Zobacz temat - [R75] Klapki sterujące w dolocie?
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Klapki sterujące w dolocie?

piochu1 - Pon Gru 08, 2008 15:45
Temat postu: [R75] Klapki sterujące w dolocie?
Sprawa dotyczy silników BMW LINK: http://www.bmw-klub

Powiem w skrócie :kumpel ma BMW z silnikiem 3.0 i dowiedział sie że oprócz zaworu ERG w kolektorze ssącym znajdują sie klapki sterujące dolotem powietrzqa w zakresie do ok. 2000 ogr/min są zamknięte a powyżej siłowniki je otwierają. Sprawa jest tego typu że na owych klapkach osadza się nagar i powoduje utrudnienie w ich poruszaniu - napór siłowników powoduje że obluzowują się na nitach któymi są przymocowane do ośki a w konsekwencji urywają się. A te raz najgorsze klapki te wpadają do cylindra powodując totalne spustoszenie - koszty naprawy są potworne.

Mam pytanko do znawców naszych autek czy w naszych silnikach też są zainstalowane takie klapki sterujące
----------------------------------------------------, ----------------------------

Witam Panow ponownie
Moj mechanik zrobil wszystko w ciagu 3-4 godzin .
Jest troche roboty i troche mnie to kosztowalo ale to nic w porownaniu co moglo sie stac . Po demontazu mechanik zobaczyl ze 6ta klapka byla juz lekko luzna - wiec jeszcze bardziej sie ucieszylem ze zdemontowalem te [BAD] i utwierdzilem sie w tym co wyczytalem juz w znanych wam stronach na necie . Pisza o tym Anglicy , Dunczycy i Finowie .

http://forums.e60.net/ind...cleaning+intake

Problem podobno tyczy sie nie tylko 3.0 diesel i E60/61 ale tez i innych
modeli . Ponoc 2.0D jest wyjatkowo na to narazony , 2.5D tez .
Slyszalem i czytalem ze E39D we wszystkich wersjach tez ma ten problem . Tak na marginesie polecam wszystkim sprawdzenie swoich kolektorow w brew co mowia w BMW , bo oni nigdy nic takiego nie widzieli i o tym nie slyszeli . - No a co maja mowic ?? ?

Wspolczuje Blazesjos bardzo bo to jest wielka tragedia , kupe kasy trzeba wywalic na naprawe . Wiec Panowie nie zastanawiajcie sie tylko do mechanika .
Pozdrawiam i przypominam ze po wyjeciu tych klapek nie ma zadnej roznicy . Wedle poglosek to nawet samo BMW nie wie po co sa te klapki -

Bo sie pytalem !

Rowan - Pon Gru 08, 2008 15:47

piochu1 napisał/a:
Mam pytanko do znawców naszych autek czy w naszych silnikach też są zainstalowane takie klapki sterujące

Nie w CDT nie stosowano tego.

piochu1 - Pon Gru 08, 2008 15:58

Rowan napisał/a:
piochu1 napisał/a:
Mam pytanko do znawców naszych autek czy w naszych silnikach też są zainstalowane takie klapki sterujące

Nie w CDT nie stosowano tego.



To mie ucieszyłęs dzieki :mrgreen:

Rowan - Pon Gru 08, 2008 16:01

W CDT jest prosty normalny kolektor dolotowy. A o tym przypadku właśnie w E60 słyszałem kilkakrotnie. I teraz się zastanawiam, czy dalej namawiać tatę na kupno 530d :/
A tak piękne auto, taki silnik... :mrgreen:

Dobromir_2004 - Pon Gru 08, 2008 16:32

W ostatnią sobotę zdejmowałem kolektor ssący, żeby sprawdzić czy nie ma w nim szlamu, ponieważ EGR był tragicznie zabrudzony (o czym już kiedyś pisałem). Okazało się, że w kolektorze nagaru było niewiele. Kolektor obejrzałem z każdej strony, świeciłem do wnętrza latarką i zapewniam: Z CAŁĄ PEWNOŚCIĄ NIE MA TAM ŻADNYCH KLAPEK.
Rowan - Pon Gru 08, 2008 16:34

Chciałbym jeszcze dodać, że w M47N te klapki były, to jest jedna z różnic między tymi silnikami.
Dziadek - Pon Gru 08, 2008 19:06

Dobromir_2004 napisał/a:
ponieważ EGR był tragicznie zabrudzony (o czym już kiedyś pisałem).

Pamiętam.Jak wtedy to przeczytałem,to się przestraszyłem,bo kilka tygodni wcześniej czyściłem zawór(nie był tak tragiczny),więc kilka dni temu za Twoją sugestią też zajrzałem do kolektora...a tam czysto i klapek też nie widziałem.To chyba dobra wiadomość(?).

Rowan - Wto Gru 09, 2008 14:56

Dziadek napisał/a:
klapek też nie widziałem.To chyba dobra wiadomość(?).


Trudno powiedzieć czy dobra, bo po coś je w BMW zrobili, ale nie przewidzieli chyba tego, że mogą robić takie spustoszenie. :/

Zukowaty - Wto Gru 09, 2008 16:54

piochu1 napisał/a:
Trudno powiedzieć czy dobra, bo po coś je w BMW zrobili, ale nie przewidzieli chyba tego, że mogą robić takie spustoszenie.


A ja mam klapki :D Co prawda V6 ale nietety mam :/ Jedna juz nie chodzi ale jakos nie czuc zadnej roznicy w jezdzie...Zrobili je po to zeby je wymieniac,tak jak polowe innych rzeczy.

Rowan - Wto Gru 09, 2008 19:32

Zukowaty, Ale chyba tam są na troche innej zasadzie. Tam są zmienne fazy dolotu, i są VIS-y. A w tych w BMW to działało na innej zasadzie. Są w każdej przegrodzie kolektora na samym jego końcu i zamykają, albo otwierają dopływ powietrza, do tego są w tak niefortunnym miejscu, że jeśli się tylko urwie, to odrazu wpada do komory. :/