Zobacz temat - [214i 98'] problem z amortyzatorami/sprężynami
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [214i 98'] problem z amortyzatorami/sprężynami

memphisto - Pon Lut 09, 2009 01:02
Temat postu: [214i 98'] problem z amortyzatorami/sprężynami
Witam szanowne grono :) !

Bardzo ale to bardzo nie podoba mi się luka w nadkole między przednimi kołami a nadkolem !

z tyłu to fajnie wygląda, jednak nie wiem czemu, z przodu szpetnie to wygląda, mam alu 15'' oponki o profilu 55 także wszystko jak powinno chciałbym zmniejszyć luke, powiedzcie mi, czy np od silverstone są bardziej obniżone? czy od jakiegoś modelu R200 mam kupić? czy po prostu kupić obniżone sprężyny ? np mój kolega - forumowy Bula21 ma fajnie zrobione na -35 cokolwiek to znaczy, co radzicie? i mam kupować sprężyny? czy może amortyzatory? czym to się różni? jestem zielony w temacie :P

azer - Pon Lut 09, 2009 01:11

35 to milimetry
możesz zainteresować się zestawem sprzedawanym przez dobregozioma http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=34333
ale czy one obniżą to nie wiem

podobny temat, który odpowie na wiele twoich niejasności
http://forum.roverki.eu/v...t=17714&start=0

memphisto - Pon Lut 09, 2009 01:36

azer, daje pomogl

a przeczytalem caly tamten temat i wyczytalem, że jak kupię z silverstona wersji sprężyny na przód to autko się obniży?

Ponieważ ja mam taką śmieszną zależność, że autko moje z tyłu jest obniżone (tak, że jest kuka między nadkolem a oponą prawie taka jak na tym foto



Natomiast z przodu wyobraźcie sobie, że moja opona kończy się tak jak felga w tym cacku.. albo i większa luka jest i mi tam wejdzie prawie głowa...

Podsumowywując - Przód z silverstone załatwi sprawę?

[ Dodano: Pon Lut 09, 2009 01:39 ]
tak wyglada u mnie przód...



natomiast tył tak jak u Tego obywatela lub ciut niżej


Raptile - Pon Lut 09, 2009 13:36

memphisto, moim zdaniem wygląda normalnie :) ale przyznam się że ja też myśle o sprężynach niższych :) Ale to pewno jak przejde na 16 cali :)
memphisto - Pon Lut 09, 2009 20:02

Raptile, zgadza sie, normalnie, tylko miedzy kolem a nadkolem z przodu mam 7,5 cm a z tyłu mam 2,5 cm :P
muzyczny_rover - Pon Lut 09, 2009 21:06

cześć mam amortyzatory ze sprezynami od rover ZR120 - jak chcesz mogę wkleić zdjęcie , na 15 calowych felgach (rovera)
Dla mnie bez rewelacji, chciałbym chociaż by przód troszkę niżej, ja uzyskalem niżej moze o 2cm no na siłe 3cm ale wątpię w to, usztywnilo się ale da się jezdzić, wszystkie łączenia są odczuwalne ale da się jezdzić..
Wlasnieze względu na nowy sezon tez zastanawim się nad oponami 195/55 lub 195/50(w osteteczności) i obniżeniem troszkę przodu auta - na tych amorkach co posiadam.

memphisto - Pon Lut 09, 2009 22:43

muzyczny_rover, bylo by fajnie jakbys mogl wkleić fotke :)
muzyczny_rover - Pon Lut 09, 2009 22:49

prosze :)

[ Dodano: Pon Lut 09, 2009 22:56 ]
a tak było przed zmianą :

memphisto - Sro Lut 11, 2009 17:15

mam bardzo podobnie ; D takze widze ze tylko 'rasowe' obniżenie :P
muzyczny_rover - Sro Lut 11, 2009 17:17

Dokładnie tak jak mówisz, zastanawiam sie w ogole jakie do mojego zawieszenia dobrac sprężyny
nie wiem jaki typ, nie wiem tez na "minus ile" tak oscyluje ok-40 ale nie wiem jak to bedzie wyglądało z tymi amorkami i twardościa i pracą i w ogóle..
Chcesz obnizyć całego czy tylko aby przód poszedł na dół ?

