Zobacz temat - [R200 SD 2.0 99'] Problem z odpalaniem na zimnym silniku
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R200 SD 2.0 99'] Problem z odpalaniem na zimnym silniku

deflection - Pon Gru 29, 2008 16:11
Temat postu: [R200 SD 2.0 99'] Problem z odpalaniem na zimnym silniku
Witam, czytałem na forum sporo FAQ też przeglądałem. Posta pisze żeby tylko się upewnić i rozwiać wątpliwości.

Mam problemy rano z odpalaniem. Zaczęło się jak się chłodniej zrobiło i im zimniej tym więcej trzeba kręcić. Kręcę, kręcę i załapuje i gaśnie, kręcę 2 raz i już odpala. Z rury chmura białego dymu. Sprawdziłem napięcie jakie świece biorą 4 szt ok 12V.
Silnik po odpaleniu równo pracuje (inaczej jak jest ciepły ale równo).
W FAQ wyczytałem że jak kopci na biało to kąty wtrysku trzeba przestawić, to jest reguła? Czy może kopcenie na biało się objawia także świecami?
Na innych forach piszą różnie o Dieslach, raz tak raz tak.Czy najlepiej pojechać na komputer żeby diagnozować czy może jakoś samemu to można sprawdzić?

Dodam na koniec że jak już zapali i zaraz po tym zgaszę to znów zapala już na "dotyk"

Mix - Pon Gru 29, 2008 16:35

Witam
A czy zeszłej zimy miałeś również problemy z odpalaniem i czy w międzyczasie robiłeś cokolwiek przy rozrządzie?

deflection - Pon Gru 29, 2008 16:54

Zeszłej zimy miałem toledo, po zakupie w maju wymieniałem wszystkie paski (w tym rozrząd), rolki, filtry, płyny
Mix - Pon Gru 29, 2008 17:20

No to obstawiam źle ustawiony kąt wtrysku. Miałem to samo. Po przestawieniu z -0,65 na +3,5 pali za pierwszym razem, nawet przy obecnej temperaturze. Poprzednio puszczał również chmurę białego dymu. Dodatkowo może dochodzić kwestia zupy. U mnie po zmianie z Orlenu na Shell'a jest zdecydowanie lepiej :wink:

[ Dodano: Pon Gru 29, 2008 17:24 ]
Zapomniałem dodać, że najlepiej pojedź i podepnij R pod komputer - niech odczytają obecny kąt wtrysku. Jak już zapewne wiesz z FAQ powinien być w przedziale od +2 do +4 stopni. Bez kompa nie da rady. Szukaj mechanika z Testbookiem lub Bosh'em KTS, inne komputery mogą mieć problem z komunikacją z autem.

deflection - Pon Gru 29, 2008 17:59

na paliwie niezaleznie czy Orlen, Lotos, Shell to samo, tak więc udam się chyba na komputer, co do świec to na komputerze też zdiagnozują?

Jeszcze z ciekawości ile taka przyjemność kosztuje (diagnostyka) i ile kosztuje ustawienie kąta?

danielsonicl - Pon Gru 29, 2008 18:19

Tak jak poprzednik pisze,do ustawienia kąt wtrysku na pewno jest za późny.
Mix - Pon Gru 29, 2008 18:30

deflection, Nie napisze Ci obiektywnie, bo ja robiłem regulację w znajomego mechanika. Zapłaciłem za reg., usunięcie wycieku oleju przy turbinie, pełną diagnostykę przez komputer i przegląd w sumie 400PLN. Świece sprawdza się na 3 sposoby: 1 podpinasz żarówkę do akumulatora i kolejno do każdej ze świec (wprawne oko mechanika zauważy niedomaganie którejś z nich), mierząc oporność (był już konkretny wątek na ten temat, szczegółów poszukaj na forum) lub wyciągając każdą z nich i patrząc czy nagrzewa się do białości. Sądzę jednak, że na 99% będzie to źle ustawiony kąt wtrysku.
xtek - Wto Gru 30, 2008 16:09

