Zobacz temat - [MG ZR 160 2002r.] Zawias KONI SPORT
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Tuning mechaniczny - [MG ZR 160 2002r.] Zawias KONI SPORT

mg85 - Wto Lut 10, 2009 14:45
Temat postu: [MG ZR 160 2002r.] Zawias KONI SPORT
Witam wszystkich, ostatnio poszukiwałem zawieszenia do ZR i zanim sie na cos zdecyduje chciałbym sie dowiedzieć czy ktoś montował do ZR Koni Sport i jak tak to z jakimi spręzynami? Podro i z góry dzięki za info:)
dobryziom - Wto Lut 10, 2009 15:03

ja zamontowałem tylko ze do Tomcata i jestem bardzo zadowolony Koni sport regulowane do tego vogtlandy progresywne (tzw. miękkie pierwsze ugięcie). Na razie jeżdżę na wypośrodkowywanym setupie. Przy rozkręceniu na max jest dużo wygodniej niż na serii ekstra tłumienie jednak trzymanie na zakrętach jak seryjne czyli przeciętnie. Setup pośredni na którym jeżdżę bardzo dobre trzymanie plus tłumienie na przyzwoitym poziomie. Przy skręceniu na maks tzw. beton polecam jedynie na niemieckie drogi lub tor idealne trzymanie oraz czucie nawierzchni i kierownicy lecz brak amortyzacji :)
mg85 - Wto Lut 10, 2009 15:23

Z tego co sprawdzałem to firma Vogtland nie oferuje sprężyn do ZR 160 jedynie co to do R200 ale nie wiem czy będą "pasować":(
dobryziom - Wto Lut 10, 2009 15:49

sadze ze te powinny bez problemu pasować http://www.vogtland.pl/ro...0596-p-687.html dużo osób wsadzało sprężyny z ZR do swoich R200 wiec na odwrót tez nie powinno być problemu :)
mg85 - Wto Lut 10, 2009 15:58

dzieki za info
ceremony - Sro Lut 11, 2009 13:29

Wez jeszcze poprawke, ze nie zawsze utwardzenie i obnizenie auta daje zamierzony efekt, czasem seryjny zawias pozwala na ostrzejsze wchodzenie w zakrety niz "utwardzany".

Zeby nie bylo ze sobie tak wymyslilem, podam przyklad opisany w GT i pokazany w OPT na Tvn Turbo jakis rok temu.

Jakas firma, chyba JapanCars Tuning Division, zrobila swoj democar na bazie Seata Ibizy Cupry, bez zbednych opisow w rezultacie uzyskali cos kolo 240 koni i przy okazji zmienili zawieszenie na sztywniejsze i nizsze o 35mm.
Jak sie pozniej okazalo po testach na torze w Poznaniu, na seryjnym zawieszeniu czas okrazenia byl znacznie lepszy, a przeciazenia na zakretach wieksze.

Sam mam podobne doswiadczenia z zawieszeniem Koni w moim poprzednim aucie, dlatego zastanowilbym sie dwa razy czy zmieniac i tak swietny seryjny zawias w MG ZR na cos innego.

mg85 - Sro Lut 11, 2009 13:58

niestety ja nie jestem zbytnio zachwycony moim zawieszeniem:( dlatego chcem zmienic na koni sport, zwłaszcza ze duzo jeżdze w górki, i mam porównanie z innymi autami, np. trasa w rościszowie (tor GSMP Rościszów) zawiesza seryjna w ZR "puszcza". A regulacja w koni umożliwia jazde we wrocku po torowiskach-urwiskach, i poza miastem. Na regulacji bardzo mi zależy. pozdro
dobryziom - Sro Lut 11, 2009 14:30

no to będziesz zadowolony z Koni Sport regulacja zapewnia dostosowanie nawet dla bardzo wymagającego użytkownika chyba ze ktoś tego po prostu nie ogarnia... niestety w ZR mamy jeden setup który jest wypośrodkowaniem przyczepności i komfortu.
ceremony - Sro Lut 11, 2009 16:21

w 100NX GTI mialem setup na maxa twardy i faktycznie moze na tor sie nadawalo, ale na naszych drogach mocno trzeba trzymac kierownice :)

Ja nie jezdze na tor wiec seria ZR w zupelnosci mi wystarcza, zreszta lepszego zawieszenia i tak bym pewnie "nie ogarnął" :ok:

stanley200 - Sro Lut 11, 2009 18:31

Ja również mam koni sport i polecam.Masz ten komfort że w każdej chwili możesz mieć zwykłe zawieszenie a po kilku sekundach naprawdę twardą taczkę na tor.
Markzo - Sro Lut 11, 2009 20:18

o kurde! Stanley! :mrgreen: jak sie spisuje 220Turbo?
stanley200 - Sro Lut 11, 2009 21:11

A spisuje się coraz lepiej.Wypadało by odświeżyć temat bo dużo się zmieniło.Jutro postaram się wrzucić kilka fotek. :grin:
Markzo - Sro Lut 11, 2009 21:18

Czekam i pewnie nie tylko ja z niecierpilwością :twisted:
Marrkus - Czw Lut 12, 2009 17:29

:mrgreen: stanley200 miło cię znowu tu widzieć

Czekamy z niecierpliwością na odświeżenie tematu.

Konrad_Zr160 - Sob Lut 14, 2009 10:31

Wracajac do tematu to proponowalbym zastanowic sie tez nad BILSTEIN B6 - tez bardzo dobre i tansze od koni. Trzymanie w zakretach w polaczeniu z seria sprezynami dosc niezle i da sie tym jezdzic po krakowskich koleinach jako tako jeszcze - szczatki komfortu sa. W praktyce koni ustawisz sobie raz w wiadomo jakie skrajne ustawienie :lol: i nie bedziesz krecil bo sie nie chce tego odkrecac a zostanie troszke kaski na sprezyny w kieszeni. Jakie polecacie koledzy sprezyny inne od eibacha, ventury, h&r - te znam bo na nich juz jezdzilem. Vogtland? Ja sklaniam sie na razie w cos niebetonowego. Mam zle doswiadczenia z super twardymi taczkami. Dawniej to wszystko po bandzie na twardo, w praktyce na takich uskokach i koleinach jakie obecnie mam na trasach, ktorymi jezdze odlecialbym w kosmos na koni + h&r powiedzmy

Stanley200 sie Pan zatracil na dlugo hehe Pozdro i czekamy na info o potworku

mg85 - Sob Lut 14, 2009 18:23

Nad Bilstainem B6 sie zastanawiałem ale nie znalazłem oferty do MG ZR 160. A może ktoś sprowadzał zawieche firmy GAZ z angli bo widziałem je za jakieś 2500 pln na eaby, a podobno anglicy zachwycaja sie tymi produktami. Nawet mój kumpel wkładał to do GSI rallycross w irlandi i dawały rady. Tylko wiadomo polskie drogi to ewenement na skale światową i cieżko wstawić sobie zawias bez opini innych urzytkowników. pozdro
ceremony - Nie Lut 15, 2009 21:55

Konrad_Zr160 napisał/a:
Jakie polecacie koledzy sprezyny inne od eibacha, ventury, h&r - te znam bo na nich juz jezdzilem. Vogtland? Ja sklaniam sie na razie w cos niebetonowego. Mam zle doswiadczenia z super twardymi taczkami. Dawniej to wszystko po bandzie na twardo, w praktyce na takich uskokach i koleinach jakie obecnie mam na trasach, ktorymi jezdze odlecialbym w kosmos na koni + h&r powiedzmy


Mysle ze z takich bedziesz zadowolony http://www.ptp-ltd.co.uk/..._spring_kit.htm jak pogadasz z nimi to za 30 funtow wysla Ci to kurierem pod same drzwi w ciagu 4 dni. :)

marcinmarcin - Nie Lut 15, 2009 23:13

ceremony napisał/a:
Mysle ze z takich bedziesz zadowolony http://www.ptp-ltd.co.uk/..._spring_kit.htm jak pogadasz z nimi to za 30 funtow wysla Ci to kurierem pod same drzwi w ciagu 4 dni. :)

Też miałem je ochotę przetestować ;) ale na razie ze względów finansowych odpuszczam temat. Jak będzie drugie auto w rodzinie zakładam z powrotem gwint KW, choć moim zdaniem najlepsze co można zafundować w temacie poprawy przyczepności i czasów przejazdu w tym aucie to szpera...

Konrad_Zr160 - Pon Lut 16, 2009 14:08

Od nich mialem juz sprzeglo i kable takze znajoma mi firma. Cos trzeba bedzie wybrac na lato ;)
ceremony - Pon Lut 16, 2009 15:41

Konrad_Zr160 napisał/a:
Od nich mialem juz sprzeglo i kable takze znajoma mi firma. Cos trzeba bedzie wybrac na lato ;)

uklad wydechowy juz masz? :twisted:

michone - Pon Lut 16, 2009 16:01

ceremony napisał/a:
Konrad_Zr160 napisał/a:
Od nich mialem juz sprzeglo i kable takze znajoma mi firma. Cos trzeba bedzie wybrac na lato ;)

uklad wydechowy juz masz? :twisted:
moglby ktos kupic wydech janspeeda i go dokladnie zwymiarowac to moze udalo by sie zalatwic gdzies taniej :P
ceremony - Pon Lut 16, 2009 16:27

Szczerze mowiac to wiele taniej nie bedzie, caly uklad + kolektor przy obecnym kursie funta wychodzi z transportem kolo 3,5 tys PLN. Jak by to robic na zamowienie, to sam kolektor to koszt prawie 2 tys plus prawie 2 tys za reszte ukladu na dwoch tlumikach.
dobryziom - Pon Lut 16, 2009 16:47

myślę ze było by taniej ja mam zrobiony bardzo dobrze układ od samej turbiny z DP na 2 tlumikach i jestem bardzo zadowolony i już parę osób pytało kto ci zrobił tak super wydech w tym sam mistrz Marian. Jak by był ktoś zainteresowany to mogę dać namiar :)

http://forum.roverki.eu/v...er=asc&start=20

Konrad_Zr160 - Pon Lut 16, 2009 17:07

Janspeed mi sie trafil jako prezencik w mojej wersji po poprzedniku w wersji owalnej :mrgreen:

