Zobacz temat - [R75] Muszę założyć z tyłu trzeci pas
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Muszę założyć z tyłu trzeci pas

Kizashi - Pon Lut 16, 2009 12:30
Temat postu: [R75] Muszę założyć z tyłu trzeci pas
Witam,
Rozglądam się na allegro za środkowym pasem bezpieczeństwa do R75 Tourer. Jest tego sporo, ale nie wiem, co oprócz pasa mam kupić... Chodzi o to, że samochód miał w przeszlości kratkę i z tyłu miał zdemontowany pas. Obecnie są dwa, ale w kanapie jest otwor na pas oraz ta końcowka, w którą się wpina. Nie znam nazw tych elementów, więc nie wiem, czy powinienem kupić sam pas, czy z napinaczem. Jak to sprawdzić / rozpoznać. Wie ktoś?
dzięki

Zukowaty - Pon Lut 16, 2009 12:40

Nie wiem czy pasy z tylu maja napinacze ale z tego co pamietam to na 90% nie. Musisz kupic sam pas ze zwijaczem skoro
Kizashi napisał/a:
ta końcowka, w którą się wpina

jest w aucie.Jak nie am to tez trzeba kupić i po sprawie.Pamiętaj żeby kupować ze śrubami bo są drobnozwojne, lepsze gatunkowo i ciężko Ci będzie coś dobrać.

Kizashi - Pon Lut 16, 2009 12:57

Zukowaty,
Czyli mam brać pas ze zwijaczem i upewnić się, że dają ze śrubami...
Bo właśnie dla mnie zwijacz i napinacz to było jedno, ale pewności nie miałem czy się mylę, czy nie.
Dzięki za info

sknerko - Pon Lut 16, 2009 14:29

zdaje sie że napinacze sa w zwijaczu właśnie ale głowy nie dam. W Sedanie są i podobno jakieś kabelki tam sie podłącza ale nie widziałem tego osobiście

[ Dodano: Pon Lut 16, 2009 14:36 ]
w sedanie napinacz jest w zwijaczu, jest przy tym kostka elektryczna koloru niebieskiego na pewno

Paul - Pon Lut 16, 2009 14:42

sknerko napisał/a:
w sedanie napinacz jest w zwijaczu, jest przy tym kostka elektryczna koloru niebieskiego na pewno
A nie jest to czasem sygnalizacja zapięcia pasów ?? :P
ZTCW to trudno byłoby zrobić napinacz w zwijaczu :( One są przeważnie przy tej klamrze do wpinania. :D

sknerko - Pon Lut 16, 2009 14:50

nie jest to sygnalizacja zapięcia pasów bo takowej w R75 nie ma jest tylko kontrolka ale nawet jak działa to świeci przez kilka sekund po odpaleniu celem przypomnienia o pasach a potem gaśnie (nie mam kontrolki działajacej pisze to na podstawie informacji z forum zdaje sie że PHJOWI o tym pisał kiedyś mnie to mocno nurtowało)
czy trudno czy łatwo nie wiem ale pamiętam temat na forum o zwartych tych kostkach z tyłu i znowu niejaki PHJOWI WIELKIMI LITERAMI napisał że bezwzględnie nie można tam nic mostkować bo poduchy wywalić mogą.

Kizashi - Pon Lut 16, 2009 16:46

sknerko,
O co chodzi z tym mostkownie, bo nie kumam, a się boję ruszać...

Rowan - Pon Lut 16, 2009 17:05

Tak jest napinacz jest w zwijaczu, przy dzwonku pas się po prostu zwinie bardzo mocno i go już nie rozwiniesz, trzeba wtedy wymienić.
Paul - Pon Lut 16, 2009 18:03

:oops: , to nie wiedziałem :głupek:
Kizashi - Wto Lut 17, 2009 10:51

Paul,
Czytałem, szukałem, pytanie i tak musiałem zadać (skąd mogę wiedzieć, czy pas środkowy nie jest technicznie różny, np. uboższy, od pozostałych?). I "pomógł" kliknięte.

Rowan - Wto Lut 17, 2009 11:40

Kizashi, w jakim sensie "różny"?
sknerko - Wto Lut 17, 2009 12:35

Kizashi napisał/a:
sknerko,
O co chodzi z tym mostkownie, bo nie kumam, a się boję ruszać...

