|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
 |
Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) - [ALL] Miękkie opony ??
Nilbul - Nie Lut 08, 2009 23:45 Temat postu: [ALL] Miękkie opony ?? Witam wszystkich.
Mam mały problem z moim R200 Silverstone - mam za twarde zawieszenie na nasze kochane Polskie, piękne, NOWE drogi.
W związku z zbliżającym się sezonem letnim mam pytanie, a mianowicie:
Które opony będą bardziej komfortowe (miękkie)?
-175/65R14
-185/55R15
Mam felgi 14 stalowe i 15 alu, ale jestem w stanie zrezygnować z alumek byle tylko tak nie trzepało (bo mnie trafia jak po typowej polskiej drodze muszę jechać max 50km/h)
Jeśli macie jakieś inne propozycje (oprócz wymiany zawieszenia) chętnie poczytam.
Niestety w tej kwestii nie mam praktycznie żadnego doświadczenia.
Z góry dzięki za odpowiedzi.
Bidi - Nie Lut 08, 2009 23:51
polecal bym te 15' a najlepiej jesli chcesz miec komfort i wyglad to albo 195/55 albo 195/60 i bedzie cacy
ash - Pon Lut 09, 2009 00:58
Jesli masz alu 15' to do nich oponki max 185 zeby nie sciagalo w koleinach a profil 55 a najlepiej 60. Natomiast jezeli naprawde chcesz jezdzic komfortowo kosztem wygladu i trzymania sie drogi to 175/65R14
Mix - Pon Lut 09, 2009 14:35
Ja polecam 185/60, zdecydowanie najlepszy kompromis przyczepności i komfortu jazdy. Co do producenta to polecam Michelina. Opony tego producenta mają przyjemnie miękkie boki (można je nawet ścisnąć dłońmi), co znacząco wpływa na komfort i "układanie się" opony na nawierzchni. W poprzednim aucie miałem najpierw opony Pirelli, później Michelin, a następnie Dunlop i muszę stwierdzić, że te środkowe oferowały najlepszy komfort (wszystkie w rozmiarze 185/60/14).
oprawca_1978 - Pon Lut 09, 2009 17:00
Opony to nie wszystko. Jak samochodem rzuca jak podczas bombardowania - to proponowałbym gorąco zobaczyć stan amortyzatorów oraz zawieszenia i układu kierowniczego (luzy, wyeksploatowanie, uszkodzenia, itp...)
se7en86 - Pon Lut 09, 2009 17:20
Jeździłem clio na sportowym zawieszeniu na oponach 55 i 60. Polecam 60, dużo przyjemniejsze w jeździe. A szerokość to 185. Wszystko R14
Michal - Pon Lut 09, 2009 18:38
Miałem u siebie w roverku oponki 195/50 R15 i obniżone zawieszenie i powiem że podjechać pod jakiś krawężnik było ciężko, nie mówiąc już o komforcie jazdy, wymieniłem amorki, sprężyny na używane ale zwykłe i kupiłem oponki 185/55 R15 na alu i jest o wiele lepiej, jednak polecałbym ci opony 185/60 R15 na alu.
Nilbul - Pon Lut 09, 2009 20:28
Dzięki za odpowiedzi.
Ale jaka będzie różnica w komforcie między:
185/60R14
185/60R15
ash - Pon Lut 09, 2009 20:41
nie bardzo duza
185/60R15 - ja bym to wział. Zwlaszcza jak masz alu. 185 i nie sciaga. 60 miekko i ok na kraweznikach. 15' alu ladnie sie prezentuje
xtek - Pon Lut 09, 2009 22:48
michal21dna napisał/a: | Miałem u siebie w roverku oponki 195/50 R15 i obniżone zawieszenie i powiem że podjechać pod jakiś krawężnik było ciężko, nie mówiąc już o komforcie jazdy, wymieniłem amorki, sprężyny na używane ale zwykłe i kupiłem oponki 185/55 R15 na alu i jest o wiele lepiej, jednak polecałbym ci opony 185/60 R15 na alu. |
Bez przesady. Mam zimowki 195/50R15 i nie ma takiego kraweznika na ktory bym nie wjechal. Wiem cos o tym, bo parkuje codziennie na wysokim chodniku przed domem.
