|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [MG ZR 1.8 160 01r] Wlany mobil 5W50 zostawić, czy zmieniac
Kurczak85 - Wto Lis 25, 2008 10:29 Temat postu: [MG ZR 1.8 160 01r] Wlany mobil 5W50 zostawić, czy zmieniac Witam. Mam w zalany olej mobil 1 5w50. A z tego co widze to polecacie zupełnie inny. Czy to niebezpieczne jezdzic na tym i mam go zmieniać jak najszybciej, czy jeszcze na nim pojezdzic i dopiero za jakis czas spokojnie moge go wymienic?? Zaznaczam, że był wymieniany jakies 3 miesiące temu i dużo raczej na nim autko nie przejechalo. A jak zmieniać to na jaki? Wiem, że watek był już wielokrotnie powtarzany, ale nie znalazlem zadnej informacji na temat tego oleju który mam wlany teraz. Wiec??
Brt - Wto Lis 25, 2008 10:34
A coś się dzieje z silnikiem Jesli nie, to nie kombinować tylko jeździc na tym co jest
Kurczak85 - Wto Lis 25, 2008 10:52
Nic sie nie dzieje. Tylko wczesniej ktos pisal ze te silniki sa bardzo wrazliwe na zalanie nie takim olejem jak trzeba. Wiec wole nie czekac az cos sie:)
Brt - Wto Lis 25, 2008 10:54
nie lubią mineralnego syntetyk, lub półsyntetyk będzie ok
PHJOWI - Wto Lis 25, 2008 11:02
DO SILNIKA VVC tylko półsyntetyk , miałem w swojej praktyce przypadki że syntetyk szkodzi układowi vvc
Kurczak85 - Wto Lis 25, 2008 11:05
No wlasnie dlatego pytam. Bo mobil 1 5w50 to syntetyk. Ale zmieniac od razu??
Brt - Wto Lis 25, 2008 11:13
hmmmm w takim razie sorki za zamieszanie a co dokłądnie się spsuło z winy oleju
kolin - Wto Lis 25, 2008 11:35
VVC tylko 10w40 Polecam Motul
Kurczak85 - Wto Lis 25, 2008 11:44
Spoko. Czyli wiem na co juz zmieniac. Ale pytam, czy jeszcze z miesiąc, lub dwa jak pojezdze to cos sie może stać?? Czy to tylko przy dluższym użytkowaniu??
spider666 - Sro Cze 30, 2010 10:34
miałem mobil 10w40 Super S, i 2000 - i okazuje się że się robią nagary z niego bo jest spalany. po prostu za słaby (a w klasie półsyntetyków ma jedną z wyższych temp. zapł.) bo te silniki pracują w bardzo wysokiej temperaturze w porównaniu do innych samochodów, więc tylko syntetyk da radę.
Zresztą spójrzcie na tabele producentów olejów co oni zalecają
(10W40 występuje tylko u niektórych jako minimum, a nie optimum)
http://www.elf.com.pl/dobor_olejow/www/oleje.php
http://olyslager-lubrican...VGq%2bcn3Qss%3d
http://ew5.earlweb.com/re...r=&vehicle=6005
http://lubricantadvisor.v....com/Select.asp
keczu - Sro Cze 30, 2010 20:44
Ta ja zacytuje kogos bo nie mam takiego autka, ale nie sadze ze cos zlego moze sie stac .Mam nadzieje za kolega TIGER nie ma nic przeciwko temu, to z dyskuzji z przed roku na podobny temat.
"Ja nie będe polemizował z nikim na ten temat ale jak miałem ZR 160 to od początku jak w nim wymieniłem rozrząd lany był olej MOBIL1 5W 50 i nic się nie działo, żadnych wycieków itd."
Pozdr.
