Zobacz temat - R 420 SD + IC od SDI - jaka różnica ?
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Tuning mechaniczny - R 420 SD + IC od SDI - jaka różnica ?

michu1123 - Wto Lis 18, 2008 22:31
Temat postu: R 420 SD + IC od SDI - jaka różnica ?
Witam

Mam pytanie czy ktoś montował już do swojego Roverka 420 SD (bez intercoolera) intercooler od SDI. Czy jest jakaś wyczuwalna różnica w osiągach. Chodzi mi głównie o elastyczność na biegach?. W niedalekiej przyszłości mam zamiar założyć zestaw IC od SDI do mojego R 420 D.

Czekam na opinie i pozdrawiam.

Brt - Wto Lis 18, 2008 23:01

ktoś montował .... poszukaj na forum :ok:
Remigiusz - Wto Lis 18, 2008 23:37

Ja mam :mrgreen: i jeszcze jedna osoba zamierza to zrobić kolega matlacz

pgrad tez montował ale sprzedał swoja 420`tke :sad:

No jest parę tematów na temat tego tutaj na forum.

http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=25621

Nie wiem było więcej tych tematów :lol: ale nie mogę znaleźć.

No różnica jest bo sie auto lepiej zbiera na biegach i najfajniejszy efekt masz na 5.biegu jak jedziesz np 70 lub 80km/h a chcesz wyprzedzić to nie musisz redukować i się lepiej zbiera auto. Niestety sie już przyzwyczajeniem do tego i stało się codziennością.

[ Dodano: Wto Lis 18, 2008 23:41 ]
ahh jest oraz tutaj masz jeszcze:
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=15990

saib - Pią Lis 21, 2008 11:22

a może jest ktoś kto do tego 86-konnego silnika zamontował IC, zmienił pompe wtryskową na elektroniczną, kompa itp. ? takie 20T2R -> 20T2N
i mógłby powiedzieć o kosztach?

Zdr.

yoshi - Sob Lis 22, 2008 10:30

Jaka firma to robi? :P
matlacz - Wto Lis 25, 2008 09:44

Witam!

Oto mój temat: http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=32070

Jest tam chyba wszystko o tej przeróbce. Ja zabieram się za to za jakieś 2 miesiące. Jak już zrobię to pochwale się!


Pozdrawiam

Brt - Wto Lis 25, 2008 09:53

włożenie IC to kilkaset PLN, zmiana na pompę elektronicznie sterowana to juz grubszy wydatek i wiecej grzebania. Moim zdaniem: dołożyć IC najlepiej w zderzak jeśli jest miejsce, podnieść ciśnienie dołądowania i może odrobinę dawkę paliwa i będzie :ok: Ale wybór należy do Ciebie ;)
Remigiusz - Wto Lis 25, 2008 12:12

Ja bym w sumie nie wymieniał pompy na elektr. bo jest ją łatwiej tuningować jak się to mówi. Nie trzeba dokopywać tych Box'ow żeby mieć więcej mocy tylko się kreci jedna śruba i masz już większa dawkę paliwa. :mrgreen:
michu1123 - Wto Lis 25, 2008 22:59

Ja mam zamiar kupić IC od megany II. Co myślicie o tym nie będzie za duży ?. Czy ktoś już instalował do R IC od megany?. Droga między turbinka a kolektorem ssącym będzie wykonana z kwasówki. Zastanawiam się tylko czy nie lepiej było by wygiąć w całości kwasówkę na giętarach CNC czy spawać w kawałkach?. Jaka jest cena gięcia na takich giętarkach CNC?.
Interesują mnie następujące informacje - jak ktoś wie proszę o pomoc!
1. średnica wyjściowa z turbiny orginalnej rury od SDI do IC ?
2. średnica wejściowa kolektora ssącego do SDI ?
3. chciałbym zamiast rury wyjściowej (orginalnej od SDI) zastosować od razu kwasówkę odpowiednio wygiętą ale nie wiem jaka jest średnica

Remigiusz - Wto Lis 25, 2008 23:51

Sobie coś oglądnij :mrgreen:

http://forums.mg-rover.org/showthread.php?t=246826

Nie wiem co to jest ta kwasowka :evil: Przynajmniej nie znam polskiego znaczenia takiego materiału :evil:

Doloty do IC maja co pamiętam 52mm Ale kolektor ssaczy niema okrągłej formy tylko jest to elipsa.

