Zobacz temat - [R220SDi 5dr 99r] kilka usterek
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R220SDi 5dr 99r] kilka usterek

Botanix - Sro Sty 21, 2009 17:14
Temat postu: [R220SDi 5dr 99r] kilka usterek
Witam

Jest to mój pierwszy post od czasu gdy znalazłem tą stronę ( jakieś 2 miesiące temu ). Mam kilka problemów z moim autkiem. Niestety nie znalazłem na forum rozwiazania na wiele z nich. Zacznę od początku.

1. Alarm

Gdy samochód stoi parę godzin ( czasem paręnaście ) włącza się alarm i wyje... wtedy to muszę samochód otworzyć ( zamki pilotem ) aby mieć spokój. Oczywiście nie rozwiązuje to problemu a jedynie objawy. Nie wiem co jest przyczyną, stawiałem na akumulator, który wczoraj wymieniłem na nowy. Byłem happy bo wreszcie koniec koszmaru jednak okazało się to nie prawdą i 60 funtów w plecy :) . Sprawdzałem napięcia, pobór prądu raczej dokładnie i wszystko wydaje się OK ale może nie... Co innego może być przyczyną jeśli nie akumulator? Być może jednak jest to akumulator, jak to sprawdzić?

Edit: Alarm włącza się w zasadzie nie tylko po dłuższym postoju, ostatnio nawet częściej.

2. Wycieraczki.

Nie działa tylna wycieraczka ( wcale ), przednie działają na drugim i trzecim biegu. Na pierwszym, czyli najwolniejszych obrotach wycieraczka idzię w górę, ale już nie wraca. Zatrzymuje się w połowie, jakby nie miała tyle mocy aby wrócić na dół.

3. Spryskiwacze

Nie działają wcale ani przedni, ani tylny.

4.Dźwignia zmiany biegów.

Coś w niej dzwoni, prawdopodobnie standardowa usterka którą odnalazłem na forum jednak nie mam jak wejść pod samochód...

5. Kierownica

Przy mocniejszym skręcie w lewy słychać, że coś trzeszczy z jej środka, w zasadzie przypomina to bardziej "chrupanie" :) .

6. Teraz coś co mnie dość mocno martwi. Po przekręceniu kluczyka na poziom 2 ( jak również odpaleniu silnika ) słyszę z dolnej, lewej strony pod maską ( gdy stoję twarzą do maski ) jakby spięcia elektryczne. Trudno je opisać dlatego postaram się zamieścić jakąś próbkę audio.

7. Silnik.

Gdy uruchamiam zimny silnik ( stoi paręnaście godzin ) dość mocno klekocze i trzęsie się przez krótki czas ( pół minuty ).

8. Żarówka w schowku. - problem zażegnany :mrgreen:

Żarówka sprawna, światła brak.

9. Być może jest to pkt wspólny z nr 7.

Gdy silnik jest uruchomiony i delikatnie, na prawdę delikatnie nacisnę sprzęgło aż poczuję leciutki opór. Czuję pod nogą klekotanie/ delikatne pukanie.

10. Kupiłem subwoofer :) .

Jak, którędy przeciągnać kabel zasilający spod maski do wnętrza. Zrobiłem to jakby na skróty ale tak być nie może :) .

11. Biały dymek przy mocniejszym depnięciu - do dechy.

Czy to normalne? Chyba, że jest czarny a w lusterku wydaje się biały :) .

12. Dmuchawa/Ogrzewanie. - problem zażegnany :mrgreen:

Dwa pierwsze biegi dmuchawy nie działają. Odpowiedź znalazłem na forum :) .

13. Ogrzewanie tylnej szyby.

Przy próbie włączenia ogrzewania, przycisk włączający nie zaskakuje. Nie zapala sie światełko, coś jedynie pstryknie po prawej stronie kierownicy i to tyle.


To tyle, jak mi się coś przypomni to jeszcze napiszę. Jest to mój pierwszy samochód i generalnie jestem bardzo zadowolony :) . Super wygląda, super się prowadzi, w środku rewelacja. Jednak te kilka usterek nieco mnie wkurzają. Mieszkam w Anglii i tutaj jednak często pada, ogrzewanie szyby i wycieraczki by się przydały. Do tego wyjący alarm zapewne wkurza też sąsiadów bo jak się włączy to nie od razu go usłyszę niestety...

