Zobacz temat - [R75] Luz na pedale gazu
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Luz na pedale gazu

jarek73 - Wto Sty 20, 2009 09:13
Temat postu: [R75] Luz na pedale gazu
Witam

W roverze od początku był na pedale gazu luz tak około półtora centymetra, gdzie można wciskać i obroty nie ruszają się. Nie przeszkadza to w niczym, dobrze się jeździ itp, ale czasem za mocno się przygazuje, łapiąc obroty. Chciałbym go zmniejszyć, tak na 1 centymetr. Sęk w tym, że gdy podjechałem do warsztatu gość mówi, że to auto nie ma linki do gazu :roll: , żeby ją naciągnąć, tylko ma gaz sterowany elektronicznie. I jak powiedział, nie ma sensu tego ruszać. Bo może być więcej kłopotów niż korzyści z tego. Hmm co myślicie??

Jarek

se7en86 - Wto Sty 20, 2009 09:19

Ja mam podobnie, też lekki luz i uważam że to jest normalne jak na używany samochód. No i gość z warsztatu chyba ma racje, może być więcej kłopotu niż to warte. Jak jeździ to lepiej nie ruszać.
Pieta - Czw Lut 25, 2010 14:26

ktoś ten luz regulował i czy w ogóle jest taka możliwość?
U mnie jest też luz około 1,5-2 cm. W porównaniu z innymi autami jest to dużo i przyznam, że troszkę mnie to irytuje.

Dziadek - Czw Lut 25, 2010 15:57

Panowie,chyba musi być jakaś regulacja bo mój ma prawie 200 tys. i nie ma najmniejszego luzu.Mam skalę porównawczą,bo jeżdżę wieloma autami i często się to zdarza,np.w Ducato przed liftem.Nawet nie zastanawiałem się,czy sterowanie potencjometrem jest linką,czy prętem.
Pieta - Czw Lut 25, 2010 16:01

Dziadek od początku wciskania pedału, silnik zwiększa u Ciebie obroty?
SeniorA - Czw Lut 25, 2010 20:02

pedał jest połączony z czujnikiem za pomocą łącznika i ramienia z przegubami kulistymi , które mogą dawać taki luz na skutek zużycia , albo może trzeba dokręcić nakrętkę dźwigni na osi czujnika. Najlepiej ściągnąć wykończenie panelu nad pedałami i sprawdzić.

[ Dodano: Czw Lut 25, 2010 20:02 ]
jak połączenie nie wykazuje luzów to raczej trzeba wymienić czujnik , który składa się z 2 potencjometrów współpracujących ze sobą przy wychyleniu pedału i dających różne napięcia na które reaguje dopiero ECM zwiększając obroty silnika.

Dziadek - Czw Lut 25, 2010 20:57

Mówię prawdę.Trochę zaskoczyły mnie wasze problemy z gazem,bo u mnie od początku,nawet przed chipem gaz był jak żyła-dawno już nie miałem takiej kontroli nad obrotami silnika.Jestem kierowcą zawodowym już 33 lata,więc możecie mi wierzyć.
Senior A jest tu guru,jeżeli twierdzi,że da się to zrobić,to tak jest.
Wiem jak to może wkurzać,bo miałem kiedyś Nysę 521;miała taki sam luz w gazie,jak w układzie kierowniczym.

Pieta - Czw Lut 25, 2010 21:03

Luzów nie ma na elementach pośrednich. Pedał bardzo dobrze chodzi, płynnie jak masło. Tylko jakby później potencjometr zaczyna działać, potem jest OK.
apples - Czw Lut 25, 2010 21:09

W razie czego w BMW jest chyba ten sam.
Dziadek - Czw Lut 25, 2010 23:07

A może być jakiś inny powód,niż mechaniczny? Może to nie luz na cięgłach?To auto ma tyle elektroniki,że wątpię aby sam potencjometr był walnięty,chociaż może on wyglądać całkiem inaczej niż taki z telewizora.Mam to auto prawie dwa lata i niewiele przy nim robiłem,a elektronika to już kosmos.