Zobacz temat - [R420] Problem z brakiem mocy
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R420] Problem z brakiem mocy

bialytyp - Wto Gru 30, 2008 19:22
Temat postu: [R420] Problem z brakiem mocy
mam dosyc ostry problem z brakiem mocy przy 140km/h pedal gazu wcisniety do konca a moj roverek nie przyspiesza trzesie sie i to mnie niepokoi. Myslalem ze to moze cos z turbina ale nie jestem pewny to jest diasel z silnikiem 2.0 105 km powinien do 197 jechac. A tu przy 140km obrotomierz staje w miejscu. Myslalem moze ze to cos z obrotami gdyz obroty nie dochodza do 5tys strzalka obrotomierza zatrzymuje sie przed 5tys obrotow bardzo prosze o pomoc bo to niepokojace objawy... :beczy:
Brt - Wto Gru 30, 2008 19:27

Po pierwsze dopisz w temacie obok modelu, że to diesel SDi/Di bo R420 to może też być benzyniak. A po drugie poczytaj i posprawdzaj to:
http://www.roverki.pl/mod...ies=Technika#50

bialytyp - Wto Gru 30, 2008 19:36

niestety nie znalazlem tam nic co by mi pomoglo w diagnozie..:(
Brt - Wto Gru 30, 2008 19:39

To niedokładnie czytałeś ;)
"Ponadto dość częste jest uszkodzenie przepływomierza. Objawia się spadkiem mocy na wyższych obrotach, oraz wzrostem spalania. Można na próbę odpiąć wtyczkę od przepływomierza i zobaczyć czy jest różnica w zachowaniu auta.
Warto też sprawdzić szczelność przewodów powietrznych prowadzących od turbiny, poprzez intercooler do kolektora ssącego. Najłatwiej to sprawdzić obserwując, czy gumowe rury "puchną" po dodaniu gazu. Jest to prawidłowe zachowanie."

bialytyp - Wto Gru 30, 2008 19:50

wlasnie mialem taki problem z urwanym przewodem ktory prowadzil do filtra i turbiny (auto chyba jakis czas jezdzilo bez poprawnego jej chlodzenia i zasysalo cieple powietrze z silnika) ale naprawienie tego nic nie dalo..
Brt - Wto Gru 30, 2008 19:53

wazniejsze są weże ZA turbiną, one lubią ze starosci pęknąć i wtedy auto mocno słabnie. czy o dodaniu gazu "puchną" ?? No i przepływka. Odepnij i sprawdx jak auto jeździ :ok: Jak sprawdzisz te dwie rzeczy to nam napisz o wynikach kontroli :ok:
bialytyp - Wto Gru 30, 2008 19:57

ok a jak po odpieciu tego auto powinno sie zachowywac jesli jest wszystko ok?
NEOSSS - Wto Gru 30, 2008 20:36

bialytyp, jezeli odepniesz przeplywke to auto poprawi dynamike... Wtedy wskaze ewidentna usterke przeplywki...
Sprawdz waz stozkowaty za turbo, oraz gorny IC...

bialytyp - Wto Gru 30, 2008 20:37

przewody powietrza nie "puchna" ale jak scisnalem przewod i dodalem gazu to odczulem nieznaczny przyplyw powietrza ale cisnienie nie bylo duze i nie wyprostowalo przewodu a mocno go nie scisnalem..nie wiem czy to moze o czyms swiadczyc..?
Mix - Wto Gru 30, 2008 20:38

Po odpięciu przepływomierza powinna wzrosnąć dynamika auta, o ile u Ciebie to właśnie przepływomierz padł. Jeśli nie będzie różnicy to, jak pisał Brt, pozostaje posprawdzać szczelność dolotu (ze szczególnym naciskiem na metalowe obejmy - lubią się luzować - u mnie właśnie tak było). Sprawdź ponadto cięgno od wastegate (zawór upustowy turbiny), czy po dodaniu gazu się swobodnie porusza. Jeśli nie, to pryśnij jakiegoś specyfiku typu WD-40 :wink:
bialytyp - Wto Gru 30, 2008 21:01

mam pytanko czy moglby ktos zamiescic zdjecie silnika roverka i pokazac o ktore czesci dokladnie chodzi??
Brt - Wto Gru 30, 2008 21:05

Jeśli nie puchną to poszukaj nieszczelności w przewodach od turbo (odkręć osłonę silnika i sprawdzaj wszystki grube węże (ok 5 - 6 cm średnicy)) kolejno od turbiny (taki stożek gumowy), później od czarnej metalowej rury na dół do intercoolera i póxniej z górnego wylotu intercoolera do kolektora ssącego.