Brt - Pon Lut 09, 2009 23:16
a masz obnizone zawieszenie Nibul ... mój typ w takim przypadku to: 185/60 R15
ash - Pon Lut 09, 2009 23:31
tylko trzeba dodac, ze na 185/60R15 juz bedzie spore przeklamanie na liczniku. Ale teraz i tak bym sie na takie zdecydowal. Biez takie a nie bedziesz zalowal
Brt - Pon Lut 09, 2009 23:38
ash napisał/a: | tylko trzeba dodac, ze na 185/60R15 juz bedzie spore przeklamanie na liczniku. |
hmm raczej zmniejszy się błąd standardowo jest kilka % (u mnie 7%) wiec jak zalożysz większe opony, to błąd się zmniejszy
ash - Pon Lut 09, 2009 23:46
eeee, cos mnie sie wydaje ze wlasnie standardowo i fabrycznie zarazem koła powinny miec 185/55R15 i wówczas nie ma zadnego przeklamania. Zakladajac 185/60R15 bład wzrasta o ok. 3% na plus.
a oto dowód
wzorcowa 175/65R14, I - 185/55R15, II - 185/60R15
Nilbul - Wto Lut 10, 2009 00:12
ash dokładnie 3,3%
Po zakupie śmigałem na 205/50R15 - fajnie ale na równej drodze.
Na dołkach i koleinach tragedia
Zimówki mam 185/60R14 jest dużo lepiej ale i tak ciut za twardo.
185/60 ma 111 wysokości profilu, a 175/65 ma 113,75. Prawie to samo ale
A może jeździ ktoś na 185/65R14 120,25
Firq - Wto Lut 10, 2009 00:12
ash bład może wzrasta o 3% ale przy jakiej prędkości bo to jest tu ważne!! a zresztą Kolega Brt najlepiej napisał że raczej zmniejszy się błąda nie ze licznik nas bedzie przekłamywał
Kolego ash to nie to nie fela 17' 225/45 poza tym w roverkach 200 standardowo ide 14' stalówka 15' alus a opona 185/60R15a taka opona bedzie idealna ZERO przekłamania
Pozdrawiam Firq
ash - Wto Lut 10, 2009 00:17
kolego Firq, nie jestem znowu jakims szpecem ale ciezko mi uwierzyc w kazde slowo jakie napisales:)
Firq - Wto Lut 10, 2009 00:21
Handluje oponami juz 3 lata wiec moge cos na ten temat powiedzieć ale nie musisz wierzyć Pozdrwiam
ash - Wto Lut 10, 2009 00:39
1. Czy jedziemy 100km/h czy 150km/h to przebywamy ta samą trasę tylko w róznym czasie. Licznik jest oparty na średnicy koła o profilu 175/65R14. Zakładając wyższy profil zwiększamy średnice koła, a co za tym idzie przebywamy dłuższą trasę i szybciej niż oba liczniki pokazują (prędkościomierz oraz licznik przebiegu). Na chłopski rozum - robimy więcej km niż pokazuje licznik przebiegu, jedziemy szybciej niz pokazuje predkosciomierz.
2. Zwiększając błąd, zwieksza sie przeklamanie licznika.
3. w roverkach standardy to 175/65R14 stal i 185/55R15 alu
4. 185/60R15 = 3,3% przeklamania
5. Pozdrawiam Ash
Kozik - Wto Lut 10, 2009 08:11
Obywatele Firq i ash podoba mi się Wasza dyskusja i kłótnia zarazem na tym forum, zadziorna lecz na poziomie
Ciekawe kto pierwszy focha walnie hehe
Weźcie jeszcze jeden aspekt pod uwagę, jaki jest fabryczny błąd przekłamania licznika.
Z wielu samochodów jakie testowałem i porównywałem tylko w Citroenie Berlingo 1.4 2004r 175/70 R14 przy porównaniu prędkości licznikowej do prędkości GPS odchyłka wynosiła jakieś 2-4km/h przy 100km/h, licznik pokazyłał 100 a gps 97, u mnie w roverku przy gumakach 175/65 R14 i przy gumakach 185/60 R14 błąd wynosił 7-8km/h w tą samą stronę.
Który pomiar jest prawdziwy?
