|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
 |
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [214SI 97]Ogrzewanie
habr29 - Pon Sty 05, 2009 19:37 Temat postu: [214SI 97]Ogrzewanie Witam znawców tematu.
Na wstępie przedstawiam model Roverka 214 SI rocznik 97.
Przeczytałem wiele postów ale w żadnym nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie.
Otóż rozkręciłem już prawie połowę mojego rowerka w celu zlokalizowania usterki
czyli braku ciepłego nawiewu.Zawór do nagrzewnicy sprawdzony i działa prawidłowo,
nagrzewnica wykręcona i sprawdzona jest drożna,termostat wykręcony i sprawdzony działa bez zarzutów. Objawy podobne jak w innych postach mianowicie ciepły wąż do zaworka nagrzewnicy rurki nagrzewnicy zimne .
Pytanie : czy ktoś wie jakie zadanie spełnia zwężka z plastykowym chyba zaworkiem tzw.obejście nagrzewnicy i czy w środku powinna być dziurka średnicy wejścia .
Mam to wymontowane i zastanawiam się jakie by to spełniało zadanie skoro dziura jest na wylot,w środku widać jeszcze sprężynkę.
Na zakończenie dodam że problem z ogrzewaniem wystąpił parę dni po tym jak wsypałem
do zbiorniczka wyrównawczego uszczelniacz układu chłodzącego może to zbieg okoliczności
albo ten uszczelniacz temu pomógł.
Zainteresowanym dzięki za informację.
Pozdrawiam habr29
Brt - Pon Sty 05, 2009 20:25
Podejrzewam, że uszczelnił za dużo ale niestety nie wiem które miejsce jest przyczyną
strala1 - Pon Sty 05, 2009 20:27
pewnie zastosowałeś uszczelniacz w proszku? przy tym syfie to norma.
giewu - Wto Sty 06, 2009 08:28
Cytat: | ... problem z ogrzewaniem wystąpił parę dni po tym jak wsypałem do zbiorniczka wyrównawczego uszczelniacz układu chłodzącego może to zbieg okoliczności albo ten uszczelniacz temu pomógł. |
najpewniej to była właśnie przyczyna zapchania nagrzewnicy, bo jak piszesz wcześniej habr29 napisał/a: | ... ciepły wąż do zaworka nagrzewnicy rurki nagrzewnicy zimne . |
moim zdaniem nagrzewnica do ponownego wymontowania i gruntownego czyszczenia ... jakoś nie chce mi się wierzyć, że jest drożna
z drugiej strony, skoro zdecydowałeś się na dosypanie bądź dolanie jakiegoś uszczelniacza do płynu chłodzącego mniemam, że masz jego ubytek ... sprawdź w takim razie czy nie masz zapowietrzonego układu chłodzenia (korki powietrzne też mogą zablokować przepływ płynu przez nagrzewnicę)
sknerko - Wto Sty 06, 2009 08:50
miałem podobny problem zapowietrzała sie nagrzewnica bo nie wiedzieć czemu zawsze miałem zamknięta przy napełnianiu i potem ni cholery odpowietrzyć się nie dała a działo sie to w polonezie z sercem Rovera, jak otwarłem podczas napełniania układu problem ustąpił
habr29 - Wto Sty 06, 2009 18:35
Witam.
Nagrzewnicę osobiście udrażniałem ,wlałem do niej ocet i gotowałem w wodzie .Następnego dnia ocet wylałem i płukałem w wodzie.Woda przelewała się przez nią bez żadnych oporów,więc stwierdziłem że jest drożna.Głównie chodzi mi oto jakie zadanie spełnia ten plastykowy zaworek za termostatem i jaki ma mieć wygląd w środku.
Pozdrawiam habr29
sTERYD - Sro Sty 07, 2009 01:15
on jest tam po to, żeby przy zamkniętym zaworze nagrzewnicy plyn krążył w małym obiegu nie dicuerając do nagrzewnicy..., gdyby go tam nie było, to po zamknięciu nagrzewnicy płyn stałby sobie w bloku mimo pracy pompki
habr29 - Sro Sty 07, 2009 20:10
Czyli po jego demontażu i podłączeniu przewodów bezpośrednio z pominięciem tej zwężki , oczywiście z otwartym zaworem na przepustnice obieg powinien pracować bez zakłóceń ?
sTERYD - Sro Sty 07, 2009 22:34
tak, ale po zamknięciu nagrzewnicy (nawet przy małym jej otwarciu) silnik się momentalnie przegrzeje... naprawdę momentalnie
habr29 - Czw Sty 08, 2009 17:41
Dzięki za ostrzeżenie.
Jeszcze mam pytanie czy w środku tego zaworka powinien być otwór na wylot czy zamykany sprężynką z podkładką która go zamyka a pod wpływem ciśnienia jest cofana i wtedy następuje obieg płynu przez tę zwężkę,bo w moim przypadku jest tam przelot więc obieg na pewno przechodzi cały czas przez niego .
Kruti - Czw Lut 19, 2009 12:09
a u mnie objawy podobne (ten sam model) ale nie pracuje ten zawór. Tzn. przy obracaniu w ogóle nie reaguje (może jakieś cięgło czy coś). Jest jakiś sposób na jego reanimację?
pozdrawiam
bar17tek - Sob Lut 21, 2009 20:27
Witam Wszystkich a ja mam taki problem!! Niewiem czy to normalne w roverku 420 SDI ale gdy włacze ogrzewanie to tylko z dwoch środkowych kratek dmucha cały czas zimne powietrze nawet jak dam pokrętło na maks ciepła wszędzie jest ok czyli dmucha ciepło tylko z tych dwóch! Bede wdzięczny za pomoc
pietro - Sob Lut 21, 2009 22:16
bar17tek,: http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=36500
w r400 może jest podobnie
Lechos - Sob Lut 21, 2009 22:46
w 400 suwak masz miedzy srodkowymi kratkami
pamperek z biala strzalka - powietrze leci takie jakie masz nastawione (np. ciple)
pamperek z niebieska strzalka - powietrze leci takie jakie masz nastawione z domieszka swiezej i zimnej bryzy z zewnatrz
bar17tek - Sro Lut 25, 2009 21:17
Dzięki za pomoc nigdy na to nie zwracałem uwagi
|
|