Zobacz temat - [R220] Szarpanie/Czkawka 1700-2100 obr...
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R220] Szarpanie/Czkawka 1700-2100 obr...

Raptile - Nie Gru 21, 2008 23:45
Temat postu: [R220] Szarpanie/Czkawka 1700-2100 obr...
Dzisiaj złapało mnie 2 razy :/ Gdy wyjeźdzałem do rodziny pierwsze 4-5 km szarpało bez względu na bieg w wyżej wymienionych obrotach.. po tym dystansie wszystko wróciło do normy... 2 Raz trasa na bemowo nic nie przerywa... powrót znowu zaczyna się szarpanie....
Dodam że kiedyś mi to juz się przytrafiło w między czasie zrobilem ok 1200 km i wszystko było w normie.... nie odczuwać spadku mocy powyżej tych obrotów spalanie w normie... Pomocy :beczy:

thef - Nie Gru 21, 2008 23:47

Odpowietrz filtr paliwa, wymontuj gruchę i zobacz czy mu przejdzie.
Raptile - Nie Gru 21, 2008 23:51

A co jeszcze może być przyczyną ?
Jutro będę musiał to posprawdzać :/

thef - Pon Gru 22, 2008 00:04

RaPt!l3 napisał/a:
Qźwa jeszcze nie tu wrzuciłem temat...
Zrobione.

Co jeszcze, no przyczyny mogą być różne, znajdziesz wiele podobnych wątków na forum i różne rzeczy, które można sprawdzić. Na początek najlepiej się zająć układem paliwowym pod względem zapowietrzania się, a także układem dolotowym - dolot, filtr powietrza. Check engine Ci się nie zaświecał przy tej czkawce?

Raptile - Pon Gru 22, 2008 00:13

Nie nic tylko czkawka/szarpanie
Gość - Pon Gru 22, 2008 08:15

Witam,

Sprawdź zapłon - świece,kable,kopułka,palec,cewka. Miałem coś takiego i u mnie winny był wypalony palec.

thef - Pon Gru 22, 2008 08:23

RODZOSM napisał/a:
Witam,

Sprawdź zapłon - świece,kable,kopułka,palec,cewka. Miałem coś takiego i u mnie winny był wypalony palec.
Żaba ma bociana (w sensie) klekota ;)
Gość - Pon Gru 22, 2008 08:34

Ups... faktycznie. Mea culpa.
Czyli co, w dieslach nie ma palca :?:

thef - Pon Gru 22, 2008 09:08

RODZOSM napisał/a:
Ups... faktycznie. Mea culpa.
Czyli co, w dieslach nie ma palca :?:
Diesle mają zapłon samoczynny. Nie ma kabli, cewki, rozdziału zapłonu i świec iskrowych. W cylindrach następuje samozapłon mieszanki paliwowo powietrznej. Świece żarowe, które są w dieslu służą jedynie do podgrzania komór spalania i ułatwieniu rozruchu zimnego silnika.
Brt - Pon Gru 22, 2008 09:11

nie ma palca, aparatu zapłonowego, świec zapłonowych, kabli wysokiego itp. Trochę inaczej działa ten silnik ;) Zapłon nastepuje w momencie wtryśnięcia paliwa w bardzo gorące wcześniej sprężone powietrze w komorze spalania :ok:
Raptile - Pon Gru 22, 2008 09:24

Dobra doszliśmy do wniosku że niemam benzyny :P Ale co się może dziać ?
thef - Pon Gru 22, 2008 09:27

RaPt!l3 napisał/a:
Ale co się może dziać ?
Kumak, świeżakiem na forum nie jesteś więc nie wystawiaj tacy ;) . Zrobiłeś już to co zasugerowałem?
Gość - Pon Gru 22, 2008 09:29

Żaba to po co kupowałeś klekota ?!
Gdybyś miał benzynkę to mógłbyś wykorzystać moją radę :wink:

Raptile - Pon Gru 22, 2008 09:29

Dopiero wstałem :P

Ps jak Odpowietrzyć filtr paliwa :> ?

BO ja kocham klekotka :D
No i najważniejsze Wciągam twoje 1.6 :P
tylko ma jedną wade :P jak to powiedział Tomi "Wygląda na 300 KM a mógł by mieć 400 .... :P "

Gość - Pon Gru 22, 2008 09:42

RaPt!l3 napisał/a:




No i najważniejsze Wciągam twoje 1.6 :P
tylko ma jedną wade :P jak to powiedział Tomi "Wygląda na 300 KM a mógł by mieć 400 .... :P "


No nie wiem czy tak łatwo poszłoby Ci z tym wciąganiem. Ja w CVT nie muszę tracić sekund na machanie lewarem, tylko but w podłogę i ogień :mrgreen:

Brt - Pon Gru 22, 2008 09:44

Cytat:
No nie wiem czy tak łatwo poszłoby Ci z tym wciąganiem.

Dokładnie :lol: W standardzie z kreski to z 1.4 103KM idą porównywalnie, a z 1.6 hmmmm :hm: :P trza by sprawdzić :P

thef - Pon Gru 22, 2008 09:47

RaPt!l3 napisał/a:
Dopiero wstałem :P

Ale już tackę podstawiasz pod ręce wiernych ;)

RaPt!l3 napisał/a:
Ps jak Odpowietrzyć filtr paliwa :> ?

Żaborze wstrętny, pisałem już o tym milion razy i pewnie jeszcze pięciu innych ludzi też po milion razy wrrrrrr.. poszukałbyś sobie trochę ;) Wykrecasz trochę śrubkę na górze filtra i pompujesz gruszką aż będzie leciała sama ropa, potem dokręcasz i gitara ;)

Gość - Pon Gru 22, 2008 09:57

Brt napisał/a:

a z 1.6 hmmmm :hm: :P trza by sprawdzić :P


można sprawdzić kiedyś po Nowym Roku. :mrgreen:

Raptile - Pon Gru 22, 2008 10:05

a ja mam Wiszącą Żyfare przy lusterku to +20 KM :D

thef, nie denerwuj się tak :P

Brt - Pon Gru 22, 2008 10:15

RaPt weź sie do roboty zamiast do pisania postów, więcej pożytku dla ludzkości z tego będzie :P

PS. Mojego podpisu chyba nigdy nie czytałeś :P

thef - Pon Gru 22, 2008 10:16

RaPt!l3 napisał/a:
thef, nie denerwuj się tak :P
Eee tam, ja się nie denerwuję, tylko próbuję Ci zaszczepić dobre nawyki :P ;)
Gość - Pon Gru 22, 2008 10:18

RaPt!l3 napisał/a:
a ja mam Wiszącą Żyfare przy lusterku to +20 KM :D


Widzę że jesteś prawdziwym profesjonalistą jeżeli chodzi o tjuning :mrgreen:
RaPt!l3 a ile KM dodaje wisząca żaba ? :mrgreen: ( mam taką ale do tej pory nie odważyłem się jej użyć , nie wiem czy będę potrafił okiełznać tą dodatkową moc ) :rotfl:

Raptile - Nie Gru 28, 2008 11:41

Filtr sprawdzony jest :ok: po odpięciu przepływki mułek się zrobił i bardziej kopcił.. na razie ustało..
Romekluk - Wto Gru 30, 2008 00:02

witam

ja się podepne pod tego posta bo mam podobny problem ze skaczacymi obrotami, mianowicie rano na zimnym skacze obrotomierz i szarpie silnik ale po jakims czasie sytuacja sie normuje i jest ok zazwyczaj, ale zdarzaja sie rozne nawroty sytuacji nawet na juz nagrzanym silniku...

Dzis bylem u mechanika i podlaczalem sie do testbooka bosha, okazalo sie ze wyskoczyl mi blad numer 129 (cos tam o wskazaniu predkosci obrotow) nie znalazlem razem z nim w dostepnej literaturze definicji bledu numer 129...

Poza tym sprawdzilem kat wtrysku i u mnie od ok +5,9 do nawet +8 na wysokich obrotach na postoju, zasugerowal ze moze nastawnik w pompie jest zasyfialy i poprostu w skutek tego te problemy...

Czy sadzicie ze to moze byc prawda?

Chester - Wto Gru 30, 2008 13:26

Romekluk napisał/a:
Dzis bylem u mechanika i podlaczalem sie do testbooka bosha, okazalo sie ze wyskoczyl mi blad numer 129
podłączył do KTSa Boscha!! to po pierwsze, a po drugie nie kojaże błędu 129... :shock:

Ja Ci radzę weź kawałek przewodu i sam sobie wybłyskaj błędy (opis na stronie klubowej)
Romekluk napisał/a:
Poza tym sprawdzilem kat wtrysku i u mnie od ok +5,9 do nawet +8 na wysokich obrotach na postoju, zasugerowal ze moze nastawnik w pompie jest zasyfialy i poprostu w skutek tego te problemy...
sprawdz błędy później będziemy dyskutować choć kąt wtrysku jest deko za duży.

Romekluk napisał/a:
a się podepne pod tego posta bo mam podobny problem ze skaczacymi obrotami, mianowicie rano na zimnym skacze obrotomierz i szarpie silnik ale po jakims czasie sytuacja sie normuje i jest ok zazwyczaj, ale zdarzaja sie rozne nawroty sytuacji nawet na juz nagrzanym silniku...
Osobiście stawiam na czujnik temp paliwa bądź czujnik temp. silnika (podający wartości do kompa) sam miałem problem skaczących obrotów i po wymianie w/w czujników jak ręką odjął
Romekluk - Wto Gru 30, 2008 17:29

ok, KTSa:)
ale blad o takim numerze faktycznie sie pojawil,
sam stalem obok i widzialem, teraz nie bardzo mam jak sprawdzic te bledy, czy jak cos dostane te czujniki w jakims zwyklym motoryzacyjnym czy tylko tomateam?

aha czy u Ciebie przy okazji tych skokow obrotow zapalal sie Check engine?

Chester - Sro Gru 31, 2008 10:01

Czujniki dostaniesz w każdym sklepie polecam InterCars pompa jest Boscha wiec nie ma problemu, a czujnik montowany także w Hondach

Instrukcja wybłyskania błędów (wystarczyło poszukać na stronie klubowej