Zobacz temat - [ROVER 214 1.4 16V 1994R] Regulacja przepustnicy
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer - [ROVER 214 1.4 16V 1994R] Regulacja przepustnicy


TARADAJA - Sob Gru 27, 2008 21:53
Temat postu: [ROVER 214 1.4 16V 1994R] Regulacja przepustnicy
Witam wszystkich!
Przeglądając forum nie znalazłem żadnej informacji na temat regulacji położenia przepustmicy (plastikowa) w Rover-ku 214 z silnikiem 1.4 16V. Podobno śrubki regulacyjnej pod żadnym pozorem nie można ruszać?!Do rzeczy. Ostatnio jadąc autkiem zaczął dziwnie się zachowywać po puszczeniu gazu samochód szarpał jak szalony a odczas dodania gazu był moment "dziury" poczym przyspieszał normalnie. Po dojechaniu do domu okazało się że jest luźna śrubka ustalająca położenie przepustnicy a wraz z nią kontrująca nakretka. Wkręciłem ją na oko :/ na stare ślady widoczne na gwincie ale autko mam wrażenie że przy wolnej jeździe po mieście do 2000 obr/min poszarpuje.Zatem moje pytanie jak reguluje się plastkową przepustnicę i czy jej rozregulowanie może dawać taki efekt????????Dodam iż profilaktycznie wymieniłem na nowe:palec zapłonowy,kopułkę zapłonową,świece zapłonowe, przewody Boscha.Koła sprawdzone wyważone są OK! Półośki sprawdzone zawieszenie także. Czekam na odpowiedz Pozdrawiam

sTERYD - Nie Gru 28, 2008 00:29

wg rave tej srubki faktycznie nie mozna dotykac :(
co do objawow, to nie wiem, ale mogl zglupiec potencjometr :/
najpewniej wykluczysz podmieniajac przepustnice :hm:

arczi83 - Nie Gru 28, 2008 12:42

TARADAJA napisał/a:
Po dojechaniu do domu okazało się że jest luźna śrubka ustalająca położenie przepustnicy a wraz z nią kontrująca nakretka.

Też miałem taki problem tylko że w 400 2.0, była luźna i miałem za wysokie obroty na jałowym (1100) i na ssaniu (1500)
TARADAJA napisał/a:
Zatem moje pytanie jak reguluje się plastkową przepustnicę i czy jej rozregulowanie może dawać taki efekt????????

Rozgrzej silnik do normalnej temp i wyreguluj obroty za pomocą tej śrubki tak by mieć w okolicach 850-900. Poczekaj aż silnik ostygnie i sprawdź czy po odpaleniu chodzi normalnie, ok 1100 obr na ssaniu i te 850-900 później. Jeśli silnikiem nie będzie rzucać tzn że powinno być ok.

TARADAJA - Nie Gru 28, 2008 17:03

A czy na cyferblacie obrotomierza 850 obr/min wskazuje dokładnie ta ostatnia kreska zaraz przed 1000 obr/min :?: [/list]