Brt - Wto Lut 10, 2009 09:05
Firq napisał/a: | Weźcie jeszcze jeden aspekt pod uwagę, jaki jest fabryczny błąd przekłamania licznika. |
O to właśnei chodzi Stawiam $$ przeciwko orzechom, że prędkość licznikowa jest większa od rzeczywistej przy oponach fabrycznych Bo tak po prostu są konstruowane liczniki samochodowe Jesli różnica predkości to 5% (czyli 95 rzeczywiste przy licznikowych 100 i podobnie 190 rzeczywiste przy licznikowych 200) to jesli zwiększysz średnicę koła o 3% w stosunku do rozmiaru fabrycznego to błąd końcowy bedzie wynosił 5% - 3% = 2% czyli prędkosć rzeczywista będzie wynosiła 98km/h przy licznikowych 100km/h. Proponuje porównac sie z GPSem
Mix - Wto Lut 10, 2009 09:29
U mnie, przy zimówkach 195/60/15 licznik przekłamuje o 10 km/h! Jadąc 100km/h, jadę tak naprawdę 90km/h. Na lato mam kółka 205/50/16, ale nie sprawdzałem prędkości z GPS.
Wiele osób tego nie widzi, ale różnice we wskazaniu licznika i prędkościomierza mogą być kolosalne. Załóżmy, że w auto porusza się na takich kołach, że jak u mnie występuje przekłamanie licznika na poziomie 10%. Weźmy na to, że kupujemy taki samochód z rzekomym przebiegiem 100 tys. km. Autentyczny przebieg wynosi 110 tys. km. Ktoś powie - niby różnica niewielka - a co jeśli auto ma na liczniku 200 tys.? Przekłamanie to już 20tys. km, a to już nie jest takie nic
SeniorA - Wto Lut 10, 2009 11:08
Brt napisał/a: | Bo tak po prostu są konstruowane liczniki samochodowe | Oczywista prawda i jest to celowe działanie a nie błąd fabryczny.
[ Dodano: Wto Lut 10, 2009 11:18 ]
wynika to z dyrektywy UE , prędkościomierze muszą zawyżać faktyczną prędkość. Jest to 7-10 %. Tłumaczą to względami bezpieczeństwa .
ash - Wto Lut 10, 2009 12:58
myslicie ze GPS podaje prawidłowe wartosci? u mnie 5km/h mniej zawsze podaje. Najlepiej sprawdzic to na radarze policyjnym!
SeniorA - Wto Lut 10, 2009 13:43
ash napisał/a: | Najlepiej sprawdzic to na radarze policyjnym! |
policyjne mierniki V mają określony dopuszczalny błąd pomiaru , przeważnie plus minus 3% do prędkości 100 km/h i 3% powyżej 100 km/h
Brt - Wto Lut 10, 2009 14:01
ash napisał/a: | u mnie 5km/h mniej zawsze podaje | w stosunku do czego
http://www.auto-swiat.pl/...osci,22562.html
ash - Wto Lut 10, 2009 14:16
Cytat: | w stosunku do czego |
W stosunku do predkosciomierza. Jak jade np 70 to pokazuje GPS, ze jade 65.
Brt - Wto Lut 10, 2009 14:22
no to się zgadza bo w świetle tego co zostało wyżej napisane licznik samochodowy zawyża prędkosć a GPS pokazuje prędkosć mniej wiecej rzeczywistą (błąd jest minimalny)
SyntaX - Wto Lut 10, 2009 16:13
Ja mam swojego człowieka i kupuje za 120zł opony Michelin po jednym sezonie na Niemieckich autostradach.
Stan jest jak nówka, opony wiadomo solidna firma.
Wole używanego Michelina niż nowe Dębica czy inne.
Nie ma porównania w przyczepności i bezpieczeństwie.
Michelina nic nie przebije.
Ja mam takie http://www.allegro.pl/ite...gilis_snow.html
Są naprawdę bardzo dobre.
Na Aucie były oryginalnie Hankook i nie ma porównania.
Moje autko to Freelander TD4 GS
Bidi - Wto Lut 10, 2009 16:16
SyntaX napisał/a: |
Michelina nic nie przebije.
|
kolego myslisz sie i to bardxzo sa opony lepsze tak samo jak mercedesy i bmw sa najlepsze i wogole cud techniki to tak samo jest z oponami o to przyjelo sie tak wlasnie ze Micheliny sa naj jak ktos pojezdzil na roznych oponach to powie rozne wersje ja troszke pojezdzilem na roznych oponach i mowie z wlasnego doswiadczenia
gpredki - Wto Lut 10, 2009 16:22
Kazda firma ma wiele modeli i generalizowanie jest bezsensu. Prosty przyklad: Dunlop SP2000 - opona katastrofa, Dunlop SP9000 jedna z najlepszych opon jakie zrobiono.
Nilbul - Wto Lut 10, 2009 17:28
A o co chodzi
Chyba i tak muszę zobaczyć czy mi te 185/60R15 wejdą na felgi aluminiowe bo mam jakieś takie szerokie.
