Zobacz temat - [R400] Trzy usterki w moim Roverku
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R400] Trzy usterki w moim Roverku

AndrzejekA8 - Pon Sty 12, 2009 22:42
Temat postu: [R400] Trzy usterki w moim Roverku
Witam!
Jestem nowy na tym forum i nie znam się prawie w ogóle na mechanice ani elektryce samochodu więc proszę o pomoc i z góry bardzo dziękuję :smile:
Moimi problemami są:
1. Wyciek płynu chłodniczego.
Wycieka on dosyć szybko, muszę dolewać mniej więcej co 4-5 dni. Temperatura silnika jest ok. Mam już trochę zniszczoną chłodnice ale chciałem się dowiedzieć czy jest jakiś sposób na sprawdzenie pozostałych elementów tak żeby można wykluczyć pozostałe usterki i wiedzieć co naprawiać?
2. Problem z rozrusznikiem.
Po przekręceniu kluczyka kręci na chwile przestaje (ok1-2 sekund) i znów kręci i samochód odpala. Jest tak prawie przy każdym uruchamianiu. Raz jak pojechałem do miasta i po pokonaniu paru krótkich odcinków nie chciał mi odpalić. Dopiero jak został pociągnięty w tedy odpalił.
3. Wentylator od nadmuchu nie chodzi na pierwszym biegu.
Na pozostałych nie ma problemu.

Z góry bardzo dziękuję za pomoc.
Pozdrawiam :grin:

TomC - Pon Sty 12, 2009 22:52

Witaj

Tu masz opis problemu związanego z rezystorem dmuchawy.

polakpolak29 - Pon Sty 12, 2009 23:00

AndrzejekA8 napisał/a:
2. Problem z rozrusznikiem.
Po przekręceniu kluczyka kręci na chwile przestaje (ok1-2 sekund) i znów kręci i samochód odpala. Jest tak prawie przy każdym uruchamianiu. Raz jak pojechałem do miasta i po pokonaniu paru krótkich odcinków nie chciał mi odpalić. Dopiero jak został pociągnięty w tedy odpalił.


Może to pomoże
http://www.roverki.pl/article.php?sid=466

faecd - Pon Sty 12, 2009 23:02

koszt rezystora 1zl (w szczecinie), dobranie sie do rezystora to kwestia 4-5 srubeczek czyli chwila, wymiana rezystora - w zaleznosci od umiejetnosci lutowniczych u mnie po kombinacjach 40 minutowych zrobilem to w 3 min...jezeli sam mialbym to robic 2gi raz to bym naprawil w 20 min:) za pierwszym wyszlo ok godzinki:D
AndrzejekA8 - Wto Sty 13, 2009 17:06

Witam!
Dziękuję za dotychczasową pomoc :grin:
Naprawdę się przydała.
Wentylator od dmuchawy już naprawiłem :grin:
Prosił bym jeszcze o jakieś propozycje co do zidentyfikowania wycieku płynu chłodzącego i naprawy rozrusznika.
Bardzo dziękuję i pozdrawiam :grin:

[ Dodano: Wto Sty 13, 2009 17:15 ]
Co do problemu rozrusznika to niestety dzisiaj już nie zdążyłem tam zajrzeć i sprawdzić w sposób podany przez polakpolak29.
Może uda mi się jutro więc jak będę już coś więcej wiedział to napiszę.
A może ktoś zna jeszcze jakieś inne sposoby co do tego rozrusznika?
Pozdrawiam :grin:

MikeLD - Wto Sty 13, 2009 22:31

Problem z uruchomieniem silnika i ubytkiem płynu przynosi mi na myśl mój problem:
Płyn poczatkowo dośc powoli znikał, a że auto było świeżo po wymianie uszczelki więc od razu wykluczyliśmy HGF. Po kilku dniach płyn zaczął ubywac coraz szybciej, do tego "pływał" w zbiorniczku wyrównawczym. Auto na zimno odpalało raczej bez problemów, na ciepło było znacznie gorzej. Zaczął tez dymić z rury, z biegiem dni walił race dymną przy odpalaniu. W końcu nie chciał odpalać na ciepło.
Okazało się, że głowica pęknięta.

