Zobacz temat - [R620] Przewód powietrza- intercooler
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 600, Honda Accord - [R620] Przewód powietrza- intercooler

Bartex19881 - Pią Lut 06, 2009 11:27
Temat postu: [R620] Przewód powietrza- intercooler
Witam wszystkich. od pewnego czasu męczy mnie pewne zdjęcie, które znalazłem na tomateam, mianowicie przedstawia ono przewody od intercoolera i nie wiem czy mi się zdaje ale są jakby źle podłączone, a może tylko mi się zdaje. Dolne zdjęcie jest z tomateam i jest to R400 ale silniki są jednakowe, więc skąd taki układ przewodów. Proszę o komentarz.
Brt - Pią Lut 06, 2009 11:30

dolne zdjecie jest z R200 SDI :] tam jest inaczej niż w R400 i R600 :) czyli ... możesz od dzis spać spokojnie :mrg:
Bartex19881 - Pią Lut 06, 2009 20:23

Dzięki za info a już myślałem że w mojej 600-ce jest źle podłączone.

a i jeszcze mam jedno ważne pytanie w moim Roverku w przewodzie intercoolera
( w tym górnym )są ślady oleju co to oznacza, i czy to może byc powodem kopcenia czarnym dymem?

kams - Pią Lut 06, 2009 21:52

mam to samo .. przy wymianie górnego przewodu od intercoolera - znalazłem w nim olej ...
no cóż ... turbinka już pewnie popuszcza ...
ogólnie efekt taki ze przy odpalaniu lubi dymek puścić i ewentualnie w sytuacji gdy dam trochę w palnik na drodze ...

Brt - Pią Lut 06, 2009 23:46

każda popuszcza .... byle w rozsądnych granicach ;) jeśli zuzycie oleum jest w normie to jeździć i się nie przejmowac ;)
Bartex19881 - Sob Lut 07, 2009 07:51

A jeśli tego oleju jest dośc sporo ( w kolektorze zauważyłem tak jakby przepalony olej- gęsta czarna maź ) pytałem niedawno swojego mechanika co myśli na ten temat i powiedział że silnik ma przedmuch ( i że czeka mnie remont kapitalny) co o tym sądzisz? i może wiesz jakie to mogą byc koszty ( no wiesz szlif wału, pierścienie, uszczelniacze, itd)
Brt - Sob Lut 07, 2009 22:09

Bartex19881 napisał/a:
co o tym sądzisz?

że na podstawie jednej poszlaki nie wiesza się więźnia .... tylko sędziego ;) Zarżnąć diesla SDi to duża sztuka :) więc podejrzewam, że mechanik nie zna tych silników ... Ja bym po prostu wyczyścił ten kolektor, weze i intercooler, sprawdził luzy turbiny i kontrolował regularnie stan oleju i ..... pewnie zrobisz kolejne 100kkm bez remontu :lol: :)

Bartex19881 - Nie Lut 08, 2009 11:59

Słuchaj Brt mógłbyś powiedziec coś więcej na temat sprawdzenia luzów turbiny, jak to zrobic?
Brt - Nie Lut 08, 2009 13:02

zdjąć wąż z turbiny ten dolotowy (od filtra powietrza) i wtedy widać łoptki i mozna tez włożyć paluszki i pokręcić wirnikiem turbiny i sprawdzić czy nie ma luzu promieniowo. Ma nie mieć luzu ;) Jesli możesz nim poruszać góra dół itp. to trzeba wziać pod uwagę w budżecie na najblizszy czas $$ na naprawę lub wymianę turbo :ok: ;)
Bartex19881 - Nie Lut 08, 2009 18:29

Wielkie dzięki Brt , gdy będę miał chwilkę wolnego czasu napewno to sprawdzę. :roll:


Żaden samochód nie jest idealny, dążę do perfekcji choc przede mną daleka droga! :cry:

Pozdrawiam i do następnego.. :mrgreen: