|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R416] Jak rozebrać konsole środkową???
pitero10 - Pią Sty 23, 2009 15:08 Temat postu: [R416] Jak rozebrać konsole środkową??? Witam, mam problem z nawiewem na szyby, po przegladnieciu paru tematów na forum dowiedziałem sie że to moze byc sprwa pręcików ( drucików), który to mogł spaść i to moze byc powód mojego problenu, ale nigdzie nie moge znaleźć tych pręcików, nie ma ich pod schowkiem pasarzera i nie widze ich nad pedałami, chciałem sie dostać do wnetrza konsoli srodkowej ale nie wiem jak to mam zrobić ????????????
Mix - Pią Sty 23, 2009 15:14
Może ten artykuł (nie dokładnie na temat) będzie pomocny na początek
LINK
Pozatym polecam zassać RAVE'a ze strony klubowej. Na 100% znajdziesz tam odpowiedni schemat
LINK
fearless - Pią Sty 23, 2009 15:15
Proszę:
http://www.roverki.pl/article.php?sid=458
Powodzenia.
Edit: ooooo Kolega był szybszy
sTERYD - Pią Sty 23, 2009 15:35
pitero10, nie szukaj nad pedałami tylko obok - w stronę pasażera
pitero10 - Pią Sty 23, 2009 15:40
sTERYD napisał/a: | pitero10, nie szukaj nad pedałami tylko obok - w stronę pasażera |
Ale nic tam nie widze jak krecę tym pokretłem nic sie nie dzieje
sTERYD - Pią Sty 23, 2009 15:42
powinien się ruszać ten duży metalowy krzyżak przymocowany do tunelu nawiewu za konsolą środkową
pewnie spadł ten drucik przy pokrętle
pitero10 - Pią Sty 23, 2009 15:44
no właśnie i dlatego musze rozebrać konsole
faecd - Pią Sty 23, 2009 16:21
pitero chodzi Ci o rezystory? bo nie bardzo kumam jak mowisz preciki....
Mix - Pią Sty 23, 2009 17:10
Koledze chodzi raczej o cięgna, otwierające i zamykające kierunek obiegu powietrza.
pitero10 - Pią Sty 23, 2009 18:45
faecd napisał/a: | pitero chodzi Ci o rezystory? bo nie bardzo kumam jak mowisz preciki.... |
nie chodzi mi o linki, druciki, które są odpowiedzialne za kierunek nawiewu ale to chyba raczej problem przy pokrentle.
[ Dodano: Pią Sty 23, 2009 18:48 ]
Mixtated napisał/a: | Koledze chodzi raczej o cięgna, otwierające i zamykające kierunek obiegu powietrza. |
no właśnie tylko gdzie to jest??
sTERYD - Pią Sty 23, 2009 19:05
to jest właśnie ten metalowy krzyżak przy pedałach. do niego dochodzi drut w pancerzu, który idzie prosto do pokrętła
pitero10 - Pią Sty 23, 2009 19:11
a jak on spadł z pokrętła to jak go załozyć??
radek8333 - Pią Sty 23, 2009 19:32
pitero10 napisał/a: | a jak on spadł z pokrętła to jak go załozyć?? |
http://www.roverki.pl/article.php?sid=458
Jak to rozbierzesz to bedziesz miał wszystko jak na dłoni, kwestia założenia linki na pokrętło, chyba ze coś pękło???
Mix - Pią Sty 23, 2009 20:17
pitero10 napisał/a: | a jak on spadł z pokrętła to jak go załozyć?? |
Najlepiej dostać się do cięgna, dostając się do panelu z pokrętłami, rozbierając konsolę. Gdy uchylisz ten panel, będzie widać cięgna. Bardziej szczegółowo na chwilę obecną napisać nie mogę, bo poprostu nie pamiętam Miałem podobny problem z pokrętłem od temperatury w Civicu VI gen. parę lat temu. Pamiętam jedynie, że nie była to strasznie skomplikowana operacja - nie miałem wtedy żadnej instrukcji i rozkręcałem wszystko "na czuja" i zamknąłem się w czasie 1,5 godziny. Najwięcej problemu stwarzały 2 śruby pod zaślepką pod hamulcem ręcznym. Przechodzą one na wylot przez podłogę, przez co się naprawdę mocno zapiekły (nawet 18V wkrętarka udarowa ledwo dała radę). Więc jeśli je już odkręciłeś to dalej pójdzie z górki Jeśli nie to szykuj się na wizytę pod samochodem i pryskanie WD-40
greg-si - Pią Sty 23, 2009 21:16
korzystając z okazji to mam pytanie też odnośnie demontażu konsoli. Otóż czy jest konieczne zdejmowanie całej konsoli by wyrzucić popielniczkę wraz z zapalniczką?
