|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 600, Honda Accord - [R620] Pytanie dot. sprawdzania kodów błędów oraz srzęgła
balrog - Sob Gru 13, 2008 17:49 Temat postu: [R620] Pytanie dot. sprawdzania kodów błędów oraz srzęgła Ogólnie wiem, że aby sprawdzić kody trzeba zewrzeć piny 4 i 15 pod kierownicą i niebieską kostkę dwupinową koło nóg pasażera. Czy niebieska kostka może byc zwarta na stałe czy tylko na czas sprawdzania błędów? Jeśli pomyle piny na dużej kostce pod kierownicą to coś się uszkodzi?
Jeśli chodzi o sprzęgło. Gdy wcisne sprzęgło na zapalonym silniku słychać jakby silnik lżej chodził, znika pewien dźwiek. Gdy puszcze sprzęgło wtedy slychać jakby cos obcierało. Co to może być? Biegi wchodzą lekko, czasem zgrzytnie mi tylko wsteczny, żadnych problemów z ruszaniem nie mam.
thef - Sob Gru 13, 2008 18:08
Cytat: | Jeśli chodzi o sprzęgło. Gdy wcisne sprzęgło na zapalonym silniku słychać jakby silnik lżej chodził, znika pewien dźwiek. Gdy puszcze sprzęgło wtedy slychać jakby cos obcierało. Co to może być? Biegi wchodzą lekko, czasem zgrzytnie mi tylko wsteczny, żadnych problemów z ruszaniem nie mam. | Łożysko oporowe sprzęgła zdaje się.
balrog napisał/a: | Ogólnie wiem, że aby sprawdzić kody trzeba zewrzeć piny 4 i 15 pod kierownicą i niebieską kostkę dwupinową koło nóg pasażera. Czy niebieska kostka może byc zwarta na stałe czy tylko na czas sprawdzania błędów? Jeśli pomyle piny na dużej kostce pod kierownicą to coś się uszkodzi? | Trzeba zewrzeć styki (4 i 15) tylko w kostce 16 pinowej.
balrog - Sob Gru 13, 2008 18:25
Zwarłem piny w dużej kostce i w ogóle nie mrygała mi kontrolka. Może coś źle zrobilem ale co tu można źle zrobić, wszystko jest takie proste.
Jeśli thef masz racje co do sprzęgła to ile będzie mnie to kosztować i co trzeba zrobić aby samemu pozbyć się usterki?
thef - Sob Gru 13, 2008 18:48
Oprócz tego, że zwiera się piny trzeba też włączyć stacyjkę, ale to pewnie zrobiłeś. Czy przy normalnym uruchomieniu stacyjki, ta kontrolka się zaświeca na kilka sekund? Jeśli tak, to może nie tą kostkę znalazłeś. Czasami jest pod plastikiem przy prawej nodze pasażera. Łożysko to koszt około 25 zł (szukaj na www.tomateam.pl), a ile robocizna to nie wiem.
balrog - Sob Gru 13, 2008 22:41
No i mam odpowiedź na jedno pytanie: zwarcie innych pinów ze soba nie powoduje uszkodzeń przynajmniej zwarcie pinów 5 i 10
sTERYD - Nie Gru 14, 2008 00:50
większość pinów w złączu diagnostycznym jest pusta więc nie ma problemu zajęte są: 4,5,7,15,16
Najgorsze co mogłoby się wydarzyć, to zwarcie pinów 4 lub 5 i 16, (4i5 to masa, a 16 + zasilania) wtedy spali się bezpiecznik od diagnostyki (no chyba, ze się nie spali bezpiecznik, to może nie być wesoło )... resztę można zwierać do woli
balrog - Nie Gru 14, 2008 01:52
Czyli w paru słowach głupi ma zawsze szczęście
[ Dodano: Czw Gru 18, 2008 07:45 ]
Co dosprzęgła, pojechałem do mechanika posłuchał i powiedział tak: to nie sprzęgło tylko skrzynia, jedź pan wymień olej i zwróc uwagę czy nie ma opiłków. Jeśli są będziemy robić skrzynie jeśli nie to można jeździć nawet jeśli po wymianie ten dźwiek nie ustanie. Niezadziałało.
Pojechałem do drugiego mechanika i powiedział ze trzeba bedzie sprzęgło robić. Może regeneracja wystarczy, może trzeba będzie wymienić całe sprzęgło. w tomateam jest jakies firmy NATIONAL za niecałe 500zł, czy to sprzęgło jest coś warte? czy już lepiej dołożyć drugie tyle u kupić Sachs'a albo roverkowe?
|
|