem, zawdzięcza swoją pozycję głównie bardzo niskiej ścieralności. Gdy pominąć ten parametr, otrzymamy oponę o wynikach poniżej przeciętnej. Przy okazji, drugi w zestawieniu Continental ma jedną z najsłabszych ocen za ścieralność, a bez tej oceny cząstkowej wypada o niebo lepiej niż Vector.
Chyba odchodzimy od sensu problemu w stronę konstrukcji testu Nie będę się sprzeczał, że przewaga 0.1 w jednym miejscu nie jest równa stracie 0.7 w innym miejscu.
Takie jest zadanie opony całorocznej - służyć przyzwoicie, ale długo. Zimówki i tak wymienia się po 4-6 latach, więc dbanie o niską ścieralność nie jest tu priorytetem.
Przekładka opon? Ja mam drugi komplet na stalówkach. Wczoraj zmieniłem, czas: 1,5h, koszt: 0zł
Do całkowitego przekonania o przewadze opon całorocznych powinieneś jeszcze porównać je w innym teście z oponami letnimi, wszak będziesz na nich jeździł cały rok I przy temperaturze -15`C, i przy +30`C.
Ja osobiście wolę mieć 2 komplety: porządne letnie na alufelgach, które nie będą się ścierać przy wysokich temperaturach, oraz porządne zimowe na stalówkach, które mrozów się nie boją. A stalówki - bo tańsze w naprawie i nie szkoda ich na zimową sól drogową
thef - Sro Lis 19, 2008 15:13
wild_weasel napisał/a: | Przekładka opon? Ja mam drugi komplet na stalówkach. Wczoraj zmieniłem, czas: 1,5h, koszt: 0zł | Łasiczko, ale kółeczka powinno się wyważać po każdej zmianie, więc Twoje oszczędności, to takie naciągane troszkę
wild_weasel - Sro Lis 19, 2008 15:22
Fakt, zapomniałem, że miałem wyważone już wcześniej (tzn. przy zakładaniu opon na felgi, a nie w poprzednim sezonie)
A swoją drogą ile bierze "fachowiec" za taką usługę, tzn. zmianę całych kół (nie opon)?
thef - Sro Lis 19, 2008 15:34
wild_weasel napisał/a: | A swoją drogą ile bierze "fachowiec" za taką usługę, tzn. zmianę całych kół (nie opon)? | U mnie razem z wyważeniem to coś koło 25 zł. Zmiana samych opon z wyważeniem to około 40 zł. Od 17tek ceny chyba wyższe.
des - Sro Lis 19, 2008 15:38
W zeszły roku jak zmieniałem na zimówki (opona z felgą) to wziął 40zl (wymiana + wyważenie).
mzimny - Sro Lis 19, 2008 19:13
wild_weasel napisał/a: | Chyba odchodzimy od sensu problemu w stronę konstrukcji testu |
To chyba zdanie najlepiej podsumowujące całą polemikę poświęconą ADAC-owi... Wielkie Dzięki!!!
[ Dodano: Sro Lis 19, 2008 19:18 ]
wild_weasel napisał/a: | Ja mam drugi komplet na stalówkach. |
Bardzo świetny układ, godny naśladownictwa!!! Chociaż potworna ujma w wyglądzie auta...Ale wiadomo - bezpieczeństwo najważniejsze!
Stalówki mozna kupić nie 15" tylko 14" i w ten sposób jeszcze bardziej obniżyć cenę oponek
Wyważanie - faktycznie najlepiej przy każdej zmianie. U mnie kosztuje 40zł przy stalówkach, 60zł przy aluminiowych...
[ Dodano: Sro Lis 19, 2008 19:25 ]
wild_weasel napisał/a: | Ja osobiście wolę mieć 2 komplety |
Szacuneczek z mojej strony!!! Każdy ma prawo jeżdzić na czym chce.... i z kim chce
wild_weasel - Sro Lis 19, 2008 20:52
Hehe, dzięki
Mam właśnie stalówki 14", na razie jeszcze kołpaki nie dotarły i z tego powodu cierpię, bardzo cierpię Autko wygląda jakbym dojazdówki założył
|
|