|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R416] Kontrolka oleju się żarzy...
anecia-77 - Nie Gru 21, 2008 16:10 Temat postu: [R416] Kontrolka oleju się żarzy... Witam.W ostatnim czasie moje autko zaczyna doprowadzać mnie do łez..Trzy miesiące temu HGF a teraz kontrolka oleju się świeci nie jest to cały czas tylko raz sie świeci po czym gasnie i tak w kólko.Moje pytanie brzmi:Cóż się znowu stało???Jakich kosztów naprawy moge się spodziewać???
Pozdrawia wyczerpana nerwowo Aneta..
[ Dodano: Nie Gru 21, 2008 16:18 ]
Ah, zapomniałam dodać, że po odpaleniu auta starsznie głośno pracuje jakby coś stukało w silniku...
sTERYD - Nie Gru 21, 2008 17:09
a olej to w silniku jest
wygląda na to jakby było mało oleju... bardzo mało
kadzaf - Nie Gru 21, 2008 18:27
dobrze by było załozyc gdzies czujnik zegarowy (np wkrecic go w miejsce czujnika oleju albo dodatkowo) wtedy wiadomo by było jakie cisnienie oleju ma silnik
anecia-77 - Nie Gru 21, 2008 20:08
Na minimum ale był..
kasjopea - Nie Gru 21, 2008 20:14
ale dolany już? i co dalej się świeci?
PTE - Pon Gru 22, 2008 13:03
Może panewki "się skończyły".
anecia-77 - Pon Gru 22, 2008 17:39
Odebrałam auto z warsztatu z diagnozą: brak cisnienia oleju.Błagam pomóżcie...
sTERYD - Pon Gru 22, 2008 17:44
niech sprawdą zawór ciśnienia na pompie, to najłatwiej zdemontować i sprawdzić, a lubi się czasem zatrzeć
jest on wkręcony z tyłu wzdłuż paska wspomagania i nie trzeba praktycznie nic demontować, zeby się do niego dostać...
[ Dodano: Pon Gru 22, 2008 17:44 ]
aha i nie jeździj bez smarowania bo silnik uj szczeli
anecia-77 - Wto Gru 23, 2008 11:10
Halo Panowie co się z Wami dzieje??? Nie wierze, że nikt z czyms takim nie miał doczynienia....Pomózcie biednej istocie...Proszę..
PTE - Wto Gru 23, 2008 11:43
anecia-77 napisał/a: | Halo Panowie co się z Wami dzieje??? Nie wierze, że nikt z czyms takim nie miał doczynienia....Pomózcie biednej istocie...Proszę.. |
Przecież kolega sTERYD poddał Ci jakim tropem iść. Przyczyn braku ciśnienia może być wiele, m.in podana przez niego.
Ja osobiście miałem podobną sytuację kilkanaście lat temu, tyle że w zaporożcu. Lampka ostrzegająca o niedostatecznym ciśnieniu oleju w silniku zaczynała żarzyć się na niskich obrotach lub podczas jazdy na zbyt niskim biegu w stosunku do prędkości pojazdu. Wszystko działo sie przy rozgrzanym silniku. Gdy olej był zimny i gęsty, lampka gasła zaraz po uruchomieniu i silnik trzymał ciśnienie nawet na biegu jałowym. Problemem były zbyt duże luzy na panewkach głównych.
anecia-77 - Wto Gru 30, 2008 11:34
Witam.Moje autko nareszcie smiga.Mąż w pierwszej kolejności wyczyścił miske olejową,zmienił uszczelke pod nią po czym zalał olej oraz wymienił filtr.Czujnik na szczęscie jest dobry ( sprawdzilismy u brata w Roverku).Także teraz pozostało mi cieszyc sie jazdą moim autkiem...Huuurrraaaa...
PTE - Wto Gru 30, 2008 15:26
Czyli przyczyną było zapchane sitko smoka pompy oleju? Pewnie poprzedni właściciel(e) nie zmieniał oleju przez lata...
zapal - Wto Gru 30, 2008 16:18
hmm a czy w tych filtrach oleju nie jest tak ze jak sa bardzo zapchane olej idzie inny droga poporstu nie jest filtrowany?? pytam bo jestem operatorem koparko-ladowarki i pamietam z wykladow temat o filtrach olejow i o tym ze jak sie zapchaja to jakos sie tam robi ze olej nie jest filtorwany ale swobodnie plynie
pytanie z ciekaowsci wiec prosze nie krzyczec i sie nie smiac
anecia-77 - Wto Gru 30, 2008 19:40
Sama nie wiem...Znawcą nie jestem ale tak mi się wydaje.We wwrzesniu dotknal moje auto HGF i oddałam auto do naprawy, powymieniali wszystko oprócz oleju co było moim zaskoczeniem.I moze te uszczelniacze gdzieś sie przedostały do obiegu i dlatego też ten problem mnie spotkał.Nie wiem... tak sama sobie myśle, tylko czy w dobrym kierunku???
AndrewS - Wto Gru 30, 2008 22:30
zapal napisał/a: | hmm a czy w tych filtrach oleju nie jest tak ze jak sa bardzo zapchane olej idzie inny droga poporstu nie jest filtrowany? |
raczej napewno tak jest
kiedys przegladajac katalog np. filtrona jest takie sformułowanie:
- zawor bay-pas odp. TAK
oczywiscie rozebralem kiedys stary filtr i po krotkiej analizie bebechow doszedlem, ze takie cus wlasnie bylo w tym filtrze, tylko nie pamietam czy to byl sedziszow, filtron czy inny czort
zapal - Wto Gru 30, 2008 23:24
wlasnie o to mi chodzilo czyli jednak cos mi w glowie zostalo i mialem racje
[ Dodano: Wto Gru 30, 2008 23:26 ]
anecia to wrecz niewiarygodne ze nie wymienili oleju jak to wogole mozliwe? hgf albo plyn w oleju albo odwrotnie w obydiwe strony i tak trzeba zmienic i tak ... i wyczyscic wszystko
AndrewS - Wto Gru 30, 2008 23:32
przy HGF moze tez byc wyciek oleju tylko na zewnątrz i plynu chlodzacego tylko na zewnątrz
oczywiscie przy zdjeciu glowicy cos tam sie zawsze troche jednak pomiesza,
dziwne ze nie zmienili, powinni sie chociaz dla swietego spokoju zapytac
zapal - Wto Gru 30, 2008 23:34
i oto kolejny przyklad pseudo-mechanikow
PTE - Sro Gru 31, 2008 07:53
Chyba większość obecnie sprzedawanych filtrów oleju ma taki zawór bocznikowy. Ale co po zaworze, gdy pompa nie może zassać oleju bo filtr na smoku jest zatkany szlamem z miski?
|
|