|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
 |
Rover serii 600, Honda Accord - [R620] Zimny klekocze jak traktor
funfel - Pią Gru 19, 2008 19:31 Temat postu: [R620] Zimny klekocze jak traktor cos jest nie tak czy tam ma byc? Ostatnio jezdze z kumplem i jego audi80 rocznik chyba 95 lub okolo, nie pytalem, przebieg prawie taki sam jak moj, ale chodzi jakos inaczej, tak ciszej. Mowil ze jezdzil kiedys golfem i tez tak klekoczal jak moj. ustawienie kąta wtrysku cos pomoze? czy moze cos innego?
Pozdrawiam.
NEOSSS - Pią Gru 19, 2008 19:34
funfel, przy klekowatniu leci dymek... Kazdy diesel zimny chodzi jak traktor... Szczegolnie silnik Roverkowy
funfel - Pią Gru 19, 2008 19:39
Rano jak odpalam samochod pod blokiem to pewnie nie jednego obudzilem;] no ale, jak tak ma byc to dobrze. A mam jeszcze jedno pytanie..
akumulator ladowalem jakis miesiac temu, na poczatku odpalal bardzo dobrze, po ladowaniu.. a teraz juz trzeba krecic troche rozrusznikiem zanim odpali zimny. akumulator ma juz 3 lata i nei wiem czy akumulator juz nie dziala jak powinien czy moze swiece, bo swiec odkad kupilem to nie wymienialem, jutro kupie i wymienie.. moze cos pomoze, a te swiece to mozna samemu wymienic czy trzeba komus to oddac ?
filo - Pią Gru 19, 2008 19:41
NEOSSS napisał/a: | Kazdy diesel zimny chodzi jak traktor... Szczegolnie silnik Roverkowy |
W moim klekocie jakoś nie słyszę różnicy między zimnym a ciepłym...
NEOSSS napisał/a: | przy klekowatniu leci dymek... |
Fakt-przez jakiś czas delikatnie kopci, wręcz minimalnie. Chwile się nagrzeje i już nie kopci.
[ Dodano: Pią Gru 19, 2008 19:44 ]
funfel napisał/a: | a te swiece to mozna samemu wymienic czy trzeba komus to oddac ? |
Sam wymieniłem trzy bo do czwartej trzeba podobno pompę zrzucać. Na trzech też łądnie pali a były silniki tylko z trzema świecami żarowymi...
funfel napisał/a: | akumulator ladowalem jakis miesiac temu, na poczatku odpalal bardzo dobrze, po ladowaniu.. a teraz juz trzeba krecic troche rozrusznikiem zanim odpali zimny. akumulator ma juz 3 lata i nei wiem czy akumulator juz nie dziala jak powinien czy moze swiec |
Obstawiał bym świece. No i chłodniej się zrobiło,zwłaszcza,że nie garażujesz skoro napisałeś
funfel napisał/a: | Rano jak odpalam samochod pod blokiem |
funfel - Pią Gru 19, 2008 19:48
no niestety nie garazuje, a czasami stoi nieruszany przez pare dni. Wiem ze z tą jedną jest problem, ale jak da sie samemu wymienic to jutro bede probowal.
Pozdrawiam.
filo - Pią Gru 19, 2008 19:53
Da się samemu ale parę rzeczy "przeszkadza".
I te małe nakrętki,chyba na klucz 6 lub 7 łatwo zgubić.
funfel - Sob Gru 20, 2008 10:14
Mozecie mi podpowiedziec jak mam sie zabrac za wymiane tych świec? Bylem w citroenie zapytac, to koles mi powiedzial 80zł za wymiane:| to ja prawie tyle za swiece dalem.
Tak więc, jak ktos ma czas i sie orientuje to proszę o jakieś male faq
Pozdrawiam.
zapal - Sob Gru 20, 2008 10:33
ja mam benzyne i tez klekocze na swoj sposob i to glosno jak sie grzeje:D wiec to norma
Tomi - Sob Gru 20, 2008 10:42
filo napisał/a: | NEOSSS napisał/a: | Kazdy diesel zimny chodzi jak traktor... Szczegolnie silnik Roverkowy |
W moim klekocie jakoś nie słyszę różnicy między zimnym a ciepłym...
|
Widocznie nie znasz swojego samochodu. Przy uruchomieniu zimnego silnika zmienia się kąt wtrysku na pompie (takie "dieselowskie ssanie"), które ułatwia rozruch zimnego silnika. Silnik bardziej klekocze i ma taki twardszy dźwięk... jednak nie jest to aż tak drastyczna różnica, że budzisz sąsiadów.
Brt - Sob Gru 20, 2008 10:48
funfel napisał/a: | Mozecie mi podpowiedziec jak mam sie zabrac za wymiane tych świec? |
Odkręcasz najpierw wszystkie połaczenia elektryczne świec (kluczyk 6-7) a póxniej odkręcasz kolejno swiece. Najlepiej mieć klucz nasadowy (są takie przedłuzane końcówki koniecznie 6 a nie 12 kątna) dobrze popsikac najpierw jakimś "ułatwiaczem odkręcania" i modlić się, żeby nic się nie urwało jak nie idzie, to czasem warto znowu trochę wkręcić i spowrotem wykrecać (tak na rozruszanie połączenia). Jak już wykręcisz, to póxniej wkręcasz nowe (podobno jest jakiś smar, który zapobiega póxniejszym problemom z odkręcaniem) zakładasz kabelki elektryczne i wymienione
filo - Sob Gru 20, 2008 11:01
Tomi napisał/a: | Widocznie nie znasz swojego samochodu. |
Możliwe-nikt nie wie wszystkiego...
Tomi napisał/a: | Przy uruchomieniu zimnego silnika zmienia się kąt wtrysku na pompie (takie "dieselowskie ssanie"), które ułatwia rozruch zimnego silnika. |
Coś mi sie kiedyś obiło o uszy takiego. Zawsze sie przyda dodatek do wiedzy...
Tomi napisał/a: | Silnik bardziej klekocze i ma taki twardszy dźwięk... |
Nie słyszę właśnie tej różnicy.Chyba,że jest tak minimalna,że człowiek nie zwraca na to uwagi.
funfel - Sob Gru 20, 2008 11:40
Poleglem juz na wstępie:) ktora to świeca?
Obstawiam ze to bramka nr 7? myslalem ze są 4..
NEOSSS - Sob Gru 20, 2008 11:50
funfel, na zdjeciu jest wtryskiwacz, ponizej jego patrz... 7 to świeca...
Radziłbym Ci zostawić te świece w spokoju i sprawdzić najpierw na któtko czy pobierają prąd, zrobisz sobie ładny koszt jak je ukręcisz w głowicy!!!!!!
sTERYD - Sob Gru 20, 2008 11:50
na zdjęciu jest wtryskiwacz, a świeca to na rysunku 7
filo - Sob Gru 20, 2008 12:32
funfel napisał/a: | myslalem ze są 4.. |
Bo są (lub 3).
[ Dodano: Sob Gru 20, 2008 12:37 ]
Nie jestem pewien ale to chyba taka sama głowica.
Albo przynajmniej podobna. Na żółto masz zaznaczone miejsce wkręcenia świec. A na aucie jak to wygląda to zobacz pod maskę.
Powodzenia przy wymianie.
|
|