Zobacz temat - [R416] Jak przerobić wskaźnik poziomu gazu???
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R416] Jak przerobić wskaźnik poziomu gazu???

r_afal - Nie Sty 18, 2009 14:37
Temat postu: [R416] Jak przerobić wskaźnik poziomu gazu???
Wczoraj wymieniłem sobie centralkę sterowania gazem wraz z całą wiązką elektrycznąna bingo s4, wszystko działa, tylko mam pytanie czy można zrobić tak aby wskaźnik poziomu paliwa wskazywał też poziom gazu?
Wiem że jest to możliwe w volvo v40 bo kolega tak miał, kiedy silnik pracował na benzynie wskaźnik pokazywał poziom benzyny, po przełączeniu na gaz pokazywał poziom gazu.
Może ktoś wie dokładnie jak działa czujnik poziomu benzyny, czy działa to na zasadzie jakiegoś potencjometru?

BoloSr - Nie Sty 18, 2009 14:48
Temat postu: Re: [r416si] Jak przerobić wskaźnik poziomu gazu???
r_afal napisał/a:
Wczoraj wymieniłem sobie centralkę sterowania gazem wraz z całą wiązką elektrycznąna bingo s4, wszystko działa, tylko mam pytanie czy można zrobić tak aby wskaźnik poziomu paliwa wskazywał też poziom gazu?
Wiem że jest to możliwe w volvo v40 bo kolega tak miał, kiedy silnik pracował na benzynie wskaźnik pokazywał poziom benzyny, po przełączeniu na gaz pokazywał poziom gazu.
Może ktoś wie dokładnie jak działa czujnik poziomu benzyny, czy działa to na zasadzie jakiegoś potencjometru?


nie wiem czy nie wystarczy podpiac sie pod przewody od czujnika w baku :bezradny:

takie cos znalalzem

r_afal - Nie Sty 18, 2009 15:35

chciałem sie podpiąć pod przewody w baku ale nie jestem pewien czy to zadziala, a chciał bym byc pewny. Czy jak sie podepne to czy niczego nie uszkodze?
BoloSr - Nie Sty 18, 2009 15:55

r_afal napisał/a:
chciałem sie podpiąć pod przewody w baku ale nie jestem pewien czy to zadziala, a chciał bym byc pewny. Czy jak sie podepne to czy niczego nie uszkodze?


niestety ale nie odpowiem ci na to pytanie tylko tyle ze znalazlem takie info w forum elektrody moze trzeba by tam poszukac wiecej informacji :bezradny:

oprawca_1978 - Nie Sty 18, 2009 16:05

Trzeba zdobyć wskaźnik poziomu paliwa z baku i przerobić go tak, żeby ośka pływaka wielozaworu butli gazowej sterowała stykiem ruchomym wskaźnika.
Jak takie coś się uda, przerobienie wskaźnika (galwanometrycznego) to już banalna rzecz, wystarczy zainstalować przełącznik, przekazujący do wskaźnika sygnał albo z fabrycznego miernika poziomu paliwa w baku, albo z tego, przystosowanego, na butli.

Kiedyś nawet kombinowałem w tej materii, ale dałem sobie spokój. 12letni Polonez, którym się przemieszczam, niewart jest takiego zaangażowania.

BoloSr - Nie Sty 18, 2009 16:13

oprawca_1978 napisał/a:
Trzeba zdobyć wskaźnik poziomu paliwa z baku i przerobić go tak, żeby ośka pływaka wielozaworu butli gazowej sterowała stykiem ruchomym wskaźnika.
Jak takie coś się uda, przerobienie wskaźnika (galwanometrycznego) to już banalna rzecz, wystarczy zainstalować przełącznik, przekazujący do wskaźnika sygnał albo z fabrycznego miernika poziomu paliwa w baku, albo z tego, przystosowanego, na butli.

Kiedyś nawet kombinowałem w tej materii, ale dałem sobie spokój. 12letni Polonez, którym się przemieszczam, niewart jest takiego zaangażowania.


a nie ma gotowcow ?? ?
bo watpie zeby na zachodzie az tak sie bawili a duzo widzialem takich aut ale jak mialy instalke z holandi

oprawca_1978 - Nie Sty 18, 2009 16:20

BoloSr napisał/a:
oprawca_1978 napisał/a:
Trzeba zdobyć wskaźnik poziomu paliwa z baku i przerobić go tak, żeby ośka pływaka wielozaworu butli gazowej sterowała stykiem ruchomym wskaźnika.
Jak takie coś się uda, przerobienie wskaźnika (galwanometrycznego) to już banalna rzecz, wystarczy zainstalować przełącznik, przekazujący do wskaźnika sygnał albo z fabrycznego miernika poziomu paliwa w baku, albo z tego, przystosowanego, na butli.

Kiedyś nawet kombinowałem w tej materii, ale dałem sobie spokój. 12letni Polonez, którym się przemieszczam, niewart jest takiego zaangażowania.


a nie ma gotowcow ?? ?
bo watpie zeby na zachodzie az tak sie bawili a duzo widzialem takich aut ale jak mialy instalke z holandi


Pewnie gdzieśtam i są, wiadomo, ale wg mnie - cała ekskluzywność i satysfakcja w tej materii polega na tym, żeby samemu zainstalować sobie takowy miernik, sporządzony na bazie fabrycznego miernika poziomu paliwa w baku, czyli nic innego, jak opornika drutowego z ruchomym stykiem, sterowanym przez zmieniający się poziom wachy w baku.

Proponuję głębić zainteresowanym takie pojęcie jak "selsyn" oraz "magnesyn". Cuś takiego stosowano już w automatyce lotniczej przed II Wojną Światową. A mamy XXI wiek..

r_afal - Nie Sty 18, 2009 16:59

nie wiem czy dobrze mysle, jezeli wskażnik poziomu paliwa w baku ma jakąś określona rezystancje w zakresie od.. do... to musze tylko przerobić czujnik w wilelozaworze w butli gazowej, żeby miał taki sam zakres rezystancji jak ten w baku i podłączyć go przez przekaźnik który będzie mi pokazywał albo ten z baku albo po rzełączeniu ten z butli.
Czy dobrze myślę?
I czy da się tak przerobić wielozawór, czy trzeba go wyjmować z butli?