Zobacz temat - [ R200 1,4 8V 199r. ] Obroty na luzie w zimie.
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [ R200 1,4 8V 199r. ] Obroty na luzie w zimie.

kzrr - Pon Lut 16, 2009 21:41
Temat postu: [ R200 1,4 8V 199r. ] Obroty na luzie w zimie.
Witam,

Od paru dni, od kiedy troche nas zasypalo,a R stoi niestety przed blokiem. Czytałem wczesniej ze bez wbitego biegu obr. powinny wynosić ok 900-950 per/min. Po odpaleniu mam jakies 1250 po czym spadają po krótkiej chwili do równego 1000. Ogólnie nie przejmować się z powodu zimny i gdy temp. bedą normlanie to wszystko wróci do normy czy coś zacząć działać w tym temacie. ?

Pjona !

Lechos - Pon Lut 16, 2009 21:47

masz wszystko jak nalezy
oprawca_1978 - Pon Lut 16, 2009 21:52

Wszystko OK. Silnik zimny, gdy się go odpali, musi mieć zwiększone nieco obroty, żeby nie zgasł. O to dba komputer, w czym bardzo pomaga mu czujnik temp. cieczy chłodzącej, gdyż to z niego bierze komp dane, czy nie podbić nieco obrotów biegu jałowego, dając odpowiednie sygnały silniczkowi krokowemu przepustnicy (poldorover) czy też kanałowi obejściowemu przepustnicy (nowsze roverki). Chiba tez i czujnik temp. powietrza w dolocie o to dba, ale pewien nie jestem, możliwe że tylko z czujnikiem podciśnienia bierze udział w pośrednim obliczaniu masy powietrza, które sobie w danej chwili silnik ciągnie.

Wg mnie, silni w Twoim samochodzie dobrze reaguje na otoczenie i powinieneś się cieszyć, gdyż silniki roverka mają właśnie przykry mankament w dość częstym zawodzeniu silniczka krokowego, zespołu przepustnicy, co objawia się właśnie gaśnięciem silnika, gdy ten nie jest jeszcze zagrzany.

Acha - broń Boże nie męcz tego silnika od razu po odpaleniu. One mają nietypową konstrukcję i cały silnik, który składa się z kilku elementów, poskładanych w "kanapkę", którą to trzymają bardzo długie i cienkie śruby silnika, usztywnia się dopiero, gdy się nieco zagrzeje. Pierwsze pięć minut pracy silnika powino być święte i silnik powinien widzieć wtedy max trzeci bieg oraz nie przekraczać obrotów 2500 max.

kzrr - Pon Lut 16, 2009 22:05

to któremy mam wcisnać "pomógł" :D ?
namiko - Pon Lut 16, 2009 23:33

Zgadza się, że po odpaleniu są na poziomie sporo powyżej, ale czy kiedy się porządnie rozgrzeje to spadają poniżej 1000? Bo równo 1000 to raczej nie powinny być. U mnie są ciut poniżej tej kreseczki od 1000, ale wcześniej - przed naprawą silniczka krokowego - były na początku wyższe i potem spadały właśnie do 1000. Wskazówka zatrzymywała się właśnie równo na 1000 - czasem ciut wyżej.

[ Dodano: Pon Lut 16, 2009 23:35 ]
Cytat:
to któremy mam wcisnać "pomógł" :D ?

Obydwaj zasługują. :ok2: