|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R200 SD 2.0 99'] Problem z odpalaniem na zimnym silniku
deflection - Pon Gru 29, 2008 16:11 Temat postu: [R200 SD 2.0 99'] Problem z odpalaniem na zimnym silniku Witam, czytałem na forum sporo FAQ też przeglądałem. Posta pisze żeby tylko się upewnić i rozwiać wątpliwości.
Mam problemy rano z odpalaniem. Zaczęło się jak się chłodniej zrobiło i im zimniej tym więcej trzeba kręcić. Kręcę, kręcę i załapuje i gaśnie, kręcę 2 raz i już odpala. Z rury chmura białego dymu. Sprawdziłem napięcie jakie świece biorą 4 szt ok 12V.
Silnik po odpaleniu równo pracuje (inaczej jak jest ciepły ale równo).
W FAQ wyczytałem że jak kopci na biało to kąty wtrysku trzeba przestawić, to jest reguła? Czy może kopcenie na biało się objawia także świecami?
Na innych forach piszą różnie o Dieslach, raz tak raz tak.Czy najlepiej pojechać na komputer żeby diagnozować czy może jakoś samemu to można sprawdzić?
Dodam na koniec że jak już zapali i zaraz po tym zgaszę to znów zapala już na "dotyk"
Mix - Pon Gru 29, 2008 16:35
Witam
A czy zeszłej zimy miałeś również problemy z odpalaniem i czy w międzyczasie robiłeś cokolwiek przy rozrządzie?
deflection - Pon Gru 29, 2008 16:54
Zeszłej zimy miałem toledo, po zakupie w maju wymieniałem wszystkie paski (w tym rozrząd), rolki, filtry, płyny
Mix - Pon Gru 29, 2008 17:20
No to obstawiam źle ustawiony kąt wtrysku. Miałem to samo. Po przestawieniu z -0,65 na +3,5 pali za pierwszym razem, nawet przy obecnej temperaturze. Poprzednio puszczał również chmurę białego dymu. Dodatkowo może dochodzić kwestia zupy. U mnie po zmianie z Orlenu na Shell'a jest zdecydowanie lepiej
[ Dodano: Pon Gru 29, 2008 17:24 ]
Zapomniałem dodać, że najlepiej pojedź i podepnij R pod komputer - niech odczytają obecny kąt wtrysku. Jak już zapewne wiesz z FAQ powinien być w przedziale od +2 do +4 stopni. Bez kompa nie da rady. Szukaj mechanika z Testbookiem lub Bosh'em KTS, inne komputery mogą mieć problem z komunikacją z autem.
deflection - Pon Gru 29, 2008 17:59
na paliwie niezaleznie czy Orlen, Lotos, Shell to samo, tak więc udam się chyba na komputer, co do świec to na komputerze też zdiagnozują?
Jeszcze z ciekawości ile taka przyjemność kosztuje (diagnostyka) i ile kosztuje ustawienie kąta?
danielsonicl - Pon Gru 29, 2008 18:19
Tak jak poprzednik pisze,do ustawienia kąt wtrysku na pewno jest za późny.
Mix - Pon Gru 29, 2008 18:30
deflection, Nie napisze Ci obiektywnie, bo ja robiłem regulację w znajomego mechanika. Zapłaciłem za reg., usunięcie wycieku oleju przy turbinie, pełną diagnostykę przez komputer i przegląd w sumie 400PLN. Świece sprawdza się na 3 sposoby: 1 podpinasz żarówkę do akumulatora i kolejno do każdej ze świec (wprawne oko mechanika zauważy niedomaganie którejś z nich), mierząc oporność (był już konkretny wątek na ten temat, szczegółów poszukaj na forum) lub wyciągając każdą z nich i patrząc czy nagrzewa się do białości. Sądzę jednak, że na 99% będzie to źle ustawiony kąt wtrysku.
xtek - Wto Gru 30, 2008 16:09
O nie! A u mnie dzis przy -5C musialem krecic chyba z minute. Wylaczylem wszystkie radia, nawiewy, wcisnalem sprzeglo, naciskalem gaz (nie wiem czy to cos daje w ogole) i po minucie krecenia i myslenia, ze juz nie zapali wreszcie zlapal. I zawsze tak mam jak jest zimno... Pozniej przez kilka minut bialy dym z rury. Zauwazylem poprawe jak zanim zaczne krecic kilka razy podgrzeje swiece - tzn. przekrece na srodkowa pozycje kluczyk, poczekam az zgasnie kontrolka od swiec, i tak powtorze to dwa razy (tez nie wiem czy to ma jakikolwiek sens). Co sprawdzis w pierwszej kolejnosci? Jakie parametry powinny miec swiece i jak to mierzyc? A moze to ten kat wtrysku nieszczesny... sprawdza to w serwisie Boscha?
deflection - Wto Gru 30, 2008 16:56
czy świece się sprawdza na zimnym silniku czy to nie ma znaczenia?
krzysztof_ns - Wto Gru 30, 2008 18:32
z doswiadczenia wiem ze przy odpalaniu procz podstawowych rzeczy pt aku i swiece pomaga ocieplacz na akumulator to raz...dwa ze dobrze jest zanim "ruszymy" rozrusznikiem wlaczyc swiatla, mignac dlugimi 2-3 razy - aby rozgrzac nieco aku...potem krecimy i liczymy na to ze odpali: )
xtek - Wto Gru 30, 2008 19:00
co do ocieplaczy, to one nic nie daja, chyba ze poprawiaja humor jak nie masz na co pieniedzy wydac. musialby miec grzalke wbudowana zeby to cokolwiek dalo
krzysztof_ns - Wto Gru 30, 2008 19:12
mylisz sie - one nie maja za zadanie ogrzewania akumulatora - spelniaja role izolacji termincznej - innymi slowy akumulator nie marznie i nie szroni - a to duzo jesli chodzi o jego prace...
Raptile - Wto Gru 30, 2008 19:41
po 1. Jasna chmura z wydechu jest normalnia... przy zimnym układzie wydechowym spaliny skraplają się i powstaje para wodna ( nasz biały dymek) po paru min powinno ustać
po 2 sprawdź przekaźnik od świec czy napewno daje prąd
po 3 sprawdź świecę każdą z osobna
po 4 tak jak koledzy piszą sprawdz kąt wtrysku
po 5 świece można sprawdzić w każdej chwili bez względu czy silnik jest zimny czy ciepły
Pozdrawiam i Wesołego Nowego 2009
maras83 - Sro Gru 31, 2008 01:18
A co to może być, że po odpaleniu zimnego(zresztą z pewnymi trudami) silnik przerywa przez kilkanaście sekund, wypadają zapłony a po chwili chodzi idealnie. Świece zmienione(3szt), przekaźnik też, czy jeśli jedna by nie grzała, to będą takie objawy? Zmieniałem sam rozrząd, w sobotę jadę sprawdzić kąt, ale czy jest możliwe,żeby to było co innego? Czy L-series w wersji na 3 świecach ładnie chodzi po odpaleniu w takich temp, jak teraz?
Nilbul - Sro Gru 31, 2008 07:53
Mam tak samo.
Ale wydaje mi się że jest ok - jak sobie raz zgaśnie przy pierwszym rozruchu na zimno - to chyba nic strasznego.
Brt - Sro Gru 31, 2008 09:01
Też wypadają zapłony na zimnym czasami
ywis - Sro Gru 31, 2008 09:04
Nie wiem, ale odpukać u mnie na zimnym z odpaleniem nie mam problemu. Jedyne co to musi się rozgrzać silniczek i wtedy można ruszać, bo tak ciężko mi chodzi ukł. wspomagania i słychać go troszkę jeśli na zimnym całkowicie bym ruszył zaraz po odpaleniu autka.
Brt - Sro Gru 31, 2008 09:11
ale masz benzynę a to drobna różnica
xtek - Sro Gru 31, 2008 09:15
jak zmierzyc opornosc swiecy i prad jaki pobiera? tzn gdzie dokladnie podotykac multimetrem
Brt - Sro Gru 31, 2008 09:21
rezystancja - pomiędzy głowicą a końcówką świecy
prąd - SZEREGOWO jedna sonda miernika do + aku a druga do końcówki świecy, tylko najpierw przestaw zakres na mierniku i przełóż sondę miernika do gniazda prądowego, no i miernik musi mieć zakres wyższy niż 10 A i pomiar rób krótko.
xtek - Sro Gru 31, 2008 09:23
Spoko, mam dobry multimetr metexa mojego ojca. Szkoda, ze nie umiem obslugiwac tak jak on Teraz jeszcze przeczytalem ze prad mozna zmierzyc amperomierzem cęgowym, ktory tez mam wiec chyba tak zrobie.
Brt - Sro Gru 31, 2008 09:25
sprawdź czy Twój cęgowy mierzy prąd stały, bo nie każdy cęgowy to potrafi
xtek - Sro Gru 31, 2008 11:09
wlasnie moj moze. sprawdzilem i wszystko wydaje sie w porzadku - jest napiecie na swiecach, dobry prad, dobra opornosc maja. tylko jedna sprawa mnie martwi, ojciec przypomnial, ze mechanik nasz znajomy mowil kiedys, ze pompa jest juz stara i nie daje tak dobrego cisnienia wtrysku i dlatego tak slabo pali. mozliwe to? jakie by byly inne objawy slabego cisnienia wtrysku?
Brt - Sro Gru 31, 2008 11:50
xtek napisał/a: | ze pompa jest juz stara i nie daje tak dobrego cisnienia wtrysku |
Jest to możliwe - a jakoś to ciśnienie zmierzył Czy kąt wtrysku masz prawidłowy Sprawdziłbym też kompresję w cylindrach, ale to trochę zabawy.
danielsonicl - Sro Gru 31, 2008 15:07
Ta nie równa praca zimnego silnika po odpaleniu spowodowana jest,brakiem jednej świecy w naszych silnikach,po prostu czwarty gar nie odpala od razu.
Ale zawsze mogę się mylić
Raptile - Sro Gru 31, 2008 15:13
no to danielsonicl, mylisz się świece służą tylko do podgrzania cylindrów zeby łatwiej doszło do zapłonu mieszanki tlenowo-ropowej (w ropniaku występuje samozapłon:P) także 4 "gar" odpala tak samo jak pozostałe Pozdrawiam
xtek - Sro Gru 31, 2008 15:14
Brt napisał/a: | xtek napisał/a: | ze pompa jest juz stara i nie daje tak dobrego cisnienia wtrysku |
Jest to możliwe - a jakoś to ciśnienie zmierzył Czy kąt wtrysku masz prawidłowy Sprawdziłbym też kompresję w cylindrach, ale to trochę zabawy. |
Ponoc ma jakis sprzet, ze zaklada cos na kazdy wtrysk i rysuje sie wykres. Nie wiem, bo tego nie widzialem, ale wtedy tak wyszlo Kata wtrysku jeszcze nie sprawdzalem, ale nie wiem teraz czy to w ogole ma sens.
danielsonicl - Sro Gru 31, 2008 15:22
Raptile napisał/a: | no to danielsonicl, mylisz się świece służą tylko do podgrzania cylindrów zeby łatwiej doszło do zapłonu mieszanki tlenowo-ropowej (w ropniaku występuje samozapłon:P) także 4 "gar" odpala tak samo jak pozostałe Pozdrawiam |
Zgadzam się ale spróbuj odpalić bez grzania świec na mrozie zobaczysz jak będzie nie równo chodził,więc skoro są trzy świece żarowe to jeden odpala niedogrzany.
Raptile - Sro Gru 31, 2008 15:25
U mnie dam są 3 sprawne i nic mi nie wariuje A co do odpalania na mrozie mam doświadczenie na mrozie bez świec mozesz kręcić non stop moze przez 2 min ci zapali będzie kopcił...... dym jak by się paliło gdzieś (niedopalona ropa) I może jak się rozgrzeje od "spalanej" mieszanki to ci odpali mimo to po odpaleniu nic mi nie skakało szarpało itp itd tak samo się zachowywał jak by zapalił ze świec tylko że mielił dosyć długo aby zapalić
danielsonicl - Sro Gru 31, 2008 15:30
Może masz zdrowy silnik mój ma przeszło 300tyś. i około 2 sekundy po odpaleniu przy -8 nie równo chodzi,przy wyższych temperaturach też jest oki. Czyli ciężej zapalić wiec skoro jednej nie ma to ten jeden właśnie ciężej odpala gdy te trzy pozostałe odpalają od razu.
Raptile - Sro Gru 31, 2008 15:49
danielsonicl, może być i tak ok Panie/Panowie "wyszczałowego" Nowego 2009 Żeby Roverki zapalały i dobrze popidalały Pozdrawiam
deflection - Sro Gru 31, 2008 18:58
dziś wróćiłem od mechanika, wymienione 2 świece skrajne, po 5 godzinach na mrozie zapalił niemal na dotyk. zobaczymy jak będzie po nocy
|
|