|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Offtopic - Kolejna ikona padła
Tomi - Sro Gru 17, 2008 23:00 Temat postu: Kolejna ikona padła Subaru wycofuje się z WRC
tom214Si - Sro Gru 17, 2008 23:07
Nic co japońskiego nie może wywołać we mnie sentymentu i pokrewnych emocji....
Szacunek - tak, ale nie emocje (dot. także Japończyków ).
maniaq - Czw Gru 18, 2008 00:11
rajdy bez subaru ....
"to juz jest koniec ... nie ma juz nic ... mozemy isc"
tom , nie wiesz jakei emocje daje subaka i nie widzisz tego jako penwego symbolu , znaku naszych czasow, bardziej chodzi o to jak nazwal ten watek tomi o IKONE tego sportu O_o
zal.pl O_o
Brt - Czw Gru 18, 2008 10:25
maciej - Czw Gru 18, 2008 11:32
Ech... Kryzys... Honda z F1, Subaru z WRC...
tom214Si napisał/a: | Nic co japońskiego nie może wywołać we mnie sentymentu i pokrewnych emocji.... |
To chyba nigdy nie jechałeś czymś szybkim i japońskim...
Brt - Czw Gru 18, 2008 13:15
podejrzewam, ze toma nie kręci szybkie raczej wysoko zawieszone z miękkim zawieszeniem i dużymi kołami
maciej - Czw Gru 18, 2008 13:36
No to też chyba nie jeździł Patrolem, czy Pajero...
Pomijając już SUVy, gdzie np. X-Trail bije w tej klasie resztę na głowę.
tom214Si - Czw Gru 18, 2008 16:54
Chodziło mi bardziej o ideologię niż technologię.
Za technologię - jak już pisałem - szacuneczek.
A brak sentymentu - z przyczyn ideologicznych.
PS. kiedyś nie było Subaru i były rajdy, teraz znów nie będzie Subaru - i dalej będą rajdy.
Tomi - Czw Gru 18, 2008 17:09
maciej napisał/a: | Ech... Kryzys... Honda z F1, Subaru z WRC...
|
Ale za Team F1 Farrari ma nowego sponsora... jest tym brytyjski akcent
Sponsorem Teamu F1 Ferrari jest nowy właściciel Jaguara i Land Rovera... firma TATA MOTORS!!
DawidNB - Czw Gru 18, 2008 17:15
tom214Si napisał/a: | Chodziło mi bardziej o ideologię niż technologię.
Za technologię - jak już pisałem - szacuneczek.
A brak sentymentu - z przyczyn ideologicznych.
PS. kiedyś nie było Subaru i były rajdy, teraz znów nie będzie Subaru - i dalej będą rajdy. |
Ja się nie zgodzę kultowe japońskie auta:
1. Honda CRX
2. Honda Prelude
3. Nissan Skyline
4. Toyota Celica
5. Mitsubishi Eclipse
można tak wymieniać w nieskończoność i za wszystkie z tych aut mógłbym oddać dużo.
maciej - Czw Gru 18, 2008 17:26
tom214Si napisał/a: | Chodziło mi bardziej o ideologię niż technologię. |
A co rozumiesz przez "ideologię"?
Bo np. Honda ma dość jasną "misję" i widziałem gdzieś określenie "japońskie AR" do tego Subaru, Mitsubishi...
Jaka to "ideologia", bo nie rozumiem?
Że nie ładują 400 KM jak w BMW M5, czy 560 KM jak w Audi RS6?
Taka trochę "amerykańska" ideologia - wyścig zbrojeń na długą prostą...
Przecież na każdej górskiej drodze STi, czy Evo będzie daleko z przodu.
DawidNB napisał/a: | 1. Honda CRX
2. Honda Prelude |
Jak już tak, to zacznijmy od NSX.
Tomi - Czw Gru 18, 2008 17:33
maciej napisał/a: |
DawidNB napisał/a: | 1. Honda CRX
2. Honda Prelude |
Jak już tak, to zacznijmy od NSX. |
- NSX
- Supra
- Celica (szczególnie wersje Carlos Sainz i GT-Four)
- Skyline
- 200SX
- 3000GT
Dla uboższych zawsze była:
- CRX
- MR2 (miodne autko, szczególnie z początku lat 90-siątych),
No i najbardziej kultowe STI i EVO.
[ Dodano: Czw Gru 18, 2008 17:37 ]
DawidNB napisał/a: |
Ja się nie zgodzę kultowe japońskie auta:
2. Honda Prelude
5. Mitsubishi Eclipse
|
W tych dwóch modelach nie widzę nic kultowego, ot po prostu ładne Coupe. Nawet wersje najbardziej ekscytujące (2.2.Vtec 4WS i 2.0T 4x4) nie można nazwać kultowymi... to trochę nadużycie.
maciej - Czw Gru 18, 2008 17:43
Tomi, zgubiłeś 300ZX jak już tak wymieniać.
Tomi - Czw Gru 18, 2008 17:52
maciej napisał/a: | Tomi, zgubiłeś 300ZX jak już tak wymieniać. |
No i całą serię "Z" Nissana/Datsuna.
tom214Si - Czw Gru 18, 2008 17:58
maciej napisał/a: | A co rozumiesz przez "ideologię"?
Bo np. Honda ma dość jasną "misję" i widziałem gdzieś określenie "japońskie AR" do tego Subaru, Mitsubishi... |
Ano właśnie, "japońskie AR". Panowie skośnoocy powielają tylko wzorce z Zachodu. Najpierw Japończycy "zmałpowali" europejskie technologie, później gdy je opanowali a nawet prześcignęli, zaczęli podrabiać europejskie idee - np. AR. Styl stricte japoński to szarzyzna i nijakość. I dlatego za technologie - respect, a za małpowanie - brak sentymentów.
Główne nurty w motoryzacji powstały w Europie i USA, wszystko inne to mniej lub bardziej ewidentne naśladownictwo. Kiedyś Japonia, "wczoraj" Korea, a "dziś" Chiny (no i Indie). Czy przysłowiowe "nasze dzieci" będą kiedyś szlochać po Tacie i innych Xingjangach i Roewerach?
Thrillco - Czw Gru 18, 2008 18:34
Eeee..co do nurtów motoryzacji to ewidentnie pominałes kompletnie niepowtarzalny styl brytyjski, który jest poza kategoriami...no ale ok..europa. niemniej po wieloletnim powielaniu japończycy jednak dorobili sie własnego stylu. trzeba jednak go szukac w samej japoni. Ten styl to 4 sciany na 4 kołach...wielkości standardowego wychodka typu TOI TOI
tom214Si - Czw Gru 18, 2008 18:44
Thrillco napisał/a: | co do nurtów motoryzacji to ewidentnie pominałes kompletnie niepowtarzalny styl brytyjski, który jest poza kategoriami...no ale ok..europa |
No właśnie nie pominęłem, tylko wrzuciłem do jednego, europejskiego worka, tylko dlatego, żeby nadmiernie się nie rozdrabniać.
A propos brytyjskich ikon brytyjskiego stylu - szlocham po nich rzewnie.
DawidNB - Czw Gru 18, 2008 22:26
Tomi,
z tym ze eclipse czy prelude to może lekkie nadużycie to powiedzenie kultowe ale mi się podobają
szczególnie preludka z 2.2vTec
|
|