Zobacz temat - [R620] Nie odpala
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 600, Honda Accord - [R620] Nie odpala

KRYS - Wto Lut 10, 2009 14:33
Temat postu: [R620] Nie odpala
Witam

Już myslałem że mój R jest nieśmiertelny a tu ciach :mrgreen:

Jadę sobie (na gazie) silnik rozgrzany, ładnie pracuje i nagle silnik gaśnie.

Próbuje go szybko odpalic rozrusznik kręci a tu nic

Zjechałem na pobocze odczekałem chwile, próbuje odpalic kręci pięknie i tak jakby na 2 sek chciał załapac ale nadal nie odpala i kręci tylko sam rozrusznik.

Kontrolki i wskaźniki ok.

Instalacja sekwencyjna świeżo po przeglądzie.

Próby odpalenia auta na benzynie.

NEOSSS - Wto Lut 10, 2009 14:44

KRYS, sprawdz przekaznik PGM-I brazowy z niebieska nalepka 12V i cos tam jest napisane jest on pod deska jest dokrecany na 10, idzie do niego brazowa wtyczka z grubymi kablami od stacyjki, nalezy go rozebrac i przelutowac kazde nozki...

Nastepnie patrz do aparatu, przewodow, swiec

Mayson - Wto Lut 10, 2009 15:10

NEOSSS napisał/a:
KRYS, sprawdz przekaznik PGM-I brazowy z niebieska nalepka 12V i cos tam jest napisane jest on pod deska jest dokrecany na 10, idzie do niego brazowa wtyczka z grubymi kablami od stacyjki, nalezy go rozebrac i przelutowac kazde nozki...

Miałem to samo w Accordzie. A zdiagnozować to można tak, że przy przekręceniu zapłonu nie słychać pompy paliwowej i nie gaśnie kontrolka (normalnie słychać pompę i któraś z kontrolek po kilku sekundach gaśnie - nie pamiętam która - chyba silnika...) Dostęp do tego przekaźnika - tragiczny ale da się :lol:

mcteusz - Wto Lut 10, 2009 15:45

Ja bym obstawiał zdechłą cewkę w aparacie zapłonowym...
maciej - Wto Lut 10, 2009 15:49

Pytanie czy podaje paliwo i czy jest iskra.

Iskrę łatwo sprawdzić - jak jest, to wystarczy przytknąć przewód do bloku (nawet bez świecy) i będzie widać. Jak nie ma, to kopułka, palec, aparat - najprędzej aparat, bo kopułka i palec często dają wcześniej objawy.

Żeby sprawdzić paliwo, to chyba najłatwiej wykręcić świecę i zobaczyć po kręceniu, czy jest mokra.

NEOSSS - Wto Lut 10, 2009 16:39

Jeszcze latwij mozna sprawdzic luzujac srubke na listwie wtryskowej i widac jak podaje po przekreceniu kluczyka...

Ja pozostaje przy swoim i przy przekazniku lub aparacie

KRYS - Wto Lut 10, 2009 17:11

Sprawdzeniem iskry i paliwa zajmę sie jutro.

NEOSSS napisał/a:
sprawdz przekaznik PGM-I brazowy z niebieska nalepka 12V i cos tam jest napisane jest on pod deska


Nad bezpiecznikami w kabinie po lewej stronie?

ascaris - Wto Lut 10, 2009 17:16

U mnie to identycznie wyglądało jak padła pompa paliwa...
NEOSSS - Wto Lut 10, 2009 17:35

KRYS, zdejmujesz oslone nad nogami kierowcy, fotel do tylu, kladziesz sie na plecach, glowa do gory i od stacyjki w czarnym oraz bilaym oplcoie idzie wiazka ktora jest zakoczona bordowa-brazowa kostka, jest tam chyba 5-6 zyl, kable czarne-zolte, niebieski i jakies tam. Przekaznik jest dokrecany na srubke na klucz 10 od dolu jest bordowo-brazowe, obudowe ma szaro-niebieska, widnieje na niej nalepka niebieska z bialymi literami 12V cos tam dalej...
KRYS - Wto Lut 10, 2009 20:58

zanim zabiore się do rozkręcania mam pytanie czy jest jakaś trudnośc w odkręceniu kopułki i palca?

NEOSSS a jak sprawdzic czy ten przekaźnik działa?

am_k - Wto Lut 10, 2009 21:01

KRYS napisał/a:
zanim zabiore się do rozkręcania mam pytanie czy jest jakaś trudnośc w odkręceniu kopułki i palca?

raczej żadna

NEOSSS - Wto Lut 10, 2009 21:50

KRYS, kopulke odkrecasz 3 srubki na 8 bodajze lub na srubokret gwiazdkowy, nastepnie na biegu szarpiesz autem aby palec ustawil Ci sie w dobrej pozycji(otworem celujac w Ciebie) do odkrecenia, srubka na gwiazdke i tyle... Oczysc wszystko dobrze papierem...

Po przekreceniu kluczyka przy gasnieciu Checka slychac tykniecie? Czy slychac bzyczenie pompy z tylu przy zbiorniku po przekreceniu na zaplon?

KRYS - Sro Lut 11, 2009 14:09

Pompa ok

Wskaźniki i kontrolki ok

NEOSSS napisał/a:
slychac tykniecie?


Słychac

Palec i kopułka przeczyszczone.

Brak iskry na świecach

Gdzie jest moduł zapłonowy?

