Zobacz temat - [R416] Dziwny objaw silnika

Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R416] Dziwny objaw silnika

polakpolak29 - Pon Gru 01, 2008 16:52
Temat postu: [R416] Dziwny objaw silnika
Mam pytanie dotyczące silnika jestem laikiem w tych sprawach. Problem polega na tym ze jak odpalam to zatrzęsie się silnik który wprowadza cały samochód w drganie obroty spadają do 500 obr/min i wracają do normy wszystko trwa może 1-2 sek. Problem pojawia się na zimnym silniku. Czy to wina krokowca a może jakiegoś czujnika np. położenia wału. Od czego zacząć sprawdzanie ewentualnej przyczyny.
se7en86 - Pon Gru 01, 2008 16:57

A gdy gasisz silnik są jakieś objawy trzęsienia samochodem ?
piter34 - Pon Gru 01, 2008 16:58

polakpolak29 napisał/a:
Od czego zacząć sprawdzanie ewentualnej przyczyny.

Ja bym zaczął od układu zapłonowego.

Płynu chłodniczego przypadkiem nie ubywa...?

polakpolak29 - Pon Gru 01, 2008 17:03

Jak gaszę silnik to wszystko jest dobrze nic nie trzęsie a płynu nie ubywa. Jak juz odpalę to wszystko jest ok silnik chodzi równo. Zapomniałem dodać ze problem ten raz jest a raz go nie ma.
TARADAJA - Czw Gru 04, 2008 00:00

Wygląda mi to na silnik krokowy! Taj jakby się wieszał albo za późno dostawał impuls z czujnika temperatury :?: Tak myśle :razz:
Tomi - Czw Gru 04, 2008 00:28

Jeśli nie włączają się wiatraki po przekręceniu zapłonu, to chyba czujnik temp. można wyklczyć. Jeśli nie ubywa płynu, to również można wykluczyć HGF (w sensie płyn do cylindra). Osobiście obstawiałby stały zestaw elektryczny (kopułka, palec i przewody). Niech zgadnę, że problemy są z reguły w wilgotne dni, gdy temp. na zewnątrz jest w granicach 2-7 st. C. (powyżej zera).
polakpolak29 - Nie Gru 14, 2008 13:59

Tomi napisał/a:
Niech zgadnę, że problemy są z reguły w wilgotne dni, gdy temp. na zewnątrz jest w granicach 2-7 st. C. (powyżej zera).