Zobacz temat - [R214i 98r] Zła praca nawiewu
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R214i 98r] Zła praca nawiewu

Owczar89 - Wto Sty 06, 2009 17:12
Temat postu: [R214i 98r] Zła praca nawiewu
Witam!
Panowie.. Mam taki delikatny problem... Chodzi mi o pracę nawiewu ponieważ nie ważne gdzie skieruję powietrze pokrętłem to i tak najmocniej leci na nogi... Poza tym chyba coś słabo i wolno grzeje.. Czekam na posty
Pozdrawiam!

piter34 - Wto Sty 06, 2009 17:14

Czy pokrętło regulacji kierunku nawiewu przypadkiem nie kręci się w kółko?

Działanie wentylacji wskazuje na to, że prawdopodobnie spadła linka/cięgno od pokrętła :roll:

Owczar89 - Wto Sty 06, 2009 17:15
Temat postu: nawiew
No właśnie nie kręci się w kółko... Chodzi jak najbardziej prawidłowo..
piter34 - Wto Sty 06, 2009 17:18

Owczar89 napisał/a:
No właśnie nie kręci się w kółko... Chodzi jak najbardziej prawidłowo..

No to trzeba się przyjrzeć "mechanizmowi sterującemu", tzn. zanurkować pod pedały i obczajać jak to działa...

Owczar89 napisał/a:
Poza tym chyba coś słabo i wolno grzeje..

Co znaczy "słabo" oraz "wolno"?
Masz płyn w układzie chłodzenia?

Owczar89 - Sro Sty 07, 2009 09:31
Temat postu: abc
Mam płyn.. ostatnio uzupełniałem..
Słabo znaczy tyle że wolno i nieintensywnie... W sumie to mam lekkie wątpliwości jeśli o to chodzi bo tak naprawde nie wybieram się w żadne dłuższe trasy, jedynie kręce się po mieście.. ale po 15 minutach nie leci bardzo ciepłe powietrze..

phuss - Sro Sty 07, 2009 10:37
Temat postu: Re: abc
Owczar89 napisał/a:
Mam płyn.. ostatnio uzupełniałem..
Słabo znaczy tyle że wolno i nieintensywnie... W sumie to mam lekkie wątpliwości jeśli o to chodzi bo tak naprawde nie wybieram się w żadne dłuższe trasy, jedynie kręce się po mieście.. ale po 15 minutach nie leci bardzo ciepłe powietrze..


Bo zimno na dworzu :wink: , normalka , że znacznie dłużej się nagrzewa.

grzelus2 - Sro Sty 07, 2009 10:40

phuss napisał/a:
Bo zimno na dworzu :wink: , normalka , że znacznie dłużej się nagrzewa.


Kolega ma racje,przy duzych mrozach niektóre auta potrzebuja zaslaniecia pewnej czesci chlodnicy by osiagnac wlasciwa temp...

Gregor384 - Sro Sty 07, 2009 11:34

Zasłonięcie Chłodnicy jest zbędne jeżeli termostat działa dobrze, bo to on puszcza płyn na chłodnice albo nie. Musisz pamiętać że żaden samochód nie będzie grzał dobrze dopóki nie osiągnie normalnej temperatury pracy (patrz wskaźnik na desce rozdzielczej). Jeżeli na wskaźniku masz za niską temp. musisz chwilę poczekać aż samochód się nagrzeje do tej temperatury co w lato wtedy ogrzewanie powinno działać. Teraz trwa to trochę dłużej. [Bo jeżeli auto musi się nagrzać od -15 do +85 to trwa to dłużej niż od +20 do + 85 (przykładowo)]. Jeżeli silnik nie osiąga normalnej temperatury pracy masz walnięty termostat i w tym przypadku powinieneś zasłonić chłodnicę albo wymienić termostat. Jeżeli masz normalna temperaturę silnika na wskazaniu a samochód słabo grzeje możesz mieć zapowietrzony układ płynu chłodzącego a przede wszystkim nagrzewnicę.
piter34 - Sro Sty 07, 2009 12:24

Owczar89 napisał/a:
Słabo znaczy tyle że wolno i nieintensywnie...

Czyli rozumiem, że temperatura powietrza wychodzącego z nawiewu jest OK, ale mimo ustawienia dmuchawy na "4" intensywność dmuchania jest kiepska. Czy tak?

Kris - Sro Sty 07, 2009 14:18

proponuje i tak przepatrzeć pokrętła od nawiewów, zdejmij je po prostu ciągnąc do siebie, czesto plastikowa tuleja w której siedzi jeszcze takie blaszane ustrojstwo które wchodzi na trzpień, jest pęknieta, pomaga oplecienie i skręcenie drucikiem tej plastikowej tulei żeby blacha w środku nie miala luzu. Standard w r200.
Owczar89 - Czw Sty 08, 2009 14:53
Temat postu: abc
Mój silnik osiąga prawidłową temperaturę... I to nie chodzi o siłę wiejącego powietrza.. bo na 4 wieje na prawdę mocno.. tylko o temperaturę tego powietrza.. sprawdzę te przełączniki.. czekam na kolejne sugestie
olin - Czw Sty 08, 2009 21:46

Witam.
w moim r400 wystąpił problem z rozdziałem strumienia powietrza.
W każdej pozycji (czy na szybę czy na nogi ) praktycznie nic nie dmucha. Wiatrak działa poprawnie na każdym biegu.
Proszę o pomoc bo chyba zamarznę

piter34 - Pią Sty 09, 2009 12:50

olin napisał/a:
Proszę o pomoc bo chyba zamarznę

Zanurkuj pod pedały i obserwuj cięgno od kierunku nadmuchu. Może linka spadła? Może klapka rozdziału powietrza się zablokowała?

Konkretnej diagnozy na pewno od nas nie usłyszysz. Trzeba samemu obadać na żywo.

Gregor384 - Pią Sty 09, 2009 12:52

Jeżeli chodzi o temperaturę powietrza to najpierw sprawdź pokrętło od temperaturybo moze wcale nie jest nastawione na grzanię, bo przekręciles tylko gałkę. możesz tez zobaczyć czy razem z pokrętlem porusza sie zawór przed nagrzewnicą. W 414 mam go pod maską z lewej strony pod przednią szybą tam go poszukaj. Jeżeli tutaj jest wszystko dobrze, spróbuj odpowietrzyć układ płynu chłodzącego. Jest o tym mowa na forum. Ja korek odpowietrzający znalazłem pod aparatem zapłonowym na prawo od świec.

Co do tej 400 to Kolego możesz mieć czymś zapchany kanał nawiewowy, albo rozczepił się w którymś miejscu. sprawdź trasę powietrza do kabiny.

olin - Pią Sty 09, 2009 17:50

Dzisiaj miałem możliwość wstawić autko do garażu i po dłuższej obserwacji stwierdzam:
1) rozdział powietrza jest prawidłowy tylko że nawiew jest prawie niewyczuwalny
2) wirnik nawiewu działa na każdym biegu niestety nie przekłada się to na siłę nadmuchu

Sprawdzę jeszcze podpowiedz Gregora384 -może się kanał przytkał albo poluzowało się jakieś złącze.

[ Dodano: Nie Sty 18, 2009 10:18 ]
I wszystko jasne :mrgreen:
Po wymianie filtra przeciwpyłkowego wszystko wróciło do normy.