Tomaszi - Sro Lis 26, 2008 00:54

Remi55 napisał/a:
Nie wiem co to jest ta kwasowka :evil: Przynajmniej nie znam polskiego znaczenia takiego materiału :evil:
Stal kwasoodporna inaczej zwana kwasówką to stal odporna na działanie kwasów o słabszym działaniu od kwasu siarkowego. Z takiej stali zrobione się np. poręcze przed urzędami ;)
http://www.stalkwasoodporna.pl/
gatunki stali kwasoodpornej i skład chemiczny

pgrad - Sob Gru 20, 2008 15:05

Nie ma sensu pakować większego ic do tego samochodu, bo będzie większa turbodziura. Dokładanie oryginalnego IC jakiś sens już ma. Wymiana pompy mechanicznej na elektryczną nie ma żadnego sensu, elektroniczna jest poza tym droższa w tuningu. Można by się pokusić o wymianę turbiny (jest nawet mocniejszy odpowiednik pasujący bez przeróbek), ale skrzynia nie wytrzyma momentu obrotowego. W roverkach z końcówką Di była montowana wytrzymalsza skrzynia, ale na słabszej dużo szybciej można biegi zmieniać. Ta mocniejsza z resztą też nie wytrzymałaby więcej jak 130KM na dłuższą metę. Jak ktoś che mieć mocniejszy samochód to polecam mg zs'a 180, albo zr'a 160. Spalanie będzie podobne moc podobna, ale wszystko oryginalne i niepsujące się. Już rozmawiałem z jednym gościem co miał w 600 diesla tuningowanego na 150KM i co miesiąc coś musiał wymienić, poza tym stwierdził że rover to awaryjne auto... Więc lepiej nic nie przerabiać bardziej niż producent. Takie jest moje odczucie. A w ogóle to uważam że ten silnik był projektowany do mocy około 90KM ponieważ w tej wersji jest praktycznie bezawaryjny.
funfel - Sob Gru 20, 2008 18:05

pgrad, a ktora to turbałka pasuje zamiast gt15 ?
Marrkus - Nie Gru 21, 2008 16:33

pgrad napisał/a:
Nie ma sensu pakować większego ic do tego samochodu, bo będzie większa turbodziura.


Oj coś mi się wydaje że za turbo dziurę odpowiada bardziej sprężarka niż IC...

pgrad - Pią Lut 13, 2009 16:34

GT1749. weź sobie zamontuj większy wąż na próbę to zobaczysz, że i jedno i drugie...
mcteusz - Sob Lut 14, 2009 15:05

pgrad napisał/a:
W roverkach z końcówką Di była montowana wytrzymalsza skrzynia, ale na słabszej dużo szybciej można biegi zmieniać. Ta mocniejsza z resztą też nie wytrzymałaby więcej jak 130KM na dłuższą metę.

Tu chyba nie o moc chodzi, a o moment obrotowy. R620 SDI ma 210Nm i 105KM, a R620 TI ma 240Nm i 200KM. Oba mają skrzynię PG1 i jakoś w TI wytrzymuje te 200 kucy...
Więc jeśli ktoś da rade wyciągnąć z SDI moc 150KM, to proszę bardzo, byle moment obrotowy nie przekroczył 240Nm, bo z tego co kojarzę, w R620TI moment jest właśnie ograniczony elektronicznie ze względu na srzynię biegów.

[ Dodano: Sob Lut 14, 2009 15:09 ]
Aha i jeszcze jedno pytanie. O ile wzrośnie moc i moment obrotowy po zamontowaniu turbiny GT1749 ??

piter34 - Czw Lut 19, 2009 16:22

mcteusz napisał/a:
Tu chyba nie o moc chodzi, a o moment obrotowy. R620 SDI ma 210Nm i 105KM, a R620 TI ma 240Nm i 200KM. Oba mają skrzynię PG1 i jakoś w TI wytrzymuje te 200 kucy...

...bo skrzynia nie wytrzymuje KM, tylko Nm. ;)