Zobacz temat - [R400] Wtryski, sonda lambda - jak to jest ??
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R400] Wtryski, sonda lambda - jak to jest ??

fearless - Wto Lut 17, 2009 12:51
Temat postu: [R400] Wtryski, sonda lambda - jak to jest ??
Moje pytanie jest następujące- jak to jest z wtryskiwaczami (kątem wtrysku) ??

Szukałem na forum, ale odpowiedzi brak. Gdzieś natknąłem się na krótką wzmiankę, że kąt wtrysku ustawia się za pomocą Testbooka T4, i że czasem przy naprawach silnika, mechanik może coś tam źle poskładać - i zmieni się kąt wtrysku - auto będzie więcej palić.

Tak mnie to zastanowiło, bo po zrobieniu HGF mój R pali średnio 10 - 11 l /100km - wcześniej spalał 7,5 - 8 l/100 km.

Druga sprawa to sonda lambda, czy można poznać po jakichś szczególnych objawach jej niesprawność czy też niewłaściwe spalanie (sonda też ma wpływ na spalanie) - silnik pracuje równo, ładnie się wkręca, moc jest - wszystko gra!!

giewu - Wto Lut 17, 2009 12:59

fearless napisał/a:
... kąt wtrysku ustawia się za pomocą Testbooka T4, i że czasem przy naprawach silnika, mechanik może coś tam źle poskładać - i zmieni się kąt wtrysku ...

to na co się natknąłeś dotyczyło diesla ;)
fearless napisał/a:
czy można poznać po jakichś szczególnych objawach jej niesprawność czy też niewłaściwe spalanie

niesprawność sondy lambda można poznać właśnie po podwyższonym spalaniu :mrgreen: sposób na jej sprawdzenie i trochę do poczytania o niej masz w technicznym FAQ :cool:

ziomek - Wto Lut 17, 2009 13:06

ja tez jestem po wymianie hgf... i tez martwi mnie moje spalanie w okolicach 13 - 14 wczesniej palił mniej i miał troszke wiekszą moc...zastanawiam sie czy nie podpiąć go pod kompa.
buja4 - Wto Lut 17, 2009 13:28
Temat postu: Re: [R400 1.6si 95r] Wtryski, sonda lambda - jak to jest ??
Druga sprawa to sonda lambda, czy można poznać po jakichś szczególnych objawach jej niesprawność czy też niewłaściwe spalanie (sonda też ma wpływ na spalanie) - silnik pracuje równo, ładnie się wkręca, moc jest - wszystko gra!![/quote]

Ja bym ją sprawdził odłączając ją i sprawdzał ile pali samochód. Jeżeli samochód zaczął by palić więcej (znacząco więcej) oznaczało by to że sonda jest dobra jeżeli by palił ty co z sondą podłączoną tzn że sonda uwalona i samochód chodzi cały czas na bogatej mieszance