Pomiar prędkości GPSem wydaje mi się trochę mało dokładny. Na pewno ma wpływ ilość widzianych satelit (w zasięgu), pogoda (chmurki) i jeszcze parę innych rzeczy.
Firq - Wto Lut 10, 2009 17:36
Panowie Kolega Bidi Bardzo dobrze to okreslił!!
Ja jak haldluje oponami juz długi czas to posiadam rózne opony jedne z bieznikiem 5mm inne 7mm i ludzie kupujący ode mnie opony mają do wyboru NP Dunlopa 5-6mm i cos made in korea z bieżnikiem 7-8mm i wezmą te co mają lepszy bieżkim ale o co mi chodzi.....
Z tej Korei 2 razy szybciej zejdzie bieżnik niż no z Dunlopa ... ale ludzie na to nie patrzą
Opony Pirelli p6000 Bardzo fajne opony letnie z tym ze jest to konstrukcja opony z 96roku a mamy 09 wiec przestarzała, kiedys były to bardzo dobre opony ale teraz sa inne dużo lepsze trwalsze itp itd a mimo to pirelli p6000 to mam pozamawiane bo jak przywiozę do Polski te pirelki to nie zdaże auta rozładować dobrze i juz sa sprzedane czyli tu mamy przykład ludzi którzy kupuja coś z przyzwyczajenia ....
Rodzajów opon mamy całą mase i trudno doradzić komuś co ma wybrać bo moze okazać się ze mi odpowiadaja takie a nie inne opony polece je komus a on je założy i okaże sie ze nie jest tak pieknie
Pozdrawiam Firq
Bidi - Wto Lut 10, 2009 17:43
aa i jeszcze jedno podstawowe pyt co uzytkowinik oczekuje od opony:) czy przyczepnosc jak opony R888 czy do normalnego uzytkowania czy tez na deszcz glownie
Firq - Wto Lut 10, 2009 17:56
hehe i tu zawsze jest największy problem jak zadaje pytanie
-na czym będą jeździć te opony??
klijent odpowiada
-na moim samochodzie
Jest mało osób oczekujacych coś szczególnego od opon bo większość oczekuje jak najwiekszego bieżnika zeby mógł jak najdłuzej je użytkować i nie inwestować w nowe cóż taka nasza POLSKA mentalność
Brt - Wto Lut 10, 2009 19:30
Nilbul napisał/a: | Chyba i tak muszę zobaczyć czy mi te 185/60R15 wejdą na felgi aluminiowe bo mam jakieś takie szerokie. |
No jak masz felgi 5,5 lub 6 cali szerokie to ok. O ile dobrze rozpoznaję z awatarka, to chyba masz felgi z wersji silverstone i one sa jakieś szersze (7 calio ile pamiętam) właśnie jeśli tak, to opony 185 będą za wąskie
Nilbul napisał/a: | Pomiar prędkości GPSem wydaje mi się trochę mało dokładny. Na pewno ma wpływ ilość widzianych satelit (w zasięgu), pogoda (chmurki) i jeszcze parę innych rzeczy. |
A mozesz to poprzeć jakimś źródłem Moim zdaniem jest duzo dokładniejszy niż pomiar licznikiem samochodu i co najmniej porównywalny z dokładnością "suszarek". Oczywiscie podczas pomiaru należy zachować stałą prędkość, a bardziej niż chmurki wpływ może mieć liczba aktualnie widzianych satelit. Kiedyś czytałem conieco na ten temat i gdzieś mi świta dokładność rzędu 1%, ale nie mogę namierzyć tego textu...
Znalazłem coś takiego:
Cytat: | "GPS jako odbiornik śledzi satelity CIĄGLE - nadają na częstotliwości ok. 1,5GHZ nic innego jak swoj aktualny zegar (satelity posiadają cezowe zegary atomowe, aktualnie chyba najdokladniejsze znane zrodlo czasu). GPS na podstawie roznicy tego czasu wylicza roznice odleglosci od satelit. Co jakis czas kazdy satelita wplata w ten strumien danych informacje o swojej pozycji (dokladnie to powtarza sie ona co 30s, stad trzeba czasem poczekac od namierzenia satelity do wykorzystania jej przy nawigacji) a czasem kawalki info o polozeniu innych satelit (chyba 12minut potrzeba na odebranie info o wszystkich).
fizycznie urządzenie śledzi ciągle sygnał z satelit i ma ciągłe dane. Co 1s to my dostajemy migawkę z aktualną pozycją w tym momencie. Jest tak z wielu powodow, glownie dlatego że oryginalny standard NMEA chodzi na prędkości 4800 bodów (znaków/sek) i jak by nadawał częściej niż co sekundę, to nie zmieści mu się pełna informacja w tej ilości znaków.
Prędkość można wyliczyć sobie na podstawie 2 kolejnych pozycji (pozycja podawana co sekunde) lub wziąć prosto z GPS, on posiada dane o chwilowej prędkości, bo śledzi satelity ciągle. Zestaw typowych sekwencji NMEA i co one zawierają znajdziecie tutaj. Przykładem sekwencja RMC.
Co do wpływu dokładności na pomiar prędkości - jest on praktycznie do pominięcia. Skąd bierze się niedokładność GPS - sygnał z satelit zanim doleci do odbiornika przelatuje przez jonosfere. Ta ma taką cechę, że potrafi opóźnić sygnał, a że każdego dnia jest troszkę inna, zmiany te są niedeterministyczne. To wprowadza stały błąd rzędu max 10m. Zauważam tutaj że błąd jest STAŁY, zatem w ciągu np. godziny będziemy mieli ZAWSZE pozycję przesuniętą o jakąś stałą wartość. Błąd spowodowany rozrzutem danych jest bardzo mały.
Jadąc autem utrzymujemy w momencie odczytu stałą prędkość i widzimy na GPS również stałą prędkość z dokładnością do 0,1 km/h najczęściej. Moim zdaniem precyzja takiego pomiaru jest w zupełności wystarczająca do kalibracji liczników nawet.
A odbiorniki Sirf STAR III - są znacznie czulsze, posiadają lepszy procek, który potrafi również uwzględnić odbicia sygnału przy wyznaczaniu pozycji, niestety w sytuacji dobrej widoczności satelit mają większe szumy przez co pokazują pozycję mniej dokładnie. Porównanie tradycyjnego odbiornika z Sirf STAR III jest tutaj." |
źródło:
http://www.forum.a3-club....p?t=3786&page=3 drugi post.
Z własnego doświadczenia .... we wszystkich spotykanych przy drogach urządzeniach pomiarowych z wyświetlaczami prędkości, wskazywane wartości były zbieżne ze wskazaniami gpsu i niższe od prędkości odcztanej z licznika samochodu Nie sądzę aby to był przypadek
Nilbul - Wto Lut 10, 2009 21:06
"Ze względów strategicznych przewidziano dwa poziomy dostępu – dostęp standardowy dla odbiorców cywilnych oraz precyzyjny dla sił zbrojnych Stanów Zjednoczonych. Standardowy dostęp ze względów technicznych daje dokładność rzędu kilku metrów. Jednak ze względu na możliwość zastosowania nawet takiej informacji w działaniach militarnych, sygnał cywilny był zakłócany pseudolosowym błędem – w wybranych miejscach Ziemi, a później globalnie. Dokładność ustalenia pozycji spadała do około 100 metrów. Błąd ten można było kompensować pod warunkiem znajomości metody zakłócania, oczywiście tajnej. Zakłócanie sygnału nazywane było Selective Availability."
źrudło
Ale i tak pewnie przy sprzyjających warunkach jest dokładniejszy niż licznik
michone - Wto Lut 10, 2009 21:12
to moze ja sie wypowiem mialem 205/50/15 teraz mam zimowki 185/65/14 a na lato 205/40/17... A najwieksza roznice odczulem zmieniajac amorki na nowe niby na 14 jest komfort wiekszy ale bez jakiejs rewelacji w porownaniu do 205/50/15... mialem jeszcze 195/55/15 i praktycznie 0 roznicy miedzy 205/50/15
. Pytanie jeszcze jakiej szerokosci masz felge. bo to zalezy czy opona jest naciagnieta czy lezy .
Brt - Wto Lut 10, 2009 21:28
Nilbul napisał/a: | Dokładność ustalenia pozycji spadała do około 100 metrów. Błąd ten można było kompensować pod warunkiem znajomości metody zakłócania, oczywiście tajnej. Zakłócanie sygnału nazywane było Selective Availability." |
1 maja 2000 prezydent USA Bill Clinton nakazał wyłączenie mechanizmu S/A (Selective Availability) zakłócającego efemerydę satelity i poprawki zegarów atomowych, dzięki czemu dokładność określania pozycji dla zwykłych użytkowników wzrosła do około 4-12 metrów.
Nilbul napisał/a: | Ale i tak pewnie przy sprzyjających warunkach jest dokładniejszy niż licznik |
|
|