Zobacz temat - [R75] Elektroniczny sygnał prędkości VSS
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Elektroniczny sygnał prędkości VSS

SeniorA - Pią Sty 30, 2009 11:06
Temat postu: [R75] Elektroniczny sygnał prędkości VSS
Szanowni Roverkowicze , czy ktoś z Was może pomóc i podpowiedzieć z którego punktu instalacji najłatwiej jest pobrać sygnał VSS.Czy dostępny może jest w przyłączu do radio-odtwarzacza / do automatycznej regulacji głośności GALA/?. Myślę też o wiązce idącej do ECU lub wskażników . Nie chcę podłączać się do czujnika ABS. A może w R75 problem jest większy ze względu na magistralę CAN i należy zastosować dodatkowy moduł generujący impuls VSS. Sygnał potrzebny jest do wskażnika chwilowego zużycia paliwa.
sTERYD - Pią Sty 30, 2009 11:45

ZTCW to R75 nie ma magistrali CAN...
impulsy od czujników ABS do licznika są chyba przetwarzane przez modul LSM, ale mogę sie mylić... :hm:

SeniorA - Pią Sty 30, 2009 12:28

sTERYD dzięki za zainteresowanie tematem. R75 na pewno ma CAN. Czekamy dalej na wypowiedzi innych speców.
ENU - Pią Sty 30, 2009 21:13
Temat postu: Re: [R75 2.0 V6 00] Elektroniczny sygnał prędkości VSS
SeniorA napisał/a:
A może w R75 problem jest większy ze względu na magistralę CAN i należy zastosować dodatkowy moduł generujący impuls VSS. Sygnał potrzebny jest do wskażnika chwilowego zużycia paliwa.


Raczej będzie z tym problem, komunikacja w R75 działa na magistrali CAN BUS czyli sygnał dociera do wszystkich urządzeń .Tylko po adresie przed komendą,poleceniem dane urządzenia wie ze to o nie chodzi.Przykład powiazania magistrali CAN .Na pewno pomogło by Ci przestudiowanie Rave wraz ze schematami instalacji




SeniorA - Pią Sty 30, 2009 22:08

ENU z tematem zmagam się od dawna i dysponując schematami , doszedłem do wniosku
że należałoby podłączyć równolegle do magistrali układ zachowujący się jak fabryczna część
samochodu , która wytwarzałaby impuls prostokątny, ale nie jestem pewny czy ktoś nie wymyślił prostego rozwiązania i dlatego pytam. Co z sygnałem GALA?

sknerko - Sob Sty 31, 2009 18:08

ZTCP to chwilowe zużycie paliwa można podejżeć w któryms z menu testowania licznika może stamtąd to wyciągnąć w tym wątku jest: http://forum.roverki.eu/v...t=test+licznika

[ Dodano: Sob Sty 31, 2009 18:11 ]
:idea: ktoś we Wrocławiu bodajże przeprogramowuje zegary to może ma pojęcie jak sie do tego dobrać

SeniorA - Sob Sty 31, 2009 19:11

Chodzi mi o ciągły monitoring chwilowego zużycia przy pomocy wskażnika. Wrocław od 2 miesięcy nie odpowiada.

[ Dodano: Sob Sty 31, 2009 19:14 ]
Test znam , ale nie oto chodzi.
Dzięki.

sknerko - Sob Sty 31, 2009 19:20

nie rozumiem, w 4 menu jest chwilowe zużycie paliwa i jak to menu wrzucisz podzcas jazdy to pokazuje chwilowe no chyba że czegoś nie wiem
SeniorA - Sob Sty 31, 2009 20:10

Sknerko -Zgadza się. Masz rację, ale jak to robiłeś podczas jazdy to wiesz jak to wygląda.Ja zrobiłem to tylko raz.Czestotliwość i dokładność wskazań jest nie do obserwowania podczas jazdy.Ja mam modul 3.5x4.5 cm z dużym wyświetlaczem w kolorze czerwonym, który chcę umieścić w zasięgu wzroku. Urządzenie podaje wartości co 1 sek. i uśrednione co 70 minut i chcę go wykorzystać do optymalizacji stylu jazdy.
sknerko - Nie Lut 01, 2009 11:39

właśnie nigdy jakoś nie oglądałem tego w czasie jazdy (napisz może jak to pokazuje) chodzi mi o to, że jest to miejsce z którego można odzcytać chwilowe zużycie i wyjąć je na zewnętrzny wyświetlacz. bo zawsze uważam, że po co wyważać otwarte drzwi

[ Dodano: Nie Lut 01, 2009 11:42 ]
warto by się dowiedzieć skąd zegary mają te dane o zużyciu? czy może same to sobie liczą.

