|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 600, Honda Accord - [R620] Nie chce zapalić
jacek81 - Sob Lut 14, 2009 11:59 Temat postu: [R620] Nie chce zapalić Witam.
Przebieg wydarzeń byl nastepujacy:
wczoraj podczas jazdy zapalil mi sie check engin. jedyna nieprawidlowoscia byly wolne obroty ktore spadaly do 200rpm ale po chwili sukcesywnie wracaly do 800rpm. nie bylo problemow z przyspieszaniem itp. Po zgaszeniu i ponownym zapaleniu problem obrotow nie zniknal ale lampka zgasla i sie wiecej nie zapalila. Dzisiaj rano chcialem go odpalic i niestety cisza. Rozrusznik kreci, czuc paliwo, ale kreci tak jakby nie bylo iskry.
Prosze o porade od czego zaczac, ewentualnie do którego warsztatu sie udac w krakowie. dodam tylko ze auto jest tylko na benzynie
rafalg - Sob Lut 14, 2009 12:06
Witam kolego na 99% skończył ci się aparat zapłonowy, a le sprawdz go zdejmij czpeczkę ze świecy i przybliż do metalowej części silnika niech ktoś zakręci rozrusznikiem a ty zaobserwój czy jest iskra, sprawdz wszystkie kapturki świec po kolei, jeślli nie bedzie to aparat koszt naprawy-wymiany ok 150 zł używany pasuje od hondy accord CC7
jacek81 - Sob Lut 14, 2009 13:39
sprawdzilem. wykrecilem wszystkie swiece i sprawdzalem iskre na kazdej (a dokladnie na kazdym kablu). Iskra jest wszedzie. Odkrecilem rowniez dolot paliwa. efekt-po przekreceniu stacyjki zalany silnik benzyna; czyli tez ok. Wpadlem jeszcze na pomysl ze moze filtr powietrza jest w dziwny sposob zapchany calkowicie. Ta teoria tez upadla. Kolejna ktora mam to cos z wtryskiwaczami. po wykreceniu swiec kazda byla calkowicie sucha. z drugiej tylko strony - musiay by pasc wszystkie wtryskiwacze i dlaczego wczoraj nie bylo problemu z normalna jazda, pomimo ze swiecilo sie check engine.
moze macie sznowni forumowicze jeszcze jakies pomysly??
KRYS - Sob Lut 14, 2009 19:33
jeszcze przekaźniki i bezpieczniki sprawdź
jacek81 - Sob Lut 14, 2009 20:13
teoretycznie sa dobre. teoretycznie bo nie wiem jak sprawdzic przekazniki.
a czy ktos z forumowiczow jest w stanie mi powiedziec ktory przekaznik lub odpowiada za otwieranie wtryskiwaczy? paliwo sprawdzilem na listwie zasilajacej wtryski, ale nie wiem czy sie one otwieraja. moze sie czepiam teorii z "matrixa" ale zawsze mi sie wydawalo ze jak jest paliwo, powietrze i iskra to musi gadac. tym razem jest inaczej.
NEOSSS - Sob Lut 14, 2009 23:46
Sprawdz temat ktory zakladal niedawno KRYS, ja tam opisalem co zrobic jak auto nei odpala
jacek81 - Nie Lut 15, 2009 09:05
z tego co tam wyczytalem, wnioskuje ze jezeli po przekreceniu stacyjki slychac pompe paliwa i w momencie gasniecia lampki check engine stukniecie przekaznika to opisywany przez Ciebie przekaznik jest ok? u mnie takie objawy wystepuja
NEOSSS - Nie Lut 15, 2009 10:46
jacek81, to walnal modul w aparacie jak u KRYS,
jacek81 - Nie Lut 15, 2009 12:05
NEOSSS, ale czy wtedy powinna byc jakas iskra?? U mnie przyznam sie szczerze ze jest troche czary mary (troche na mechanice sie znam). Wykrecilem wczoraj swiece i sprawdzalem je . wszystkie daja iskry na wszytskich kablach. jedynie co mi przychodzi do glowy to:
1. albo daje iskre w zlym momencie - ale wtedy podczas zapalenia sie Check engine napenwno by zgasl. w moim przypadku jechal normlanie z normlanym przyspieszeniem.
2. albo wtryski sie nie otwieraja. moze wiesz ktory przekaznik (a moze bezposrednio sygnal idzie z kompa) za nie odpowiada?
KRYS - Nie Lut 15, 2009 12:35
kolego ściągnij manual hondy accord i tam w rozdziale 11 jest troszke o twojej przypadłości.
Musisz odczytac kody błędów
Tak na szybciocha to wyciągnij bezpiecznik pod maską 7,5A (back up) na min 10 sek.
To skasuje ci usterki zapamiętane przez kompa i może odpali
http://www.honda.cba.pl/samodiagnostyka_ecu.html
A czy można to robic i czy jest sens kiedy nie pali się check engine?
NEOSSS - Nie Lut 15, 2009 14:10
jacek81, czy gdy Pali sie check cały czas słychac bzyczenie w środku?
jacek81 - Nie Lut 15, 2009 17:23
ZAPALIL! Dziekuje wszystkim za sugestie.
Jezeli ktos zapyta co bylo przyczynal? to jedyne co moge powiedziec ze piatek 13:)
Jedyne co moge powiedziec to co zrobilem.
1. reset komputera - odlaczenie akumulatora na dobre 40 min!
2. po podlaczeniu nic to nie dalo
3. zakup linki holowniczej i prosba do kolegi o pociagniecie:) - zapalil
4. po musnieciu gazu, zgasl.
5. ponowne pociagniecie, przejechanie ok 1 km i jezdzi!
jedynie co mi przychodzi do glowy to slaby akumulator, tylko nie rozumiem dlaczego krecil normlanie, na mierniku mial 13V i zielona kontrolke na nim.
najwazniejsze ze jezdzi:)
pozdrawiam wszystkich
[ Dodano: Nie Lut 15, 2009 17:24 ]
NEOSSS, podejrzewam ze pytasz o pompe paliwa:) tak. bylo ja slychac, a po odkreceniu srobki na listwie wtryskiwaczy trysnal faktycznym paliwem.
|
|