Zobacz temat - [R45] Wymiana przepustnicy na aluminiową
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R45] Wymiana przepustnicy na aluminiową

snake0908 - Pią Gru 19, 2008 17:50
Temat postu: [R45] Wymiana przepustnicy na aluminiową
Witam

Jak w temacie, chce wymienic przepustnice w moim roverku 45 1.8 00r
Znalazlem aluminiowa przepustnice z R 25 1.6 03r tylko nie wiem czy bedzie pasowac do mojego Roverka, jak myslicie?

pozdrawiam

sTERYD - Pią Gru 19, 2008 17:56

będzie :cool:
snake0908 - Sro Gru 24, 2008 08:44

sTERYD napisał/a:
będzie :cool:


Wielkie dzieki za pomoc, przepustnica pasuje. Wymieniona i koniec problemow z falujacymi obrotami.
pozdrawiam

robczach - Sro Lut 04, 2015 20:51

Witam,
jest to mój pierwszy post na tym forum. Mam taki objaw że czasami jak obroty spadają po wciśnięciu sprzęgła to spadną do ok 300-400 i podskoczą do 800-900, zazwyczaj tak pofalują ze dwa razy i sie ustabilizują na prawidłową wartość.
Zacząć od czyszczenia krokowca i plastikowej przepustnicy czy od razy kupić aluminiową przepustnicę? Jeśli to drugie to czy będzie pasować z silników 1.4, 1.6 oraz 1.8, oraz czy musi być od R25 lub R45 czy może być z serii 200 lub 400?

sTERYD - Sro Lut 04, 2015 20:57

w 200/400 nie występowała aluminiowa, chyba że w 420Si. Ja bym zaczął od czyszczenia. Wydawać piniondze zdążysz ;)
AndrewS - Sro Lut 04, 2015 22:05

w aluminiowej inaczej sterowany jest bieg jałowy, w metalowej silnik krokowy porusza krzywke, a ta kołeczek, który sie wysuwa i wsuwa, plastikowa nie ma silniczka, silnik jest odzielnie przykrecony do kolektora ssacego
sTERYD - Sro Lut 04, 2015 22:18

w metalowych są i takie i takie rozwiązania, tylko kwestia od czego się dobierze, a poza tym da się dostosować jedno do drugiego ;)
AndrewS - Sro Lut 04, 2015 22:34

sTERYD napisał/a:
w metalowych są i takie i takie rozwiązania,


to ja takowej nie widziałem jakies fotki ?? chyba że krokowy na metalowej nie byl podpinany, a byl odzielnie plastikowy krokowy mocowany do metalowego kolektora ssacego

sTERYD napisał/a:
a poza tym da się dostosować jedno do drugiego ;)


Senn ladych pare lat temu miał poldka 1.6 rover (oryginalnie silnik był z rovera wiec plastikowy kolektor i przepustnice) ozenione zostalo to z metalową przepustnica i kolektorem od 1.4, nie chciało to działac obroty biegu jalowego robily co chciały :-)

sTERYD - Sro Lut 04, 2015 23:25

Cytat:
jakies fotki

ależ proszę Andrzeju:
http://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-MHB000090
Co do montowania przepustnicy z poldka i z T serii, to trzeba krokowca z niej wyrzucić i dać rurkę do obejścia do tego na kolektorze i działa (nawet jest w odlewie miejsce na tą rurkę, tylko zaślepione. Są opisy na forum ;)
w drugie strone jest gorzej, bo trzeba oś motylka przekładać, bo jest za krótka no i jest kombinacja z mocowaniem krokowca, bo w nowszych wersjach nie ma na niego podstawki, ale to chyba mało potrzebna kombinacja...