Narazie zrobilem podstawowe rzeczy przy okazji padu pewnych elementow typu wyczynowe sprzeglo - AP, drobna koretka amortyzatorami zawiasu - Bilstein, klocki greenstuffy przod/tyl, dolot niestety na razie k&n chociaz odczulem przy nim lekko lepsza gore od 6 tysiecy, quickshifter w skrzyni, pol wydmuszka, lekki aku itp. Dalej nie wiem co sie oplaca. Napewno szpere bardzo bym chcial bo to najbardziej niedomaga i najbardziej razi w tym aucie, sportowe sprezyny, rozporke i poliuretany w ramach rozsypujacych sie elementow gumowych mojego zawieszenia na razie mam je w nienagannym stanie. Gdyby udalo mi sie odpsrzedac k&n mysle o itg maxogenie lub w ostatecznosci bmc cda ewentualnie jeszcze + walek wydechowy pipera. Wiecej w normalnej kasie sie juz nie oplaca robic chociaz 200 koni jest mozliwe bez trudu ale za duzo zabawy, pieniazkow i przerabiamy w w zasadzie auto w rajdowke nie do jazdy na codzien. Obecny przyrost to 9 koni w stosunku do serii. Interesuje mnie przedzial 100 koni z litra i pozostanie przy zmiennych fazach.

Calosc jezdzi jak ponizej czyli cos pomiedzy juz szybkim a wolnym natomiast zabawa w zakretach przednia. Dodam tylko, ze jade tam z 2ma osobami na pokladzie ;) Wrzucajcie, rowniez cos dla porownania szczegolnie koledzy od vvc, zobaczymy w jakie graty warto inwestowac.

http://www.youtube.com/watch?v=r49GCX-8muA

Licznikowo udalo mi sie przekroczyc 230km/h i wskazowka laduje lekko poza ta kreseczka.
Niestety nie mialem gpsa wtedy i kamery. Blad licznika przy 60 km/h wg gps to jakies 2-4 km/h ostatnio to sprawdzalismy z marcinmarcin. Jak tylko sie cieplo zrobi i wroce na normalne ogumienie zapewne nagram asap. Bez trudu rowniez odskakiwalem seryjnemu mu na prostym odcinku mniej wiecej do 150 km/h. Oba auta w super stanie i dbane.

Sprawdzam teraz opcje modyfikacji programu i zrobienia map paliwa. Byc moze uda sie to zrobic zarowno bez swinki jak i zarowno bez emeralda ;) Ale na razie zostawiam to dla siebie dopuki nie zrobie. Pozostaly mi rowniez do zamowienia na dniach przewody hamulcowe w oplocie.

Co do janspeeda ja odradzam - chyba niezdecydowalbym sie na zakup tak drogiego zestawu osobno - zbyt maly przyrost ale GWARANTOWANY moze poczuje go bardziej na lepszej klasy dolocie.

Ceremony ty na jakim etapie jestes? Jaki masz dolot?

marcinmarcin - Pon Lut 16, 2009 19:38

Konrad_Zr160 napisał/a:
Bez trudu rowniez odskakiwalem seryjnemu mu na prostym odcinku mniej wiecej do 150 km/h. Oba auta w super stanie i dbane.

No nie, co ja tu za herezję słucham :D przecież Cię puściłem lewym pasem i myślałem że rolkę zrobimy - dopiero zacząłem przyśpieszać jak byłeś już przede mną... wtedy już mnie nie odchodziłeś, a potem ten osioł na zakręcie się pojawił :P szkoda że taka pogoda do d... była i nie zrobiliśmy jakiejś porządnej rolki, albo startu spod świateł na suchym

[ Dodano: Pon Lut 16, 2009 19:51 ]
Ale będzie okazja pościgać się porządnie w następny weekend

rodi_ - Pon Lut 16, 2009 20:21

michone napisał/a:
moglby ktos kupic wydech janspeeda i go dokladnie zwymiarowac to moze udalo by sie zalatwic gdzies taniej :P


to znaczy jakie wymiary bys dokladnie chcial? Bo dzis wlasnie dostalem kolektor i decat i za jakas godzine ide montowac to do kupy.

Konrad_Zr160 - Pon Lut 16, 2009 20:21

;) dobra dobra wpadaj wpadaj dalo rade
michone - Pon Lut 16, 2009 20:30

najelepiej fotke z wymiarami. Mam znajomy zaklad ktory nie specjalizuje sie w tego typu rzeczach ale robi czesci maszyn itd itp. Rozmawialem ze znajomym z tej firmy inie widza problemow ze zrobieniem.Jakby bylo zainteresowanych kilka osob to mozna by zrobic to taniej i nie gorzej :)

Dysponują wszystkim od wycinarek przez tokarki wyginarki itd.

