Zobacz temat - [R416] Kontrolka oleju się żarzy...
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R416] Kontrolka oleju się żarzy...

anecia-77 - Nie Gru 21, 2008 16:10
Temat postu: [R416] Kontrolka oleju się żarzy...
Witam.W ostatnim czasie moje autko zaczyna doprowadzać mnie do łez..Trzy miesiące temu HGF a teraz kontrolka oleju się świeci nie jest to cały czas tylko raz sie świeci po czym gasnie i tak w kólko.Moje pytanie brzmi:Cóż się znowu stało???Jakich kosztów naprawy moge się spodziewać???
Pozdrawia wyczerpana nerwowo Aneta..

[ Dodano: Nie Gru 21, 2008 16:18 ]
Ah, zapomniałam dodać, że po odpaleniu auta starsznie głośno pracuje jakby coś stukało w silniku...

sTERYD - Nie Gru 21, 2008 17:09

a olej to w silniku jest ??
wygląda na to jakby było mało oleju... bardzo mało :/

kadzaf - Nie Gru 21, 2008 18:27

dobrze by było załozyc gdzies czujnik zegarowy (np wkrecic go w miejsce czujnika oleju albo dodatkowo) wtedy wiadomo by było jakie cisnienie oleju ma silnik :wink:
anecia-77 - Nie Gru 21, 2008 20:08

Na minimum ale był..
kasjopea - Nie Gru 21, 2008 20:14

ale dolany już? i co dalej się świeci?
PTE - Pon Gru 22, 2008 13:03

Może panewki "się skończyły".
anecia-77 - Pon Gru 22, 2008 17:39

Odebrałam auto z warsztatu z diagnozą: brak cisnienia oleju.Błagam pomóżcie...
sTERYD - Pon Gru 22, 2008 17:44

niech sprawdą zawór ciśnienia na pompie, to najłatwiej zdemontować i sprawdzić, a lubi się czasem zatrzeć :cool:
jest on wkręcony z tyłu wzdłuż paska wspomagania i nie trzeba praktycznie nic demontować, zeby się do niego dostać...

[ Dodano: Pon Gru 22, 2008 17:44 ]
aha i nie jeździj bez smarowania bo silnik uj szczeli :/

anecia-77 - Wto Gru 23, 2008 11:10

Halo Panowie co się z Wami dzieje??? Nie wierze, że nikt z czyms takim nie miał doczynienia....Pomózcie biednej istocie...Proszę..
PTE - Wto Gru 23, 2008 11:43

anecia-77 napisał/a:
Halo Panowie co się z Wami dzieje??? Nie wierze, że nikt z czyms takim nie miał doczynienia....Pomózcie biednej istocie...Proszę..


Przecież kolega sTERYD poddał Ci jakim tropem iść. Przyczyn braku ciśnienia może być wiele, m.in podana przez niego.

Ja osobiście miałem podobną sytuację kilkanaście lat temu, tyle że w zaporożcu. Lampka ostrzegająca o niedostatecznym ciśnieniu oleju w silniku zaczynała żarzyć się na niskich obrotach lub podczas jazdy na zbyt niskim biegu w stosunku do prędkości pojazdu. Wszystko działo sie przy rozgrzanym silniku. Gdy olej był zimny i gęsty, lampka gasła zaraz po uruchomieniu i silnik trzymał ciśnienie nawet na biegu jałowym. Problemem były zbyt duże luzy na panewkach głównych.

anecia-77 - Wto Gru 30, 2008 11:34

Witam.Moje autko nareszcie smiga.Mąż w pierwszej kolejności wyczyścił miske olejową,zmienił uszczelke pod nią po czym zalał olej oraz wymienił filtr.Czujnik na szczęscie jest dobry ( sprawdzilismy u brata w Roverku).Także teraz pozostało mi cieszyc sie jazdą moim autkiem...Huuurrraaaa...
PTE - Wto Gru 30, 2008 15:26

Czyli przyczyną było zapchane sitko smoka pompy oleju? Pewnie poprzedni właściciel(e) nie zmieniał oleju przez lata...
zapal - Wto Gru 30, 2008 16:18

hmm a czy w tych filtrach oleju nie jest tak ze jak sa bardzo zapchane olej idzie inny droga poporstu nie jest filtrowany?? pytam bo jestem operatorem koparko-ladowarki i pamietam z wykladow temat o filtrach olejow i o tym ze jak sie zapchaja to jakos sie tam robi ze olej nie jest filtorwany ale swobodnie plynie :)

pytanie z ciekaowsci wiec prosze nie krzyczec i sie nie smiac :)

anecia-77 - Wto Gru 30, 2008 19:40

Sama nie wiem...Znawcą nie jestem ale tak mi się wydaje.We wwrzesniu dotknal moje auto HGF i oddałam auto do naprawy, powymieniali wszystko oprócz oleju co było moim zaskoczeniem.I moze te uszczelniacze gdzieś sie przedostały do obiegu i dlatego też ten problem mnie spotkał.Nie wiem... tak sama sobie myśle, tylko czy w dobrym kierunku???
AndrewS - Wto Gru 30, 2008 22:30

zapal napisał/a:
hmm a czy w tych filtrach oleju nie jest tak ze jak sa bardzo zapchane olej idzie inny droga poporstu nie jest filtrowany?


raczej napewno tak jest
kiedys przegladajac katalog np. filtrona jest takie sformułowanie:

- zawor bay-pas odp. TAK
oczywiscie rozebralem kiedys stary filtr i po krotkiej analizie bebechow doszedlem, ze takie cus wlasnie bylo w tym filtrze, tylko nie pamietam czy to byl sedziszow, filtron czy inny czort :-)

zapal - Wto Gru 30, 2008 23:24

wlasnie o to mi chodzilo czyli jednak cos mi w glowie zostalo i mialem racje :)

[ Dodano: Wto Gru 30, 2008 23:26 ]
anecia to wrecz niewiarygodne ze nie wymienili oleju jak to wogole mozliwe? hgf albo plyn w oleju albo odwrotnie w obydiwe strony i tak trzeba zmienic i tak ... i wyczyscic wszystko

AndrewS - Wto Gru 30, 2008 23:32

przy HGF moze tez byc wyciek oleju tylko na zewnątrz i plynu chlodzacego tylko na zewnątrz

oczywiscie przy zdjeciu glowicy cos tam sie zawsze troche jednak pomiesza,
dziwne ze nie zmienili, powinni sie chociaz dla swietego spokoju zapytac

zapal - Wto Gru 30, 2008 23:34

i oto kolejny przyklad pseudo-mechanikow :)
PTE - Sro Gru 31, 2008 07:53

Chyba większość obecnie sprzedawanych filtrów oleju ma taki zawór bocznikowy. Ale co po zaworze, gdy pompa nie może zassać oleju bo filtr na smoku jest zatkany szlamem z miski?