Zobacz temat - [R 200 vi] dłuuuugo się nagrzewa i szybko stygnie
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R 200 vi] dłuuuugo się nagrzewa i szybko stygnie

pajakVi - Wto Sty 27, 2009 13:07
Temat postu: [R 200 vi] dłuuuugo się nagrzewa i szybko stygnie
Mam taki problem, rover bardzo długo się nagrzewa. Gdy rano ruszam do pracy wskaźnik temperatury ożywa dopiero po kilku 3-5 km, a optymalna temperaturę osiąga po ok 8-10km. Gdy już się nagrzeje jest wszystko ok jeżeli jadę po mieście, lecz jeżeli przejadę kawałek 1-2 km z prędkością ok 130 to wskaźnik opada prawie do minimum (do dolnej kreski wskaźnika).
Temperatura ogrzewania zmienia się proporcjonalnie do wskazań wskaźnika.

Wymieniłem termostat, nadal to samo. Płyn w układzie chłodniczym wymieniony i układ odpowietrzony.

Jakieś pomysły, sugestie? może to czujniki :?:

kolin - Wto Sty 27, 2009 13:47

No ja bym stawiał na czujnik, możesz też przeczyścić styki od czujnika. Może zaśniedziały.
pajakVi - Wto Sty 27, 2009 13:53

ale jaki czujnik? do wskaźnika czy ecu? czytałem że są dwa...
gpredki - Wto Sty 27, 2009 14:12

Objawy wskazuja na padniety termostat. Moze ten nowy tez nie jest ok?
kolin - Wto Sty 27, 2009 14:13

Ten co zaznaczyłem na fotce, sprawdź też wtyczkę


secio - Wto Sty 27, 2009 14:20

pajakVi napisał/a:
Wymieniłem termostat, nadal to samo. Płyn w układzie chłodniczym wymieniony i układ odpowietrzony.

Jakieś pomysły, sugestie? może to czujniki :?:


Zobacz czy dol chlodnicy, albo wrecz waz idacy z dolu chlodnicy jest zimny do czasu zagrzania sie silnika. To, ze termostat jest nowy nie znaczy ze nie mogl sie od razu zepsuc ;) .
Jezeli bedzie dzialal prawidlowo to moze poprostu czujnik zle wskazuje... ale tutaj nie widze korelacji ze wzrostem predkosci.

Pzdr,
Mariusz

Brt - Wto Sty 27, 2009 14:46

secio napisał/a:
To, ze termostat jest nowy nie znaczy ze nie mogl sie od razu zepsuc .

dokłądnie o tym samym pomyslałem :| klasyczne objawy termostatu :/

pajakVi - Wto Sty 27, 2009 14:47

kolin, ok sprawdzę,

termostat raczej działa, bo po nagrzaniu dolna rura się nagrzewa.

Mam termostat na 88stopni, taki mi zalecił sprzedawca. Mówił że ma też na 85 ale to do 1,4...

secio - Wto Sty 27, 2009 15:12

Cytat:
termostat raczej działa, bo po nagrzaniu dolna rura się nagrzewa.


Ale nam chodzi o to, zeby sie za wczesnie nie nagrzewala. Te 'po nagrzaniu' ma oznaczac wtedy kiedy wskazowka dochodzi juz do polowy, górny wąż jest już gorący a dolne jeszcze zimne.

pajakVi napisał/a:
Mam termostat na 88stopni, taki mi zalecił sprzedawca. Mówił że ma też na 85 ale to do 1,4...

Katalog mowi ze 88. Ma racje. Ale jak mialbys jeszcze kiedys mozliwosc to lepszy byl ten 85 (a nawet 82). Do tego 2mm dziurka w nim. Wszystko to jedne z rad zeby oddalic grozby HGF.
Zestaw Land Rovera do walki z HGF zawiera: Nowy typ uszczelki MLS, wzmocnioną magistralę olejową oraz termostat montowany na wylocie z silnika, tzw. PRT. Te termostaty poczatkowo tez byly na 88 stopni, a juz najnowsza wersja jest na 82. O czyms to swiadczy ;) .


Pzdr,
Mariusz

gpredki - Wto Sty 27, 2009 15:24

Wyjmuj termostat, wrzuc do garnka z woda, wode na gaz, do wody wloz termometr, ale taki co wytrzyma okolo 100 stopni i zobacz kiedy sie termostat zaczyna otwierac.
polakpolak29 - Wto Sty 27, 2009 16:09

Moze to pomoże http://www.motofakty.pl/a..._termostat.html
pajakVi - Wto Sty 27, 2009 21:39

secio napisał/a:

Ale nam chodzi o to, zeby sie za wczesnie nie nagrzewala. Te 'po nagrzaniu' ma oznaczac wtedy kiedy wskazowka dochodzi juz do polowy, górny wąż jest już gorący a dolne jeszcze zimne.


Jest tak jak powinno być, termostat otwiera się dopiero gdy wskazówka osiągnie optymalny poziom (zakryje dolną falkę). Wcześniej dolny wąż jest zimny.

Paul - Wto Sty 27, 2009 22:37

Może jest zwalony i ma za dużą bezwładność, czyli za późno się zamyka, jak płyn stygnie? Może ogólnie się przycina/ciężko chodzi? Spróbuj pożyczyć inny i przetestuj (jak masz możliwość).
Spadek temperatury (a nie tylko wskazań) ze wzrostem prędkości - ja nie widzę innej możliwości, jak termostat :(

yorker - Sro Sty 28, 2009 00:50

kolin że się tak zapytam, co ty robisz że się tak wszystko świeci pod machą?? :shock:
pajakVi - Sro Sty 28, 2009 08:56

Paul napisał/a:
Może ogólnie się przycina/ciężko chodzi? Spróbuj pożyczyć inny i przetestuj (jak masz możliwość).
Spadek temperatury (a nie tylko wskazań) ze wzrostem prędkości - ja nie widzę innej możliwości, jak termostat


Pożyczyć nie mam jak, jak nic innego nie wymyślę to kupie jeszcze jeden.
Gdy wskazówka spadnie o 1/3 to temperatura nawiewu też spada.

A co powiecie na stary sposób z zasłonięciem wlotu w zderzaku jakimś kartonem? Teoretycznie powinien się szybciej nagrzewać i przy większych prędkościach nie wystudzać?
może mam za dobrą chłodnicę :wink:

ploomy - Sro Sty 28, 2009 09:03

Żadne kartony i inne sposoby zakrywania chłodnicy nie są wskazane. Można się czasami zapomnieć :wink:
pajakVi - Sro Sty 28, 2009 09:13

Sprawdziłem czujnik, tzn. ściągnąłem wtyczkę przeczyściłem styki i założyłem, zmian nie widać.

Rozumiem że mój termostat najprawdopodobniej nie zamyka się tak szybko jak powinien? można to sprawdzić bez wyciągania?

piter34 - Sro Sty 28, 2009 13:06

pajakVi napisał/a:
A co powiecie na stary sposób z zasłonięciem wlotu w zderzaku jakimś kartonem? Teoretycznie powinien się szybciej nagrzewać

Przy padniętym termostacie (cały czas otwartym lub otwierającym się poniżej temperatury nominalnej) owszem. ;)

donmulanka - Sro Sty 28, 2009 23:36

miałem to samo dokladnie.. Twoj problem to termostat ja wymieniłem chyba z 3 termostaty kupowalem te najtansze po 39 zł dopiero ten lepszy nei pamietam ile dalem ale wiem ze byl drozszy i w niebieskim pudeleczku wymienile mgo i wszystko gra do teraz :)