rodi_ - Pon Lut 16, 2009 20:35

ok no to moge porobic fotki wszystkich czesci oddzielnie i zwymiarowac je. A jakie wymiary potrzebujesz z kolektora? tylko ze nie mam suwmiarki wiec srednice beda w przyblizeniu. Byc moze jak se kiedys zakupie suwmiarke to zrobie dokladne pomiary zewnetrzne i wewnetrzne i dam znac.
michone - Pon Lut 16, 2009 21:58

http://moto.allegro.pl/it...el_sol_d16.html zrob takie fotki i mi wyslij na michone@wp.pl ja naniose linie wymiarowe a ty tylko uzupelnisz.
rodi_ - Pon Lut 16, 2009 22:16

ok spoko, dzis zrobie foty to jutro ci podesle.
ok no to pora do pracy, ide focic i zakladac :razz:

ceremony - Pon Lut 16, 2009 23:37

Konrad_Zr160 napisał/a:
Janspeed mi sie trafil jako prezencik w mojej wersji po poprzedniku w wersji owalnej :mrgreen:


Czy to oznacza ze kolektor 4-2-1 tez masz w komplecie? Ato wersja z katalizatorem czy decat? Ja mam wersje cichociemna z dwururka :twisted:

Konrad_Zr160 napisał/a:
Narazie zrobilem podstawowe rzeczy przy okazji padu pewnych elementow typu wyczynowe sprzeglo - AP, drobna koretka amortyzatorami zawiasu - Bilstein, klocki greenstuffy przod/tyl, dolot niestety na razie k&n chociaz odczulem przy nim lekko lepsza gore od 6 tysiecy, quickshifter w skrzyni, pol wydmuszka, lekki aku itp. Dalej nie wiem co sie oplaca. Napewno szpere bardzo bym chcial bo to najbardziej niedomaga i najbardziej razi w tym aucie, sportowe sprezyny, rozporke i poliuretany w ramach rozsypujacych sie elementow gumowych mojego zawieszenia na razie mam je w nienagannym stanie. Gdyby udalo mi sie odpsrzedac k&n mysle o itg maxogenie lub w ostatecznosci bmc cda ewentualnie jeszcze + walek wydechowy pipera. Wiecej w normalnej kasie sie juz nie oplaca robic chociaz 200 koni jest mozliwe bez trudu ale za duzo zabawy, pieniazkow i przerabiamy w w zasadzie auto w rajdowke nie do jazdy na codzien. Obecny przyrost to 9 koni w stosunku do serii. Interesuje mnie przedzial 100 koni z litra i pozostanie przy zmiennych fazach.

A gdzie kupiles short shifta? Szczeze mowiac to strasznie malo jak na mody uzyskales hmmm.. ja po samej wymianie uszczelki pod glowica mialem 164 koniki. Teraz doszedl dolot robiony na wymiar z oslona i ten Janspeed z kolektorem i bez kata. W najblizszym planie mam jeszcze glowice do roboty i oczywiscie walek pipera, mysle ze 190 moze nawet 200 kucy to realna sprawa po tym wszystkim.

Konrad_Zr160 napisał/a:
Calosc jezdzi jak ponizej czyli cos pomiedzy juz szybkim a wolnym natomiast zabawa w zakretach przednia. Dodam tylko, ze jade tam z 2ma osobami na pokladzie ;) Wrzucajcie, rowniez cos dla porownania szczegolnie koledzy od vvc, zobaczymy w jakie graty warto inwestowac.

http://www.youtube.com/watch?v=r49GCX-8muA

Licznikowo udalo mi sie przekroczyc 230km/h i wskazowka laduje lekko poza ta kreseczka.
Niestety nie mialem gpsa wtedy i kamery. Blad licznika przy 60 km/h wg gps to jakies 2-4 km/h ostatnio to sprawdzalismy z marcinmarcin. Jak tylko sie cieplo zrobi i wroce na normalne ogumienie zapewne nagram asap. Bez trudu rowniez odskakiwalem seryjnemu mu na prostym odcinku mniej wiecej do 150 km/h. Oba auta w super stanie i dbane.

Sprawdzam teraz opcje modyfikacji programu i zrobienia map paliwa. Byc moze uda sie to zrobic zarowno bez swinki jak i zarowno bez emeralda ;) Ale na razie zostawiam to dla siebie dopuki nie zrobie. Pozostaly mi rowniez do zamowienia na dniach przewody hamulcowe w oplocie.

No przewody w oplocie tez polecam bo przynajmniej jakos tak pewniej jest :)

Konrad_Zr160 napisał/a:
Co do janspeeda ja odradzam - chyba niezdecydowalbym sie na zakup tak drogiego zestawu osobno - zbyt maly przyrost ale GWARANTOWANY moze poczuje go bardziej na lepszej klasy dolocie.

Ceremony ty na jakim etapie jestes? Jaki masz dolot?

Ja tam bym Janspeeda akurat polecal, bo teraz to to dopiero zaczelo jezdzic :) jak zhamuje to powiem czy cos dalo czy mi sie tylko wydaje ;)

Ja mam jeszcze tarcze EBC i klocki greenstuffy, poza tym seria narazie, a i musze to sprzeglo seryjne zmienic bo dlugo nie pocignie po zrobieniu glowicy.. :/

rodi_ - Czw Lut 19, 2009 15:26

No juz zalozony wydech i dolot Vipera :razz:
Jak sie pogoda troche poprawi to zrobie jakis filmik jak to chodzi.
Dzwiek, poprostu muzyka dla uszu :mrgreen: chociaz w gornym zakresie to juz jest naprawde glosno ale mi to nie przeszkadza.

A odnosnie spawania kolektora 4-2-1 to nie wiem czy nie byloby taniej kupic ten gotowy od Janspeeda(200£ ok 1000zl) i tylko dorobic reszte ukladu u kogos kto sie zna na robocie. Liczenie i spawanie tez malo nie bedzie kosztowalo, i ciekawe czy wyjdzie tak samo dobry efekt

Konrad_Zr160 - Pią Lut 20, 2009 13:17

No to elegancko. No jak ja jade to tak na 300 metrow ludzie uciekaja tak jest glosno hehehe. Troche zaczyna mnie to meczyc. Niewiele ciszej od rajdowki obecnie z tylu to brzmi. No co do mojej mocy wynika ona z niefortunnego dolotu i jego sposobu montazu ale nie chce mi sie juz babrac z tym stozkiem K&N i cudowac z jakimis oslonkami itp. bo wiem, ze trzeba Maxogena kupic i dopiero bedzie dobrze ;) Problem moze rowniez byc z jedna cewka. Jedna byla robiona juz druga wyglada jeszcze zdrowo ale moze juz nie ladowac jak nalezy. Wymienimy zobaczymy.

Co do mocy?
Hmm. 190-220 koni jest mozliwe dopiero na calym komplecie walkow, pozbyciu sie vvc i praktycznie przebudowaniu calej gory silnika no i mamy autko s1600 bez totalnie dolu.

Tutaj masz max jaki mozna wycisnac przy pomocy elementow, o ktorych wspomniales, bez strojenia auta:

http://www.evo.co.uk/carr..._mg_zr_160.html

Wiecej za chiny nie bedzie w polaczeniu z odelzeniem bezdiesz mial 7 do 100 i nic wiecej.

Jakie modyfikacje glowicy robisz? Jak rozumiem jestes po hgf? Portowanie, polerowanie? Jak juz to zrobisz to itb i szukaj lekkich kolek rozrzadu bo sa i daje to w cholere. Na wykresie wiele nie zobaczysz przyrostu ale roznica w pracy silnika jest olbrzymia i wrecz kreci jak szalony do gory chetnie.
Aha no i lekkie kolo zamachowe jak sprzeglo bedziesz robil.

Quickshifta kupisz sobie:

http://www.moto-build.com/mainsite/mgzparts.html

Aha i odradzam kable magnecora. Kupilem i po 3 tysiach musialem je sciagac i przechodzic na ngk bo nie trzymala sie koncowka dobrze na jednej ze swieczek.

Pozdro!

ceremony - Pią Lut 20, 2009 17:01

Konrad_Zr160 napisał/a:
No to elegancko. No jak ja jade to tak na 300 metrow ludzie uciekaja tak jest glosno hehehe. Troche zaczyna mnie to meczyc. Niewiele ciszej od rajdowki obecnie z tylu to brzmi.


To dziwne moj wydech janspeeda chodzi jak seria prawie, dopoki nie dodam gazu, wtedy jest piekny dzwiek ale nic meczacego, o wiele ciszej niz sie spodziewalem. Jestes pewien, ze masz caly wydech janspeeda? A masz tez kolektor 4-2-1? Gosc ktory mi montowal ukad powiedzial, ze jest super cichy jak na sportowy wydech, ale to za sprawa olbrzymiego koncowego tlumika.

Konrad_Zr160 napisał/a:
No co do mojej mocy wynika ona z niefortunnego dolotu i jego sposobu montazu ale nie chce mi sie juz babrac z tym stozkiem K&N i cudowac z jakimis oslonkami itp. bo wiem, ze trzeba Maxogena kupic i dopiero bedzie dobrze ;) Problem moze rowniez byc z jedna cewka. Jedna byla robiona juz druga wyglada jeszcze zdrowo ale moze juz nie ladowac jak nalezy. Wymienimy zobaczymy.


Zly dolot moze zabierac do 15 koni mocy, sprawdzilem to na hamowni, jak mialem nieszczelna rurke, zasysla lewe powietrze przed filtrem i 12 kucy mniej bylo :roll:

Konrad_Zr160 napisał/a:
Co do mocy?
Hmm. 190-220 koni jest mozliwe dopiero na calym komplecie walkow, pozbyciu sie vvc i praktycznie przebudowaniu calej gory silnika no i mamy autko s1600 bez totalnie dolu.

Tutaj masz max jaki mozna wycisnac przy pomocy elementow, o ktorych wspomniales, bez strojenia auta:

http://www.evo.co.uk/carr..._mg_zr_160.html

Wiecej za chiny nie bedzie w polaczeniu z odelzeniem bezdiesz mial 7 do 100 i nic wiecej..


Powiem Ci tak, znam ten artykul i wiem ze jest tylko o tym zestawie ktory mam obecnie, czyli wydech Janspeeda i dolot szczelny. Ma to dac 20 kucy, nie wierze w to troche ale niech bedzie ze da 10. Dalej idziemy - glowica, dobrze zrobiona, pelna polerka, ostre planowanie i porting gniazd, frezowanie zaworow itd. w teori 10-15% mocy auta, niech da 10 koni, pozniej walek Pipera, przy zwiekszonym sprezaniu i wolnym wydechu powinien spokonie dac 8-10 koni, niech da 5. Jak serie mialem 164km to razem 189konikow, zakladajac ze na wszystkim osiagne bardzo kiepskie efekty. Ja tam jestem dobrej mysli i bede hamowal go po kazdej modyfikacji, dam znac co i jak i zobaczymy jak to bedzie naprawde a nie w teorii :)

Majac 190 koni w takim lekkim autku to czasy 6,5 do setki spokojnie robisz, moj Nissan GTi mial 170km i 198Nm waga 1080kg i do setki w dwie osoby w 6,4 - 6,6 na g-techu pokazywal (pomiary wielokrotne na roznych wersjach g-techa):) Vmax 251 na hamowni, w realu 240 km/h

Konrad_Zr160 napisał/a:
Jakie modyfikacje glowicy robisz? Jak rozumiem jestes po hgf? Portowanie, polerowanie? Jak juz to zrobisz to itb i szukaj lekkich kolek rozrzadu bo sa i daje to w cholere. Na wykresie wiele nie zobaczysz przyrostu ale roznica w pracy silnika jest olbrzymia i wrecz kreci jak szalony do gory chetnie.
Aha no i lekkie kolo zamachowe jak sprzeglo bedziesz robil.


Takie jak pisalem wczesniej w tym poscie. Kolek rozrzadu nie spotkalem jeszcze do VVC, daj namiar pliz. Lekkie kolo odpada, bo wywazac wal trzeba zeby ladnie pracowal, narazie odpuszcze, moze rzeczywiscie przy zmianie sprzegla sie zastanowie, ale nie wiem jakie to koszty ta wywazka..

michone - Pią Lut 20, 2009 17:14

http://www.dvapower.com/

[ Dodano: Pią Lut 20, 2009 17:15 ]
http://kengine.dvapower.com/

Konrad_Zr160 - Pią Lut 20, 2009 17:29

Niestety jeszcze kolektora wlasnie nie mam ;( Na wszystkich elementach od kolektora do tylu jest janspeed napisane ale kolektor seryjny niestety wiec pewnie przez to dupa jest chociaz swoje i tak robi ;)

Wartosci ktore podajesz sa realne 180-190 koni bedzie mozliwe przy tym setupie, wiecej - ciezko. Wszystko zalezy od tego nieszczesnego dolotu w tym aucie.

Przy tej masie jak najbardziej takie przyspieszenia sa realne. Ja bym obstawial cos pomiedzy 6,5 a 7.

Co do lekkiego kola zamachowego nic nie musisz wywazac jak kupisz gotowca fajnie zrobionego i zrobisz to raz porzadnie. Sa w ptp tylko drogie.

http://www.ptp-ltd.co.uk/...ht_flywheel.htm

Kolka rozrzadu sa dostepne w piperze. Tego dolnego sie nie wymienia tylko gorne ale zostaw sobie to razem z itb na koniec.

marcinmarcin - Pią Lut 20, 2009 20:54

ceremony napisał/a:
To dziwne moj wydech janspeeda chodzi jak seria prawie

To dobrze, ja już prawie kupiłem komplet (kolektor, sportowy kat, intermediate pipe i końcowy) ale mnie powstrzymała obawa przed hałasem :( Na razie się powstrzymam z zakupem ze względu na kurs funta, ale może kiedyś spadnie trochę ;) Ja nie wiem jeszcze czy będę ostro kombinował z autem - jest to uwarunkowane zakupem drugiego, bardziej rodzinnego, ale wiem na pewno że jeśli tak to pójdzie:
- przewody w oplocie goodridge (napisz jaki masz numer katalogowy - bo trochę zamieszania z tym jest)
- janspeed komplet
- dolot
- wałek wydechowy piper
- sprzęgło AP Racing ( przy okazji podmianka na szperę)
- założenie z powrotem gwintu KW
- poliuretany
dalej:
wybebeszenie środka, audio, klimy, absu
klatka

[ Dodano: Pią Lut 20, 2009 20:59 ]
ceremony napisał/a:
Zly dolot moze zabierac do 15 koni mocy, sprawdzilem to na hamowni, jak mialem nieszczelna rurke, zasysla lewe powietrze przed filtrem i 12 kucy mniej bylo

Niezła ciekawostka - przed filtrem? Czy między filtrem a silnikiem? W ZRrze tak miałeś? Warto sprawdzić, a nuż komuś parę darmowych koni przybędzie... Ja z kolei zauważyłem przyrost mocy (d...hamownia znaczy odczuła) i równiejszą pracę silnika po wyczyszczeniu klem od aku - były od środka aż białe.

[ Dodano: Pią Lut 20, 2009 21:01 ]
ceremony napisał/a:
ostre planowanie

Tych głowic się ostro nie planuje - zwiększasz szanse na HGF, taka konstrukcja niestety.