Prosze powiedzcie mi czy dobrze kombinuje, aparat zapłonowy słuzy do rozdzielenia iskry na poszczególne świece. Którędy wchodzi do niego prąd? bo moze gdzieś wcześniej coś sie rozłączyło i chciałbym to sprawdzic

maciej - Sro Lut 11, 2009 14:13

KRYS napisał/a:
Gdzie jest moduł zapłonowy?

Pod kopułką:
http://www.allegro.pl/ite...nda_td_58u.html
Kolega NEOSSS na pewno ma. :)
KRYS napisał/a:
Prosze powiedzcie mi czy dobrze kombinuje, aparat zapłonowy słuzy do rozdzielenia iskry na poszczególne świece. Którędy wchodzi do niego prąd? bo moze gdzieś wcześniej coś sie rozłączyło i chciałbym to sprawdzic

Nie do końca - służy do generowania iskry (zintegrowana cewka) oraz do sterowania wyprzedzeniem/opóźnieniem zapłonu, ale tak - jeśli prąd do niego nie dochodzi, to iskry nie ma.
Niestety obstawiałbym, że to cewka/aparat się po prostu zepsuł - to zdarza się.

KRYS - Sro Lut 11, 2009 14:22

maciej napisał/a:
KRYS napisał/a:
Gdzie jest moduł zapłonowy?

Pod kopułką:


To jest pod kopułką?

http://moto.allegro.pl/it..._rover_600.html

Ten aparat to chyba najdroższy na allegro :razz:

maciej - Sro Lut 11, 2009 14:28

Nie wiem, nie rozbierałem, ale to może być to - kolega NEOSSS będzie wiedział jak się pojawi. :)
NEOSSS - Sro Lut 11, 2009 15:05

KRYS, modul(taki jak z podanej aukcji) jest w aparacie jak rozbierzesz go to ida do niego kable impulsowe czarno zolty i niebieski... Sprawdz czy we wtyczce dwu pinowej z tymi kolorami dochodzi prad, czy jest minus i plus po przekreceniu zaplonu... Jezeli jest to znaczy ze rypnal modul i najlepiej wymienic caly aparat - koszt ok. 250zl
blue827 - Sro Lut 11, 2009 16:27

NEOSSS napisał/a:
KRYS, sprawdz przekaznik PGM-I brazowy z niebieska nalepka 12V i cos tam jest napisane jest on pod deska jest dokrecany na 10, idzie do niego brazowa wtyczka z grubymi kablami od stacyjki, nalezy go rozebrac i przelutowac kazde nozki...


Też o tym pomyślałem. W swoim chciałem go profilaktycznie wyjąć i przelutować ale jest tak wysoko zakamuflowany pod deską że narazie odpuściłem.
na tej stronce temat opisany:
http://www.marklamond.co..../main-relay.htm

KRYS - Sro Lut 11, 2009 18:11

NEOSSS napisał/a:
czy jest minus i plus po przekreceniu zaplonu


Tak jest + w czarnożółtym

A więc pozostaje wymiana całego aparatu.....

Dodam jeszcze że po ściągnięciu kopułki i kreceniu silnikiem paluch też sie kręcił, wiec łozyska ok (tak?)

A może tylko jakąs częśc wymienic...

A więc co mogło sie rypnąc zapłonnik (moduł zapłonowy), cewka zapłonowa czy jakiś czujnik ?

Bo w sumie to nic wiecej tam nie ma.

NEOSSS - Sro Lut 11, 2009 18:35

Walnal modul w aparacie... Mozesz odkrecic aparat, zostawic podlaczony, przekrecic na zaplon, zdjac przewod, zalozyc swiecie i zmasowac, krecic palcem aparat i w taki sposob sprawdzisz czy jest iskra bez krecenia silnikiem i zalewania go...
blue827 - Sro Lut 11, 2009 18:48

KRYS napisał/a:

A więc co mogło sie rypnąc zapłonnik (moduł zapłonowy), cewka zapłonowa czy jakiś czujnik ?

Zapłonnik czyli Igniter? czy masz obok cewki taki moduł:

Tutaj artykuł jak ktoś to naprawiał: http://www.gcw.org.uk/rover/igniter.htm
Ale najpierw najlepiej wyjąć taki moduł z innego autka i sprawdzić czy działa.

KRYS - Sro Lut 11, 2009 19:03

A czy wymiana całego aparatu zapłonowego jest skomplikowana?

Z tego co wyczytałem w manualu to po założeniu nowego trzeba wyregulowc kąt wyprzedzenia zapłonu - a to już brzmi poważnie :neutral:

[ Dodano: Sro Lut 11, 2009 19:05 ]
blue827,

W 620 si to wszystko znajduje się w aparacie zapłonowym

NEOSSS - Sro Lut 11, 2009 19:25

KRYS, 3 srubki na klucz 12... Zaplon regulujesz luzujac te srubki i krecac aparatem w przod lub tyl(pole krecenie 2cm) na sluch bedziesz slyszal czy dobrze chodzi...

Najlepiej zaznaczyc obecny zaplon i tak samo zalozyc drugi aparat

KRYS - Czw Lut 12, 2009 16:51

A więc NEOSSS za ile u ciebie taki aparat?

Na moim wyczytałem oznaczenie TD - 58U 3722

NEOSSS - Czw Lut 12, 2009 16:53

517 465 654...
KRYS - Sob Lut 21, 2009 13:56

Dzięki wszystkim za pomoc.

Padł aparat zapłonowy.

Naprawiłem go tu

http://moto.allegro.pl/it...ler_suzuki.html