Z góry dziękuję za porady. Jeżeli jednak odpowiedź na któreś z pytań jest na forum to bardzo przepraszam za zawracanie głowy. Proszę o skierowanie linkiem i resztę sam doczytam.

Pozdrawiam

Ukasz - Sro Sty 21, 2009 17:20

Ad 1; 2; 3 - sprawdź wiązkę tylnej klapy. :idea:
farek - Sro Sty 21, 2009 17:58

Botanix napisał/a:
6. Teraz coś co mnie dość mocno martwi. Po przekręceniu kluczyka na poziom 2 ( jak również odpaleniu silnika ) słyszę z dolnej, lewej strony pod maską ( gdy stoję twarzą do maski ) jakby spięcia elektryczne. Trudno je opisać dlatego postaram się zamieścić jakąś próbkę audio.


pompa wtryskowa i to prawidlowy objaw. nie masz sie czym martwic :ok:

Botanix napisał/a:
13. Ogrzewanie tylnej szyby.

Przy próbie włączenia ogrzewania, przycisk włączający nie zaskakuje. Nie zapala sie światełko, coś jedynie pstryknie po prawej stronie kierownicy i to tyle.


spróbuj przy włączonym silniku bo też się martwiłem niepotrzebnie.

reszte to ne znaju ;)

Botanix - Sro Sty 21, 2009 18:08

Cytat:
Ad 1; 2; 3 - sprawdź wiązkę tylnej klapy. :idea:


Taką też odpowiedź znalazłem na forum wcześniej. Z tym, że co znaczy "sprawdź". Jak już pisałem to mój pierwszy car :) . Sprawdziłem i są tam jakieś kable. Co dokładnie sprawdzić?

Cytat:
pompa wtryskowa i to prawidlowy objaw. nie masz sie czym martwic :ok:


Pompa wtryskowa przy wyłączonym silniku wydaje dźwięk jakby spięć elektrycznych? W sumie nie znam się, ale jakoś mi to nie pasuje :) .


Cytat:
spróbuj przy włączonym silniku bo też się martwiłem niepotrzebnie.


Sprawdzałem wielo, wielokrotnie :)

Ukasz - Sro Sty 21, 2009 18:43

Botanix napisał/a:
Z tym, że co znaczy "sprawdź".

Czy aby się nie poprzecierały.
Zdejmij plastik z tylnej klapy i zobacz czy te przewody są podłączone i przy okazji czy jest tam jakiś prąd.

[ Dodano: Sro Sty 21, 2009 18:48 ]
Botanix napisał/a:
Przy próbie włączenia ogrzewania, przycisk włączający nie zaskakuje. Nie zapala sie światełko, coś jedynie pstryknie po prawej stronie kierownicy i to tyle.

Przepaliła Ci się żaróweczka, ja u siebie 2 razy już wymieniałem w ciągu roku.
Botanix napisał/a:
11. Biały dymek przy mocniejszym depnięciu - do dechy

Trudno coś powiedzieć skoro straszna wilgoć na dworze.
Botanix napisał/a:
Gdy uruchamiam zimny silnik ( stoi paręnaście godzin ) dość mocno klekocze i trzęsie się przez krótki czas ( pół minuty ).

Klekocze bo jest zimny.

farek - Sro Sty 21, 2009 18:43

Botanix napisał/a:

Taką też odpowiedź znalazłem na forum wcześniej. Z tym, że co znaczy "sprawdź". Jak już pisałem to mój pierwszy car :) . Sprawdziłem i są tam jakieś kable. Co dokładnie sprawdzić?


ta wiązka jest nietrwała i z czasem sie przeciera, kable tez potrafią sie przetrzeć i powstają tam zwarcia powodujące różnorode świrowanie wszelkich urządzeń elektrycznych w aucie.

Botanix napisał/a:
Pompa wtryskowa przy wyłączonym silniku wydaje dźwięk jakby spięć elektrycznych? W sumie nie znam się, ale jakoś mi to nie pasuje :) .


http://www.roverki.pl/mod...ies=Technika#58
i takie bzyczenie własnie z okolic pompy jest naturalne. Chyba że tak jak mowisz, coś jakby spięcie to trzeba by obejrzeć, to moze byc też przyczyna problemów z resztą elektryki.

szponik666 - Sro Sty 21, 2009 22:07

witam kolegę z Anglii,krótko coś opowiem o angliku bo sam takiego mam(mieszkam w Walii)Mój rover R200 2.0 diesel"99 ma podobne usterki,czyli:grzanie na dwóch pierwszych pozycjach zwalone-wymieniłem oporniki-20 funtów;z wycieraczkami miałem identyczny problem,a dzisiaj całkiem mi padły!!!!!!!!!!!!!!!!!!!oburzające,bo tu non stop leje!!!!chyba będę musiał wymienić cały silniczek! i to najgorsze szarpanie na 1,2 i czasami na 3 biegu,wsteczny wypada....ogólnie to jest strasznie wyeksploatowany samochód,coś angole nie dopracowali w tych samochodach.a na koniec dodam że wcale tak mało nie pali jak na diesla ,mi spala 10litrów/100 po mieście.znalazło by się jeszcze wiele usterek ale juz nie będę opisywać........
Brt - Sro Sty 21, 2009 22:18

szponik666, trafiłeś na zarżnięty egzempaz, to na cud nie licz .... najbardziej dopracowany jak się go zajeździ i nie dba, to w końcu padnie ... kilka z tych usterek to dość standardowe rzeczy w R200 poszukaj na forum a znajdziesz rozwiazanie :ok:
zapal - Sro Sty 21, 2009 22:34

ok ide od tylu :)


13 - sprawdz bezpieczniki, najpierw wizake w tylnej klapie ew. przekaznik padl...
12- rezystory prosta wymiana... :)
11- jak wicsne do spodu to tez dymi... wiec to raczej norma :)
10- pod kierownica gdzies tam za bezpiecznikami przechodzi wiazka kabli pod maske.. wcisnij tam kable a potem progiem az do naroznika i tam obok kanapy przepchniesz
9, 7 poduszki silnika :)
8- bezpiecznik , lub kabelek + jest podpiety do gniazda zapalniczki mogl sie odpiac...
6- moze ktorys styk masy nie laczy iiskrzy? lub cos z alternatorem
5,4 - nie wiem
3 sprawdz kable w kalpie, slychac pompke? jesli tak to sprawdz wezyki...
2 ,1 raczej ta wiazka, lub moze ktrors z czyjniokw w drzwiach swiruje i nie laczy ...

Botanix - Czw Sty 22, 2009 01:44

szponik666 faktycznie trafił Ci się chyba mocno zarżnięty egzemplarz. Mi na 1,2,3 biegu nic nie szarpie a spalanie to też 10/100 po mieście ale mil czyli bardzo ładnie :) . Zaznaczę jeszcze, że jeżdżę średnio ekonomicznie :twisted:

zapal


9, 7 poduszki silnika :) - drogie to? W zasadzie myślę, że wpływu na jazdę to nie ma ale lubię jak wszystko gra ładnie :mrgreen:

6. Jutro się przyjżę i zamieszczę filmik tego "dźwięku" na youtubie jak czas znajdę.

Pozostałym również dziękuję za odpowiedzi.

[ Dodano: Czw Sty 22, 2009 01:49 ]
Coś mi na myśl przyszło. Skoro te oporniczki odpowiedzialne za dmuchawkę są takie drogie ( 20 funtów za parę drobiazgów to jednak sporawo :) ) to można przecież tymczasowo wykorzystać jakąś zwykłą żarówkę 220V o odpowiedniej mocy ( tylko jakiej? ) schować wszystko w jakieś pudełko ( bo i tak świecić nie będzie ) i do schowka :razz: ??

zapal - Czw Sty 22, 2009 07:10

co do poduszek trzeba sprawdzic... zalezy ktora i ile jest zuzytych koszt jednej to od 50 -100 zl roznie... narazie nie ma wplywu na jazde ale z czasem bedzie coraz glosniej i glosniej az wszystko bedzie brzeczec i bedzie nie do wytrzymania...

a co do rezystorkow jedz na szroty z samochodami i moze gdzies znajdziesz t tanio albo pozwola ci to wyciagnac za gorsze:)

Brt - Czw Sty 22, 2009 08:47

No chyba u angoli mają jakieś sklepy elektronicze ... kupić rezystory 1om/10W wlutować i po sprawie :roll:
Botanix - Czw Sty 22, 2009 09:30

Brt a zdziwiłbyś się :) . U Angoli tego typu sklepów jak na lekarstwo. Tu tylko tesco, argos itd... masówka.
farek - Czw Sty 22, 2009 10:13

te 20 funtow to kosmiczna jakaś cena. W moim elektryk zrobił to w 15 minut i wziął 15 zł :shock:
Botanix - Czw Sty 22, 2009 13:52

Faktycznie cena okazała się kosmiczna. Zapłaciłem 40 pensów - 1,6zł za sztukę. Kupiłem 2 sztuki. Koszt naprawy 3.2zł i 15 minut roboty :) . No i pierwszy raz odkąd posiadam samochód działają mi wszystkie 4 biegi dmuchawki :) . Teraz wreszcie mogę używać jedyneczkę :lol:

Zamieszczam fotki po "naprawie" być może ktoś skorzysta.





Tak więc jeden pkt. rozwiązany. Pozostałe wciąż nie. Co do kabli w bagażniku. Sporo ich tam jest. Których szukać i mniej więcej w jakim miejscu występują te przetarcia?

Brt - Czw Sty 22, 2009 14:01

no proszzzz a jednak sie da ;) :)
zapal - Czw Sty 22, 2009 14:04

jak otowrzysz klape, i masz ten gumowy waz w ktorym ida przewody to wlasnie tam sa przetarte lub zerwane poogladaj kazdy dookola i to wszystko :)
Botanix - Czw Sty 22, 2009 14:06

No to idę oglądać dzięki :)

[ Dodano: Czw Sty 22, 2009 14:31 ]
Ok kolejne pytanko. Straszny bałagan jest w tych kablach, kilka pozrywanych. I ma to miejsce na górze klapy. Podnosząc gumową uszczelkę wciąż nie łatwo jest tam manewrować nie wspominając o lutowaniu. Przyszło mi na myśl wywalić wszystkie tak z pół metra i zastąpić nowymi. Z tym, że musiałbym uciąć już w kabinie jakieś 20cm od bagażnika no i w samym bagażniku. Teraz jak się do nich dostać w kabinie i jak w bagażniku? Jak ściągnąć te listwy plastikowe?

PS. Czy oby na pewno ma to wpływ na alarm? Niby kable pozrywane, w sumie nie znam się ale jakoś mi to pod alarm nie podchodzi... a wyje coraz częściej.

zapal - Czw Sty 22, 2009 15:12

ma i to duzy po pierwsze powoduje zwarcia ( co wkoncu moze doprowadzic do uszkodzenia alarmu bylo juz o takim przypadku na forum) idzie tam czujnik otwarcia klapy czyli jak alarm jest zazbrojony a kabelki zrobia cyk to alarm sie wlancza prawdopodobnie po tej operacji znikna wszystkie towje problemy z elektryka... :)


pomysl masz swietny z wymiana kabli, sam mam zamiar to zrobic (narazie sa zaizolowane)
myslalem juz nad tym jak to zrobic i gadalem z kumplem elektronikiem doradzil zastosowac jakies miekie kable zylowe ( to ktore zastosowal rover sa twarde i sie lamia i przecieraja ) ja jak zmienialem wezyk od spryskiwaczy ( popatrz po drugiej stronie rowniez mozesz miec przetarty) poporstu odchylilem ten plastik nie bawilem sie w sciaganie odchyl i mozesz bawic sie w lutowanie :)

[ Dodano: Czw Sty 22, 2009 15:14 ]
tylko wylacz aku jak bedziesz lutowal bo mozesz popalic kupe bezpicznikow...

Botanix - Czw Sty 22, 2009 15:36

Sprawdzałem wężyk jest cały czyli może prądu pompka nie dostaje. Co do kabli również pomyślałem o miękkich bo te roverowskie są za twarde ( chyba sobie nie zdawali sprawy, że w końcu będą się łamać ) i nieporzebnie tak mocno skręcone. Można by je luzem położyć i na pewno by się nie łamały. Dzięki za odpowiedzi. Jutro zajmę się kablami bo dziś muszę już do pracy zmykać.

Pozdarwiam

zapal - Czw Sty 22, 2009 15:39

no co do pompki najpierw zrob te kable a potem zajmuj sie reszta problemow z elektryka bo one sa glownym powodem dziwnego zachowania roznych rzeczy w aucie (swiatel, wycieraczek, alarmu itp itd )
the.edgy - Czw Sty 22, 2009 23:52

Ad 2 i 13, Siema, mialem problem z podgrzewaniem tylnej szyby za ktore byl odpowiedzialny taki kontrolek zwany MFU. Znajduje sie on na tylnej sciance bezpiecznikow pod kierownica i ma kolor czerwony, taka skrzyneczka. Wyciagnalem ja i okazalo sie ze tylna wycieraczka i 1 bieg przedniej nie pracuja, no i jeszcze kilka drobiazgow ktore z tym dzialaly wiec to moze miec tez wplyw na Twoj problem. Ja wyczailem dobrego elektryka, wydrukowalem mu odpowiednie schematy z Rave i dalem mu ten MFU, po pol godziny co prawda zaplacilem 100zl ale wszystko dziala jak nalezy. Potem zerknalem na allegro i sa ludzie ktorzy sprzedaja skrzynki z bezpiecznikami do tych roverkow. Wykonalem kilka telefonow i okazalo sie ze sprzedaja oni to razem z MFU a po dogadaniu sie odsprzedadza to taniej osobno, rekordzista chcial mi to oddac za 35 zl wiec interesu z elektrykiem nie ubilem ale coz, czlowiek uczy sie na bledach :D Moja rada jest taka zebys zrobil sobie test na MFU (http://forum.roverki.eu/v...hlight=mfu+test ), ewentualnie jak nie odpali to mozesz miec cos skielbaszone w przycisku od grzania a jak nie to zanies ten kontroler do elektryka niech posprawdza plynace prądy i jak sie okaze ze jest cos zepsute to szpernij sobie na ebayu a powinno byc napewno, a jak nei to zadzwon do kogos co sprzedaje skrzynke z bezpiecznikami, oni nieswiadmie spredaja to razem z MFU. W sumie to nawet w ciemno moglbys wymienic ten kontroler, 35 zl to chyba nie majatek ?

A propos tego ze wycieraczki staja w gorze i nie opadaja, jak i tego ze padly calkowicie:
http://www.roverki.pl/mod...ies=Technika#38

Ad 3. Sprawdz czy prad dochodzi do silniczka, albo czy z niego wychodzi...

Botanix - Pią Sty 23, 2009 15:17

the.edgy masz może jeszcze te schematy, w sumie poszukam wpierw w google? Na lutownicy się znam więc i powinienem sobie poradzić. Test robiłem ale nie wychodzi :)

[ Dodano: Pią Sty 23, 2009 15:21 ]
Oto filmik z uchwyconym tym "dziwnym" dźwiękiem spod maski.

http://www.youtube.com/watch?v=EPQQ4YNFsKw

Brt - Pią Sty 23, 2009 15:23

pompa wtryskowa bzyka :] :ok:
Botanix - Pią Sty 23, 2009 16:06

Co i jak z tym zrobić aby nie bzykało? Szkodliwe to czy nie za bardzo? Ogólnie pozbyłbym się tego bzykania chyba, że nie szkodzi to może poczekać :wink:
the.edgy - Pią Sty 23, 2009 17:29

HEHE ;) To jest nieszkodliwe, kazdy tak ma... Mnie na poczatku tez to trapilo ale sie przyzwyczailem..

Schemat jest w tym temacie: http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=34226

104 Multi Function Unit To ten kontroler o ktorym mowa, a caly schemat przedstawia bieg kabelkow po samochodzie odpowiedzialnych za to grzanie. Moj elektryk sprawdzil te czesci z MFU ktore sa na schemacie ( bo jak wiemy w MFU jest wiele wiecej niz tylko to) i okazalo sie ze jedno z nich bylo walniete i robilo spiecia... Wymienil to i smiga jak nalezy

Brt - Pią Sty 23, 2009 18:54

pozbędziesz się bzykania, to auto nie pojedzie ... wybór należy do Ciebie :mrg:
Botanix - Wto Lut 17, 2009 23:45

Jako, że ostatnio miałem niewiele czasu na remont udało mi się zrobić jedynie kable w tylnej klapie. Kable są już OK ( były pourywane ) ale nic a nic to nie zmieniło. Alarm dalej, wyje, tylna wycieraczka, ogrzewanie i spryskiwacz wciąż nie działają. W zasadzie pół dnia roboty poszło jakby na marne . Trochę mnie to irytuje bo nic nie naprawiłem :) . Co jeszcze może być przyczyną?