[ Dodano: Pią Lut 20, 2009 21:05 ]
ceremony napisał/a:
Teraz doszedl dolot robiony na wymiar z oslona i ten Janspeed z kolektorem i bez kata

Nie miałeś problemów z check engine? Zakładałeś MIL Eliminator? Znam auto (zbrojaka kiedyś było) w którym bez kata działy się totalne cuda, po wspawaniu kata - jak ręką odjął.

ceremony - Sob Lut 21, 2009 13:27

marcinmarcin napisał/a:

- przewody w oplocie goodridge (napisz jaki masz numer katalogowy - bo trochę zamieszania z tym jest)


Tu kupilem i wszystko pasowalo, nawet teraz sa tansze o prawie 100PLN :( http://www.re5pect.pl/ind...ct&prod_id=1136


marcinmarcin napisał/a:
Niezła ciekawostka - przed filtrem? Czy między filtrem a silnikiem? W ZRrze tak miałeś? Warto sprawdzić, a nuż komuś parę darmowych koni przybędzie... Ja z kolei zauważyłem przyrost mocy (d...hamownia znaczy odczuła) i równiejszą pracę silnika po wyczyszczeniu klem od aku - były od środka aż białe. )


No ja tez sie zdziwilem, to byla nieszczelnosc miedzy stozkiem a przepustnica, poprostu guma trzymajaca sie zsunela i ssal "na lewo" powietrze, wyszlo o 12 koni mniej niz w poprzednim pomiarze, ale moze to kwestia temperatury tez, bo poprzedni pomiar na seryjnym dolocie byl robiony zima a ten ze zsunietym customowym dolotem w lato.

Swoja droga wcale bym sie nie zdziwil, jak stozek w tym aucie akurat zabieral by moc zamiast jej dodawac, wzgledem seryjnego dolotu. Czasem tak sie dzieje wiec warto pomierzyc i tak i tak i sie zdecydowac czy lepszy dzwiek, czy moc. Ja tam bym tego dzwieku na nic nie zamienil ;)

marcinmarcin napisał/a:
Tych głowic się ostro nie planuje - zwiększasz szanse na HGF, taka konstrukcja niestety.


Dla mnie ostro to znaczy max co sie da przy tym silniku :) sam tego nie bede robil, a kolega ktory sie tym zajmuje zna sie na rzeczy, wiec mu zaufam. Napewno da wzmolcniona uszczelke wiec nie powinno byc problemu.


marcinmarcin napisał/a:
Nie miałeś problemów z check engine? Zakładałeś MIL Eliminator? Znam auto (zbrojaka kiedyś było) w którym bez kata działy się totalne cuda, po wspawaniu kata - jak ręką odjął.


MIL kosztuje grosze w ptp szczegolnie jak sie kupuje caly uklad :) bez tego silnik oszaleje bo sa dwie sondy, ale po zalozeniu "oszukiwacza" wszystko gra wspaniale i naprawde nie jest glosno raczej romantycznie ;) hehehe :mrgreen:

michone - Sob Lut 21, 2009 13:53

Cytat:
Dla mnie ostro to znaczy max co sie da przy tym silniku sam tego nie bede robil, a kolega ktory sie tym zajmuje zna sie na rzeczy, wiec mu zaufam. Napewno da wzmolcniona uszczelke wiec nie powinno byc problemu.
a skad wezmie wzmocniona uszczelke?? :) poza tym ktos pisalze planowanie wiecej niz 0,2mm to 99% hgf w przyszlosci
marcinmarcin - Sob Lut 21, 2009 16:39

ceremony napisał/a:
Tu kupilem i wszystko pasowalo, nawet teraz sa tansze o prawie 100PLN :( http://www.re5pect.pl/ind...ct&prod_id=1136

Thx, też o tym sklepie myśleliśmy z Konradem, teraz mamy pewność że będzie pasowało.
ceremony napisał/a:
Dla mnie ostro to znaczy max co sie da przy tym silniku :) sam tego nie bede robil, a kolega ktory sie tym zajmuje zna sie na rzeczy, wiec mu zaufam. Napewno da wzmolcniona uszczelke wiec nie powinno byc problemu.

Porting i polerowanie rób - z ciekawością będziemy śledzić rezultaty - choć podobno już jest na tej głowicy niewiele do zebrania, ale przed planowaniem poczytaj o problemach K-Series i zastanów się mocno. Niestety nie da się tego zrobić bezboleśnie - michone ma rację, brzegi zapewniają docisk.

Konrad_Zr160 - Pon Lut 23, 2009 21:22

Ja to zrobie ewentualnie jak strzeli uszczelka jako kosmetyke juz. Generalnie jak juz rozbabrywac ten silnik to RAZ i kompleksowo przy okazji padu. Konstrukcja niepancerna, deliktany material ;) Czy mozesz przyblizyc kwestie szczelnego, autorskiego dolotu? Co miales na mysli? Jaki konkretnie dolot posiadasz obecnie?
ceremony - Wto Lut 24, 2009 09:37

Konrad_Zr160 napisał/a:
Ja to zrobie ewentualnie jak strzeli uszczelka jako kosmetyke juz. Generalnie jak juz rozbabrywac ten silnik to RAZ i kompleksowo przy okazji padu. Konstrukcja niepancerna, deliktany material ;) Czy mozesz przyblizyc kwestie szczelnego, autorskiego dolotu? Co miales na mysli? Jaki konkretnie dolot posiadasz obecnie?


Nie przesadzajmy az tak szczelny jak sobie myslisz to on nie jest, poprostu odgrodzony od silnika blacha, rura spawana, rura doprowadzajaca powietrze, stozek i tyle :) mysle ze wystarcza.

