Zobacz temat - [R75] Brak ciepłego nadmucha - przyczna
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Brak ciepłego nadmucha - przyczna

lovemuzik - Wto Sty 06, 2009 12:52
Temat postu: [R75] Brak ciepłego nadmucha - przyczna
wcześniej miałem post dużo użytkowników sugerowało, że przyczyną może być,
zapowietrzenie układu, brak korka, brak płynu itp

dziś się u mechanika okazało że poprostu wraz z odpaleniem auta automatycznie odpala się wentylator od chłodnicy który chłodzi cały silnik i ten nie ma szans się nagrzać a za tym idzie brak ciepłego ogrzewania i wskazówka w martwym położeniu na niebieskiej kropce.

jest jakiś patent na to? czy elektromechanik musi już tu użyć swoich sił ?

phuss - Wto Sty 06, 2009 14:30

Na te mrozy to odłącz wentylator od prądu. Z wiosną musisz coś pokombinować.
To taka podpowiedź na szybko :wink:

se7en86 - Wto Sty 06, 2009 14:38

A może jeździsz cały czas na klimatyzacji ? Czy na klimatroniku masz ECON ?? Jeżeli na klimatyzacji zawsze będzie wentylator działał. Następna przyczyna to uszkodzony termostat. Jak jest zepsuty nigdy się nie nagrzeje.
phuss - Wto Sty 06, 2009 14:41

Z tym termostatem to w dwie strony, jak się zepsuje to albo jest cały czas otwarty albo zamknięty.
se7en86 - Wto Sty 06, 2009 15:17

Tak, ale zazwyczaj pęka plastik w środku i cały czas jest na dużym obiegu i wtedy silnik nie ma szans się nagrzać w czasie jazdy. Można to łatwo sprawdzić, jeżeli staniesz w miejscu i silnik się nagrzeje a gdy będziesz jechał silnik będzie stygł, wtedy termostat napewno. Ale jeżeli u Ciebie coś z wentylatorem jest nie tak, no to albo jakąś tekturę wstawić żeby na chłodnicę nie leciało albo problemem może być ECON nie włączony. Sprawdź i powiedź.
lovemuzik - Wto Sty 06, 2009 15:40
Temat postu: [R75 2.0CDT '00]
juz sie pogubilem bo w sumienie rozrozniam temperatur : P

ECON tzn ?

jak chce cieplo to ustawiam na H1 ewentualnie 28stopni i powinno leciec czy do tego jeszcze ma byc na wyswietlaczun ECON?


jak mam odlanczyc wentylator z "gniazdka"?

[ Dodano: Wto Sty 06, 2009 15:47 ]
to mozliwe ze wentylator zaczal dzialac odrazu po starcie silnika bo
nie jest wlaczony ECON ?

phuss - Wto Sty 06, 2009 15:49

Na sterowaniu klimą masz różne opcje, jak masz klimę włączoną to na wyświetlaczu masz napis "auto" , jak to wyłączysz i wciśniesz econ to będziesz miał napis "econ"
Sprawdź czy z funkcją "econ" też wentylator pracuje, jak pracuje to jest coś źle podłączone,
odłącz wentylator od prądu o zamarzniesz.
Jesteś pewien , że termostat jest ok???

lovemuzik - Wto Sty 06, 2009 16:10
Temat postu: [R75 2.0CDT '00]
a co znaczy ECON? z tego co w necie przeglądam to jest odpowiedzialny za ciepło, więc mam spróbować włączyć ogrzewanie z funkcją ECON tak?

dopiero o 21 bo tak kończe prace.


Ewentualnie jak się wyłączy wentylator a nie będzie ciepłego nadmuchu to co może być?

Jak mam sprawdzić czy termostat jest dobry?


i ewentualnie jak odłączyć wentylator bo zamarzne z tym mroźnym powiewem

sTERYD - Wto Sty 06, 2009 16:38

lovemuzik napisał/a:
a co znaczy ECON?

oznacza jazdę "ekonomiczną" tylko kiedy ta fumkcja jest włączona nie pracuje sprężarka klimatyzacji i tylko wtedy (zo za tym idzie wentylator też tylko wtedy nie będzie pracował :cool: )

phuss - Wto Sty 06, 2009 16:50

lovemuzik napisał/a:
Ewentualnie jak się wyłączy wentylator a nie będzie ciepłego nadmuchu to co może być?

termostat

[ Dodano: Wto Sty 06, 2009 17:10 ]
Bez wymontowania nie sprawdzisz czy termostat jest sprawny.
Jak wymontujesz to prawdź czy jest otwarty czy zamknięty(powinieneś wiedzieć o co chodzi)
Jak jest otwarty a pewnie tak jest to wsadź go do garnka z zimną wodą, postaw na kuchenkę i grzej wodę , w temp ok. 70* 80*C termostat powinien się zamknąć. Jak się nie zamyka to kicha tylko wymiana nic innego nie poradzisz.
Ja innej metody na sprawdzenie termostatu nie znam.
Co prawda ja jeszcze swojego termostatu z roverka nie wymontowywałem i nie wiem czy on jest na stałe w tym plastiku czy się z niego wyjmuje.
Więc lepiej nie doprowadź do wrzenia wody żeby ten plastik się nie zniekkształcił, chociaż powinien być odporny na wrzątek.
Może ktoś z kolegów już tak sprawdzał termostat roverovski to się wypowie.