polakpolak29 - Sro Sty 14, 2009 00:05

AndrzejekA8 napisał/a:
1. Wyciek płynu chłodniczego.
Wycieka on dosyć szybko, muszę dolewać mniej więcej co 4-5 dni. Temperatura silnika jest ok. Mam już trochę zniszczoną chłodnice ale chciałem się dowiedzieć czy jest jakiś sposób na sprawdzenie pozostałych elementów tak żeby można wykluczyć pozostałe usterki i wiedzieć co naprawiać?

Czy w zbiorniku nie pojawiła sie substancja podobna do kawy z mlekiem??, czy samochód nie zostawia za sobą zasłony dymnej?? Jeżeli nie to trzeba sprawdzić układ chłodzenia a dokładnie jego szczelność

zapal - Sro Sty 14, 2009 00:18

zycze ci kolego zeby to nie okazala sie zmora roverkow czyli HGF... duzo osob kupujac roverka nie wie o tym ze maja one problemy z uszzcelka glowicy i to jest czesty powod sprzedazy auta:) ja swojego kupilem w niemczech jak sie okazalo tez byl swiezo po hgf (nie wiedzialem o tym ) pozniej dopiero resztki oleju itp... ale naszczescie robil to jakis mechanik nie w naszym kraju tylko wlasnie tam w ger... i jak narazie od kupna auta zrobilem nim prawie 10 tys km i jest ok i oby juz nie mialo nigdy z tym problemu...


ale to taki czarny scenariusz... objawy tego masz wyzej... na poczatek sparwdz zaciski i to dokladnie bo niekoniecznie musi gdzies cieknac.. moa byc tylko biale plamy po wyparowanym plynie... nagrzewnice... chlodnice:)

komarek - Sro Sty 14, 2009 00:27

Panowie już tak nie płaczcie na ten nasz nieszczęsny HGF, co ma być to będzie :wink:

ja zrobiłem około 15tyś km temu
płyn ubywa powolutku i nie mogę zlokalizować tego, ani ja ani mechanik, natomiast wiem, że uszczelka i głowica są okej

po prostu kontrola płynu chłodniczego to w Roverkach podstawa!

AndrzejekA8 napisał/a:
Wycieka on dosyć szybko, muszę dolewać mniej więcej co 4-5 dni.
ile dolewasz co te 4-5 dni?
AndrzejekA8 - Sro Sty 14, 2009 10:36

Witam,
Co do tego czy w zbiorniczku wyrównawczym jest kawa z mlekiem, to nie ma.
Płyn jest czyściutki bez jakichkolwiek zmian.
Samochód dosyć dymi po odpaleniu może dlatego że jest zimny?
Po rozgrzaniu przestaje, a niekiedy troszkę jeszcze utrzymuje się dymienie. Czy to normalne?
W okresie 4-5 dni płynu dolewał ok pół litr może troszkę mniej.

Dzisiaj sprawdzę czy na połączeniach nie ma jakiegoś wycieku.
Jak będę już coś wiedział to napisze.
Pozdrawiam :grin:

polakpolak29 - Sro Sty 14, 2009 12:12

AndrzejekA8 napisał/a:
Samochód dosyć dymi po odpaleniu może dlatego że jest zimny?

CZY DYMI TAK??
http://pl.youtube.com/watch?v=UETctmng0V8
http://pl.youtube.com/watch?v=4OV_QD_yFlo&NR=1
http://pl.youtube.com/watch?v=WrEyex8Tg3w

AndrzejekA8 - Sro Sty 14, 2009 13:21

Witam,
Mój samochód aż tak bardzo nie dymi jak w filmikach które załączył polakpolak29 i nigdy tak nie dymił, więc czy można w ten sposób wykluczyć uszczelkę pod głowicą?
Sprawdzałem czy nie ma żadnych wycieków płynu chłodniczego na zaciskach i nic takiego nie znalazłem.
Wydaje mi się że jednak będzie to chłodnica, ale czy przez chłodnice może być aż taki duży ubytek płynu? (ok. pół litr co 4-5 dni)
Jeśli jest to możliwe to chciałbym jeszcze spytać jaką chłodnice kupić do mojego Roverka (400RT, 1.6, 16V, 99r, benzyna, z klimatyzacją) i czy można ją wymienić samemu czy są potrzebne jakieś specjalne przyrządy?
Z góry bardzo dziękuję za pomoc :grin:
Pozdrawiam

[ Dodano: Sro Sty 14, 2009 13:29 ]
Witam,
Chciałem się jeszcze dowiedzieć w jaki sposób dokładnie sprawdzić element na załączonym obrazku zaznaczony czerwonymi liniami?
Pozdrawiam

Lechos - Sro Sty 14, 2009 13:40

AndrzejekA8 napisał/a:
Wydaje mi się że jednak będzie to chłodnica, ale czy przez chłodnice może być aż taki duży ubytek płynu?
poloz na noc jakis karton pod chlodnice i zobaczysz jakiej wielkosci jest wyciek.
AndrzejekA8 napisał/a:
jaką chłodnice kupić do mojego Roverka (400RT, 1.6, 16V, 99r, benzyna, z klimatyzacją)
np. http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=512358533
AndrzejekA8 napisał/a:
czy można ją wymienić samemu czy są potrzebne jakieś specjalne przyrządy?
smialo wymienisz ja samemu
AndrzejekA8 - Sro Sty 14, 2009 13:45

Witam,
Dziękuję za informację "Lechos".
Dzisiaj na noc podstawię jakiś karton i sprawdzę.
Czy ma może ktoś jakieś fotki lub opis jak wymienić chłodnice i co jak po kolei robić?
Pozdrawiam :grin:

marcosvir - Sro Sty 14, 2009 14:20

A pompa wody szczelna??
polakpolak29 - Sro Sty 14, 2009 16:16

AndrzejekA8 napisał/a:
Chciałem się jeszcze dowiedzieć w jaki sposób dokładnie sprawdzić element na załączonym obrazku zaznaczony czerwonymi liniami?
Pozdrawiam

ta rzecz to termostat i jego umieszczenie a jak sprawdzić hmm może to pomoże
http://www.motofakty.pl/a..._termostat.html

AndrzejekA8 - Sro Sty 14, 2009 20:50

Czyli z tego artykułu który podał "polakpolak29" wynika że mój termostat jest dobry.
Dziękuję "polakpolak29" za pomoc :grin:
Pozdrawiam

[ Dodano: Sro Sty 14, 2009 20:58 ]
Chciałem jeszcze spytać się która część układu chłodzenia to pompa wody i jak można sprawdzić czy nie jest uszkodzona?
Pozdrawiam :grin:

zapal - Sro Sty 14, 2009 21:20

duzo ci tego plynu ubywa... nagrzewnice sprawdz jeszcze mi tez troszke ubywa hmm ok 300 ml na miesiac dolewam i robie jakies 1000 km wiec mysle ze to raczej ok... :)
AndrzejekA8 - Sro Sty 14, 2009 21:31

Witam,
Płynu ubywa mi ok pół litra co 4-5 dni (ok 1000 km).
A czy nagrzewnica to jest ta niby mniejsza chłodnica która jest umiejscowiona za tą pierwszą która chłodzi silnik?
Dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam.

Lechos - Sro Sty 14, 2009 21:33

AndrzejekA8 napisał/a:
Chciałem jeszcze spytać się która część układu chłodzenia to pompa wody i jak można sprawdzić czy nie jest uszkodzona?
znajdziesz ja pod pokrywa rozrzadu, poniewaz jest napedzana poprzez pasek rozrzadu. Co do sprawdzenia to mozesz jedynie zobaczyc czy nie puszcza plynu
zapal - Sro Sty 14, 2009 21:40

nie nagrzewnica jest w aucie... u mnie w 200 wystarczy odkrecic schowek i jest w 400 tez tak chyba jest nie powiem bo nie wiem na 100%
Lechos - Sro Sty 14, 2009 21:46

AndrzejekA8 napisał/a:
A czy nagrzewnica to jest ta niby mniejsza chłodnica która jest umiejscowiona za tą pierwszą która chłodzi silnik?
nagrzewnica znajduje sie w srodku kabiny za konsola srodkowa.
zapal - Sro Sty 14, 2009 21:49

czyli jednak nie mialem racji :)
Lechos - Sro Sty 14, 2009 21:51

zapal napisał/a:
czyli jednak nie mialem racji
niestety :smile: i chyba co do 200 tez sie mylisz
zapal - Sro Sty 14, 2009 21:54

do 200 raczej nie... bo ostatnio grzebalem przy wiatraku bo mi nie dzialal.. tzn styki cos nie laczyly i wlasnie to rozbieralem i wiatrak jest za schowkiem :)
Lechos - Sro Sty 14, 2009 22:01

zapal napisał/a:
wlasnie to rozbieralem i wiatrak jest za schowkiem

no to mylisz dmuchawe (wiatrak) z nagrzewnica ktora jest dalej za konsola srodkowa.

zapal - Sro Sty 14, 2009 22:03

a to moze:) no to teraz wiem wszystko :)
AndrzejekA8 - Sro Sty 14, 2009 23:44

A w jaki sposób dostać się do tej pompy wody i sprawdzić czy nie ma wycieku?
Są tam jakieś śrubki ale jest też poduszka co trzyma silnik czy jak tam się to nazywa i to chyba będzie przeszkadzało w zdjęciu obudowy rozrządu?

Lechos - Czw Sty 15, 2009 07:46

AndrzejekA8 napisał/a:
będzie przeszkadzało w zdjęciu obudowy rozrządu?

nie bedzie
TU masz fajny filmik jak i gdzie to odkrecic

AndrzejekA8 - Sro Sty 21, 2009 11:39

Dziękuję wszystkim za pomoc :grin:
Bardzo się przydała. :grin:
Sprawdziłem pompę wody i jest OK.
Nie zostało mi nic innego jak tylko wymienić chłodnice.

Może ktoś wie gdzie można kupić nową w miarę tanią chłodnice do Roverka 400, 99r, 1.6, 16V, z klimatyzacją? I jak ją wymienić?

Pozdrawiam

snake0908 - Sro Sty 21, 2009 13:20

AndrzejekA8 napisał/a:
1. Wyciek płynu chłodniczego.
Wycieka on dosyć szybko, muszę dolewać mniej więcej co 4-5 dni.


Ja tez mialem dosyc spory wyciek plynu, okazalo sie ze mam nieszczelny zawor nagrzewnicy. Znajduje sie on przy samej grodzi silnika. MI ciecz chlodzaca kapala prosto na przekladnie kierownicza. pozdr

AndrzejekA8 - Pią Sty 30, 2009 22:29

Witam,
Zawór nagrzewnicy też sprawdzałem i wszystko jest OK.

Prosiłbym jeszcze o pomoc w dobraniu chłodnicy.
Pozdrawiam

zapal - Pią Sty 30, 2009 22:38

ta bedzie ok :) i za 200 pln nowa...


http://www.allegro.pl/ite...16_400_416.html

komarek - Sob Sty 31, 2009 01:15

zapal napisał/a:
http://www.allegro.pl/ite...16_400_416.html
cena zajefajna tylko szkoda, że do wersji bez klimy :neutral:
zapal - Sob Sty 31, 2009 01:31

http://www.allegro.pl/ite...y_nowa_hit.html

mowisz masz tansza , nowa i do wersji z klima :)

mogewszystko - Nie Lut 01, 2009 14:14

Lechos, super filmik, napewno sie kiedys przyda :)