Według rave tak trzeba ale szczerze powiem że nie chce mi się narazie konsoli zdejmować. Odkręcać to wszystko tylko po to żeby wziąć wymiary nie widzi mi się...
Mix - Pią Sty 23, 2009 21:43
greg-si, inaczej nie da rady, trzeba rozgrzebać konsolę. Po co wyrzucasz zapalniczkę i popielniczkę? CB montujesz?
pitero10 - Pią Sty 23, 2009 21:54
Mixtated napisał/a: | pitero10 napisał/a: | a jak on spadł z pokrętła to jak go załozyć?? |
Najlepiej dostać się do cięgna, dostając się do panelu z pokrętłami, rozbierając konsolę. Gdy uchylisz ten panel, będzie widać cięgna. Bardziej szczegółowo na chwilę obecną napisać nie mogę, bo poprostu nie pamiętam Miałem podobny problem z pokrętłem od temperatury w Civicu VI gen. parę lat temu. Pamiętam jedynie, że nie była to strasznie skomplikowana operacja - nie miałem wtedy żadnej instrukcji i rozkręcałem wszystko "na czuja" i zamknąłem się w czasie 1,5 godziny. Najwięcej problemu stwarzały 2 śruby pod zaślepką pod hamulcem ręcznym. Przechodzą one na wylot przez podłogę, przez co się naprawdę mocno zapiekły (nawet 18V wkrętarka udarowa ledwo dała radę). Więc jeśli je już odkręciłeś to dalej pójdzie z górki Jeśli nie to szykuj się na wizytę pod samochodem i pryskanie WD-40 |
Kurcze jutro powalcze aż się boję taka pewnie pierdoła a tyle kłopotu i taka potrzebna
greg-si - Sob Sty 24, 2009 01:02
Mixtated, CB jest mi zbędne bo 90% przejeżdżanych przeze mnie km to miasto.
Coś tam będę wrzucał
pitero10 - Sob Sty 24, 2009 13:08
Problem z głowy, rozebrałem konsole i się okazało, że linka spadła z pokretła. Teraz chodzi dobrze dzieki za pomoc.
P.S. aha jeżeli chodzi o te śruby pod hamulcem ręcznym, to jednej nie było bo była złamana a drugą ja złamałem przy odkręcaniu
Mix - Sob Sty 24, 2009 13:12
O ile dobrze pamiętam, to śruby M6. Jeśli tej złamanej nie da się wykręcić, to wkręć chociaż jedną nową, żeby pół konsoli nie latało
BoloSr - Sob Sty 24, 2009 13:14
Mixtated napisał/a: | O ile dobrze pamiętam, to śruby M6. Jeśli tej złamanej nie da się wykręcić, to wkręć chociaż jedną nową, żeby pół konsoli nie latało |
o jakich wy M6 mowicie bo boje sie az za to zabrac a tez musze
pitero10 - Sob Sty 24, 2009 13:16
ale tam są teraz dwie złamane
[ Dodano: Sob Sty 24, 2009 13:26 ]
BoloSr napisał/a: | Mixtated napisał/a: | O ile dobrze pamiętam, to śruby M6. Jeśli tej złamanej nie da się wykręcić, to wkręć chociaż jedną nową, żeby pół konsoli nie latało |
o jakich wy M6 mowicie bo boje sie az za to zabrac a tez musze |
o śrubkach, które są pod zaślepką pod hamulcem ręcznym.
Mix - Sob Sty 24, 2009 13:29
BoloSr napisał/a: | o jakich wy M6 mowicie bo boje sie az za to zabrac a tez musze |
Śruba z gwintem M6 i łbem pod klucz nasadowy 10. Nie polecam zakładać z identycznym łbem jaki był (krzyżak), gdyż wystarczająco trudno się odkręcało Lepiej tez dobrać śruby minimalnie krótsze (lub uciąć dłuższe), to nie będą tyle wystawać z podłogi i niepotrzebnie rdzewieć...
pitero10 napisał/a: | ale tam są teraz dwie złamane |
Pisałeś wcześniej, że 1 nie było, a 1 złamałeś. W takim razie pozostaje rozwiercić pozostałość po śrubach lub próbować usunąć je na jakimś patencie Może nawiercić i wbić stary śrubokręt i w ten sposób próbować...
pitero10 - Sob Sty 24, 2009 13:33
no pisalem że nie było ale chodzilo mi o łeb śruby no cos trzeba wymyślić
sTERYD - Sob Sty 24, 2009 13:57
można spróbować od spodu, ale do tego trzeba środkowy tłumik wyciągnąć....
BoloSr - Sob Sty 24, 2009 19:32
dobrze wiedziec ale ma nadziej ze umnie do tego jeszcze nie doszlo
|
|