Zobacz temat - [25 1.4si '00] światła przygasają podczas Hamowania
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [25 1.4si '00] światła przygasają podczas Hamowania

krystian0808 - Sro Lis 26, 2008 11:54
Temat postu: [25 1.4si '00] światła przygasają podczas Hamowania
witam wszystkich serdecznie!
dwa dni temu stałem sie szczesliwym posiadaczem roverka 25. niestety zakupiony egzemplarz posiada kilka usterek, których oczywiście chciałbym sie pozbyc (mam nadzieję z Waszą pomocą);szukałem podobnych tematów na forum lecz ciężko było mi znaleźć coś odnośnie moich problemów
mianowicie:

1.podczas Hamowania gdy załącza się abs światła przygasają (zaduży pobór? co sprawdzic?)
2.mam pozrywane linki od siedzeń (nie można ich podnieść), od kierowcy nie da się nawet ręcznie podnosząć zapadke z tyłu siedzenia ( gdzie kupić i jak wymienić linki)
3.wentylator czasami włancza się dopiero po chili lub gdy cos przy nim pokombinuje (jaka przyczyna)

Brt - Sro Lis 26, 2008 12:25

ad1. To normalne - ABS bierze spory prąd podczas pracy.
ad2. Nie wiem czy dostaniesz gdzieś same linki. Wyjać fotele i po prostu dosztukować połatać to co jest. Świetnie do łączenia cienkich linek nadają się takie kostki elektryczne do łączenia przewodów.
ad3. Który wentylator ??

krystian0808 - Sro Lis 26, 2008 12:30

ad.2 dzieki brt z tymi kostkami dobry pomsł :mrgreen:
ad.3 dmuchawa, nie działa też na pierwszym i drugim biegu, ale doczytałem sie juz, że to rezystory tylko nie wiem gdzie się znajdują

Brt - Sro Lis 26, 2008 12:33

ad3. jest na forum na 200% opis z fotkami chyba nawet, a jak nie na forum to tutaj:
http://www.roverki.pl/mod...ies=Technika#64
polecam przeczytać całość :mrg:

krystian0808 - Sro Lis 26, 2008 12:39

jest jeszcze jedno:

przy ruszaniu (nie zawsze) tak jakby tracił moc- nie chce przyspieszyć i troche przyszarpuje, jak wrzuce luz i przygazuje przechodzi :roll:

leszek95b - Sro Lis 26, 2008 13:22

sprawdź kopułkę, palec, świece, kable. jakby coś podpadało - wymienić.
u mnie pomogło :ok:

eszet - Czw Lis 27, 2008 02:20

leszek95b napisał/a:
sprawdź kopułkę, palec, świece, kable. jakby coś podpadało - wymienić.
u mnie pomogło

No raczej dwie pierwsze pozycje odpadają u kolegi :wink:
Poza tym podejrzewam,że przy suchszej pogodzie objawy - okresowo - same zanikną :cool: .
Przynajmniej u mnie tak było,wymiana kabli i świec nie pomogła.Podejrzewałem jedną z cewek(minimalnie iskrzyła jak popsikałem spryskiwaczem )ale nie zdążyłem już wymienić :cool: .

krystian0808 - Czw Lis 27, 2008 08:04

wiec powiadasz cewka, faktycznie gdyby to kable lub swiece były to chyba cały czas to by się działo a tu od chumoru zależy, i faktycznie wczoraj padało i było ciężko, co chwile nie równa praca i "zamulanie" dziś jechałem i już lepiej (bez deszczu). jak można pozprawdzać i gdzie się znajdują te cewki :?: :?: :?:

[ Dodano: Czw Lis 27, 2008 08:06 ]
wiec powiadasz cewka, faktycznie gdyby to kable lub swiece były to chyba cały czas to by się działo a tu od chumoru zależy, i faktycznie wczoraj padało i było ciężko, co chwile nie równa praca i "zamulanie" dziś jechałem i już lepiej (bez deszczu). jak można pozprawdzać i gdzie się znajdują te cewki :?: :?: :?:

leszek95b - Czw Lis 27, 2008 08:54

eszet napisał/a:
dwie pierwsze pozycje odpadają u kolegi

ja bym polecał sprawdzić pro forma, jako że auto świeżo kupione i są problemy z układem zapłonowym.

krystian0808 napisał/a:
gdyby to kable lub świece były to chyba cały czas to by się działo a tu od chumoru zależy

no właśnie nie, jeśli masz kable do niczego to problemy najczęściej się robią jak jest wilgotno. świece dobrze sprawdzić, bo czasami pęka ta ceramiczna obudowa i świeca też wariuje.

