Zobacz temat - [R ALL] Polerowanie kloszy lamp na gładko. Renowacja
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Tuning wizualny - [R ALL] Polerowanie kloszy lamp na gładko. Renowacja

Armandoo - Wto Gru 16, 2008 23:12
Temat postu: [R ALL] Polerowanie kloszy lamp na gładko. Renowacja
Witam,


Czy ktoś orientuje się czy możliwe jest a jeżeli tak to gdzie i za ile , wypolerowanie lamp przednich od R45 / MG ZS ?

Myślę tu o wypolerowaniu kloszy zupełnie na gładko , tak jak ma większość cywilizowanych aut w tych czasach :mrgreen: , czyli wypolerowanie tej wewnętrznej części gdzie są te dziwne starodawne wzorki.



Czy to jest w ogóle wykonalne ?

Klosze lamp są z jakiegoś tworzywa sztucznego ...plastik , czy jakiś poliwęglan , na tym się już kompletnie nie znam :roll:





Przy okazji myślałem od razu aby je odświeżyć odbłyśniki ale z tym już nie ma takiego problemu bo jest mnóstwo firm zajmujących się takimi rzeczami.





Pozdro

Tomek1212 - Wto Gru 16, 2008 23:34

A czy wiesz, o tym, że głównie dzięki tym "starodawnym wzorkom" reflektor świeci tak jak powinien i nie oślepia jadących z nad przeciwka ?? Ponadto mało który "nowoczesny" reflektor z gładkim szkłem dorównuje pod względem jakości oświetlenia tradycyjnemu reflektorowi z "starodawnym wzorkiem" (nie dotyczy reflektorów ksenonowych).
Armandoo - Sro Gru 17, 2008 10:58

Witam,

powiem Ci szczerze jest to dla mnie trochę niezrozumiałe , ponieważ jak popatrzysz na lampy nowych aut to każdy ma gładki klosz.

Mówimy oczywiście tu o światłach standardowych ( nie ksenonowych ) i nie soczewkowych.
Każde nowe auto , które ma światła na zwykłej żarówce ma właśnie klosze gładkie , dodatkowo jeszcze nie mają w lampie tego kapturka blaszanego.

Dla przykładu zobacz sobie wybrane lampy od VW , Opli , BMW serii 3 , Peugeot , Volvo V40 czy wielu innych nowych aut.

Producentami tych lamp są takie cenione firmy jak np. Hella czy Valeo , więc sorry ale to co piszesz jak dla mnie nie ma większego sensu , gdyż nie uwierzę , żeby nagle po tylu latach zaczęli robić gorzej świecące lampy niż te z przed paru-parunastu lat.
Dodatkowo jak pisałem nie mają w środku kapturka , który niby chroni przez oślepianiem. Nie mają tego czegoś i nie zauważyłem jakoś , żeby specjalnie oślepiały. Lampy są homologowane co znaczy , że dopuszczone do ruchu.
Kompletnym paradoksem byłoby gdyby tak cenione firmy za miast się rozwijac i robic coraz lepsze i efektywniejsze produktu cofały by się do tyłu. To by przeczyło podstawie motoryzacji czy rozwojowi i postępowi technicznemu.

Pozdrawiam

Brt - Sro Gru 17, 2008 11:11

w lampach z przeźroczystym kloszem nie masz lustra wygietego w parabolę (czy też podobną krzywą) lecz lustro jest swobodnie kształtowane i to ono przejmuje zarówno funkcję odbicia światła jak i jego właściwego równomiernego rozproszenia. W przypadku starszych reflektorów lustro odbijało światło ale właściwy rozkład i równomiernosć uzyskiwało dzięki tej właśnie szybie rozpraszajacej. Weź jakiś zbity reflektor lub samo lustro, wstaw żarówkę i zobacz jak zaświeci, podejrzewam, że byłbyś troche zawiedziony ;)
Co do kapturka, to on służy głównie przed tzw. samooslepianiem i akurat w kilku autach by się przydał, m.in. w R200. Pozatym w wielu nowych autach dalej jest stosowany (np. Golf 5, Corolla). Jesli żarówka jest głęboko w reflektorze i światło z zarnika nie wydostaje sie bezposrednio na zewnątrz, to nie ma potrzeby stosowania "kapturków" w mocno nachylonych reflektorach jest zazwyczaj potrzebny ;)

Tomek1212 - Sro Gru 17, 2008 13:17

Armandoo napisał/a:
Producentami tych lamp są takie cenione firmy jak np. Hella czy Valeo , więc sorry ale to co piszesz jak dla mnie nie ma większego sensu , gdyż nie uwierzę , żeby nagle po tylu latach zaczęli robić gorzej świecące lampy niż te z przed paru-parunastu lat.
Dodatkowo jak pisałem nie mają w środku kapturka , który niby chroni przez oślepianiem. Nie mają tego czegoś i nie zauważyłem jakoś , żeby specjalnie oślepiały. Lampy są homologowane co znaczy , że dopuszczone do ruchu.
Kompletnym paradoksem byłoby gdyby tak cenione firmy za miast się rozwijac i robic coraz lepsze i efektywniejsze produktu cofały by się do tyłu. To by przeczyło podstawie motoryzacji czy rozwojowi i postępowi technicznemu.


Niestety, ale taka jest prawda, ze nowe samochody są dużo gorsze od starych i to pod wieloma względami, ale nie chce mi się ciągnąć znów dyskusji na ten temat.

A co do reflektorów to kilka razy na łamach czasopisma "Auto Świat" były przeprowadzane testy reflektorów w profesjonalnych warunkach i spotkałem się tam właśnie z tą wypowiedzią, na temat wyższości starych reflektorów nad nowymi (choć oczywiście nie w 100%).

michone - Sro Gru 17, 2008 16:47

moze takie : link
Armandoo - Sro Gru 17, 2008 20:55

Uwagi Brt w pełni tłumaczą całą istotę działania lampy , więc w tej kwestii więcej pytań i uwag nie mam :mrgreen:

Michone niestety te lampy są fajne ale nie pasują do R45 i MG ZS poprzedniej generacji.


A wracając do kwestii polerowania kloszy , jest to w ogóle możliwe i ktoś robi coś takiego ? Pomińmy już funkcje praktyczne bo te zostały już omówione :wink:

michone - Sro Gru 17, 2008 22:47

Armandoo napisał/a:
Uwagi Brt w pełni tłumaczą całą istotę działania lampy , więc w tej kwestii więcej pytań i uwag nie mam :mrgreen:

Michone niestety te lampy są fajne ale nie pasują do R45 i MG ZS poprzedniej generacji.


A wracając do kwestii polerowania kloszy , jest to w ogóle możliwe i ktoś robi coś takiego ? Pomińmy już funkcje praktyczne bo te zostały już omówione :wink:
robią ale nie na plastikowych kloszach
Armandoo - Sro Gru 17, 2008 23:16

Tak też myslałem