memphisto - Czw Lut 12, 2009 22:29

ogolnie mam ochotę sam przód dać w dół bo tyl mi się podoba ale nie wiem, czy nie skonczę jak BMW :D jakiś wieś tuning :P na szczęście mam farta i kolega z forum mieszka b.blisko i na nadtępnym spocie będę go prosił aby mnie przewiózł a on ma właśnie -40 :)
muzyczny_rover - Czw Lut 12, 2009 22:32

nie przesadzaj obnizanie auto to nie domena niemieckich samochodów, obnizac mozna wszystkie fiaty, rovery, audi, bmw, skody..co to za różnica...nie ma co sie zapatrywać..
trzeba obniżać..i tyle :) jak komu sie podoba :)

Nilbul - Pią Lut 13, 2009 00:21

Obniż, obniż :twisted:
zobaczysz jaki Matiz może być szybki :mrgreen:

muzyczny_rover - Pią Lut 13, 2009 07:24

a obnizanie ma związek z prędkościa ? bo nie czaję..
Nilbul - Pią Lut 13, 2009 19:13

Ma i to duży w szczególności w Polsce ;)
Niemcy mogą sobie obniżać bo mają odpowiednie drogi.
U nas zaliczysz na takim zawieszeniu jedną, drugą dziurę przy większej prędkości (>50) i skrzywione coś na pewno o ile z drogi nie wylecisz.
Co z tego że na równym odcinku jest ekstra (ile tego u nas jest 20%).
Na takim zawieszeniu czuć dosłownie wszystko i na drodze łatanej po raz 20 kolejną łatą jest naprawdę ciężko pojechać więcej niż 50 km/h. Próbowałem już na siłę w myśl "zawieszenie jest po to żeby pracować" ale nic to nie dało, nie miałem sumienia i odwagi :) Efekt taki że wszystko mnie wyprzedza, a ja udaję że przez telefon gadam ;)

Powodzenia w obniżaniu może macie lepsze drogi.

muzyczny_rover - Pią Lut 13, 2009 20:35

Ale zaraz kolego jakie Ty masz zawieszenie , bo ja po imo 1,4 75 koni..(oby te 75 bylo :)
potrafie sie spokojnie poscigac nawet jak baty dostaje, to nie ktorzy nadal nie wierza, ze mam 75 koni...styl jazdy a dziury coz jak juz jade szybko to wybieram tam gdzie dziu jest najmniej i tam gdzie znam droge :)

Nilbul - Pią Lut 13, 2009 23:27

Koni to powinno być 104 - ale ile jest :mrgreen:
Zawieszenie fabryczne od Silverstona (chyba -30).
Fakt na autostradzie jest więcej niż super - tylko te doły, wyrwy :evil:

muzyczny_rover - Pią Lut 13, 2009 23:31

to masz mocniej niz ja..zawieszenie b.podobne ja mam tylko od ZR
jak trzeba wrzucam dwójkę,,wciskam gaz..auto zaczyna sie zbierac 5-6 tyś..80hm/90km/h i 3 ..i gonię dalej :)

Nilbul - Sob Lut 14, 2009 00:04

A jaki rozmiar opon ?
muzyczny_rover - Sob Lut 14, 2009 00:06

teraz zimowe
175-65 r14

memphisto - Sob Mar 14, 2009 23:39

sprężyny od MGZR160 mają ponoć -30mm czy to prawda?

i podejdą do R200?

muzyczny_rover - Nie Mar 15, 2009 10:15

memphisto, tak, wszystko gra. (PS> Odpisalem na PW)
memphisto - Sro Mar 25, 2009 10:59

a jeszcze takie pytania 2 mam:

1 - jak wcisnę sprężyny od silverstone to będę miał tak samo nisko jak silverstone ? czy muszę też całe amorki wymieniać?

2 - mam dziwną nieprawidłowość na prostym betonie czy tam na czym chcecie po prostu na prostym nie ważne jak się ustawię w lewym tylnym kole mam luke między autem a nadkolem około 4 cm natomiast w prawym tylnym kole mam tą lukę ok 7-8 cm... jak się parzy z odległości na auto ewidentnie widać, że jest krzywe i stoi pood ukosem niewielkim. Co z tym fantem robić? może właśnie mam inne sprężyny? auto przegląd przeszło wszystko w normie.. : (