|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
 |
Rover serii 75, MG ZT - [R75] Klapki sterujące w dolocie?
piochu1 - Pon Gru 08, 2008 15:45 Temat postu: [R75] Klapki sterujące w dolocie? Sprawa dotyczy silników BMW LINK: http://www.bmw-klub
Powiem w skrócie :kumpel ma BMW z silnikiem 3.0 i dowiedział sie że oprócz zaworu ERG w kolektorze ssącym znajdują sie klapki sterujące dolotem powietrzqa w zakresie do ok. 2000 ogr/min są zamknięte a powyżej siłowniki je otwierają. Sprawa jest tego typu że na owych klapkach osadza się nagar i powoduje utrudnienie w ich poruszaniu - napór siłowników powoduje że obluzowują się na nitach któymi są przymocowane do ośki a w konsekwencji urywają się. A te raz najgorsze klapki te wpadają do cylindra powodując totalne spustoszenie - koszty naprawy są potworne.
Mam pytanko do znawców naszych autek czy w naszych silnikach też są zainstalowane takie klapki sterujące
----------------------------------------------------, ----------------------------
Witam Panow ponownie
Moj mechanik zrobil wszystko w ciagu 3-4 godzin .
Jest troche roboty i troche mnie to kosztowalo ale to nic w porownaniu co moglo sie stac . Po demontazu mechanik zobaczyl ze 6ta klapka byla juz lekko luzna - wiec jeszcze bardziej sie ucieszylem ze zdemontowalem te [BAD] i utwierdzilem sie w tym co wyczytalem juz w znanych wam stronach na necie . Pisza o tym Anglicy , Dunczycy i Finowie .
http://forums.e60.net/ind...cleaning+intake
Problem podobno tyczy sie nie tylko 3.0 diesel i E60/61 ale tez i innych
modeli . Ponoc 2.0D jest wyjatkowo na to narazony , 2.5D tez .
Slyszalem i czytalem ze E39D we wszystkich wersjach tez ma ten problem . Tak na marginesie polecam wszystkim sprawdzenie swoich kolektorow w brew co mowia w BMW , bo oni nigdy nic takiego nie widzieli i o tym nie slyszeli . - No a co maja mowic ?
Wspolczuje Blazesjos bardzo bo to jest wielka tragedia , kupe kasy trzeba wywalic na naprawe . Wiec Panowie nie zastanawiajcie sie tylko do mechanika .
Pozdrawiam i przypominam ze po wyjeciu tych klapek nie ma zadnej roznicy . Wedle poglosek to nawet samo BMW nie wie po co sa te klapki -
Bo sie pytalem !
Rowan - Pon Gru 08, 2008 15:47
piochu1 napisał/a: | Mam pytanko do znawców naszych autek czy w naszych silnikach też są zainstalowane takie klapki sterujące |
Nie w CDT nie stosowano tego.
piochu1 - Pon Gru 08, 2008 15:58
Rowan napisał/a: | piochu1 napisał/a: | Mam pytanko do znawców naszych autek czy w naszych silnikach też są zainstalowane takie klapki sterujące |
Nie w CDT nie stosowano tego. |
To mie ucieszyłęs dzieki
Rowan - Pon Gru 08, 2008 16:01
W CDT jest prosty normalny kolektor dolotowy. A o tym przypadku właśnie w E60 słyszałem kilkakrotnie. I teraz się zastanawiam, czy dalej namawiać tatę na kupno 530d
A tak piękne auto, taki silnik...
Dobromir_2004 - Pon Gru 08, 2008 16:32
W ostatnią sobotę zdejmowałem kolektor ssący, żeby sprawdzić czy nie ma w nim szlamu, ponieważ EGR był tragicznie zabrudzony (o czym już kiedyś pisałem). Okazało się, że w kolektorze nagaru było niewiele. Kolektor obejrzałem z każdej strony, świeciłem do wnętrza latarką i zapewniam: Z CAŁĄ PEWNOŚCIĄ NIE MA TAM ŻADNYCH KLAPEK.
Rowan - Pon Gru 08, 2008 16:34
Chciałbym jeszcze dodać, że w M47N te klapki były, to jest jedna z różnic między tymi silnikami.
Dziadek - Pon Gru 08, 2008 19:06
Dobromir_2004 napisał/a: | ponieważ EGR był tragicznie zabrudzony (o czym już kiedyś pisałem). |
Pamiętam.Jak wtedy to przeczytałem,to się przestraszyłem,bo kilka tygodni wcześniej czyściłem zawór(nie był tak tragiczny),więc kilka dni temu za Twoją sugestią też zajrzałem do kolektora...a tam czysto i klapek też nie widziałem.To chyba dobra wiadomość(?).
Rowan - Wto Gru 09, 2008 14:56
Dziadek napisał/a: | klapek też nie widziałem.To chyba dobra wiadomość(?). |
Trudno powiedzieć czy dobra, bo po coś je w BMW zrobili, ale nie przewidzieli chyba tego, że mogą robić takie spustoszenie.
Zukowaty - Wto Gru 09, 2008 16:54
piochu1 napisał/a: | Trudno powiedzieć czy dobra, bo po coś je w BMW zrobili, ale nie przewidzieli chyba tego, że mogą robić takie spustoszenie. |
A ja mam klapki Co prawda V6 ale nietety mam Jedna juz nie chodzi ale jakos nie czuc zadnej roznicy w jezdzie...Zrobili je po to zeby je wymieniac,tak jak polowe innych rzeczy.
Rowan - Wto Gru 09, 2008 19:32
Zukowaty, Ale chyba tam są na troche innej zasadzie. Tam są zmienne fazy dolotu, i są VIS-y. A w tych w BMW to działało na innej zasadzie. Są w każdej przegrodzie kolektora na samym jego końcu i zamykają, albo otwierają dopływ powietrza, do tego są w tak niefortunnym miejscu, że jeśli się tylko urwie, to odrazu wpada do komory.
|
|