Zobacz temat - [r214i] Uszczelka pod głowicą
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [r214i] Uszczelka pod głowicą

genovese - Pon Gru 22, 2008 16:32
Temat postu: [r214i] Uszczelka pod głowicą
Poszła mi uszczelka pod głowicą.Byłem zobaczyć ile kosztuje uszczelka to powiedzieli ,że niecałe 170zł. Moim zdaniem drogo. Zerknełem w komputer sprzedawcy i pisało ''uszczelka rover polonez". Mam silnik 1.4 75km 55kw 8v tak pisze w dowodzie.Jak wymieniałem rozrząd to mechanik wsadził pompę wody od tego silnika 1.4 16v. Roverek był kiedyś bity i możliwe ,że silnik był zmieniony i zamiast 1.4 8V jest 1.4 16V.Jak to sprawdzić ? Czym się różnia oba silniki? Czy ta uszczelka od poloneza będzie pasować ? Po wymianie trzeba oleju wlać wiadomo. Roverka po zrobieniu chce juz sprzedać i żeby znów nie lać 5w40 chce kupić 10w40 GM . Nie zaszkodzi taka zmiana? Jaki może być koszt robocizny (mniej wiecej) ?
Z góry dzięki za odp.

sTERYD - Pon Gru 22, 2008 18:02

genovese napisał/a:
Czym się różnia oba silniki?

mechanicznie to głowicą, elektronicznie trochę też
genovese napisał/a:
Czy ta uszczelka od poloneza będzie pasować ?

będzie
genovese napisał/a:
Jaki może być koszt robocizny (mniej wiecej) ?

zależy kto będzie robił :/

genovese - Pon Gru 22, 2008 18:25

Mógłby ktoś podać producenta i jakis numer seryjny tej uszczelki ? Ma być metalowa ,aluminiowa czy jaka ?
sTERYD - Pon Gru 22, 2008 18:31

:ziewa:
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=19961
:ziewa:

genovese - Pon Gru 22, 2008 19:54

http://moto.allegro.pl/it..._800_45_25.html
takiej mam niekupować tak tylko szukac metalowej całej z silikonem czarnym ?
takiej jak ta http://moto.allegro.pl/it...inal_bytom.html
??

Bert - Pon Gru 22, 2008 20:54

starry no nie rosmieszaj mnie zeby nie odroznic 8v od 16 v
Brt - Pon Gru 22, 2008 21:17

Bert, to ,że Ty to wiesz to nie znaczy, że wie to ktoś inny, więc jeśli nie zamierzasz pomóc to lepiej nic nie pisz. Ty nie wiesz wielu innych rzeczy, które on moze wiedzieć :ok:
ywis - Pon Gru 22, 2008 22:21

genovese, zobacz tataj http://www.tomateam.pl/sklep/index.php

Tam znajdziesz wszystko co należy i możesz być pewien że pasować będzie, a jeśli nie, to daję 100%, że z wymianą problemu nie będziesz miał jeśli części okażą się nie takie.

genovese - Pon Gru 22, 2008 22:45

Bert jakbym wiedział to bym się przecież nie pytał.Nie wiem czym się różnią nie jestem mechanikiem.
http://www.tomateam.pl/sk...m_dzial=-&c=640
taka jest najlepsza i taka powinienem kupić tak ?
olej 10W40 GM oplowski może być ? wcześniej lałem 5W40 Mobil 1
inne uszczelki też wymieniać ( w innych tematach czytałem ze tak najlepiej) ?

[ Dodano: Pon Gru 22, 2008 23:47 ]
Znalazłem na allegro kilka .Mógłby ktoś zerknąć i powiedzieć czy któraś sie nadaje ?
http://moto.allegro.pl/it...onez_bytom.html

http://moto.allegro.pl/it...od_glowice.html

sTERYD - Wto Gru 23, 2008 00:00

genovese napisał/a:
taka jest najlepsza i taka powinienem kupić tak ?

czytałeś ten wątek który Ci podrzuciłem ??
Cytat:
inne uszczelki też wymieniać ( w innych tematach czytałem ze tak najlepiej) ?

jeśli będziesz odkręcał kolektory (a dolotowy na pewno będziesz) to na pewno warto, zwłaszcza, ze te uszczelki to grosze ;)
no i uszczelkę pokrywy zaworów też będziesz rozszczelniał więc nie zaszkodzi...
jeśli masz majonez w oleju, to niehybnie odkręcisz też miskę choćby, zeby wyczyścić i tutaj też ponowne użycie uszczelki to nie jest dobry pomysł...
warto też na wszelki wypadek zaopatrzyć się w szpilki głowicy, chyba, ze masz do zdobycia pod ręką , bo jeśli po rozkręceniu pomierzysz i okaże się, że są wyciągnięte, to będziesz musiał wymienić i co wtedy... :/

oprawca_1978 - Wto Gru 23, 2008 09:29

Ja, gdy dwa lata temu szarpałem się z HGF'em w moim leciwym poloneziku, zastosowałem uszczelkę marki FAI. Dałem za nią 160 PLN w hurotwni na Łopuszańskiej.
W porównaniu ze swoimi odpowiednikami marki Reintz, Glaser, itd wygląda nieźle i niezła też być musi, bo już przejechałem na niej 53 kkm przez dwa lata (w listotopadzie minęło) i silnikczek pięknie się zachowuje, nic nie cieknie, nic się nie moczyy, wody nie ubywa, oleju również, nie mieszaja się ze sobą, itd..
Oczywiście, robiłem to sam, bo jakże inaczej, no i, ma się rozumieć, zupełnie zignorowałem zalecenia Rave w tej materii, które są dla mnie (zwłaszcza jeśli chodzi o dokręcanie śrub głowicy) wręcz prowokacją i profanacją oraz doskonałym przepisem na urwanie gwintu śruby, gwintu w magistrali i pokrzywnienia głowicy albo co najmniej, na przeciągnięcie i nadwyrężenie materiału trzona śruby. To moje osobiste zdanie.

genovese - Wto Gru 23, 2008 19:18

szpilki z demontażu mogą być ? kilka sztuk tak na wszelki wypadek ? te z poloneza bedą ok do 1.4 8v ??
Brt - Wto Gru 23, 2008 19:24

szpilki sie sprawdza, czy mogą być, procedura jest gdzieś podana na forum lub stronie klubowej. Kliknij w Techniczny FAQ w moim podpisie i poszukaj, tam jest napisane o wymienie uszczelki
genovese - Sro Gru 24, 2008 10:26

Ok.Dzięki szpilki są .Została jeszcze uszczelka.W sklepie znalazłem uszczelke Erling 95zł .W kilku sklepach mówili ,że takie wstawiaja ludzie i jest ok.Moze być taka ?
ywis - Sro Gru 24, 2008 10:27

genovese napisał/a:
Moze być taka ?


Jeśli pasuje pod Twój model, to tak, a dlaczego nie. Tylko zwróć uwagę na to aby była to uszczelka nowego typu, abyś później nie musiał znowu robić.

genovese - Sro Gru 24, 2008 12:04

Jest stalowa i ma ten pomarańczowy pasek dookoła. Erling podobno bardzo dobre ma produkty.
oprawca_1978 - Sro Gru 24, 2008 21:59

genovese napisał/a:
Jest stalowa i ma ten pomarańczowy pasek dookoła. Erling podobno bardzo dobre ma produkty.


FAI, ELRING, GLASER - są dobre.
Nowych uszczelek - tych dwuelementowych - nie polecam. To wynalazek za duże pieniądze.