Zobacz temat - [R75] Światła dzienne - włączanie
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Światła dzienne - włączanie

lkwiatos - Nie Sty 11, 2009 23:40
Temat postu: [R75] Światła dzienne - włączanie
Zauważyłem nieraz wysiadając z samochodu że świeca sie przednie reflektory mimo że przed wyjsciem z samochodu je wyłączałem - o co chodzi?
Czy ma znaczenie że wyłączyłęm je po wyjęciu kluczyka ze stacyjki (chyba własnie wtedy tak się dzieje)?

boss.007 - Nie Sty 11, 2009 23:49
Temat postu: Re: [R 75 - jak to jest z tymi światłami???]
lkwiatos napisał/a:
Zauważyłem nieraz wysiadając z samochodu że świeca sie przednie reflektory mimo że przed wyjsciem z samochodu je wyłączałem - o co chodzi?
Czy ma znaczenie że wyłączyłęm je po wyjęciu kluczyka ze stacyjki (chyba własnie wtedy tak się dzieje)?

A więc tak R75 ma takie coś jak doświetlanie drogi do domu które wygasza się smo po około 30sek(po zamknięciu auta)
Jeżeli zgasisz silnik wyjmiesz kluczyki ze stacyjki i potem wyłączysz światła to w tym momęcie aktywowałeś tą funkcje.
Zaś przy wcześniejszym wyłaczeniu świateł przed wyjęciem kluczyków funkcja ta nie jest aktywna.

[ Dodano: Nie Sty 11, 2009 23:52 ]
Myśle że napisałem zrozumiale :lol: Jak by co to Pytaj :grin:

Marek_75 - Pon Sty 12, 2009 00:48

Święta racja.
właśnie studiowałem manuala ;)

Micen - Pon Sty 12, 2009 08:25

Można to oczywiście wyłączyć przy okazji diagnostyki.
Dam-Kam - Pon Sty 12, 2009 08:59

boss.007 napisał/a:
Jeżeli zgasisz silnik wyjmiesz kluczyki ze stacyjki i potem wyłączysz światła to w tym momęcie aktywowałeś tą funkcje.

nie do końca, wystarczy że wyłączysz silnik na włączonych światłach i FALLOW ME HOME jest aktywne
boss.007 napisał/a:
Zaś przy wcześniejszym wyłaczeniu świateł przed wyjęciem kluczyków funkcja ta nie jest aktywna.

Żeby się nie świeciły światła trzba wyłączyć przed zgaszeniem silnika :)

PS. Nie wiem czy widzieliści temat o światłach DIM-DIP czy coś takiego. Ponoć rowerki jeszcze handowskie mają taką funkcję że jeśli się przed włączeniem zapłonu włączy pozycyjne a potem odpali silnik i włącza światła to się zaświecają światła mijania (krótkie) ale osłabione przez jakiś opornik czy coś takiego. W każdym razie idea jest taka że to mają być światła dzienne :) Ale w instrukcji w R75 chyba nie ma takiego czegoś :(

PHJOWI - Pon Sty 12, 2009 09:13

w instrukcji nie ma bo światła dzienne włączasz t4 , go home możesz również wyłączyć kompem , albo powiększyć o światła tylne .
Dam-Kam - Pon Sty 12, 2009 13:19

a na jakiej zasadzie wtedy działaja światła dzienne ??
PHJOWI - Pon Sty 12, 2009 13:34

jak tylko zapłon jest w pozycji 2 czyli zaraz przed startem się zapalają na czas uruchomienia gasną i zapalają się natychmiast
Dam-Kam - Pon Sty 12, 2009 13:40

ale świecą z normalną mocą ??
PHJOWI - Pon Sty 12, 2009 14:07

tak
Dam-Kam - Pon Sty 12, 2009 14:22

a no widzisz :) a mi chodzi o to że tamte świecą słabiej, pobierają mniej prądu ale wcale nie chodzi mo o jakieś oszczędności na paliwie :) poza tym mam jakoś wyrobiony nawyk włączania światel i raczej nie zapominam :)
boss.007 - Pon Sty 12, 2009 20:25

Dam-Kam napisał/a:
boss.007 napisał/a:
Jeżeli zgasisz silnik wyjmiesz kluczyki ze stacyjki i potem wyłączysz światła to w tym momęcie aktywowałeś tą funkcje.

nie do końca, wystarczy że wyłączysz silnik na włączonych światłach i FALLOW ME HOME jest aktywne
boss.007 napisał/a:
Zaś przy wcześniejszym wyłaczeniu świateł przed wyjęciem kluczyków funkcja ta nie jest aktywna.

