|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R 200 vi] dłuuuugo się nagrzewa i szybko stygnie
pajakVi - Wto Sty 27, 2009 13:07 Temat postu: [R 200 vi] dłuuuugo się nagrzewa i szybko stygnie Mam taki problem, rover bardzo długo się nagrzewa. Gdy rano ruszam do pracy wskaźnik temperatury ożywa dopiero po kilku 3-5 km, a optymalna temperaturę osiąga po ok 8-10km. Gdy już się nagrzeje jest wszystko ok jeżeli jadę po mieście, lecz jeżeli przejadę kawałek 1-2 km z prędkością ok 130 to wskaźnik opada prawie do minimum (do dolnej kreski wskaźnika).
Temperatura ogrzewania zmienia się proporcjonalnie do wskazań wskaźnika.
Wymieniłem termostat, nadal to samo. Płyn w układzie chłodniczym wymieniony i układ odpowietrzony.
Jakieś pomysły, sugestie? może to czujniki
kolin - Wto Sty 27, 2009 13:47
No ja bym stawiał na czujnik, możesz też przeczyścić styki od czujnika. Może zaśniedziały.
pajakVi - Wto Sty 27, 2009 13:53
ale jaki czujnik? do wskaźnika czy ecu? czytałem że są dwa...
gpredki - Wto Sty 27, 2009 14:12
Objawy wskazuja na padniety termostat. Moze ten nowy tez nie jest ok?
kolin - Wto Sty 27, 2009 14:13
Ten co zaznaczyłem na fotce, sprawdź też wtyczkę
secio - Wto Sty 27, 2009 14:20
pajakVi napisał/a: | Wymieniłem termostat, nadal to samo. Płyn w układzie chłodniczym wymieniony i układ odpowietrzony.
Jakieś pomysły, sugestie? może to czujniki |
Zobacz czy dol chlodnicy, albo wrecz waz idacy z dolu chlodnicy jest zimny do czasu zagrzania sie silnika. To, ze termostat jest nowy nie znaczy ze nie mogl sie od razu zepsuc .
Jezeli bedzie dzialal prawidlowo to moze poprostu czujnik zle wskazuje... ale tutaj nie widze korelacji ze wzrostem predkosci.
Pzdr,
Mariusz
Brt - Wto Sty 27, 2009 14:46
secio napisał/a: | To, ze termostat jest nowy nie znaczy ze nie mogl sie od razu zepsuc . |
dokłądnie o tym samym pomyslałem klasyczne objawy termostatu
pajakVi - Wto Sty 27, 2009 14:47
kolin, ok sprawdzę,
termostat raczej działa, bo po nagrzaniu dolna rura się nagrzewa.
Mam termostat na 88stopni, taki mi zalecił sprzedawca. Mówił że ma też na 85 ale to do 1,4...
secio - Wto Sty 27, 2009 15:12
Cytat: | termostat raczej działa, bo po nagrzaniu dolna rura się nagrzewa. |
Ale nam chodzi o to, zeby sie za wczesnie nie nagrzewala. Te 'po nagrzaniu' ma oznaczac wtedy kiedy wskazowka dochodzi juz do polowy, górny wąż jest już gorący a dolne jeszcze zimne.
pajakVi napisał/a: | Mam termostat na 88stopni, taki mi zalecił sprzedawca. Mówił że ma też na 85 ale to do 1,4... |
Katalog mowi ze 88. Ma racje. Ale jak mialbys jeszcze kiedys mozliwosc to lepszy byl ten 85 (a nawet 82). Do tego 2mm dziurka w nim. Wszystko to jedne z rad zeby oddalic grozby HGF.
Zestaw Land Rovera do walki z HGF zawiera: Nowy typ uszczelki MLS, wzmocnioną magistralę olejową oraz termostat montowany na wylocie z silnika, tzw. PRT. Te termostaty poczatkowo tez byly na 88 stopni, a juz najnowsza wersja jest na 82. O czyms to swiadczy .
Pzdr,
Mariusz
gpredki - Wto Sty 27, 2009 15:24
Wyjmuj termostat, wrzuc do garnka z woda, wode na gaz, do wody wloz termometr, ale taki co wytrzyma okolo 100 stopni i zobacz kiedy sie termostat zaczyna otwierac.
polakpolak29 - Wto Sty 27, 2009 16:09
Moze to pomoże http://www.motofakty.pl/a..._termostat.html
pajakVi - Wto Sty 27, 2009 21:39
secio napisał/a: |
Ale nam chodzi o to, zeby sie za wczesnie nie nagrzewala. Te 'po nagrzaniu' ma oznaczac wtedy kiedy wskazowka dochodzi juz do polowy, górny wąż jest już gorący a dolne jeszcze zimne. |
Jest tak jak powinno być, termostat otwiera się dopiero gdy wskazówka osiągnie optymalny poziom (zakryje dolną falkę). Wcześniej dolny wąż jest zimny.
Paul - Wto Sty 27, 2009 22:37
Może jest zwalony i ma za dużą bezwładność, czyli za późno się zamyka, jak płyn stygnie? Może ogólnie się przycina/ciężko chodzi? Spróbuj pożyczyć inny i przetestuj (jak masz możliwość).
Spadek temperatury (a nie tylko wskazań) ze wzrostem prędkości - ja nie widzę innej możliwości, jak termostat
yorker - Sro Sty 28, 2009 00:50
kolin że się tak zapytam, co ty robisz że się tak wszystko świeci pod machą??
pajakVi - Sro Sty 28, 2009 08:56
Paul napisał/a: | Może ogólnie się przycina/ciężko chodzi? Spróbuj pożyczyć inny i przetestuj (jak masz możliwość).
Spadek temperatury (a nie tylko wskazań) ze wzrostem prędkości - ja nie widzę innej możliwości, jak termostat |
Pożyczyć nie mam jak, jak nic innego nie wymyślę to kupie jeszcze jeden.
Gdy wskazówka spadnie o 1/3 to temperatura nawiewu też spada.
A co powiecie na stary sposób z zasłonięciem wlotu w zderzaku jakimś kartonem? Teoretycznie powinien się szybciej nagrzewać i przy większych prędkościach nie wystudzać?
może mam za dobrą chłodnicę
ploomy - Sro Sty 28, 2009 09:03
Żadne kartony i inne sposoby zakrywania chłodnicy nie są wskazane. Można się czasami zapomnieć
pajakVi - Sro Sty 28, 2009 09:13
Sprawdziłem czujnik, tzn. ściągnąłem wtyczkę przeczyściłem styki i założyłem, zmian nie widać.
Rozumiem że mój termostat najprawdopodobniej nie zamyka się tak szybko jak powinien? można to sprawdzić bez wyciągania?
piter34 - Sro Sty 28, 2009 13:06
pajakVi napisał/a: | A co powiecie na stary sposób z zasłonięciem wlotu w zderzaku jakimś kartonem? Teoretycznie powinien się szybciej nagrzewać |
Przy padniętym termostacie (cały czas otwartym lub otwierającym się poniżej temperatury nominalnej) owszem.
donmulanka - Sro Sty 28, 2009 23:36
miałem to samo dokladnie.. Twoj problem to termostat ja wymieniłem chyba z 3 termostaty kupowalem te najtansze po 39 zł dopiero ten lepszy nei pamietam ile dalem ale wiem ze byl drozszy i w niebieskim pudeleczku wymienile mgo i wszystko gra do teraz
|
|