O nie! A u mnie dzis przy -5C musialem krecic chyba z minute. Wylaczylem wszystkie radia, nawiewy, wcisnalem sprzeglo, naciskalem gaz (nie wiem czy to cos daje w ogole) i po minucie krecenia i myslenia, ze juz nie zapali wreszcie zlapal. I zawsze tak mam jak jest zimno... Pozniej przez kilka minut bialy dym z rury. Zauwazylem poprawe jak zanim zaczne krecic kilka razy podgrzeje swiece - tzn. przekrece na srodkowa pozycje kluczyk, poczekam az zgasnie kontrolka od swiec, i tak powtorze to dwa razy (tez nie wiem czy to ma jakikolwiek sens). Co sprawdzis w pierwszej kolejnosci? Jakie parametry powinny miec swiece i jak to mierzyc? A moze to ten kat wtrysku nieszczesny... sprawdza to w serwisie Boscha?
deflection - Wto Gru 30, 2008 16:56

czy świece się sprawdza na zimnym silniku czy to nie ma znaczenia?
krzysztof_ns - Wto Gru 30, 2008 18:32

z doswiadczenia wiem ze przy odpalaniu procz podstawowych rzeczy pt aku i swiece pomaga ocieplacz na akumulator to raz...dwa ze dobrze jest zanim "ruszymy" rozrusznikiem wlaczyc swiatla, mignac dlugimi 2-3 razy - aby rozgrzac nieco aku...potem krecimy i liczymy na to ze odpali: )
xtek - Wto Gru 30, 2008 19:00

co do ocieplaczy, to one nic nie daja, chyba ze poprawiaja humor jak nie masz na co pieniedzy wydac. musialby miec grzalke wbudowana zeby to cokolwiek dalo
krzysztof_ns - Wto Gru 30, 2008 19:12

mylisz sie - one nie maja za zadanie ogrzewania akumulatora - spelniaja role izolacji termincznej - innymi slowy akumulator nie marznie i nie szroni - a to duzo jesli chodzi o jego prace...
Raptile - Wto Gru 30, 2008 19:41

po 1. Jasna chmura z wydechu jest normalnia... przy zimnym układzie wydechowym spaliny skraplają się i powstaje para wodna ( nasz biały dymek) po paru min powinno ustać
po 2 sprawdź przekaźnik od świec czy napewno daje prąd
po 3 sprawdź świecę każdą z osobna
po 4 tak jak koledzy piszą sprawdz kąt wtrysku
po 5 świece można sprawdzić w każdej chwili bez względu czy silnik jest zimny czy ciepły :)

Pozdrawiam i Wesołego Nowego 2009 :)

maras83 - Sro Gru 31, 2008 01:18

A co to może być, że po odpaleniu zimnego(zresztą z pewnymi trudami) silnik przerywa przez kilkanaście sekund, wypadają zapłony a po chwili chodzi idealnie. Świece zmienione(3szt), przekaźnik też, czy jeśli jedna by nie grzała, to będą takie objawy? Zmieniałem sam rozrząd, w sobotę jadę sprawdzić kąt, ale czy jest możliwe,żeby to było co innego? Czy L-series w wersji na 3 świecach ładnie chodzi po odpaleniu w takich temp, jak teraz?
Nilbul - Sro Gru 31, 2008 07:53

Mam tak samo.
Ale wydaje mi się że jest ok - jak sobie raz zgaśnie przy pierwszym rozruchu na zimno - to chyba nic strasznego.

Brt - Sro Gru 31, 2008 09:01

Też wypadają zapłony na zimnym czasami ;)
ywis - Sro Gru 31, 2008 09:04

Nie wiem, ale odpukać u mnie na zimnym z odpaleniem nie mam problemu. Jedyne co to musi się rozgrzać silniczek i wtedy można ruszać, bo tak ciężko mi chodzi ukł. wspomagania i słychać go troszkę jeśli na zimnym całkowicie bym ruszył zaraz po odpaleniu autka.
Brt - Sro Gru 31, 2008 09:11

ale masz benzynę ;) a to drobna różnica :D
xtek - Sro Gru 31, 2008 09:15

jak zmierzyc opornosc swiecy i prad jaki pobiera? tzn gdzie dokladnie podotykac multimetrem ;)
Brt - Sro Gru 31, 2008 09:21

rezystancja - pomiędzy głowicą a końcówką świecy
prąd - SZEREGOWO jedna sonda miernika do + aku a druga do końcówki świecy, tylko najpierw przestaw zakres na mierniku i przełóż sondę miernika do gniazda prądowego, no i miernik musi mieć zakres wyższy niż 10 A i pomiar rób krótko.

xtek - Sro Gru 31, 2008 09:23

Spoko, mam dobry multimetr metexa mojego ojca. Szkoda, ze nie umiem obslugiwac tak jak on ;) Teraz jeszcze przeczytalem ze prad mozna zmierzyc amperomierzem cęgowym, ktory tez mam wiec chyba tak zrobie.
Brt - Sro Gru 31, 2008 09:25

sprawdź czy Twój cęgowy mierzy prąd stały, bo nie każdy cęgowy to potrafi ;)
xtek - Sro Gru 31, 2008 11:09

wlasnie moj moze. sprawdzilem i wszystko wydaje sie w porzadku - jest napiecie na swiecach, dobry prad, dobra opornosc maja. tylko jedna sprawa mnie martwi, ojciec przypomnial, ze mechanik nasz znajomy mowil kiedys, ze pompa jest juz stara i nie daje tak dobrego cisnienia wtrysku i dlatego tak slabo pali. mozliwe to? jakie by byly inne objawy slabego cisnienia wtrysku?
Brt - Sro Gru 31, 2008 11:50

xtek napisał/a:
ze pompa jest juz stara i nie daje tak dobrego cisnienia wtrysku

Jest to możliwe - a jakoś to ciśnienie zmierzył ?? Czy kąt wtrysku masz prawidłowy ?? Sprawdziłbym też kompresję w cylindrach, ale to trochę zabawy.

danielsonicl - Sro Gru 31, 2008 15:07

Ta nie równa praca zimnego silnika po odpaleniu spowodowana jest,brakiem jednej świecy w naszych silnikach,po prostu czwarty gar nie odpala od razu.
Ale zawsze mogę się mylić :wink:

Raptile - Sro Gru 31, 2008 15:13

no to danielsonicl, mylisz się :) świece służą tylko do podgrzania cylindrów zeby łatwiej doszło do zapłonu mieszanki tlenowo-ropowej :) (w ropniaku występuje samozapłon:P) także 4 "gar" odpala tak samo jak pozostałe :) Pozdrawiam
xtek - Sro Gru 31, 2008 15:14

Brt napisał/a:
xtek napisał/a:
ze pompa jest juz stara i nie daje tak dobrego cisnienia wtrysku

Jest to możliwe - a jakoś to ciśnienie zmierzył ?? Czy kąt wtrysku masz prawidłowy ?? Sprawdziłbym też kompresję w cylindrach, ale to trochę zabawy.


Ponoc ma jakis sprzet, ze zaklada cos na kazdy wtrysk i rysuje sie wykres. Nie wiem, bo tego nie widzialem, ale wtedy tak wyszlo :/ Kata wtrysku jeszcze nie sprawdzalem, ale nie wiem teraz czy to w ogole ma sens.

danielsonicl - Sro Gru 31, 2008 15:22

Raptile napisał/a:
no to danielsonicl, mylisz się :) świece służą tylko do podgrzania cylindrów zeby łatwiej doszło do zapłonu mieszanki tlenowo-ropowej :) (w ropniaku występuje samozapłon:P) także 4 "gar" odpala tak samo jak pozostałe :) Pozdrawiam

Zgadzam się ale spróbuj odpalić bez grzania świec na mrozie zobaczysz jak będzie nie równo chodził,więc skoro są trzy świece żarowe to jeden odpala niedogrzany.

Raptile - Sro Gru 31, 2008 15:25

U mnie dam są 3 sprawne i nic mi nie wariuje ;] A co do odpalania na mrozie mam doświadczenie :D na mrozie bez świec mozesz kręcić non stop moze przez 2 min ci zapali ;] będzie kopcił...... dym jak by się paliło gdzieś (niedopalona ropa) :) I może jak się rozgrzeje od "spalanej" mieszanki to ci odpali ;] mimo to po odpaleniu nic mi nie skakało szarpało itp itd tak samo się zachowywał jak by zapalił ze świec tylko że mielił dosyć długo aby zapalić :P
danielsonicl - Sro Gru 31, 2008 15:30

Może masz zdrowy silnik mój ma przeszło 300tyś. i około 2 sekundy po odpaleniu przy -8 nie równo chodzi,przy wyższych temperaturach też jest oki. Czyli ciężej zapalić wiec skoro jednej nie ma to ten jeden właśnie ciężej odpala gdy te trzy pozostałe odpalają od razu.
Raptile - Sro Gru 31, 2008 15:49

danielsonicl, może być i tak :) ok Panie/Panowie "wyszczałowego" Nowego 2009 ;D Żeby Roverki zapalały i dobrze popidalały :D Pozdrawiam :)
deflection - Sro Gru 31, 2008 18:58

dziś wróćiłem od mechanika, wymienione 2 świece skrajne, po 5 godzinach na mrozie zapalił niemal na dotyk. zobaczymy jak będzie po nocy :)