Zobacz temat - [R220SDI]Zwiekszone spalanie
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R220SDI]Zwiekszone spalanie

xtek - Sob Gru 20, 2008 17:57
Temat postu: [R220SDI]Zwiekszone spalanie
Mam maly problem. Do tej pory na zbiorniku przejezdzalem jakies 900-1000km. Teraz gdy na liczniku mam 600km kreska spada juz ponizej czerwonego na wskazniku. Styl jazdy ten sam. Wyblyskalem kody bledow i wyszlo "28. Przepływomierz powietrza (MAF) – wysokie napięcie". Filtr powietrza dopiero co wymieniony - JC Premium. Wczesniej mialem Filtrona i chyba bylo lepiej, no ale jak je porownuje to niczym sie nie roznia, a nowy powienien byc lepszy w koncu. Da sie zdiagnozowac jakos stan przeplywomierza przez podpiecie do komputera? Gdzie to mozna zrobic? Gdy auto stoi na luzie i przegazuje bardzo mocno, to widac duza chmure czarnego dymu i zostaje czarny osad na ziemi. Zadnego braku mocy nie zaobserwowalem.
Brt - Sob Gru 20, 2008 18:41

możesz zmierzyć napięcia na pinach przepływomierza przy róznych obrotach silnika - da to jaiś pogląd na pracę przepływki. Poszukaj na forum - kiedyś podawałem wartości zmierzone u mnie (i chyba potwierdzał je wtedy PHJOWI). Co do spalania, to hmmm moze spadek temp zewnętrznej swoje zrobił, ale z 900 na 600 to trochę za dużo spadło.
Co do samego spalania, to hmmm ja robię 900km na zbiorniku jak jezdże "na emeryta" w trasie, w kazdym z pozostalych przypadków na zbiorniku robię w granicach 700 - 800km. Pozazdrościć spalania/lekiej nogi ;)

xtek - Pon Gru 22, 2008 21:26

Pomierzylem napiecia na 4 kablu od przeplywomierza. U ciebie bylo to:

wolne obroty 1,48
1500 obr 2,01
2000 obr 2,33
2500 obr 2,62
3000 obr 2,92
3500 obr 3,15
4000 obr 3,35

u mnie

wolne obroty 1,9
1500 obr 2,1
2000 obr 2,3
2500 obr 2,5
3000 obr 2,9
3500 obr 3,37
4000 obr 4
4500 obr 4,2

Troche wyzsze i to by sie zgadzalo z tym bledem komputera "28. Przepływomierz powietrza (MAF) – wysokie napięcie"

Ale czy cos takiego moze powodowac wieksze spalanie? Jakies inne jeszcze propozycje? Gdzies na jakims angielskim forum wyczytalem ze MAF w 220SDI nie mial wplywu na wtrysk paliwa i tym samym na spalanie... :/

thef - Pon Gru 22, 2008 21:53

xtek napisał/a:
Ale czy cos takiego moze powodowac wieksze spalanie? Jakies inne jeszcze propozycje? Gdzies na jakims angielskim forum wyczytalem ze MAF w 220SDI nie mial wplywu na wtrysk paliwa i tym samym na spalanie... :/
To dotyczyło zapewne SD (86KM i pompa mechaniczna) a nie SDi.
xtek - Pon Gru 22, 2008 22:45

"The 4 pin maf fitted to the '95-99 Sd, sdi and early (L series) Freelanders is only used for egr control so they are not affected. Any minor improvment by disconnecting the sensor is due to the egr valve being disabled."

To pisze Rover_ron z forum mg-rover.org, tworca MAFAMu czyli tanszego zastepcy przeplywomierza.

"The maf on the pre '99 L series does only control the egr valve so when you disconnect it, the only reason you feel any improvement, which is usually small, is because the egr valve remains closed.
You can prove this by reconnecting it and instead disconnecting the small vacuum tube (3mm dia) from the egr actuator. The same small improvement will be felt. This is my preferred way to disable the egr valve.

It's therfore not necessary to replace the maf. If it fails and the engine warning light comes on, you can unplug it.

Ron"

thef - Wto Gru 23, 2008 00:27

O, to chyba trzeba będzie zweryfikować wiedzę o przepływkach ;) .