SeniorA - Nie Lut 01, 2009 18:05

Wejście w pkt.4.0 poprzez 19 itd. jest bezpieczne podczas jazdy na pustej autostradzie, lub na postoju , ale nie w warunkach miejskich czy w dużym ruchu aut. Ale jak już sie ustawi, to
odczyt jest prawie niemożliwy ze względu na szybkość i zakres zmian wartości /chyba z 10 wartości w 1sek./Oczopląs.
Mój wskażnik potrzebuje sygnału prostokątnego , który wg. mnie wysyła czujnik ABS do ECU.
Dalej jest tak jak pisze kolega ENU, czyli centrala magistralą CAN, wysyła sygnał znany tylko odbiornikowi, w tym przypadku licznikom, które przetwarzają w formę do odczytu / km , km/h /Jest to b. ogólny opis.Sygnał z ECU do liczników nie jest prostokątny , dlatego nie można go wyjąć.Ingerencja w ABS i pobierani sygnału z niego jest b.ryzykowna.
'' rking '' z Wrocławia 2 miesiące nie odpowiada.

sknerko - Nie Lut 01, 2009 19:59

moim zdaniem te informacje przelicza i pokazuje procesor w licznikach na podstawie obrotów, stanu paliwa, prędkości jazdy, a te informacje dostają zegary magistralą nie wydaje mi się aby zegary dostawały gotową in formację do wyświetlenia. a jeżeli robi to procek w zegarach to raczej jeden sygnał ci sprawy nie załatwi
SeniorA - Nie Lut 01, 2009 21:52

Oczywiście drugi sygnał mam.Sygnał sterujący jednym wtryskiwaczem , który monitoruje czas otwarcia wtryskiwacza.Zegary nie dostają info do wyświetlenia, tylko do przetworzenia.Komunikacja urządzeń odbywa się w technice Can-bus.Czujnik ABS jest zarazem czujnikiem prędkości a szyną Can przesyłanych może być kilkaset sygnałów sterujących i odbiornik wie który sygnał jest dla niego. I dlatego myślę, że bez dodatkowego ustrojstwa,
które przetworzy sygnał z systemu Can w prostokątny, sztuka się nie uda . Dlatego pytałem
czy niema VSS w przyłączu do odtwarzacza lub nawigacji

sknerko - Nie Lut 01, 2009 22:56

jakiś sygnał tam jest bo reguluje głośność ale raczej nie będzie użyteczny tak na mój rozum (jestem elektronikiem ale szału ni ma :wink: )
SeniorA - Pon Lut 02, 2009 01:11

ale sygnał VSS jest potrzebny do automatycznej regulacji głośności w zależności od prędkości
jazdy. Niektóre radia sam. mają tą opcję .

sknerko - Pon Lut 02, 2009 09:43

miedzy innymi w Roverze nie wiem czy wszystkie ale symphony ma
SeniorA - Pon Lut 02, 2009 10:44

Jesteś pewny na 100% , Ty masz ?
Bo to rozwiązałoby problem .Trzeba wiedzieć jeszcze w której kostce i którym przewodem
leci sygnał GALA , ale to następny krok.
Nigdzie nie znalazłem tej info.

na razie W i e l k i e dzięki.

sknerko - Pon Lut 02, 2009 13:25

u mnie robi sie deczko głośniej jak jadę szybko a już na 100% wiem że jak jest Harman-Kardon to głośność zależy od prędkości.

[ Dodano: Pon Lut 02, 2009 13:28 ]
w RAVE są wszystkie kostki rozpisane ze schematami włącznie a do radia by nie było? jakoś nie szukałem tych kostek ale inne są we wszystkich odmianach opisane może w tym nowszym RAVE co to 1,8T opisują coś by było?

[ Dodano: Pon Lut 02, 2009 13:36 ]
ale mnie się wydaje że tam nie będzie ciągłego sygnału prędkości bo to głośniej to tak jakby skokowo działa gzieś przy ok 80km/h i potem przy ok 120-130 i potem powyżej 150

krist - Sro Sie 10, 2011 21:31

Witam.
SeniorA udało się coś wykombinować?
Może ktoś inny próbował ogarnąć temat?

VMatas - Czw Sie 11, 2011 07:18

Nie myślę że dałoby się prosto to wykombinować. Symphony o prędkości wie z wymiany danymi poprzez K-bus. Sam sygnał powinien być generowany przez moduł ABS - niestety kilka przewodów idących na IPK nie mają nazw i trudno jest decydować się jak tam podpiąć się. I czy w ogóle to jest możliwe.
SeniorA - Czw Sie 11, 2011 07:48

krist napisał/a:
SeniorA udało się coś wykombinować?
Tak. Już dawno pisałem o tym w innym temacie.Sygnał VVS jest dostępny w 12 pinowej kostce zegarów, w pinie nr 6 , przewód biało/szary do którego można się wpiąć.Któryś z kolegów szukał sygnału do taksometru i za moją radą tu się wpiął.

o tu : http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=52680

VMatas - Czw Sie 11, 2011 10:58

Też dzięki za info. Obstawiałem, że będzie jeden z tych dwóch idących na IPK - też będę potrzebował dla swojego radyjka.
krist - Czw Sie 11, 2011 12:20

Wielkie dzięki!
A dysponujecie jakąś charakterystyką/ tabelą/ wzorem określającym prędkość od (jak sądzę) częstotliwości sygnału?

SeniorA - Czw Sie 11, 2011 14:24

tu jest o częstotliwości impulsów http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=49766