krystian0808 - Czw Lis 27, 2008 09:42

a więc jeszcze raz
1.gdzie znajdują się te cewki i jak sprawdzic ich działanie?
2.co może być przyczyną tego że dmuchawa sama się włancza i wyłancza
3.jak się dobrać i sprawdzic kable i świece (jestem kompletnym laikiem) wcześniej miałem vectre a i wszystko tam było jak na dłoni TU :shock:

dzieki wszystkim życzliwym za rady
pozdrawiam

leszek95b - Czw Lis 27, 2008 09:59

krystian0808 napisał/a:
3.jak się dobrać i sprawdzic kable i świece


kable: to najlepiej po ciemku odpalić motor, podnieść maskę, popsikać takim szprajem (spryskiwaczem) jak do mycia okien ale z wodą w środku i obserwować, czy nie ma dyskoteki (czy nie skaczą iskry, czy nie robi się łuk). dobrze tez zdjąć kabel ze świecy i kopułki i zobaczyć czy nie jest jakiś zaśniedziały/skorodowany.

świece: zakładasz klucz do świec (ok 10zł) i wykręcasz. trzeba samemu ocenić, czy jest w dobrym czy złym stanie. jak będzie jakaś zardzewiała, oblepiona, albo jak ceramika będzie pęknięta - najlepiej wymienić (ok 10-15zł za sztukę).

krystian0808 - Czw Lis 27, 2008 09:59

jeszcze jedno pytanie: jakiej produkcji jest silnik 1.4 si i od jakiego auta (jeśli wogóle) pasują podzespoły?
Brt - Czw Lis 27, 2008 10:07

produkcji rovera a dokąłdnei firmy produkującej silniki na zlecenie rovera. Nie podejdą części od innych marek samochodów. A pozatym przecież nie ma problemów z częściami eksploatacyjnymi do tych aut wiecn ie ma co se życia komplikować :)
I zawsze jest www.tomateam.pl :mrg:

morris - Czw Lis 27, 2008 12:49

Brt napisał/a:
ad2. Nie wiem czy dostaniesz gdzieś same linki. Wyjać fotele i po prostu dosztukować połatać to co jest. Świetnie do łączenia cienkich linek nadają się takie kostki elektryczne do łączenia przewodów.

Podepnę się bo mi właśnie strzeliła linka ale przy samym haczyku, więc kostki raczej nie da rady. Może ktoś ma jakiś patent?

eszet - Pią Lis 28, 2008 01:20

leszek95b napisał/a:
ja bym polecał sprawdzić pro forma, jako że auto świeżo kupione i są problemy z układem zapłonowym.

Hmm,no ale żeby sprawdzić,to najpierw musi je mieć.Z tego co widać,kolega już raczej nie ma klasycznego aparatu zapłonowego
krystian0808 napisał/a:
1.gdzie znajdują się te cewki i jak sprawdzic ich działanie?

Odkręć osłonę nad pokrywą zaworów i wszystko zobaczysz.Najprostszy test,to popsikać po ciemku :wink: .

[ Dodano: Pią Lis 28, 2008 01:26 ]
Tu masz te cewki,tylko w widoku bocznym:
http://moto.allegro.pl/it..._16v_2003r.html

Jeśli masz jakiekolwiek objawy iskrzenia,albo łuna w kablach - wymień to w cholerę,bo prędzej czy póżniej i tak padnie.Je kupiłem nówki kable Boscha i po 4 kkm jeden dostał takie przebicie,że z daleka kopał

krystian0808 - Wto Gru 02, 2008 12:51

no dzieki eszet

w końcu jakaś konkretna podpowieź, zaglądałem pod maskę i zastanawiałem się gdzie te kable, cewka kopułka :shock: teraz już wszystko jasne...

odnośnie dławienia to sprawdzam jeszcze jedną niepokojącą sprawę, mianowicie przewód masowy był strasznie zdezelowany- wymieniłem kleme oraz poprawiłem przepływ prądu do budy i jak narazie lepiej :???: czy brak masy mógł być przyczyną dławienia :?:
morris napisał/a:
Podepnę się bo mi właśnie strzeliła linka ale przy samym haczyku, więc kostki raczej nie da rady. Może ktoś ma jakiś patent?
mi strzeliły trzy, w tym dwie przy samym haczyku i zapewniam Cię, że kostka elektryczna wystarczy- zrobione wszystkie :cool: