|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) - [Freelander] Jak wyłączyć wew. obieg powietrza
sivon - Pon Lis 24, 2008 12:44 Temat postu: [Freelander] Jak wyłączyć wew. obieg powietrza Witam,
Przyczyną nadmiernego parowania szyb w moim aucie może być wewnetrzny obieg powietrza. Auto przerobione z wersji angielskiej, schowek mam po stronie kierowcy a skrzynka z bezpiecznikami po stronie pasażera.
W którym miejscu znajduje się przełącznik / dźwignia umożliwiająca zmianę obiegu powietrza w kabinie z wewnetrznego na zewnętrzny.
Prosze o jakieś wskazówki gdzie mam tego szukać.
radeknan - Wto Lis 25, 2008 09:14
Ja najpierw bym się zainteresował czy jest w ogóle wlot powietrza z zewnątrz
Widziałem kilka free-ków po przekładce i zwykle "mechaniory" odpuszczali temat , zaklejali oryginalny wlot ( po lewej stronie ) i nie przerabiali tym bardziej że z tą plastikową obudową jest masa rzeźbienia + trzeba wywalić wlot w ścianie grodziowej a tam jest przerażająco mało miejsca.
Podsumowując najpierw bym sprawdził czy jest wlot powietrza z zewnątrz.
sivon - Wto Lis 25, 2008 10:12
No to mnie pocieszyłeś nie ma co:) Kurcze nie sądziłem, że układ nagrzewania i wentylacji też się przekłada. Powiadasz iż wlot powinien być po lewej stronie tzn tam gdzie ja mam bezpieczniki, hmm elektryki nie przekładali więc może układu wentylacji nie ruszali. Muszę coś zrobić z ta wilgocią w aucie bo jazda z tak zaparowanymi szybami jest bardzo niebezpieczna. Mam tyle wilgoci w aucie że dziś musiałem skrobać szyby z zewnątrz jak i wewnątrz .
Słyszałem, że we freelku jest dźwignia do zmiany recyrkulacji powietrza ale gdzie ona się może znajdować, nie chce rozkopywać całego auta aby się przekonać że u mnie nie można włączyć obiegu zewnętrznego.
Ma ktoś pomysł co mam zrobić.
radeknan - Wto Lis 25, 2008 12:09
W oryginalnym angliku wlot powietrza jest po lewej stronie taka plastikowa czarna puszka z filterkiem i jak robisz przekładkę to ona bardzo przeszkadza bo niema miejsca na mechanizm wycieraczek dlatego sie ja usuwa i trzeba trochę wymyślać patenty jak tu teraz podać powietrze z zewnątrz ,
żeby sprawdzić czy masz jakiś patent (który mi może nawet przez głowę nie przejść ) trzeba popatrzeć po stronie obecnego kierowcy czy masz jakiś rury / kanały poprzerabiane które idą w stronę ściany grodziowej , możliwe że ktoś pomyślał wyrzucił całą obudowę ale przynajmniej zrobił przedłużenie do oryginalnego otworu wlotu powietrza , według mnie tak jest chyba najrozsądniej.
|
|