Zobacz temat - [R416] Jak podłączyć sterowanie Lpg do czujnika Tps
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R416] Jak podłączyć sterowanie Lpg do czujnika Tps

r_afal - Wto Sty 13, 2009 22:46
Temat postu: [R416] Jak podłączyć sterowanie Lpg do czujnika Tps
Mój R miał kiedyś instalację LPG ale głupi mechanik spalił mi komputerek od gazu, takiego jak miałem nie mogę znaleźć więc zakupiłem sobie nowy wraz z całym okablowaniem na allegro, tylko mam mały problem odnośnie podłączenia czujnika TPS. Mam schemat instalacji LPG, tylko nie wiem jak się podłączyc do TPS.
Czy ktoś już coś takiego robił sam?
Ze schematu wynika tylko że mam podłączyć żółto -zielony przewód z wiązki do TPS ale jak :bezradny:

Tomek1212 - Sro Sty 14, 2009 04:56

Pokaż jaką te centralkę do LPG kupiłeś.
r_afal - Sro Sty 14, 2009 07:16

http://moto.allegro.pl/it..._gwarancja.html
oprawca_1978 - Sro Sty 14, 2009 07:38

Ja mam od ponad czterech lat w swoim leciwym Poloneziku instalkę LPG marki Lecholpg typ MiniLambda. Założyłem ją we wrześniu 2004. Do dziś, przejechałem na gaziku około 90 kkm (dokładnie 88 kkm). Centralkę gazowni mam NIE PODŁĄCZONĄ do TPS'a, kabelek jest ucięty przy samej centralce. Zauważyłem to dopiero jakieś pół roku temu. Niemniej jednak, nie jest to za mocno potrzebne. Nie zauważam jakichś problemów z dynamiką zachowania silnika względem pracy na benzynie (instalacja benzynowa jest po prostu zapchana że ledwo da się odpalić wózek).
To podłączene do TPS'a jest potrzebne tylko wtedy, gdy nagle wciska się gaz, żeby silnik nie tracił mocy przy dopływie dużej ilości powietrza (nagłe otwarcie przepustnicy).
W centralce gazowni jest nawet taki specjalny potencjometr do regulacji czułości działania i dioda pokazująca zadziałanie funkcji, włączanej przez sygnał z TPS'a (czyli nic innego, jak "dodatkowy" gaz, zupełnie taka sama funkcja, jak pompka przyśpieszeniowa w gaźnikach).

Wszystko zależy od rodzaju instalki, ale podpina się do pod końcówkę potencjometru przpustnicy (TPS), w MiniLambda jest specyfikacja sygnału - 0 do 15 V oporność wejściowa 5 megomów. Czyli sygnał 0 do 12 V plus pewien zapas.

Wybadaj omomierzem końcówki TPSa (są trzy - w moim Roverku). Chyba, z tego, co mi się wydaje, sygnał TPS'a jest albo malejąca albo rosnąca oporność potencjometru względem otrwarcia przepustnicy (zwykły potencjometr węglowy) czyli masz dwie opcje do sprawdzenia. Jak będzie zadziałać źle na podłączeniu do jednej końcówki, to da druga będzie dobra. Tak na chłopski rozum rozważając problem.