Napisałem tak no wiesz na chłopski rozum :razz: Przecie to je zrozumiałe :grin:
Pozdro.

Pieta - Nie Gru 27, 2009 22:37

Dam-Kam napisał/a:
a no widzisz :) a mi chodzi o to że tamte świecą słabiej, pobierają mniej prądu ale wcale nie chodzi mo o jakieś oszczędności na paliwie :) poza tym mam jakoś wyrobiony nawyk włączania światel i raczej nie zapominam :)



Odświeżę temat

wyczytałem w instrukcji, że są dwa tryby świateł dziennych w R75
1. światła mijania, pozycyjne, tylne lampy i oświetlenie tablicy
2. światła drogowe o zredukowanej mocy, pozycyjne i tylne.

Zamierzam uruchomić światła dzienne w moim R75.
Macie uruchomiony któryś z tych trybów u siebie i czy drugi tryb będzie zgodny z polskimi przepisami? Czy redukcja intensywności świecenia świateł drogowych jest akceptowalna przez użytkowników i drogówkę?

Instrukcja przywołuje informację, że jest to pocja tylko dla kierowców w Kanadzie.
Czy jest jakiś sposób pozbycia się również świecących lamp tylnych podczs jazdy na dziennych? (nie są wymagane)

Marek_75 - Sob Sty 09, 2010 12:45

ciekawi mnie jedna rzecz:
wie ktoś co to za system jest w światłach działający następująco?:

po odpaleniu auta i włączeniu świateł zawsze widzę jak światła jadą do góry. Dlaczego ? czy to znaczy że po zgaszeniu zawsze opadają ?

śmiesznie mi się to kojarzy - przed "robotą" idą do góry a po opadają ;)
nie są to ksenony tylko zwykłe żarówki.
zaznaczę że nigdy nie idą w dół po włączeniu tylko zawsze do góry.

jakieś poziomowanie zależnie od obciążenia auta / bagażnika czy coś ?

hvil - Sob Sty 09, 2010 12:49

tez mam ze slysze te silniczki jak przekrece kluczyk, wiesz ja podejrzewam ze ta regulacja jest elektryczna i sama opada pod ciezarem jak niema prądu, bo przeciez niebedzie wiecznie prad na silniczki szedl by je trzymac w odp pozcji. TO chyba tak powinno byc, jedziesz masz odpowiedni poziom bo prad trzyma regulatror a jak wychodzisz wylaczaja sie silniczki lampa opada.
staf - Sob Sty 09, 2010 13:20

Marek_75 napisał/a:
po odpaleniu auta i włączeniu świateł zawsze widzę jak światła jadą do góry. Dlaczego ? czy to znaczy że po zgaszeniu zawsze opadają ? [/quote]
Opadają zawsze. U mnie jest tak samo. Też idą do góry. wsadź do samochodu na tylnia kanape pasażerów i nie zobaczysz ich wędrówki do góry. One regulują swoje połozenie w zalezności od obciążenia samochodu i kąta pochylenia.

PHJOWI - Sob Sty 09, 2010 13:46

ale nie zwykłe światła , idą po to aby silniczki się nie psuły
hvil - Sob Sty 09, 2010 13:53

no zwykle wlasnie nie poziomuja sie a poprostu opusczaja jak niema pradu by nie zepsulo obciazenie wylaczonych silniczkow. (to moja teoria :-D ) :razz:
PHJOWI - Sob Sty 09, 2010 13:55

właśnie o to chodzi że zwykłe tak robią , bo xenony na osiach ma czujniki
staf - Sob Sty 09, 2010 13:57

Teoria, którą ja wygłosiłem pochodzi od pana, który dokonywał mi przegladu auta i uwagę skupił własnie na ruchu swiateł. Kazał mi pokręcać regulatorem w góre i w dół. Jak go zapytałem o co chodzi, dlaczego tak go to interesuje, usłyszałem historyje całą .. :smile:
Ludzie na tylniej kanapie, worki z kartoflami w bagażniku i takie tam :smile:

SeniorA - Sob Sty 09, 2010 14:01

staf napisał/a:
. One regulują swoje połozenie w zalezności od obciążenia samochodu i kąta pochylenia.
nie. W lampach są silniczki krokowe , które ustawiają lampy na polecenie LSM , a dokładnie na pozycję ustawienia potencjometru przez kierowcę. Same nie reagują na obciążenie. Po wyłączeniu zapłonu silniczki wracają na pozycję wyjściową jak napisał PHJOWI, .

[ Dodano: Sob Sty 09, 2010 14:01 ]
staf napisał/a:
Ludzie na tylniej kanapie, worki z kartoflami w bagażniku i takie tam :smile:
i wtedy mają możliwość ustawienia potencjometrem zasięgu świateł.
staf - Sob Sty 09, 2010 14:07

SeniorA, Gdybym wiedział to przed przeglądem. Podyskutował bym z gościem. A tak słuchałem go tylko ....jak świnia grzmotu. :smile:
dzieki za wyjaśnienie.

SeniorA - Sob Sty 09, 2010 14:07

W R75 nie ma czujników przechyłu przy zwykłych lampach.
piwonski12 - Sob Sty 09, 2010 17:19

To co u mnie mogło się spierdzielić , że teraz się nie podnoszą samodzielnie (silniczki napewno są sprawne bo działa regulacja z kabiny)
hvil - Sob Sty 09, 2010 18:15

ja mam jedna lampe europejska starsza z modelu 2001 i ona sie nie podnosi jak ruszam potencjometrem a jak zaloze swoja angielska to dziala:-D
SeniorA - Sob Sty 09, 2010 19:29

piwonski12, jak dwie lampy jednocześnie nie wracają do poziomu zerowego, to wygląda na błąd sterownika.
hvil napisał/a:
ja mam jedna lampe europejska starsza z modelu 2001 i ona sie nie podnosi jak ruszam potencjometrem a jak zaloze swoja angielska to dziala:-D
mógł uszkodzić się zaczep do obrotu luster , albo sam silniczek.
hvil - Sob Sty 09, 2010 19:34

niewiem to nie moja lampa szybko wmontowalem bo mi marudzili na przegladzie, docelowo szukam zt'kowskich lampek ale na allegro nigdzie niemoge pary znalezc:-D
piwonski12 - Sob Sty 09, 2010 19:40

SeniorA napisał/a:
piwonski12, jak dwie lampy jednocześnie nie wracają do poziomu zerowego, to wygląda na błąd sterownika.

A gdzie go szukać?

SeniorA - Sob Sty 09, 2010 19:46

piwonski12 napisał/a:

A gdzie go szukać?
sterownik silniczków jest w układzie modułu LSM
owcze - Czw Sty 14, 2010 20:55

nie wiem czy pisze w dobrym poscie a nie chce zakladac nowego na temat swiatel.

dzisiaj swoim sokolim wzrokiem zauwazylem ze lewy reflektor sie nie rusza tzn. jak ustawiam pokretelkiem zeby swiecil nizej to on nie chce (wydaje mi sie ze on chce ale nie moze jakby cos go blokowalo)

zastanawiam sie co powinienem sprawdzic na poczatku zeby moze go poruszyc albo wzruszyc (zanim kupie nowa lampe) ;) . prawy chodzi ok.

SeniorA - Czw Sty 14, 2010 21:24

owcze napisał/a:
co powinienem sprawdzic na poczatku zeby moze go poruszyc albo wzruszyc
dostań się do lustra od tyłu lampy ( jak do wymiany żarówki ) i z pomocą drugiej osoby włączającej światła, w tym czasie poruszaj lustrem. Spróbuj najpierw jakoś dociągnąć lustro do lampy bo może wyskoczyło z gniazda popychacza.
apples - Sro Lut 10, 2010 22:41

Pieta coś nowego w sprawie świateł? Zmieniłeś, włączyłaś?
Pieta - Czw Lut 11, 2010 08:40

Apples Niestety na razie nic nie robiłem w tym temacie. Siedzę w domu z połamaną nogą i śrubami w kościach (narty :sad: ). Teraz na sucho rozmyślam co będzie trzeba zrobić w moim roverku jak sie wykuruję.