Zobacz temat - [R220 SDi] Kontrolka check engine
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R220 SDi] Kontrolka check engine

Mietkowski - Nie Gru 28, 2008 12:31
Temat postu: [R220 SDi] Kontrolka check engine
Witam,

mam problem związany z kontrolka CHECK ENGINE. Mianowicie podczas jazdy zapala mi się kontrolka check engine na ok 2 sekundy, potem długo spokój i czasem albo ponownie się zapali albo nie. Na forum było napisane, że jest to spowodowane wiązką kabli pod plastikową pokrywa silnika. Wczoraj wieczorem pojechałem to sprawdzić. Okazało się, że nigdzie nie ma przebicia, kable wydają się w porządku. Stąd moje pytanie miał ktoś podobny problem i go rozwiązał? Jeżeli tak to proszę o pomoc, jak to sprawdzaliście i jak sobie z tym poradziliście.

Aha jeszcze jedno. Pytałem się mojego mechanika, czym to może być spowodowane i podpowiedział mi, żebym sprawdził płyn chłodniczy. Niestety poziom jest ok :(

Z góry dziękuję za pomoc
Pozdrawiam

thef - Nie Gru 28, 2008 13:15

Mietkowski napisał/a:
Okazało się, że nigdzie nie ma przebicia, kable wydają się w porządku.
Roziziolowałeś całą wiązkę i sprawdziłeś kabelek po kabelku? Niestety, żeby być pewnym tak to trzeba zrobić. Czasem tuż przy kostce mimo, że izolacja jest cała, to przewód w środku jest złamany i nie kontaktuje. Trzeba też wyczyścić kostki sprayem do styków. No i wiązkę trzeba przejrzeć głównie w okolicach pompy wtryskowej. Ale najpierw radzę odczytać kody błędów. Tu masz instrukcję:
http://www.roverki.pl/article.php?sid=420
Zrób to i podaj jaki błąd wyszedł. Może np. zmieniałeś rozrząd i kąt wtrysku jest źle ustawiony? Wtedy powinien wyjść błąd cewki czasu wtrysku paliwa. Działaj i napisz jak idzie :)

danielsonicl - Nie Gru 28, 2008 13:17

A od kiedy tak jest? Robiłeś coś przy silniku,albo ustawiałeś zapłon?
Mietkowski - Nie Gru 28, 2008 16:13

danielsonicl napisał/a:
A od kiedy tak jest? Robiłeś coś przy silniku,albo ustawiałeś zapłon?


Tak ostatnio mechanik wymieniał mi świece, jedna była głęboko schowana, więc rozkręcił silnik, aby się tam dostać. Dodatkowo wyregulował zapłon. Rozumiem, że to jest przyczyna. Dzisiaj pójdę sprawdzić kody błędów. Najpierw jednak muszę poczytać w jaki sposób to zrobić, ponieważ nigdy tego nie robiłem. Jak będę miał jeszcze jakieś informacje to dam Wam znać.

Na razie dziękuję za wszelkie podpowiedzi.
Pozdrawiam

thef - Nie Gru 28, 2008 16:19

Czyli najprawdopodobniej masz za wczesny kąt wtrysku i powinien Ci wymrugać błąd nr 34. Czekamy na wieści ;)
Mietkowski - Nie Gru 28, 2008 17:55

thef napisał/a:
Czyli najprawdopodobniej masz za wczesny kąt wtrysku i powinien Ci wymrugać błąd nr 34. Czekamy na wieści ;)


No i wszystko jasne. Sprawdziłem kody błędów i mam nr

28 - Przepływomierz powietrza (MAF) – wysokie napięcie
Zwarcie do masy, przerwa w obwodzie, brak zasilania,brak masy, uszkodzenie MAF, uszkodzenie ECM

34 - Cewka czasu wtrysku paliwa
Przerwa w obwodzie, brak zasilania, uszkodzenie ECM

Czy to są poważne usterki? Jak można to naprawić?

Pozdrawiam

danielsonicl - Nie Gru 28, 2008 17:56

Stary numer z tym zapłonem heh tylko dlaczego mechanicy tego nie wiedzą i w jaki oni sposób go ustawiają :/

[ Dodano: Nie Gru 28, 2008 17:59 ]
przepływomierz pewnie wskazuje bo odpalił silnik bez podłączonego i zapisał się błąd
a 34 to juz thef napisał ustaw zapłon i powinno być oki.
A i błędy kasują sie same z tego co wiem po 50 przekręceniach stacyjki ale nie jestem pewien :???:

Mietkowski - Nie Gru 28, 2008 18:00

Jeszcze jedno. Sfilmowałem kontrolkę check engine jak mruga podczas odczytywania błędów. Jeżeli ktoś będzie chciał sprawdzić jak to wygląda to wrzucę na jakiś portal uploadowy np. Wrzuta.pl

Pozdrawiam

thef - Nie Gru 28, 2008 18:00

Mietkowski napisał/a:
28 - Przepływomierz powietrza (MAF) – wysokie napięcie
Zwarcie do masy, przerwa w obwodzie, brak zasilania,brak masy, uszkodzenie MAF, uszkodzenie ECM
Może niedawno była odpinana wtyczka przepływomierza i błąd się jeszcze nie wykasował. A może pada albo coś nie tak z kablami bądź wtyczką.
Mietkowski napisał/a:
34 - Cewka czasu wtrysku paliwa
Przerwa w obwodzie, brak zasilania, uszkodzenie ECM
Trzeba ustawić kąt wtrysku, powinien mieć 2-4 stopni.
Mietkowski - Nie Gru 28, 2008 18:10

thef napisał/a:
Mietkowski napisał/a:
28 - Przepływomierz powietrza (MAF) – wysokie napięcie
Zwarcie do masy, przerwa w obwodzie, brak zasilania,brak masy, uszkodzenie MAF, uszkodzenie ECM
Może niedawno była odpinana wtyczka przepływomierza i błąd się jeszcze nie wykasował. A może pada albo coś nie tak z kablami bądź wtyczką.
Mietkowski napisał/a:
34 - Cewka czasu wtrysku paliwa
Przerwa w obwodzie, brak zasilania, uszkodzenie ECM
Trzeba ustawić kąt wtrysku, powinien mieć 2-4 stopni.


Super, dziękuje Wam za pomoc. Jutro pojadę do mechanika i spróbujemy coś poradzić.

Pozdrawiam