Konrad_Zr160 - Wto Lut 24, 2009 10:44

aaaa... ;) tez taki byl plan ale raczej zastosuje porzadny air box maxogenka leniwy sie robie :lol: JAK COS NA ZBYCIU STOZEK K&N w rozsadnych pieniazkach
rodi_ - Wto Lut 24, 2009 10:57

Taki? :ok:

mam tez pytanie co do tego dolotu, czy on ta zwezona koncowka bierze zimne powietrze z seryjnego miejsca?

Konrad_Zr160 - Wto Lut 24, 2009 11:02

Taki.

Wyglada to tak na ałócie:

http://s9.photobucket.com...current=PTP.jpg

rodi_ - Wto Lut 24, 2009 11:20

No sprytnie to pomysleli, nie ma zadnych zalaman przed filtrem a ta koncowka wchodzi akurat miedzy chlodnice a ta scianke ktora trzyma lampe. Tez bede musial cos popatrzec z moim dolotem zeby rura szla w jak najprostszej linii. Jak cos to sie cos wytnie :wink:
A Ty bedziesz bral carbonowy czy aluminiowy?

Konrad_Zr160 - Wto Lut 24, 2009 11:22

No ja bym chcial karbonowy oczywiscie ;) Wlasnie caly widz jest w tym materiale ze stanowi dobra oslone termiczna
rodi_ - Wto Lut 24, 2009 11:27

Troche drogi :wink: ale za to dziala na 100%. Ja narazie musze pojezdzic jakies 500mil na Pipercrosie a pozniej na hamownie. I dopier wtedy wyjdzie wszystko, albo cos bedzie albo -1100E
Konrad_Zr160 - Wto Lut 24, 2009 11:31

No cenowo niestety jest najdrozszy przez ten carbon ;( w przypadku nie vvc to bym sie faktycznie zastanawial. U mnie wiem, ze z tymi gratami co mam to poczuje napewno na plus. Aha z kwestii minusow warto dodac, ze maxogen prawdopodobnie najbardziej zasywia silnik. Cos za cos. No to czekamy na relacje, reasumujac co tam wpakowales u siebie?
rodi_ - Wto Lut 24, 2009 14:21

No narazie kompletny wydech Janspeeda, dolot Pipercross Viper (mial byc BMC CDA ale w calej angli deficyt i za ta sama cene zaproponowali mi Vipera), do tego mam jeszcze przepustnice 52mm ale czy ona cos daje to nie wiem.
Docelowo beda jeszcze walki Pipera, byc moze lekkie kolko, nowe hamulce EBC od MG ZR 160 przod, sprezyny od PTP, kable WN magnecora ,nowe swieczki , alu 17 od ZR,itp.
Ale narazie wakacje trzeba oplacic :wink: Jordania czeka

Konrad_Zr160 - Pon Mar 02, 2009 02:15

Nie kupuj magnecora kabli! G...... to daje i kiepska jakosc. Nie wiem czy mi sie trafily felerne ale ja kupilem niby oryginalki w UK w porzadnym sklepie i musialem szybko wracac do NGK bo doslownie przy nastepnym ich sciagnieciu i zalozeniu luzno latala koncowka na jednej swieczce. Poszly w kosz po 2-3 tysiach ;)
rodi_ - Pon Mar 02, 2009 10:25

To lepiej NGK oryginalne? Bede w PL w przyszlym tygodniu to se kupie, a jakie swiece polecacie? i gdzie kupic?
dobryziom - Pon Mar 02, 2009 11:42

ja tak samo jeżdżę już prawie 2 rok na oryginalnych NGK świece i kable (zresztą kosztowało mnie trochę trudu ściągnięcie do mojego modelu), uważajcie tylko bo NGK zaczęli także robić w Europie są dużo gorszej jakości...
rodi_ - Pon Mar 02, 2009 14:27

To oryginaly gdzie sa produkowane? Jak z UK sciagne to beda te lepsze?
dobryziom - Pon Mar 02, 2009 14:49

japoni...
michone - Pon Mar 02, 2009 15:44

OT : wiecie, że zapalniczki do VW/AUDI są robione w Legnicy?? a najlepsze jest to, że na każdej napisane jest : MADE IN GERMANY :D
rodi_ - Pon Mar 02, 2009 21:07

A macie jakis sprawdzony sklep gdzie mozna oryginaly NGK kupic?
Konrad_Zr160 - Sro Mar 04, 2009 01:38

Fota, Intercars pewnie na stanie w kazdym miescie. Dobre sa jeszcze czesci DENSO ale nie wiem czy robia pod roverka cos. O dziwo pierwszego montazu cewki do vvc sa DENSO ;)

Fele w ZR tez sa made in Poland ;) Wbrew pozoru w wielu markach znajdziemy jakies elementy krajowe a to wiązki przewodowe a to inna bzdeta ;)

POZDRO

dobryziom - Sro Mar 04, 2009 09:12

właśnie wczoraj wrzucałem do składziku Fele od MG ( zapomniałem ze moglem je od razu zważyć... :/ ) i zauważyłem właśnie ze pisze na nich Made in Poland trochę byłem zdziwiony :)
rodi_ - Sro Mar 04, 2009 10:33

Dzieki,
trzeba bedzie sie zaopatrzyc bo pora deszczowa sie zbliza :lol: