Zobacz temat - [R214 1.6Si 97r]
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R214 1.6Si 97r]

Paulinka.. - Czw Lut 05, 2009 17:31
Temat postu: [R214 1.6Si 97r]
Cześć
Potrzebuje porady osób które znają sie na silniku, mój samochodzik ostatnio bardzo dużo spala oluju - musze dolewać średnio 1litr na 1000km - słyszałam że ie koniecznie może to być problem techniczny silnika - ktoś mi powiedział ze czasami samochody pobieraja własnie okołó tyle oleju i to jest normalne?? Nie wiem czylko czy w tym przypadku tak wląsnie jest??Prosze o porade!! Mój roverek to 214 rok prokukcji 1997!! Z góry dziekuje.

kzrr - Czw Lut 05, 2009 17:39

Tak sobie pomyślalem ze moze poprostu gdzieś są nieszczelnosci, albo flagowa usterka tj. uszczelka pod głowicą...
Paulinka.. - Czw Lut 05, 2009 17:44

Czyli rozumiem że to nie jest normalna rzecz??
kolin - Czw Lut 05, 2009 17:52

Dopuszczalna norma tego silnika przez producenta to 0,3 ml na 1000km... Nie mniej jednak skoro motor jest sprawny nie powinien brać oleju. Przyczyną mogą być uszczelniacze zaworowe, pierścienie tłokowe. Trzeba najpierw obadać ślinik czy jest suchy, nie ma żadnych wycieków. Jeśli to się wykluczy to przyczyna za pewne leży w jego wnętrzu a takowy najlepiej rozebrać i sprawdzić
hubosza87 - Czw Lut 05, 2009 17:53

litr oliwy na 1000 - nie wydaje mi się, żeby to było normalne, mój nie bierze nic na 10tys km, poczekaj na wypowiedzi bardziej obeznanych w temacie
Paulinka.. - Czw Lut 05, 2009 18:06

Chyba bede musiała pojechać do warsztatu!! :cry: Może polecicie jakiś dobry warsztat w warszawie??
gpredki - Czw Lut 05, 2009 18:09

1l/1000km to nie jest normalne. Rozloz na noc pod silnikiem tekture - rano bedziesz widzial czy nie ma zadnych wyciekow. Nie dymi Ci przy zapalaniu na niebiesko?
Paulinka.. - Czw Lut 05, 2009 18:14

hmmm... czy dymi na niebiesko??nie zwracałam uwagi a jeżeli tak to co??sprawdze napewno!
kolin - Czw Lut 05, 2009 18:16

Sprawdź czy po odpaleniu nie kopci na niebiesko lub jak mu dajesz buta na wysokie obroty


Paulinka.. napisał/a:
a jeżeli tak to co??


Silnik na stół i rozebrać... wyremontować głowicę i zobaczyć jak się mają tuleje cylindrów i pierścienie.

Paulinka.. - Czw Lut 05, 2009 18:20

Super ... czyli tak czy siak musze jechac do warsztatu żeby zobaczyli sama sobie napewno nie poradze!!a szkoda miałam nadzieje że mnie to ominie!! Czy ktoś może polecić mi dobry sprawdzony warsztat??
kzrr - Czw Lut 05, 2009 18:35

a tak z ciekawosci jakie auto ma przebieg chociaz tak na dobrą sprawe nie powinno to miec znaczenia ale....
Paulinka.. - Czw Lut 05, 2009 18:44

wiesz co prawie 90 tyś - taki remont silnika ile może kosztowac??
kzrr - Czw Lut 05, 2009 18:49

Coś tutaj troche podejrzane 97r. i tylko 90 tysiecy zrobione... no ale to już powiedziemy nie wazne, mysle (chociaz sie nie znam za dobrze) ze nie masz co nie potrzebnie sie zamartwiać remontem silnika czy czymś podobnym, poprostu jedna dwie czy trzy czesci są do wymiany albo podreperowania :)


wiesz tak btw mowiac: to mniej wiecej gosciu robił nim jakies niecałe 2km dziennie wiec jesli tak jak kolega nizej napisal jest jak mowisz to masz niezłą sztuke :)

Paulinka.. - Czw Lut 05, 2009 18:55

Podejrzane??chyba przebieg nie był przekrecany samochód sprawdziłam a wczesniej od nowości nalezał do starszego małzenstawa - facet jak mi go sprzedawał miał 84 lata!!Juz mnie nie strasz!!dobra??
leszek95b - Czw Lut 05, 2009 19:01

Paulinka.. napisał/a:
Podejrzane??chyba przebieg nie był przekrecany samochód sprawdziłam a wczesniej od nowości nalezał do starszego małzenstawa - facet jak mi go sprzedawał miał 84 lata!!Juz mnie nie strasz!!dobra??


jeśli to małżeństwo było pierwszym właścicielem i do tego są uczciwi to masz prawdziwego rarytasa...

ale jak auto było kręcone z np. 300.000 to masz raczej pecha...

tak czy inaczej życzę szybkiego rozwiązania problemu :)

gpredki - Czw Lut 05, 2009 19:02

kolin napisał/a:
Sprawdź czy po odpaleniu nie kopci na niebiesko lub jak mu dajesz buta na wysokie obroty


Paulinka.. napisał/a:
a jeżeli tak to co??


Silnik na stół i rozebrać... wyremontować głowicę i zobaczyć jak się mają tuleje cylindrów i pierścienie.


Niekoniecznie. Mozliwe, ze tylko uszczelniacze. Nie wiem jak w tym silniku, ale w wiekszosci da sie je zmienic bez sciagania glowicy.
A przebieg mozliwy. Ja swojego z koncowki 99 r. kupilem z przebiegiem 72kkm, niemal do samego konca udokumentowany niemiecka ksiazka serwisowa. A, ze w pol roku zrobilem 30kkm to juz inna sprawa:) Moj w kazdym razie na 15kkm bierze moze z 1,5l oleju.

Paulinka.. - Czw Lut 05, 2009 19:04

Tego nie wiem czy byli uczciwi - samochód był sprawdzony w serisie wie chyba by wiedzieli ze tak bylo - zreszta ten pan starszy serwisował go do 2005 roku i tam przebieg jest wpisany nie wiem czy to tez mozna oszukac. Ale wracajmy do mojego silnika - ile by kosztował ewentualny remont??
leszek95b - Czw Lut 05, 2009 19:11

Paulinka.. napisał/a:
ile by kosztował ewentualny remont??

narazie nie wiemy co jest uszkodzone. wachlarz cenowy to: 2zł za dokręcenie śrubki w misce oleju do 3000zł za kapitalny remont całego motoru.

czy zauważyłaś olej w zbiorniczku wyrównawczym (tam gdzie się wlewa płyn do chłodnicy)?

[ Dodano: Czw Lut 05, 2009 19:12 ]
Paulinka.. napisał/a:
zreszta ten pan starszy serwisował go do 2005 roku i tam przebieg jest wpisany

czyli raczej rarytas ... :)

Paulinka.. - Czw Lut 05, 2009 19:17

heheh ja nie wiem tego ale Tata mi podpowiada że nie ma tam oleju sprawdzał!!3000zł ?? ? tyle to kosztuje??jejku!!tylko żeby dobrze zrobili!!tylko gdzie takich znaleść???
leszek95b - Czw Lut 05, 2009 19:30

Paulinka.. napisał/a:
3000zł ?? ? tyle to kosztuje??jejku!!tylko żeby dobrze zrobili!!tylko gdzie takich znaleść???


grunt to nie panikować :)

Tak jak koledzy pisali, połóż karton pod silnik i rano zobacz, czy nie ma plam.
Potem sobie go odpal, a druga osoba niech stoi przy rurze. Daj mu troche "w palnik" do ok 4000 rpm na chwile i zobaczcie, czy nie kopci na niebieskawo. Po tych testach będzie wiadomo mniej więcej co trzeba będzie zrobić.

Paulinka.. - Czw Lut 05, 2009 19:39

:mrgreen: postaram sie to zrobić ale z moimi zdolnościami będzie lepiej jak pojade do mechanika któy zobaczy profesionalnym okiem i powie co jest!! pewnie ten najgorszy scenariusz takie mam uczucie??ciekawe ile bede pozbawiona mojego samochodziku - ile trwa taka naprawa??
kolin - Czw Lut 05, 2009 19:43

To co że auto ma 90 tys km... Wystarczy że raz było przegrzane i pierścienie dostały po pupie czyt słynny HGF. Każdy użytkuję auto inaczej, mogło być pałowane na zimnym również. Zdiagnozuj to co podaliśmy i będziemy dalej gdybać .
leszek95b - Czw Lut 05, 2009 20:08

Paulinka.. napisał/a:
z moimi zdolnościami będzie lepiej jak pojade do mechanika któy zobaczy profesionalnym okiem i powie co jest!



Czy to Twoje pierwsze auto? Z praktyki wiem, że 9/10 mechaników to partacze, zaczną Ci wymieniać pół auta jak pojedziesz tam, żeby ocenili co jest nie tak. Zresztą diagnozy mechaników z reguły nadają się do :dupa: Niestety wieeeeelu forumowiczów Ci to powie :)

Położyć karton i popatrzeć na kolor spalin napewno potrafisz, nie trzeba mieć wiedzy mechanicznej :ok:

Paulinka.. - Czw Lut 05, 2009 20:16

no dobrze przekonałes mnie ide ten karton załatwie i położe jutro wam dam znać co i jak wiec czuwajcie moje dobre duchy!! Dziekuje - do jutra.
leszek95b - Czw Lut 05, 2009 20:20

Paulinka.. napisał/a:
ide ten karton załatwie i położe


...oby rano była duża plama spod niedokręconej śrubki od miski olejowej ... :)

czekamy na info o wynikach eksperymentów!

AndrewS - Czw Lut 05, 2009 22:08

co do mechanikow, skoro jestes z warszawy to mariusz418 ECC Babice
Brt - Czw Lut 05, 2009 23:34

AndrewS napisał/a:
skoro jestes z warszawy to mariusz418 ECC Babice

dokładnie :D tu masz kontakt do mariusza :)
http://forum.roverki.eu/v...ghlight=#301147

małe pytanie ... czy silnik dymi na niebiesko ??

leszek95b - Pią Lut 06, 2009 08:05

Brt napisał/a:
małe pytanie ... czy silnik dymi na niebiesko ??


czekamy dzisiaj na wyniki testów:
1. czy po nocy były plany pod silnikiem.
2. czy dymi na niebiesko.

Paulinka.. - Sob Lut 07, 2009 20:16

hehe!! wszyscy czekali a ja spałam z sercem na ramieniu!! kartonik zdał test - plama była duża - pojechałam do warsztatu dzisiaj i okazało sie tak jak juz leszek95b napisał była starta czy jakoś tak uszczelka od korka misy olejowej czy jakos tak!!nie dymi na niebiesko sprawdzili wszytsko jest ok - tylko że dzisiaj chciałam właczyć klime żeby sprawdzić bo od wakacji nie używałam i sie okzało ze nie działa - kolejny problem na głowie.
leszek95b - Sob Lut 07, 2009 20:57

no to świetnie...całe szczęście, że się tak skończyło ;)