Zobacz temat - [414] SWAP na 2.0 TUBRO?
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Tuning mechaniczny - [414] SWAP na 2.0 TUBRO?

Szajba - Pon Lut 16, 2009 21:27
Temat postu: [414] SWAP na 2.0 TUBRO?
Doszedlem do wniosku ze kupie mocniejszy silniki. Mysle ze robil ktos tu swapa. Pytanie czy mocowanie silnika 2.0 tubro jest takie samo jak 1.4 (taki mam teraz) i czy sie zmiesci... ewentualnie 2.0 bez turbo. Co wypada zmienic jeszcze nie liczac silnika,wydechu,zawieszenia? Prosze o pomoc bo mi na czasie zalezy. Pozdrawiam

(Mam rovera 414 sli w starej budzie z 1994 roku)





-----------------------------------------
Witam. Od kilku dni jestem posiadaczem Rovera 414 1.4 sli z 1994 (mam identyczengo http://www.otomoto.pl/ind...ow&id=C5347764) i interesuje mnie podniesienie mocy. Prosze mi dokladnie napisac co by sie przydalo kupic/wymienic o ile sie oplaca lub da. Szukalem tematu ale nie znalazlem nic konkretnego.

fearless - Pon Lut 16, 2009 21:36

Najlepiej swap na 2.0 ;)

A tak serio - mocy za bardzo nie podniesiesz, z mojego oczytania na forum - możesz spróbować "uturbić" silnik - bardzo dużo zabawy :p

Jedyny sposób, nie tyle podniesienia mocy, co zmiany przebiegu krzywej momentu obrotowego to: zastosowanie filtra powietrza o zwiększonej przepustowości powietrza (sportowy wkład - nie mylić ze stożkiem) oraz zastosowanie power rury(dolot zimnego powietrza do filtra) - dzięki której zapewnisz lepsze dopowietrzenie silnika a co za tym idzie lepsze i bardziej efektywne spalanie (nie mylić z efektownym :p ) Te zabiegi pozwolą na zmianę przebiegu krzywej spalania o 4 do 10 % na lepsze, a co za tym idzie - polepszenie kultury pracy silnika i większe możliwości co do wykorzystania mocy silnika.... czyli tak po chłopsku - moment maksymalny będzie dostępny wcześniej niż był i będzie większy niż był..... Ja w swoim R416si jestem na etapie projektowania power rury, filtr sportowy już jest :D

Poza tym nic więcej nie wskórasz, jeśli nie masz większej gotówki :)

rodi_ - Pon Lut 16, 2009 21:53

Szajba nie chcesz chyba powiedziec ze szukales? :wink:
Naprawde tematow o tym bylo duuuuzo.
A sposoby to np.
caly wydech (kolektor + reszta) koszt w granicach 4000zl
dolot np BMC DIA (wersja tansza) lub BMC CDA, Pipercroos Viper, Maxogen(duzo drozsze)
sportowe walki od Pipercamsa (ok 400£)
lzejsze kolo zamachowe PTP(200£)
a tak na serio to lepiej sprzedac tego i szukac Tomcata, bo robic swap na 2.0 turbo to trzeba umiec i miec tez spoooro gotowki :wink:

michone - Wto Lut 17, 2009 11:18

rodi_ napisał/a:
Szajba nie chcesz chyba powiedziec ze szukales? :wink:
Naprawde tematow o tym bylo duuuuzo.
A sposoby to np.
caly wydech (kolektor + reszta) koszt w granicach 4000zl
dolot np BMC DIA (wersja tansza) lub BMC CDA, Pipercroos Viper, Maxogen(duzo drozsze)
sportowe walki od Pipercamsa (ok 400£)
lzejsze kolo zamachowe PTP(200£)
a tak na serio to lepiej sprzedac tego i szukac Tomcata, bo robic swap na 2.0 turbo to trzeba umiec i miec tez spoooro gotowki :wink:

a tam nie siedzi silnik hondy??

rodi_ - Wto Lut 17, 2009 11:23

Jesli w opisie jest prawda ze 414SLi to chyba raczej K-series
phantom - Wto Lut 17, 2009 13:00

Silniki od 1.1 do 1.5 są bardziej podatne na podniesienie mocy i to dosyć spory, nie będe spekulował ale myśle że do 40%/50% to (spokojnie) niż silniki 1.6 wzwysz. Także można śmiało tuningować ale lepiej jest przed ingerencją w silniku sprawdzić na chamowni żeby sprawdzić osiągi i po wymianach poszczególnych podzespołów w silniku sprawdzić ponownie na chamowni żeby nie było rozczarowań bo zamiast zwiększyć moc można też ((pogorszyć to dla tych co nie wiedzą)).
michone - Wto Lut 17, 2009 15:58

phantom napisał/a:
Silniki od 1.1 do 1.5 są bardziej podatne na podniesienie mocy i to dosyć spory, nie będe spekulował ale myśle że do 40%/50% to (spokojnie) niż silniki 1.6 wzwysz. Także można śmiało tuningować ale lepiej jest przed ingerencją w silniku sprawdzić na chamowni żeby sprawdzić osiągi i po wymianach poszczególnych podzespołów w silniku sprawdzić ponownie na chamowni żeby nie było rozczarowań bo zamiast zwiększyć moc można też ((pogorszyć to dla tych co nie wiedzą)).
chyba nie mowisz o k-seriies... niestety ale tutaj zaczyna sie mozliwosc NA dopiero od 1.6. Wieksze zawory, inna glowica itp. Mialem kilka linkow z dokladymi przerobkami ale niestety wygasly, wszedzie anglicy pisali ze do 1.4 nie ma sensu wprowadzac tych modow.
Wojtek88 - Nie Mar 15, 2009 21:01

Oooo, kanciaczek, ponieważ mój poprzedni motor SIĘ uszkodził (nawet nie wiem jakie oznaczenia miał, ale oczywiście od Hondy) na jego miejsce zamontowany został D16A (120-130 KM) przy wadze tego autka można poszaleć.

Nie będę ściemniał, ale może kiedyś w przyszłości 2.0 T od Tomcia :twisted: :twisted: :twisted:

Wracając do tematu.. najlepiej SWAP na 1.6 z wyższej półki.. jakiś dwu-wałkowy..

Szajba - Czw Mar 26, 2009 22:44

Jednak doszedłem do wniosku, że nie będę się bawił tylko bym mu swapa robił teraz jaki tam wejdzie silnik ? Interesuje mnie od 140 KM w górę... http://allegro.pl/item568..._gwarancja.html ?? Co będzie trzeba jeszcze zmienić/wymienić ? (nie znam się mechanice) Proszę o podanie mi silników oraz co do nich.. Dziękuje za pomoc. (rover 414 w starej budzie)
Wojtek88 - Pią Mar 27, 2009 17:34

Wg mnie pasuje.. ale nie myśl sobie, że zmienisz silnik i będziesz śmigał, nie dość, że do silnika musisz mieć osprzęt to zwracam uwagę na to, że to jest silnik 2.0 ze śmigiełkiem znany z Tomcia :wink: :mrgreen: Licz się z tym, że musisz powymieniać b. dużo rzeczy... zawieszenie ustawić, rozpórki to podstawa etc.

Jak zaczniesz za to się zabierać to daj znać jak Ci idzie, jestem ciekaw co z tego wyniknie :)
To coś w stylu 118 :D :twisted:

Szajba - Pią Mar 27, 2009 17:51

A ile potrzebuje kasy na to zeby dzialalo ? Oczywiscie wydech wiekszy+ amortyzatore nowe sportowe i tego nie licze tylko ile na silknik + czesci. Silnik tak z 1500 zl a reszta? Ile koni 2.0 ma bez turbo?
Wojtek88 - Pią Mar 27, 2009 18:21

Sam 2.0 bez doładowania w granicach 140 KM, dokładnie chyba 136 KM.
Szajba - Pią Mar 27, 2009 23:04

A rozstaw mocowania silnika tego 2.0 lub 2.0 tubro jest taki sam?
stanley200 - Wto Mar 31, 2009 19:33

Do r400 bez problemu wsadzasz silnik 2.0t od R220 coupe bez żadnych przerobek.Wszystkie łapy będą pasować.
Marrkus - Wto Mar 31, 2009 20:48

http://www.roverturbo.net/ - może się przyda
Wojtek88 - Sob Kwi 11, 2009 09:37

Marrkus napisał/a:
http://www.roverturbo.net/ - może się przyda


To już poważny projekt.. Ładnie wygląda ten 420 GSi Turbo, ale wolałbym wygląd fabryczny, jak podjeżdżasz na światła to nie trudno się domyślić, że coś było grzebane :)

faecd - Sob Kwi 11, 2009 10:11

phantom napisał/a:
Silniki od 1.1 do 1.5 są bardziej podatne na podniesienie mocy i to dosyć spory, nie będe spekulował ale myśle że do 40%/50% to (spokojnie) niż silniki 1.6 wzwysz


BZDURY!!!!

mniejsze silniki, mniejsze zawory itp itd. Wtedy z takich silnikow mozna zrobic rozwścieczone kosiarki!!!! Ktore beda wyly a moc znikoma beda mialy!!!

michone - Sob Kwi 11, 2009 11:22

faecd napisał/a:
phantom napisał/a:
Silniki od 1.1 do 1.5 są bardziej podatne na podniesienie mocy i to dosyć spory, nie będe spekulował ale myśle że do 40%/50% to (spokojnie) niż silniki 1.6 wzwysz


BZDURY!!!!

mniejsze silniki, mniejsze zawory itp itd. Wtedy z takich silnikow mozna zrobic rozwścieczone kosiarki!!!! Ktore beda wyly a moc znikoma beda mialy!!!
ee tam :) jest przyklad kilku silnikow o malych pojemnosciach ktore zabijaja moca :) np 1.4 tfsi
Konrad_Zr160 - Wto Kwi 14, 2009 09:04

no to radze sie zapoznac z legenda silnikow 4AGE toyoty i porownac to do dokonan panow z VAGA dodajmy tylko, ze jest to technologia z poznych lat 80tych:

http://www.billzilla.org/4agmods.htm