|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R220] Szarpanie/Czkawka 1700-2100 obr...
Raptile - Nie Gru 21, 2008 23:45 Temat postu: [R220] Szarpanie/Czkawka 1700-2100 obr... Dzisiaj złapało mnie 2 razy Gdy wyjeźdzałem do rodziny pierwsze 4-5 km szarpało bez względu na bieg w wyżej wymienionych obrotach.. po tym dystansie wszystko wróciło do normy... 2 Raz trasa na bemowo nic nie przerywa... powrót znowu zaczyna się szarpanie....
Dodam że kiedyś mi to juz się przytrafiło w między czasie zrobilem ok 1200 km i wszystko było w normie.... nie odczuwać spadku mocy powyżej tych obrotów spalanie w normie... Pomocy
thef - Nie Gru 21, 2008 23:47
Odpowietrz filtr paliwa, wymontuj gruchę i zobacz czy mu przejdzie.
Raptile - Nie Gru 21, 2008 23:51
A co jeszcze może być przyczyną ?
Jutro będę musiał to posprawdzać
thef - Pon Gru 22, 2008 00:04
RaPt!l3 napisał/a: | Qźwa jeszcze nie tu wrzuciłem temat... | Zrobione.
Co jeszcze, no przyczyny mogą być różne, znajdziesz wiele podobnych wątków na forum i różne rzeczy, które można sprawdzić. Na początek najlepiej się zająć układem paliwowym pod względem zapowietrzania się, a także układem dolotowym - dolot, filtr powietrza. Check engine Ci się nie zaświecał przy tej czkawce?
Raptile - Pon Gru 22, 2008 00:13
Nie nic tylko czkawka/szarpanie
Gość - Pon Gru 22, 2008 08:15
Witam,
Sprawdź zapłon - świece,kable,kopułka,palec,cewka. Miałem coś takiego i u mnie winny był wypalony palec.
thef - Pon Gru 22, 2008 08:23
RODZOSM napisał/a: | Witam,
Sprawdź zapłon - świece,kable,kopułka,palec,cewka. Miałem coś takiego i u mnie winny był wypalony palec. | Żaba ma bociana (w sensie) klekota
Gość - Pon Gru 22, 2008 08:34
Ups... faktycznie. Mea culpa.
Czyli co, w dieslach nie ma palca
thef - Pon Gru 22, 2008 09:08
RODZOSM napisał/a: | Ups... faktycznie. Mea culpa.
Czyli co, w dieslach nie ma palca | Diesle mają zapłon samoczynny. Nie ma kabli, cewki, rozdziału zapłonu i świec iskrowych. W cylindrach następuje samozapłon mieszanki paliwowo powietrznej. Świece żarowe, które są w dieslu służą jedynie do podgrzania komór spalania i ułatwieniu rozruchu zimnego silnika.
Brt - Pon Gru 22, 2008 09:11
nie ma palca, aparatu zapłonowego, świec zapłonowych, kabli wysokiego itp. Trochę inaczej działa ten silnik Zapłon nastepuje w momencie wtryśnięcia paliwa w bardzo gorące wcześniej sprężone powietrze w komorze spalania
Raptile - Pon Gru 22, 2008 09:24
Dobra doszliśmy do wniosku że niemam benzyny Ale co się może dziać ?
thef - Pon Gru 22, 2008 09:27
RaPt!l3 napisał/a: | Ale co się może dziać ? | Kumak, świeżakiem na forum nie jesteś więc nie wystawiaj tacy . Zrobiłeś już to co zasugerowałem?
Gość - Pon Gru 22, 2008 09:29
Żaba to po co kupowałeś klekota ?!
Gdybyś miał benzynkę to mógłbyś wykorzystać moją radę
Raptile - Pon Gru 22, 2008 09:29
Dopiero wstałem
Ps jak Odpowietrzyć filtr paliwa ?
BO ja kocham klekotka
No i najważniejsze Wciągam twoje 1.6
tylko ma jedną wade jak to powiedział Tomi "Wygląda na 300 KM a mógł by mieć 400 .... "
Gość - Pon Gru 22, 2008 09:42
RaPt!l3 napisał/a: |
No i najważniejsze Wciągam twoje 1.6
tylko ma jedną wade jak to powiedział Tomi "Wygląda na 300 KM a mógł by mieć 400 .... " |
No nie wiem czy tak łatwo poszłoby Ci z tym wciąganiem. Ja w CVT nie muszę tracić sekund na machanie lewarem, tylko but w podłogę i ogień
Brt - Pon Gru 22, 2008 09:44
Cytat: | No nie wiem czy tak łatwo poszłoby Ci z tym wciąganiem. |
Dokładnie W standardzie z kreski to z 1.4 103KM idą porównywalnie, a z 1.6 hmmmm trza by sprawdzić
thef - Pon Gru 22, 2008 09:47
RaPt!l3 napisał/a: | Dopiero wstałem |
Ale już tackę podstawiasz pod ręce wiernych
RaPt!l3 napisał/a: | Ps jak Odpowietrzyć filtr paliwa ? |
Żaborze wstrętny, pisałem już o tym milion razy i pewnie jeszcze pięciu innych ludzi też po milion razy wrrrrrr.. poszukałbyś sobie trochę Wykrecasz trochę śrubkę na górze filtra i pompujesz gruszką aż będzie leciała sama ropa, potem dokręcasz i gitara
Gość - Pon Gru 22, 2008 09:57
Brt napisał/a: |
a z 1.6 hmmmm trza by sprawdzić |
można sprawdzić kiedyś po Nowym Roku.
Raptile - Pon Gru 22, 2008 10:05
a ja mam Wiszącą Żyfare przy lusterku to +20 KM
thef, nie denerwuj się tak
Brt - Pon Gru 22, 2008 10:15
RaPt weź sie do roboty zamiast do pisania postów, więcej pożytku dla ludzkości z tego będzie
PS. Mojego podpisu chyba nigdy nie czytałeś
thef - Pon Gru 22, 2008 10:16
RaPt!l3 napisał/a: | thef, nie denerwuj się tak | Eee tam, ja się nie denerwuję, tylko próbuję Ci zaszczepić dobre nawyki
Gość - Pon Gru 22, 2008 10:18
RaPt!l3 napisał/a: | a ja mam Wiszącą Żyfare przy lusterku to +20 KM |
Widzę że jesteś prawdziwym profesjonalistą jeżeli chodzi o tjuning
RaPt!l3 a ile KM dodaje wisząca żaba ? ( mam taką ale do tej pory nie odważyłem się jej użyć , nie wiem czy będę potrafił okiełznać tą dodatkową moc )
Raptile - Nie Gru 28, 2008 11:41
Filtr sprawdzony jest po odpięciu przepływki mułek się zrobił i bardziej kopcił.. na razie ustało..
Romekluk - Wto Gru 30, 2008 00:02
witam
ja się podepne pod tego posta bo mam podobny problem ze skaczacymi obrotami, mianowicie rano na zimnym skacze obrotomierz i szarpie silnik ale po jakims czasie sytuacja sie normuje i jest ok zazwyczaj, ale zdarzaja sie rozne nawroty sytuacji nawet na juz nagrzanym silniku...
Dzis bylem u mechanika i podlaczalem sie do testbooka bosha, okazalo sie ze wyskoczyl mi blad numer 129 (cos tam o wskazaniu predkosci obrotow) nie znalazlem razem z nim w dostepnej literaturze definicji bledu numer 129...
Poza tym sprawdzilem kat wtrysku i u mnie od ok +5,9 do nawet +8 na wysokich obrotach na postoju, zasugerowal ze moze nastawnik w pompie jest zasyfialy i poprostu w skutek tego te problemy...
Czy sadzicie ze to moze byc prawda?
Chester - Wto Gru 30, 2008 13:26
Romekluk napisał/a: | Dzis bylem u mechanika i podlaczalem sie do testbooka bosha, okazalo sie ze wyskoczyl mi blad numer 129 | podłączył do KTSa Boscha!! to po pierwsze, a po drugie nie kojaże błędu 129...
Ja Ci radzę weź kawałek przewodu i sam sobie wybłyskaj błędy (opis na stronie klubowej) Romekluk napisał/a: | Poza tym sprawdzilem kat wtrysku i u mnie od ok +5,9 do nawet +8 na wysokich obrotach na postoju, zasugerowal ze moze nastawnik w pompie jest zasyfialy i poprostu w skutek tego te problemy... | sprawdz błędy później będziemy dyskutować choć kąt wtrysku jest deko za duży.
Romekluk napisał/a: | a się podepne pod tego posta bo mam podobny problem ze skaczacymi obrotami, mianowicie rano na zimnym skacze obrotomierz i szarpie silnik ale po jakims czasie sytuacja sie normuje i jest ok zazwyczaj, ale zdarzaja sie rozne nawroty sytuacji nawet na juz nagrzanym silniku...
| Osobiście stawiam na czujnik temp paliwa bądź czujnik temp. silnika (podający wartości do kompa) sam miałem problem skaczących obrotów i po wymianie w/w czujników jak ręką odjął
Romekluk - Wto Gru 30, 2008 17:29
ok, KTSa:)
ale blad o takim numerze faktycznie sie pojawil,
sam stalem obok i widzialem, teraz nie bardzo mam jak sprawdzic te bledy, czy jak cos dostane te czujniki w jakims zwyklym motoryzacyjnym czy tylko tomateam?
aha czy u Ciebie przy okazji tych skokow obrotow zapalal sie Check engine?
Chester - Sro Gru 31, 2008 10:01
Czujniki dostaniesz w każdym sklepie polecam InterCars pompa jest Boscha wiec nie ma problemu, a czujnik montowany także w Hondach
Instrukcja wybłyskania błędów (wystarczyło poszukać na stronie klubowej
|
|