Chodzi o to że: jak wywalą napinacze to należy wymienić cały pas a handlarze mostek z drutu wkładają w gniazdo żeby przy wystrzelonym pasie kontrolka nie świeciła. nastepna sprawa to chyba trza taki montaż przeprowadzać na odłączonym akumulatorze żeby właśnie napinacze nie kropnęły

Kizashi - Sro Lut 18, 2009 23:59

Rowan,
Nie wiem, nie znam się - bez napinacza / nie pirotechniczny. Taki jak w dużym fiacie :-)

[ Dodano: Czw Lut 19, 2009 00:00 ]
sknerko,
Czy po odłączeniu aku komp nie zwariuje?
(i jak zresetować ten licznik oil sevice - bo mam na nim teraz -5000 km)

Zukowaty - Czw Lut 19, 2009 02:18

Reset service masz na stronie klubowej chyba opisany.

[ Dodano: Czw Lut 19, 2009 02:22 ]
http://www.roverki.pl/article.php?sid=419

Stachu - Czw Lut 19, 2009 05:38

To działa tylko do -1500, później tylko komp.
sknerko - Czw Lut 19, 2009 21:46

Kizashi napisał/a:
sknerko,
Czy po odłączeniu aku komp nie zwariuje?
(i jak zresetować ten licznik oil sevice - bo mam na nim teraz -5000 km)

Nie zwariuje. a czemu niby by miał? :smile:
a z tym resetem to tak jak koledzy piszą można samemu ale ja nie wiem od ilu km na minusie tylko T4

Kizashi - Pią Lut 20, 2009 10:44

A co ile powinienem zmienić 10W40 w dieslu? 10 tys.? 15 tys.? Castrol magnatec...
Rowan - Pią Lut 20, 2009 12:19

Kizashi, 15. Napewno nic mu nie będzie.
Zukowaty - Pią Lut 20, 2009 14:44

Fabryka mówi że co 24k :hahaha:
Kizashi - Pon Lut 23, 2009 12:11

Rowan,
Czy nic mu nie będzie:
a) jak wymienię z powrotem na 5W30, czy
b) jak będę wymieniał 10W40 co 15 tys...????

Zukowaty,
Nie rozumiałem - co 24 tys, km mam wymieniać olej?

[ Dodano: Pon Lut 23, 2009 12:12 ]
Sorry, Rowan, za szybko czytałem - kapuję...

Zukowaty - Pon Lut 23, 2009 12:17

Kizashi napisał/a:
Zukowaty,
Nie rozumiałem - co 24 tys, km mam wymieniać olej?

ja się z tego śmiałem w moim poście bo fabryka zalecała wymianę oleju co 24k km. Ja już chyba najlepiej wiem jak silnik później w środku wygląda. Gimela totalna.

[ Dodano: Pon Lut 23, 2009 12:19 ]
Kizashi napisał/a:
A co ile powinienem zmienić 10W40 w dieslu? 10 tys.? 15 tys.? Castrol magnatec...

Ja osobiście bym wymieniał:
miasto co 10k-12k
trasa 15k
Ale jak dla mnie to już max.

Kizashi - Pon Lut 23, 2009 13:09

Zukowaty,
U mnie jest cykl mieszany. Codziennie robię:
- 30 km trasą (bardzo dobrą - 2/3 pasy w jedną stronę, zero korków, częściowo ekspresiak)
- a potem 15 km miasto W-wa, raczej bez korków, po już po 10.00 i bez forsowania Wisły
(a pod wieczór to samo w odwrotnej kolejności)

Roczne przebiegi 30.000 km i więcej, zatem przy wymianie co 15 tys. lałbym olej dwa razy w roku. Chętnie bym nawet zmienił na jakiś mega wypas, żeby zmieniać np. co 17 lub więcej (coby na stałe sobie ustawić te zmiany - wiosna/jesień)....

Wcześniej pytałem, czy po jednym zalaniu magnateca 10W40 mogę wrócić do 5W30, który był w tym aucie wcześniej. Przebieg 60.000 - potwierdzone diagnostyką.
Zalałem raz półsyntetykiem (6000 km temu), bo nikt mądry nie wyjaśnił mi, że ten 5W30 jest bdb. Sugerowałem się książką, gdzie jak wół stoi 10W40 i gęściej...

Myślisz, że mogę jeszcze to 5W30 zalać? jak często wtedy powinienem wymieniać olejek?

Zukowaty - Pon Lut 23, 2009 13:21

Możesz lać nawet wodę ale pamiętaj ze czym żadszy olej tym silnik więcej go weźmie. Poza tym to wszystko zostało wyliczone na taki i taki olej. Po to podają na jakim oleju masz jeździć. Przy takim przebiegu i tak silnikowi się raczej nic nie stanie. I nie była to też taka drastyczna zmiana jak np. z mineralnego superselektora 8zl za litr na syntetyka 0W mobila.
Kizashi - Pon Lut 23, 2009 15:17

Zukowaty,
Nie brał ani tamtego, ani tego nie bierze. Po prostu wymiana co 10 tys. to dla mnie jest 3-4 razy w roku, więc dość często.