TIGER - Sro Cze 30, 2010 21:05
keczu dokładnie nie mam nic przeciwko temu
ploomy - Czw Lip 01, 2010 14:21
Kurczak85 napisał/a: | Spoko. Czyli wiem na co juz zmieniac. Ale pytam, czy jeszcze z miesiąc, lub dwa jak pojezdze to cos sie może stać?? Czy to tylko przy dluższym użytkowaniu?? |
Nie wydaje mi się prawdopodobnym, żeby po miesiącu użytkowania cokolwiek miało się w silniku rozlecieć tylko z tego powodu, że zamiast półsyntetyka masz pełen syntetyk. W moim trzy razy był zalewany 10W40 i zrobiłbym to po raz czwarty gdyby nie HGF i Mariusz418, który zalał mi auto Mobilem 5W50. Skoro mistrz tak zrobił, to nie polemizowałem. Ale przy następnej zmianie, ze względu na ekonomię, powrócę do połówki.
Kurczak85, na Twoim miejscu do następnej planowanej wymiany nic bym nie ruszał, ale to Twoje auto
Ciufa - Czw Lip 01, 2010 14:34
ja jeżdżę na 5W30 oleju i nic się nie dzieje
zdecydowałem się na ten olej bo jak kupowałem auto od Mariusza to był wlany właśnie syntetyk
keczu - Czw Lip 01, 2010 19:09
http://www.liquimoly.pl/f...&category_id=22
Ciufcia, To nie syntetyk tylko hydrocrak.
http://www.liquimoly.pl/f...&category_id=21
To sa syntetyki tej firmy.
Ciufa - Czw Lip 01, 2010 19:50
keczu napisał/a: | hydrocrak |
a co to jest ?
[ Dodano: Czw Lip 01, 2010 20:50 ]
dobra znalazłem http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=471748
marcinmarcin - Sob Lip 03, 2010 11:52
Ja też nie zamierzam się wdawać w głębszą dyskusję, ale Angole ( forum mg rover.org) twierdzą że zdecydowanie dla VVC jest najzdrowszy półśyntetyk 10w40 (statystycznie najmniej awarii VVC - któryś z mechaników podawał statystykę naprawianych - kilkadziesiąt do jednego, przy czym te kilkadziesiąt to syntetyk). Wiem też, że przy przebiegu 47k VVC u mnie dość mocno klepało, natomiast przez następne 40k nic się nie pogorszyło Jeżdżę na motulu 6100 - przy czym też do końca nie jestem pewien jaką ma bazę. Inną kwestią poza szanowaniem VVC, jest fakt że układ hydrauliczny fabrycznie jest zestrojony na 10w40 i w zależności od temperatury odpowiednio ustawia poprzez ilość przepuszczanego oleju wychylenie wałków. Podsumowując na innej gęstości niż 10w40 fazy rozrządu mogą sie trochę inaczej przestawiać.
keczu - Nie Lip 04, 2010 10:28
marcinmarcin napisał/a: | Jeżdżę na motulu 6100 - przy czym też do końca nie jestem pewien jaką ma bazę. |
http://www.motorspot.com/6100s.html
http://www.motul-oil.co.u...40_TDS_(GB).pdf
No to jest tez hydrosyntetyk, przez niektorych producentow nazwany by byl 100% syntetykiem. Ale motul to uczciwa firma i tak nie robi. Na pewno to nie polsyntetyk. Nie znienia to faktu ze to bardzo dobry olej. Sam bym zalewal wlasnie motula ,ale w IRL nie ma.
oprawca_1978 - Nie Lip 04, 2010 12:35
Ja moim Poldoroverem przejechałem przez pięć lat na Lotosie 5W40 pełnym syntetyku sto tysięcy km, oczywiście na LPG i silniczek jest perfect, grama oleju nie brał a ciśnienie sprężania po 1.4 MPa na każdym cylindrze. Przebieg silnika teraz to zaledwie 166 kkm i na spokojnie do 300 kkm wytrzyma. Prędzej się buda Poloneza rozpadnie, niż ten silnik zacznie brać olej.
|
|