Zobacz temat - [R416] IMMOBILISER co i jak odcina?
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R416] IMMOBILISER co i jak odcina?

dawidd - Pon Lis 24, 2008 19:34
Temat postu: [R416] IMMOBILISER co i jak odcina?
Witam
Od 3 dni nie mogę uruchomić Roverka 416si z 96r, - brak iskry. Sporo osób twierdzi ze winny jest immo, ale u mnie wygląda to tak - otwieram auto pilotem wkładam kluczyk, przekręcam i słyszę pompę paliwa i rozrusznik kreci. Po otwarciu drzwi i ponownym przekręceniu klucza piszczy immo i zero reakcji, po wciśnięciu przycisku na pilocie znów wszystko cichnie i a rozrusznik kreci, ale dalej nie pali. Czy immobilaiser odcina kilka: obwodów, pompa, rozrusznik itd ? Czy możliwe jest to ze immo nie zasila jakiegoś układu od wysokiego napięcia?

AndrewS: Poprawilem temat

sTERYD - Pon Lis 24, 2008 21:37

raczej padł czujnik położenia wału, albo cewka, albo przewód WN od cewki albo coś w rozdzielaczu...
dawidd - Pon Lis 24, 2008 21:41

Byłem jeszcze raz popatrzeć i okazało sie ze iskra jest na kablach ale na świecach nie. Wymieniłem świece na stare i trzymałem świece dotykając obudowy silnika i iskry dalej na świecy nie było - jak to możliwe? Z samego przewodu iskra przeskakuje a ze świecy która dotykam masy nie - w ogóle nie rozumiem. Ale jeżeli jest iskra to można wyeliminować czujnik wału immobiliser, zgadza się? Może być tak ze cewka WN daje za niskie napięcie i z kabla iskra jest a ze świecy nie?
Jary - Pon Lis 24, 2008 22:15

dawidd napisał/a:
z kabla iskra jest a ze świecy nie?


No to może diabeł pogrzebany w tym co łączy przewód ze świecą (fajka).

AndrewS - Pon Lis 24, 2008 22:46

moze padl palec w kopulce,
a na tym przewodzie co idzie od cewki do kopulki sprawdzales iskre ??
tam tez mozesz zalozyc swiece, oczywiscie tam iskra bedzie znacznie częstsza

dawidd - Pon Lis 24, 2008 23:16

kable są nowki NGK, na starych zachowanie identyczne. Jutro założę świece na kabel który idzie z cewki i zobaczę czy jest iskra. Palec jest nowy -sprawdzałem go ma opór 1 kom tak jak stary. Podpinałem woltomierz do przewodów które sterują cewka, przy przekręconym kluczyku na "zapłon" było tam napięcie niecałe 11V - może tu jest problem: ze za niskie napięcie steruje cewka i iskra jest mała? Jest to możliwe? Co dokładnie steruje ta cewka - komputer? czy może jest jeszcze cos miedzy cewka a komputerem, jakiś przekaźnik ?

[ Dodano: Wto Lis 25, 2008 12:57 ]
jadę kupie nowa cewkę WN i zobaczę co pomoże - mam pytanie czy cewka może być luzem podłączona czy obudowa musi być przykręcona do masy silnika?

AndrewS - Wto Lis 25, 2008 23:18

dawidd napisał/a:
Palec jest nowy -sprawdzałem go ma opór 1 kom tak jak stary.


kiedys ojciec kupil nowke palec i pochodzil z 60 km :-)

dawidd napisał/a:
Co dokładnie steruje ta cewka - komputer?


tak komputer,
po przekreceniu zaplonu na cewke podawane jest napiecie +12V
masa cewki podlaczona jest do kompa i to ja pewnie przerywa komp, powodujac przerwanie obwodu, a tym samym powstanie iskry

co do napiecia, to musialbym zobaczyc u siebie, po przekreceniu zaplonu wlaczanych jest pare odbiornikow, wiec napiecie napewno troche siadzie

niekoniecznie musisz kupowac nowa, mozesz sprawdzic na uzywanej np. od poldorovera, a nawet od zwyklego, kumpel na takiej jezdzi juz pare lat

no masa w ukladach zaplonowych jest dosc wazna, wiec polecam dla swietego spokoju jednak zrobic dobry styk