Dam-Kam - Wto Sty 06, 2009 17:24

lovemuzik, tak poza tematem to nie H1 tylko HI (i) od HIGH i nie L0 (zero) tylko LO (o) od LOW :) to wiesz, tak w dobrym znaczeniu :)
aha, i znowu wychodzi że musisz zmienić mechanika :D
pozdro

se7en86 - Wto Sty 06, 2009 21:15

Jeżeli wentylator wyłączy Ci się a powinien, stawiam na 100% termostat. U mnie było to samo a teraz jest ok po wymianie i ciepełko jak nigdy, nawet w te mrozy. A co do wymiany termostatu lepiej poszukaj kogoś kto się zna i nie będzie marudził. Robocizna to około 150 zł plus koszt termostatu 180 zł u Tomiego. Taniej nie znajdziesz- chyba że w Intercarsie za 90 zł zamiennik ( ale to też bardzo ciężko trafić )
lovemuzik - Sob Sty 10, 2009 18:01
Temat postu: [R75 2.0CDT '01]
tak więc auto odpalilem poczekałem przy dusiłem troche gazu i
efekt jest taki:

auto się nagrzało zaczeło leciec ciepłe powietrze i wskazówka podniosła się od temp
prawie do polołwy

:|


gdy już jade wszystko na odwrót spada temp na wskażniku i fizycznie

Dam-Kam - Sob Sty 10, 2009 19:38

se7en86, ma 100% racji !! to jest wina termostatu. Jest cały czas w pozycji otwartej. Temaperatura prawidłowo powinna dojść do połowy czyli wskazówka w poziomie i tak się trzymać bez względu czy stoisz, jedziesz czy nie wiem co można jeszcze robić. Jak termostat jest otwarty to podczas jazdy przepływ powietrza schładza ciecz w chłodnicy a fakt że termostat nie blokuje obiegu powoduje że silnik się schładza i nie trzyma temaperatury.
boss.007 - Sob Sty 10, 2009 19:43

Dam-Kam napisał/a:
silnik się schładza i nie trzyma temaperatury.

I co za tym idzie -większe spalanie tak przynajmniej jest u mnie :sad:

se7en86 - Nie Sty 11, 2009 21:32

Tak więc zmień termostat czym prędzej. Zobaczysz od razu efekty na lepsze. Silnik będzie lepiej pracował. Auto będzie przyjemniej jeździć i będziesz miał ciepło w samochodzie :) I oczywiście będzie mniej palił. Przynajmniej ja miałem takie odczucia. Na początku nie chciało mi się wymieniać, ale nie żałuję, że to zrobiłem. A co do termostatu to tak jak pisałem wyżej. TomaTeam ma chyba najtaniej i jest to pewne :) Wiem bo sam kupowałem, nie to, że robię reklamę :) A wymiana mi wyszła 150 zł. 3 godziny niecałe roboty. Powodzenia
AndrewS - Pon Sty 12, 2009 20:26

phuss napisał/a:
Jak jest otwarty a pewnie tak jest to wsadź go do garnka z zimną wodą, postaw na kuchenkę i grzej wodę , w temp ok. 70* 80*C termostat powinien się zamknąć. Jak się nie zamyka to kicha tylko wymiana nic innego nie poradzisz.



w temp 80 - 90 teromstat powinien byc wlasnie otwarty, a zamknac sie w temp ponizej, no nich bedzie <70 stopni

gumus12 - Sro Sty 21, 2009 10:43

Witam... ja mam z kolei inny problem...wszystko jest ok super z ogrzewaniem ale z przodu...u pasarzerow z tyłu nie grzeje ciepłe powietrze tylko ciagle zimne i całyczas bardzo mocno nie zaleznie od tego jak jest ustawiony wiatrak na panelu klimatroniku...wiec całyczas musze miec zakrecony doplyw na tyl co z tym zrobic???? pomożcie....
Micen - Sro Sty 21, 2009 15:03

Ten typ tak ma.
Nic nie poradzisz.

Rowan - Sro Sty 21, 2009 15:05

gumus12, tak jest, tam leci tylko zimne, z tyłu ciepłe masz na nogi pod fotelami.
AndrewS - Sro Sty 21, 2009 20:46

nawiewy dla pasazerow sa pod przednimi fotelami tak bylo i jest w R800 i 214 si kanciak