|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak) oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer - [ROVER 214 1.4 16V 1994R] Regulacja przepustnicy
TARADAJA - Sob Gru 27, 2008 21:53 Temat postu: [ROVER 214 1.4 16V 1994R] Regulacja przepustnicy Witam wszystkich!
Przeglądając forum nie znalazłem żadnej informacji na temat regulacji położenia przepustmicy (plastikowa) w Rover-ku 214 z silnikiem 1.4 16V. Podobno śrubki regulacyjnej pod żadnym pozorem nie można ruszać?!Do rzeczy. Ostatnio jadąc autkiem zaczął dziwnie się zachowywać po puszczeniu gazu samochód szarpał jak szalony a odczas dodania gazu był moment "dziury" poczym przyspieszał normalnie. Po dojechaniu do domu okazało się że jest luźna śrubka ustalająca położenie przepustnicy a wraz z nią kontrująca nakretka. Wkręciłem ją na oko na stare ślady widoczne na gwincie ale autko mam wrażenie że przy wolnej jeździe po mieście do 2000 obr/min poszarpuje.Zatem moje pytanie jak reguluje się plastkową przepustnicę i czy jej rozregulowanie może dawać taki efekt????????Dodam iż profilaktycznie wymieniłem na nowe:palec zapłonowy,kopułkę zapłonową,świece zapłonowe, przewody Boscha.Koła sprawdzone wyważone są OK! Półośki sprawdzone zawieszenie także. Czekam na odpowiedz Pozdrawiam
sTERYD - Nie Gru 28, 2008 00:29
wg rave tej srubki faktycznie nie mozna dotykac
co do objawow, to nie wiem, ale mogl zglupiec potencjometr
najpewniej wykluczysz podmieniajac przepustnice
arczi83 - Nie Gru 28, 2008 12:42
TARADAJA napisał/a: | Po dojechaniu do domu okazało się że jest luźna śrubka ustalająca położenie przepustnicy a wraz z nią kontrująca nakretka. |
Też miałem taki problem tylko że w 400 2.0, była luźna i miałem za wysokie obroty na jałowym (1100) i na ssaniu (1500)
TARADAJA napisał/a: | Zatem moje pytanie jak reguluje się plastkową przepustnicę i czy jej rozregulowanie może dawać taki efekt???????? |
Rozgrzej silnik do normalnej temp i wyreguluj obroty za pomocą tej śrubki tak by mieć w okolicach 850-900. Poczekaj aż silnik ostygnie i sprawdź czy po odpaleniu chodzi normalnie, ok 1100 obr na ssaniu i te 850-900 później. Jeśli silnikiem nie będzie rzucać tzn że powinno być ok.
TARADAJA - Nie Gru 28, 2008 17:03
A czy na cyferblacie obrotomierza 850 obr/min wskazuje dokładnie ta ostatnia kreska zaraz przed 1000 obr/min [/list]
|
|