Zobacz temat - [R620] Wymiana rozrządu silnik 2.0 SDi
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 600, Honda Accord - [R620] Wymiana rozrządu silnik 2.0 SDi

sammer21 - Pią Sty 23, 2009 09:57
Temat postu: [R620] Wymiana rozrządu silnik 2.0 SDi
Witam

wiem ze temat rozrzadu przewija sie przez forum ale nei moglem znalezc tematu wymiany rozrzadu do silnika 2.0 SDi. Czy moze ktos podac linka badz napisac jak sie wymienia te dwa paski. Tak jak w tym poscie krok po kroku http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=21617

Z gory dzieki
sammer21

Skiba - Pią Sty 23, 2009 10:26

Kolego masz Rave ? jak nie to najwyższy czas się z nim zapoznać :D
Raptile - Pią Sty 23, 2009 11:51

Skiba, nie każdy zna angielski :wink:
Remigiusz - Pią Sty 23, 2009 12:15

Ale może niemiecki :mrgreen: Nie ma polskiego Rave :sad:

Tam jest najlepiej opisane, ale również za pomoczą ksiąski Haynes (english only) da się łatwo zrobić. Tam jest to wersja bardziej dla laików :wink:

ronaldo_poznan - Czw Cze 06, 2013 13:50

Odkopię kotleta...
Czy ktoś z tu obecnych, szanownych użytkowników, jest w stanie mi odpowiedzieć czy do wymiany pasków w turbo dieslu 2.0 (sdi z R25) potrzebne są jakieś blokady?
Nie mam w tej chwili jak sprawdzić w Haynes'ie.
Dzwoniłem do dwóch mechaników i wszyscy twierdzili, że nie mają blokad do tego silnika.

kadzaf - Czw Cze 06, 2013 19:03

Mozesz sobie blokowac (jest taka mozliwosc) choc nie musisz. :-)
ronaldo_poznan - Czw Cze 06, 2013 19:38

Dzięki,
przejrzałem Haynes'a.. i tak mi się wydaje że wszystkie "narzędzia specjalne" można zastąpić wiertłami: 6.5, 9.5, oraz śrubą z nakrętką M6.
Wniosek, że mechanicy jacyś niekumaci.. strach auto komuś odstawiać.
A może kolego upewnisz mnie w przekonaniu, że jeśli wszystko poblokuję, to po wymianie paska i napinaczy na pompie wtryskowej auto będzie normalnie pracować?
Bo skłaniam się ku samodzielnej wymianie, zwłaszcza że w kilku benzyniakach wymieniałem paski i auta dalej jeżdżą.

kadzaf - Nie Cze 09, 2013 09:15

ronaldo_poznan napisał/a:
A może kolego upewnisz mnie w przekonaniu, że jeśli wszystko poblokuję, to po wymianie paska i napinaczy na pompie wtryskowej auto będzie normalnie pracować?

Oczywiscie ze tak,w koncu jesli wszystkie kola zebate beda poblokowane to nie ma prawa nic sie przestawic .(bez blokowania rowniez mozna to zrobic np u mnie ktos porobił własne znaki i nie mam sie co martwic o przestawienie )

kurtki - Sob Kwi 12, 2014 11:43

Podepnę się pod ten temat, żeby nie zasmiecać, co jest mi potrzebne, tzn. co musze kupic do wymiany rozrządu. Może żeby było prościej, co się wymienia :) . Co prawda mam R200, ale silnik ten sam, chyba ;)
Remigiusz - Sob Kwi 12, 2014 11:56

Jak nie cieknie uszczelnienie wałków to tylko dwa paski rozrządu, dwa napinacze oraz jedna rolkę. W sumie to tyle :)

[ Dodano: Sob Kwi 12, 2014 12:56 ]
Aha i przy okazji od razu można wymienić pasek wieloklinowy :)

kurtki - Nie Kwi 13, 2014 15:13

Dzięki za odpowiedź :) , ale żeby sprecyzować to :
- pasek rozrządu przedni
- pasek rozrządu tyny
- rolka napinjąca pasek rozrządu 2x
- rolka prowadząca

Czy tak ? ;)
I jeszcze jedno pytanie, czy pasek oraz napinacz napędzający pompe wtryskową równiez robimy z rozrządem ? Jestem w temacie kompletnie zielony :)

BODZIO-gol - Nie Kwi 13, 2014 15:31

ja uszczelnienia wału bym wymienił zęby za pół roku znów nie grzebał w rozrządzie kup komplet na jedną i drugą stronę zawsze w komplecie taniej ja nie pomogę ale niedługo się wezmę za to jak zakupię nową skrzynie ta strasznie rzęzi na łożyskach to jak wjadę sobie na kanał to za jednym razem zrobię wszystko
Remigiusz - Nie Kwi 13, 2014 18:10

uszczelnienia wału na jedna i druga stronę są takie same :) I dodam jeszcze nie kupować żadnych FAI czy innych aftermarketow bo długo nie trzymają mi po roku FAI puściły :neutral:

Najlepiej dorwac orig Rovera albo kupic w salonie Hondy od Civica z tym samym silnikiem :wink: